Za dvocikle in tricikle je ocena, da prek 70 odstotkov prevoženih kilometrov že opravijo električna vozila. Pri lahkih tovornih vozilih elektrifikacija dosega že 12 odstotkov novih vozil, pri težkih tovornih vozilih se pričakuje, da bo elektrifikacija iz trenutnih 4 odstotkov dosegla 10 odstotkov do leta 2025. V branžah kot so taksi službe in dostava električna vozila že opravijo več kot polovico kilometrov, čeprav so številčno še v manjšini.
Elektrifikacija transporta že vpliva na povpraševanje po naftnih derivatih, napovedovanje tega pa je pomembno za Sinopec, saj poskrbi za največji del naftnih frakcij na Kitajskem. Hkrati je ustavitev rasti povpraševanja po naftnih derivatih pomembna, saj je zadnja leta večino rasti svetovnega povpraševanja prispevala Azija.
Heh, bilo je sam vprašanje časa. Hitrost zmanjševanja porabe so bo kmlau le še povečevala - starejši avti se manj vozijo, vse več bo štromarjev, ko se štrom prime še pri gospodarskih vozilih bo pa skoraj manjši kolaps.
Samo na Slo-techu bom poslušal, da "BosSTa BeNz In dIzEL TuKAJ zA VedEdNO".
električni avtomobili so nuja za manjšo odvisnost od peščice držav. pri električnih avtomobilih nikjer ni v takem ekstremu tako ozkega grla z tako veliko močjo kot je pri nafti.
Točno to, mi nimamo nič nafte, vse moramo uvažati. Če bi vsi šli na el avte in zraven zgradili jedrsko, koliko bi prisparali na uvozu nafte? Ampk ne, polno slovencev se drži svojega dizla kot da je zlat.
Tako enostavno sicer ne gre, je pa dejstvo, da tudi če še naprej uvažamo isto količino nafte in jo večino skurimo za proizvodnjo elektrike, je še vedno bolje kot če vso skurimo v ICE vozilih.
PS: Za vsak slučaj, da se ne bo spet vsulo... ja vem, da nafte ne uporabljamo samo kot gorivo.
Dokler ne bo povprečna cena povprečnega električnega avtomobila nižjega srednjega razreda okoli 20K€, ne bo z vašim električnim orgazmiranjem nič.
Če bi primerjal vrednost EV z nečim kar dejansko šteje recimo tvojim časom ali pa številom štruc kruha, litrov mleka, potem bi ti dal prav. V bistvu se morajo dizlaši zaradi česarkoli samo malo podražiti pa tvoja "teorija" pade.
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Medtem, ko se bo celim ulicam sesuvala elektrooskrba in ko bodo tesla stala v 1-urni vrsti na "turbo"polnilnicah na tankštelah, bo moj avto svoj "štrom" vozil s seboj v utekočinjenem stanju.
Res pa sem že zdavnaj naredil tisti pravi, ne bullshit, eko-preskok in ne službujem več v Ljubljani, prav tako tega nikoli več ne nameravam. Vozim se po lokalni prazni cesti 15 minut do službe in enostavno uživam. Za tistih par 100 eur neto več pa naj se folk kar zaduši v jebeni centralizirani prestolnici in žre žepanov drek v obliki zapiranja centra, zmanjševanja voznih površin in porivanja vozil na parkirišča ven iz mesta. Pa ga ne obsojam, obsojam centralizacijo, saj vsa raja rine v ljubljanski beton, zato jim morajo slediti delodajalci, da dobijo še kakšnega sposobnega delavca. Vsi rinete v rit in se pri tem pritožujete, ker to počnejo tudi drugi. In za povrh še ekoterorizirate, spet vse druge, sebe pač ne. JVPM, vodite z zgledom, ne z gobcanjem po napravah, za katere tratite štrom.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Nisi prebral novice, ali pa si jo prebral, pa je nisi razumel: tudi tovorni cestni promet se že elektrificira. Lahka vozila imajo na Kitajskem že na 12%, težka med 4% in 5% tržni delež pri novih vozilih. Avtobuse pa itak že vsi naročajo večinsko električne, zlasti če je govora o mestnih.
Gradbeništvo in kmetijstvo nista posebej drugačna od ostalega transporta.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Tako enostavno sicer ne gre, je pa dejstvo, da tudi če še naprej uvažamo isto količino nafte in jo večino skurimo za proizvodnjo elektrike, je še vedno bolje kot če vso skurimo v ICE vozilih.
Ni nujno, da je bolje. Bencinski hibrid ima tam 40% izkoristka goriva. Stane toliko kot primerljiv dizel. Iz TE na kurilca ne boš dobil 40% izkoristka iz cisterne do elektromotorja v EV.
Tako enostavno sicer ne gre, je pa dejstvo, da tudi če še naprej uvažamo isto količino nafte in jo večino skurimo za proizvodnjo elektrike, je še vedno bolje kot če vso skurimo v ICE vozilih.
Ni nujno, da je bolje. Bencinski hibrid ima tam 40% izkoristka goriva. Stane toliko kot primerljiv dizel. Iz TE na kurilca ne boš dobil 40% izkoristka iz cisterne do elektromotorja v EV.
Energijo it TE boš hkrati izkoristil za 3 namene. Si to namerno izpustil? Jasno, nikoli ni nujno, vedno so možnosti da zaH3beš vse še 3x bolj kot je že.
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Itak. Ne vem, ampak kdo dejansko je trdil da temu ne bo tako?
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Nisi prebral novice, ali pa si jo prebral, pa je nisi razumel: tudi tovorni cestni promet se že elektrificira. Lahka vozila imajo na Kitajskem že na 12%, težka med 4% in 5% tržni delež pri novih vozilih. Avtobuse pa itak že vsi naročajo večinsko električne, zlasti če je govora o mestnih.
Gradbeništvo in kmetijstvo nista posebej drugačna od ostalega transporta.
Avtobusi se ne uporabljajo za tovorni promet. Železnica je lahko na elektriko, tovornjaki na dolge ture precej težje. Je pa smiselno, da gre dostava v mestih na elektriko.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
pozabljaš na vso faknšit ropotijo ki jo uvažamo iz kitajske in jo pripeljelo ogromne ladje ki spalijo za eno furo toliko goriva kot cela slovenija
Ne, na tonski kilometer so stroški in emisije počasi ploveče ladje keks v primerjavi s cestnim prevozom.
Ever Given, ki je 2021 nasedla v Sueškem prekopu, ima kapaciteto 20.000 TEU kontejnerjev. TEU je kratko za ten-foot equivalent unit oz. za 6.1m dolg kontejner. 20 tisoč teh kontejnerjev skupaj (brez vmesnih lukenj) bi bil 122km dolg vlak. Američani imajo probleme obvladovat 2km dolge vlake, 122km pa itak ni obvladljivo.
Dokler ne bo povprečna cena povprečnega električnega avtomobila nižjega srednjega razreda okoli 20KEUR, ne bo z vašim električnim orgazmiranjem nič.
Če bi primerjal vrednost EV z nečim kar dejansko šteje recimo tvojim časom ali pa številom štruc kruha, litrov mleka, potem bi ti dal prav. V bistvu se morajo dizlaši zaradi česarkoli samo malo podražiti pa tvoja "teorija" pade.
Za dizelski avto sem odštel cca. 10K (rabljen), s tankom naredim cca. 900km. Registracija cca. 300EUR, servis še cca. 150/leto. Živim v bloku in nimam možnosti vsakodnevne domače polnilne postaje, niti v bližini ni česa takega. Ne spremljam EV scene - kako bi približno v teh cenovnih okvirih prešel na EV (nazadnje ko sem gledal je bila že nabavna cena n-kratnik vsega zgoraj skupaj)? Večinoma so dnevne fure pod 100km, nekajkrat letno 500+ km.
Meni je popolnoma vseeno kater vir energije uporabljam, ni mi pa vseeno ko te prisiljujejo v nekaj kar še ni uporabno za vse enako. Popolnoma nič proti elektriki, je ogromno benefitov ko bo enkrat na nivoju vse kot je treba. V kolikor bi vsa podjetja v Sloveniji bila obvezna imeti za svoje delavce polnilnice, bi se število vozil povečalo. Vse do takrat pa bomo ja, tisti kateri preživimo veliko v vozilih in nimamo opcije polnit pred blokom, ali čakati v vrsti nekje da vozilo napolniš ali pa še bolje da moram vozilo peljat na polnilnico nekaj km stran in tam čakat ali pa peš domov po dežju, snegu itd... Odvisno od moči polninice.
Za dopust se že organiziraš in 2x na leto tudi trenutne razmere lahko izplaniraš. Tistim katerim pa služba izgleda tako da zjutraj ustaneš, prideš pozno popoldne 17h ali kasneje, si pa želiš nekaj mira in časa za otroke ali svoje aktivnosti. Ne pa da se obremenjujem ali bom imel kje napolnit vozilo ali ne.
Pred mojim bolokom je 40 vozil od 32 stanovanj, v našem kraju pa 7 polnilnic na 15k prebivalcev. skratka meni in veliko drugim še ne uporabno. kot sem omenil, če bi vsaka služba imela polnilnice da se med službo 8h vozilo lahko napolni je težava v večini primerov rešena oz zmanjšana.
Torej hočeš reči, da so vsi dizelaši že menjali? Jaz sem se že sprijaznil, na pol, vendar žal tvoja agenda ni sposobna dostaviti avta, da bi zamenjal dizla. Očitno se nikamor ne mudi s prehodom.
Točno to, mi nimamo nič nafte, vse moramo uvažati. Če bi vsi šli na el avte in zraven zgradili jedrsko, koliko bi prisparali na uvozu nafte? Ampk ne, polno slovencev se drži svojega dizla kot da je zlat.
Tako enostavno sicer ne gre, je pa dejstvo, da tudi če še naprej uvažamo isto količino nafte in jo večino skurimo za proizvodnjo elektrike, je še vedno bolje kot če vso skurimo v ICE vozilih.
Ni nujno, da je bolje. Bencinski hibrid ima tam 40% izkoristka goriva. Stane toliko kot primerljiv dizel. Iz TE na kurilca ne boš dobil 40% izkoristka iz cisterne do elektromotorja v EV.
Energijo it TE boš hkrati izkoristil za 3 namene. Si to namerno izpustil? Jasno, nikoli ni nujno, vedno so možnosti da zaH3beš vse še 3x bolj kot je že.
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Itak. Ne vem, ampak kdo dejansko je trdil da temu ne bo tako?
Za kakšne 3 namene že?
Ko v elektrarni kurijo/grejejo vodo za pogon turbin, lahk odpadno toploto uporabijo za gretje objektov.
To sicer je opcija, vendar ni povsod implementira. Poleg tega je tudi poleti nekam treba toploto odvesti, ne v ogrevalni sistem.
Pozabljaš, da so izgube tudi na prenosnem in distribucijskem omrežju. Ter na koncu na polnilnici in med polnjenjem.
Tako, da ne bi dal roke v ogenj, da je centralno kurjenje v elektrarnah potencialno bolj ekonomično, kot posamezni dizelsko ali bencinsko gnani agregati v avtih.
Pozabljaš, da so izgube tudi na prenosnem in distribucijskem omrežju. Ter na koncu na polnilnici in med polnjenjem.
Ne, nič ne pozabljam.
Tretji namen je para za sekundarne industrijske obrate. OK, ni to povsod v celoti implementirano ampak v naslednjih 20 letih bi lahko bilo. Jasno, vse je odvisno od volje.
Centraliziran zajem izpustov je pa tudi že večkrat bil omenjan, kar bi v končni fazi tudi lahko pretopili v ceno energenta. Vso to svinjarijo bo nekdo enkrat moral "plačati" in jasno mi je, da bomo to mi oziroma naši otroci/vnuki.
Pozabljate ali ignorirate namenoma ali nenamenoma sektor elektrifikacije ki se mu rece baker.
Nimaš toliko bakra, da bi lahko elektificiral vase zelje,.. Govora je o kolicini bakra od proizvedbe, DISTRIBUCIJE (z namenoma z veliko) in vase elektricne konjicke za mami in oci v bajti,.. Tldr:v pretekli zgodovini ni bilo toliko bakra izkopanegabin predelanega, za bi zadostiki samo dostavi vasim zeljam.
Pozabljate ali ignorirate namenoma ali nenamenoma sektor elektrifikacije ki se mu rece baker.
Hmm, zanimivo razmišljanje... kako je bilo pri uvedbi telefonije? Do vsake bajte je bilo "kar naenkrat" treba napeljat dodatne bakrene žice. Nasprotniki telefonije so bili vsi iz sebe:"Kje boste našli toliko bakra? To je nemogoče! Zakaj sploh telefon, če pa greš lahko na obisk!". Kako je bilo z uvedbo sistemov FWTTH (fresh water to the home) ali po domače vodovod? "Kar naenkrat" je bilo do vseh bajt treba napeljat železne cevi. In spet so nasprotniki FWTTH kričali:"Nikoli vam ne bo ratalo do vseh bajt pripeljati vode! In kako hudiča boste odvajali odpadno vodo? To je nemogoče! Javne umivalnice in stranišča so zakon!". Pa kako so šele kočijaži bentili ob uvedbi ICE vozil:"ICE je zanič! Klump od klumpa! A naj zdaj vsak dan v lekarno hodim po bencin? Kdo mi garantira, da ga bo lekarna vedno imela? Kaj pa če mi ga na sredi poti zmanjka? S temi avti ne bo nič, konji so zakon!"...
Davki morajo priti od nekod. Če ne bo trošarine od dizla bo pa od štroma. Zrak v mestih bo malo bolj čist, tišje bodo tudi urbane ulice. Plačevali bomo pa podobno.
Davki morajo priti od nekod. Če ne bo trošarine od dizla bo pa od štroma. Zrak v mestih bo malo bolj čist, tišje bodo tudi urbane ulice. Plačevali bomo pa podobno.
Če bomo plačevali podobno, pomeni, da bomo dobili tišini in manj smradu zastonj. Zakaj točno so potem proti? Ker ne bojo mogli skočit na kavo v Split brez polnjenja, kar sicer itak ne počnejo niti zdaj?
Davki morajo priti od nekod. Če ne bo trošarine od dizla bo pa od štroma. Zrak v mestih bo malo bolj čist, tišje bodo tudi urbane ulice. Plačevali bomo pa podobno.
Absolutno. V bistvu bomo plačevali več, lahko tudi precej več. To pa zato, ker bo treba pobrati "okoljski davek" še za 150 let nazaj, ker se je v tem obdobju na to čisto pozabilo.
Točno to, mi nimamo nič nafte, vse moramo uvažati. Če bi vsi šli na el avte in zraven zgradili jedrsko, koliko bi prisparali na uvozu nafte? Ampk ne, polno slovencev se drži svojega dizla kot da je zlat.
Rajši kaj drugega kot jedrsko ker je najdražji vir, ampak point da sami lahko proizvedemo svojo elektriko, svoje nafte pa ne moremo pa ostaja, 100 %.
Dokler ne bo povprečna cena povprečnega električnega avtomobila nižjega srednjega razreda okoli 20KEUR, ne bo z vašim električnim orgazmiranjem nič.
Na Kitajskem dobiš ID.4 sedajle v akciji za 18 tisoč evrov, pa ID4 je velik avto, tako da ta tvoja "magična meja" je bila v resnici že dosežena. ID4 bencinski ICE ekvivalent pride kolk? 35.000 EUR in gor. http://www.avtomanija.com/2023/09/10893...
Sicer pa vedno je treba gledat relativno glede na ceno ICE vozila in če golf dizel stane tud po 40 jurjev kot omenjeno, ne vem zakaj bi pol moral električni stat 2x manj. Že danes je električni avto cenejši na dolgi rok skupaj z prihranki na gorivu in servisih na dolgi rok v veliki večini primerov, slej ko prej pa se bo izenačila tudi nakupna cena tu v evropi.
V osebnem prevozu verjamem, da se poraba tekočih fosilnih goriv ne bo povečevala, je pa še transport dobrin, gradbeništvo, kmetijstvo., tako da bencin in dizel bosta še dolgo v uporabi, še posebej v manj razvitem svetu.
Tudi prevoz dobrin bo slej ko prej na elektriko, sicer pa osebni avtomobili porabijo precej več nafte kot tovornjaki:
Iz zgornje slike: Volvo za leto 2030 napoveduje 50-odstotni delež električnega pogona v tovornjakih, leta 2040 pa stoodstotnega.
Medtem, ko se bo celim ulicam sesuvala elektrooskrba in ko bodo tesla stala v 1-urni vrsti na "turbo"polnilnicah na tankštelah, bo moj avto svoj "štrom" vozil s seboj v utekočinjenem stanju.
Nobenega sesuvanja elektrooeskrbe ne bo, na Norveškem je že 90 % novih avtomobilov na elektriko in guess what? Nimajo nobenih problemov. ;) Pa tudi pri nas jih ne bo, poglej si izračune spodaj v posnetku, ne pa nabijat nekaj na pamet. Glede vrst: električni avto se polni doma 95 % časa, tam ni nobenih vrst. Na javnih polnilnicah pa je vrsta izredno redko, mojemu prijatelju ki vozi EV se je v 2 letih samo 2x zgodilo da je moral počakat 10 minut ker je bil en avto pred njim, drugače je bilo vedno vsaj eno prosto polnilno mesto.