Slo-Tech - Tesla je objavila podatke o proizvodnji električnih vozil v minulem četrtletju, s katerim je presegla pričakovanja analitikov, in napovedi za tekoče leto. Medtem ko so na Wall Streetu pričakovali, da bo Tesla dobavila 106.000 vozil svojim strankam, kar bi bilo v skladu z letno napovedjo 360.000-400.000, so jih dobavili 112.000. Proizvodnja pa je znašala 104.891 vozil. Po neuradnih ocenah so jih 60.000 prodali v ZDA in Kanadi, preostanek pa drugod. Konkretno so dobavili 92.550 modelov 3 ter 19.450 modelov S in X. Pričakovanih je bilo 87.900 prvih in 19.100 drugih. Delnica Tesle je po objavi rezultati pridobila tri odstotke vrednosti in dosegla rekordno vrednost 443 dolarjev.
S tem je Tesla v primerjavi z letom pred tem (2018) prodajo avtomobilov povečala za 50 odstotkov. Za letos analitiki pričakujejo, da bo proizvodnja presegla pol milijona vozil. Spomnimo, da je bila Tesla pred sedmimi leti skoraj 50-krat manjša! Vrednost delnice pri 443 dolarjih je pomembna tudi, ker je Elon Musk v znamenitem čivku na Twitterju leta 2018 objavil, da bo pri ceni 420 dolarjev podjetje umaknil z borze. Zaradi objave, ki ni imela trdnih dokazov, se je znašel v pravnih škripcih in celo odstopil kot predsednik, a podjetja to ni ustavilo. Kaj se bo zgodilo v letu 2020, ostaja neznanka. Nekateri borzni strokovnjaki pravijo, da je podjetje izrazito precenjeno, drugi pa predvidevajo rast delnice do 520 dolarjev.
Tesla je zagnala novo tovarno v Šanghaju, ki je že proizvedla prvih tisoč vozil. Prve tesle so Kitajci lahko kupili decembra lani. V tem letu bo Tesla nadaljevala širitev proizvodnje tako v ZDA kakor na Kitajskem. Na Kitajskem že lahko izdelajo 3000 avtomobilov na teden. V prvih treh četrtletjih minulega leta je bil poslovni rezultat Tesle: -702 milijona dolarjev, -408 milijonov dolarjev, +143 milijonov dolarjev. Podatkov za zadnje četrtletje še ni, a pričakovati je dobiček, ki pa ne bo pokril celotne izgube, tako da bo leto 2019 skupno negativno.
Glede na to, kakšen potencial ima Tesla je delnica konkretno PODCENJENA.
Japajade, cakaj da se trenutne proizvodnje linije klasicnim avtomobilskim fabrikam 1000x+ povrnejo, pa roma Tesla na smetisce. Zakaj bi se kdo ukvarjal s trgom starejsih adolescentov, ki na nezrelo tehnologiji stavijo svoj vrat (skoda da ni vec nesrec, genski pool je treba malo ocistit), ce imas pa stabilen ekosisten in lepo pocasi razvijas konkurencno tehnologijo v laboratoriju, tacas, ko overhypana firma orje ledino in se davi z vsemi problemi. Kot se je ze nickolikokrat pokazalo, prvi ni nujno tudi tisti, ki na koncu zmaga. V vecini primerov si samo lomi zobe, drugi pa skopirajo in zlikajo njegove napake.
Kaj čakaš, če je zadeva konkretno PRECENJENA? Nabavi delnice, po možnosti z max kreditom. Mogoče boš v parih letih v penziji lahko (ali pa pod mostom). Zelo podobno lahko narediš v kazinoju, samo rezultat bo instanten. Potencial v avtoindustriji je bol lebav, saj te velik del cene izdelka stane material. Ni to software, kjer ti rata in lahko prodajaš brez pretiranih stroškov v neskončnost. Kaj se bo zgodilo s Teslo, če jutri dobimo novo krizo in prodaja pade, namesto da se podvoji? Kaj se zgodi, če najdejo serijsko napako na M3, ki je 80% tesline prodaje in morajo napako odpravit. Servisna mreža je že sedaj z normalnimi popravili polno zaposlena mesece v naprej.
Kaj se zgodi, če najdejo serijsko napako na M3, ki je 80% tesline prodaje in morajo napako odpravit. Servisna mreža je že sedaj z normalnimi popravili polno zaposlena mesece v naprej.
No pa ne pozabimo, da pri Tesli kupis avto po premium ceni, ki je narejen kot Fiat augusta. Servisna mreza ga je nahebala.
Pozabljate, da je Tesla pionir v masovni proizvodnji električnih avtomobilov. Za njim so Kitajci. Kdaj bo dobil povrnjen vložek v razvoj ni znano. Tudi vi, ki ste investirali v toplotno črpalko ali sončne celice... Po koliko letih bo vaša investicija povrnjena?
Tesla ni ne podcenjena in ne precenjena. Ima pač takšno ceno, po kateri jo je folk pripravljen kupovat, in od zadnjega pol leta je v silovitem uptrendu.
Tesla ni ne podcenjena in ne precenjena. Ima pač takšno ceno, po kateri jo je folk pripravljen kupovat, in od zadnjega pol leta je v silovitem uptrendu.
Imo je Tesla podcenjena, ce ekstrapoliras pretekle dogodke. Kar naceloma analitiki pocnejo. Market cap je 80 milijard dolarjev, Toyota ga ima cez 200 milijard. Tesla ima vecji trzni delez na EV trgu, kot ga ima Toyota na ICE. Trenutno ne vidim razloga zakaj bi Tesla izgubljala trzni delez (v resnici ga povecuje). Edina resna konkurenca se zdijo korejci in VW, ki pa v 2020 ne bodo sproducirali nicesar v vecjih stevilkah.
Pozabljate, da je Tesla pionir v masovni proizvodnji električnih avtomobilov. Za njim so Kitajci. Kdaj bo dobil povrnjen vložek v razvoj ni znano. Tudi vi, ki ste investirali v toplotno črpalko ali sončne celice... Po koliko letih bo vaša investicija povrnjena?
Pri TČ in solarnih celicah je zgodba enostavna.
Za TČ sem dal 4000€ s subvencijo za solarno elektrarno 9000€
Elektrarna se mi izplača po cca 10 letih on od takrat naprej pa do konca zivljenske dobe panelov za elektriko ne placujem vec 0.
TČ pa se tudi iztroši kot vsaka druga grelna ali kurilna naprava.
Pozabljate, da je Tesla pionir v masovni proizvodnji električnih avtomobilov. Za njim so Kitajci. Kdaj bo dobil povrnjen vložek v razvoj ni znano. Tudi vi, ki ste investirali v toplotno črpalko ali sončne celice... Po koliko letih bo vaša investicija povrnjena?
Pri TČ in solarnih celicah je zgodba enostavna.
Za TČ sem dal 4000€ s subvencijo za solarno elektrarno 9000€
Elektrarna se mi izplača po cca 10 letih on od takrat naprej pa do konca zivljenske dobe panelov za elektriko ne placujem vec 0.
TČ pa se tudi iztroši kot vsaka druga grelna ali kurilna naprava.
Ta izračun za 10 let bi pa rad videl. Jaz, in petrol, smo naračunali 15 let, pa še tam nisem upošteval čisto vseh stroškov.
Odvisno od velikosti in porabe. Mi imamo 120m2 velikos hisko dobro izolirano in vse uporabnike A+++ (hladilnik, pralni, sušilni stroj, pomivalni stroj)
Za prehodna obdobja pa kamin ki nam pokuri za 100EUR sosedovih drv. Ce se nam ljubi kurit. Ponavadi zaradi romantike.
Tv ja nimamo, dva prenosnika, dva telefona, in led luči. To je to od porabnikov.
Teslo caka najmanj ena velika prepreka in to je prva resna kriza. Kolikor casa je Tesla na trgu in vsa njena vrednost (nekdo zgoraj jo je primerjal s Toyoto) lahko kaj hitro splahne na nek realen nivo, ko se bo vsa ta valuta zacela umikat v stabilnejsi pristan. Naj poudarim, da so vrednotenja tehnoloskih velikanov, se posebej takih, ki nimajo pozitivnega denarnega toka brez vedno vnovicnega dolivanja svezega kapitala (Wework je eden lepih BIL) bo splahnela na realnost. Ali pa v primeru Tesle jo pokupi kaksen ustaljen avtomobilski velikan. Toyota je vse to ze prezivela, WV je prezivel dizelgate,.. Teslo vse to se caka.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Če porabiš manj elektrike je za izplačljivost solarne elektrarne to kvečjemu slabše.
Ni.
Point je da ujameš proizvodnjo s porabo, da si na nuli.
Ja, ampak manjše elektrarne so relativno dražje. In brez veze kupovat a+++ aparate, če imaš elektriko zastonj, bolj se splača ruknit en panel več. Če si res na profitu sploh kdaj...
zanimivo kako se zeleni plan v transportu uresničuje v glavnini na plečih izkoriščanih delavcev v teslinih tovarnah in otrocih v rudnikih afrike... takšen grin dil je čisto v skladu z duhom podpornikov!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Tesla ni ne podcenjena in ne precenjena. Ima pač takšno ceno, po kateri jo je folk pripravljen kupovat, in od zadnjega pol leta je v silovitem uptrendu.
Sliši se kot balonček.
Ne, kripto je. Skupaj s Tezosom. Tesla nekaj ustvarja, kripto ne.
Kaj čakaš, če je zadeva konkretno PRECENJENA? Nabavi delnice, po možnosti z max kreditom.
Saj jih je, pa bi se jih zdaj rad znebil, vmes pa hodla, da jih bi lahko prodal za vec. Je ze pogruntal, da ga je Musk nategnil :D
Nisem, sem raje Bitcoin kupil že DOLGO nazaj (še pred vsem hype-om) in je bila boljša odločitev kot Tesla delnica, če bi pa zaj kupoval, pa bi verjetno še 1x Bitcoin, ker bo cena Bitcoin-a v naslednjih deset letih vseeno bolj šla gor (%) kot delnica Tesle :) Če bi mogo delnice kupit, pa bi Teslo že pred 1 letom (ko je bla še najbolj shortana delnica na Wall Streetu, mogoče je še zaj sicer). Vglavnem good luck to me and everyone else :D Če se ne izzide, no harm, no faul :)
No ja, poraba je pri nas tudi do 5x običajnega gospodinjstva - odvisno od meseca. Zadnji mesec je pa tudi šlo za tri tanke goriva (avtomobil). E-avto bi se mi torej že zdaj obrestoval in od plačeval sam od sebe.
Elektrike je premalo, da bi vsi presli na elektricne avte. Potem je pa se infrastruktura preslaba. Elektricni avti so hype, ki bo ob vecjem stevilu trcil v zid. Dvomim pa, da se bo v kratkem to kaj spremenilo.
Dokler ne prešaltamo na fuzijske elektrarne ali kakšen drug vir energije težko. Edina varianta bi bila, da se povsod ukine nočna izmena pogasne potratne obcestne luči in fila avtomobile. Zraven nakupa e-avta pa dobiš še sončno elektrarno z 10 paneli, če hočeš več dokupiš celice. Za nekoga, ki kupi e-avto za 40kEUR bo brez problema dokupil še za 5k celic, ker bo na to gledal kot na investicijo. Čez par let bo problem z baterijami, pametne recikilaže ne izvaja nihče, vprašanje kaj se že sedaj dogaja z navadnimi telefonskimi baterjami, ki se jih vsako leto odvrže na tone.
Tudi to bi bilo bolje, če bi bilo res, od vojn, ki jih povzroča nafta. In povzročila je skoraj vsako v zadnjih 50 letih.
Nobene od balkanskih.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Tudi to bi bilo bolje, če bi bilo res, od vojn, ki jih povzroča nafta. In povzročila je skoraj vsako v zadnjih 50 letih.
Nobene od balkanskih.
Ja, nekateri še niso niti na tej razvojni fazi.
Vera pa sploh ni mela nicesar s tem a ne Sicer upam, da e-fanatikov ne bo nikoli, ker znajo zacet castit sonce, to se pa v zgodovini clovestva nikoli ni dobro koncalo.
Elektrike je premalo, da bi vsi presli na elektricne avte. Potem je pa se infrastruktura preslaba. Elektricni avti so hype, ki bo ob vecjem stevilu trcil v zid. Dvomim pa, da se bo v kratkem to kaj spremenilo.
Verjamem ali boljse, upam, da bodo to v prihodnosti ze uredili. Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev. Vsaj, ce ostane stevilo vozil enako kot danes. Samovozeci (in avti v najemu po urah) bi lahko zmanjsali to stevilko. Vsaj, ce gledam pri sebi, rabim avto priblizno 45min na dan... pridejo sicer dnevi, ko ga rabim vec.
Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev.
Saj razumes - ce jutri proizvajamo samo se elektricne avtomobile, bi potrebovali vec kot 10 let, da nadomestimo obstojece ICE avtomobile? Bedarije kvasis.
Tukaj so izračunali, da če se želimo do leta 2050 preiti iz fosilnih goriv na net zero carbon, bi morali vsak dan do tega datuma postaviti eno nuklearno elektrarno na svetu začenši danes. Oziroma 1500 vetrnic na dobrih 700km2 vsaj v teoriji - vsak dan. Malo morgen, da se bo to zgodilo.
Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev.
Saj razumes - ce jutri proizvajamo samo se elektricne avtomobile, bi potrebovali vec kot 10 let, da nadomestimo obstojece ICE avtomobile? Bedarije kvasis.
Po nekaterih analizah se naj bi preobrat zgodil precej hitro, 5 do 10 let. Vendar el. infrastruktura temu ne bo sledila ali pa!?
Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev.
Saj razumes - ce jutri proizvajamo samo se elektricne avtomobile, bi potrebovali vec kot 10 let, da nadomestimo obstojece ICE avtomobile? Bedarije kvasis.
Po nekaterih analizah se naj bi preobrat zgodil precej hitro, 5 do 10 let. Vendar el. infrastruktura temu ne bo sledila ali pa!?
Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev.
Saj razumes - ce jutri proizvajamo samo se elektricne avtomobile, bi potrebovali vec kot 10 let, da nadomestimo obstojece ICE avtomobile? Bedarije kvasis.
Po nekaterih analizah se naj bi preobrat zgodil precej hitro, 5 do 10 let. Vendar el. infrastruktura temu ne bo sledila ali pa!?
Preobrat pomeni, da se bojo prodajali skoraj samo še EV, in če bo to v 10ih letih, bo to super. Ampak to pomeni, da bojo šele čez 20-25 let EV na cesti v večini, in čez kakšnih 35 do 40 skoraj samo še električni.
Se bojo pač (začasno?) delale dizelske elektrarne, če slučajno vsi prešaltamo na el. avte. Postavitev teh je hitra, namesto razvažanja goriva s cisternami na vsako črpalko jih lahko postaviš ob naftovod, rafinerijo...
Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev.
Saj razumes - ce jutri proizvajamo samo se elektricne avtomobile, bi potrebovali vec kot 10 let, da nadomestimo obstojece ICE avtomobile? Bedarije kvasis.
Po nekaterih analizah se naj bi preobrat zgodil precej hitro, 5 do 10 let. Vendar el. infrastruktura temu ne bo sledila ali pa!?
FV na streho in baterijo v klet?
Upam. In poraba in cena srebra hudo naraste, kobalta in litija tudi. Pa potem se cena urana. Me like a lot.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Se bojo pač (začasno?) delale dizelske elektrarne, če slučajno vsi prešaltamo na el. avte. Postavitev teh je hitra, namesto razvažanja goriva s cisternami na vsako črpalko jih lahko postaviš ob naftovod, rafinerijo...
Kaj je bolj efektivno, nafto pretvarjati v elektriko, z njo polniti baterije in jih uporabljati za transport ali kuriti nafto direkt v ICE motorju? Kakšen smisel ima to, s tem se bo samo povečala poraba nafte.
Da bi pa v naslednjih petih letih imeli 90% voznega parka na elektriki, pa ni pogojev.
Saj razumes - ce jutri proizvajamo samo se elektricne avtomobile, bi potrebovali vec kot 10 let, da nadomestimo obstojece ICE avtomobile? Bedarije kvasis.
Po nekaterih analizah se naj bi preobrat zgodil precej hitro, 5 do 10 let. Vendar el. infrastruktura temu ne bo sledila ali pa!?