» »

Robotizacija molže osrečuje tako kmete kot krave

Robotizacija molže osrečuje tako kmete kot krave

vir: qz.com
qz.com - Praksa z visoko robotizirane kmetije na Islandiji je pokazala, da avtonomna molža, ki jo omogočajo roboti, dela krave srečnejše, zaradi česar proizvedejo več mleka.

Ob vsem govoru okrog četrte industrijske revolucije je kar prelahko zgrešiti, da avtomatizacija močno spreminja tudi kmetijstvo. Sploh nam ni treba do nove generacije genskega inženiringa ali hidroponične pridelave, da najdemo globoke spremembe v načinu dela na kmetijah.

Na kmetiji Hallgrimssonovih blizu islandskega Akureyrija so pred enajstimi leti močno predelali posestvo in montirali naprave za samodejno strojno molžo (kako je to videti v delovanju, v tem članku). Ne samo, da je to sprostilo človeške roke in zmanjšalo potrebo po delovni sili za trikrat, temveč je dalo veliko svobode tudi kravam. Te se lahko zdaj same odločajo, kdaj želijo biti pomolzene, posledica pa je velik skok v njihovem zadovoljstvu. To ni prazna puhlica, ampak dobro merljivo dejstvo: dajo skoraj tretjino več mleka in so štirikrat manj bolne kot prej.

Zanimivo je še eno opažanje: čeprav imajo sedaj člani družine s tega posestva mnogo manj ročnih opravil, se njihov delovnik vseeno ni pretirano skrčil, saj je ročno molžo nadomestilo analiziranje podatkov o stanju živine, ki jih dobijo z mnogih senzorjev. Po kmečko (pun intended!) povedano: vedno bolj se preobražajo v informatike.

174 komentarjev

«
1
2 3 4

starfotr ::

To samo dokazuje, da ima narava vedno prav in da če delamo nekaj po svoje, da ni nujno dobro. Tu pa damo izbiro in so zadeve manj stresne in niso prilagojene na uro.l ter bolj učinkovie.

Si predstavljate, da bi šli na wc na uro, namesto, ko vas tišči? Ali pa da bi jedli na uro, namesto, ko bi bili lačni?

filip007 ::

Ja to sem nekje gledal, krave same vstopijo v neko prikolico in jih stroj pač pomolze.
Trevor Philips Industries

W6fxBzMDqg ::

Nekaj je tudi na tem, da imajo manj bolezni, ker jih sistem zazna sam od sebe preventivno, ko pade povprečna vrednost količine mleka na kravo.

stara mama ::

starfotr je izjavil:

To samo dokazuje, da ima narava vedno prav in da če delamo nekaj po svoje, da ni nujno dobro. Tu pa damo izbiro in so zadeve manj stresne in niso prilagojene na uro.l ter bolj učinkovie.

Si predstavljate, da bi šli na wc na uro, namesto, ko vas tišči? Ali pa da bi jedli na uro, namesto, ko bi bili lačni?

Ne, da je blo prej nekaj na silo, ampak prej je blo enostavno odvisno od tega, kdaj ima kmet čas. Ni molža in preverjanje pripravljenosti na njo edino opravilo na sporedu. Roboti so pač zelo drage zadeve in se jih lahko grejo samo večje kmetije.
So pa kmetije že dolgo bolj podobne fabrikam, kot pa tistemu, kar si nekateri predstavljajo. Enako velja za besedo kmet.
Ekologija™ in Trajnost™

Ghenghiz ::

pun appreciated

FireSnake ::

stara mama je izjavil:


So pa kmetije že dolgo bolj podobne fabrikam, kot pa tistemu, kar si nekateri predstavljajo.


Na žalost je res tako.

Ko je (vnaprej), na dan, izračunano kdaj bo piščanec dovolj težak za zakol to ni več kmetijstvo ampak industrija.

(pun intended!)

Ali slovenski izraz ne obstaja?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Krave so srečne!? A to je res znanstveno dokazano? Le domača krava vam lahko pove, kako je srečna ali nesrečna, če jo ne pomolze dojenček. Tudi ona bi se v tem primeru priklopila na stroj, ne vem pa, če to lahko opredeliš kot srečo. Bolj potreba po odpravi bolečine.

Ima bratranec v Nemčiji. Gre pač za drug sistem. V primeru ročne molže, se molze vsakih 12 ur in temu se krave prilagodijo. Vedo, da bodo vsakih 12 ur olajšane in jim to ustreza. Če zamudiš eno uro, so nemirne, če dve, začnejo ritati, ker jih že precej tišči. In to je to.
V primeru robotizacije, se sistem spremeni. Krava nima več reda, ampak se sama odloči, kdaj ima dovolj polna vimena. Pač ko to začuti. Posledično jim začne padati tolerančni prag in so večkrat tam. Proizvodnja mleka je posledica ponudbe in povpraševanja, zato je tudi pri teh kravah več mleka. Ker ima non stop prazna vimena, in če je hrane dovolj ...
Ne vem pa, če so zaradi tega srečnejše. To vedo kvečjemu znanstveniki.

antonija ::

FireSnake je izjavil:

(pun intended!)

Ali slovenski izraz ne obstaja?
"Besedna igra" je verjetno blizu prevodu, ni pa cisto tocen. "Pun" je specificna besedna igra.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Markoff ::

Eden starejših kmetov, ki ima soseda z robotskim sistemom mi je zaupal tudi vsaj eno slabost takega sistema: krava se postavi pred robotski molžnik, drugih pa ne spusti mimo in to dlje časa. Nakar alarm zbudi kmeta sredi noči, da ima "stau" (ker krave pač niso več na 12-urnem ciklu), ta pa nažene kravo, da se umakne drugim, ki že nestrpno čakajo. I tako više puta.

Hecne znajo biti živali, vsekakor imajo svoje (p)osebnosti.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

antonija ::

feryz je izjavil:

Krave so srečne!? A to je res znanstveno dokazano? Le domača krava vam lahko pove, kako je srečna ali nesrečna, če jo ne pomolze dojenček. Tudi ona bi se v tem primeru priklopila na stroj, ne vem pa, če to lahko opredeliš kot srečo. Bolj potreba po odpravi bolečine
Ne vem, no... tudi cloveske "kravice" proizvajajo manj mleka ko so pod stresom. Ali ga pa sploh ne. Ce gre stres stran, se proizvodnja mleka spet vzpostavi/poveca. Preverjeno.

Manj stresa == bolj srecne
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

feryz ::

Narobe. Tudi človeške krave proizvajajo več mleka, če ga več potrebujejo, beri so večkrat pomolzene.
Včasih so imeli dojilje, ki so pedenale tudi po 3 ali 4 froce.
Moderne mamice ne morejo niti enega, prevladuje Aptamil. Najbrž zato, da ne bi imele visečih joškov, ampak tako pač je.

blabla80 ::

feryz je izjavil:

Moderne mamice ne morejo niti enega, prevladuje Aptamil. Najbrž zato, da ne bi imele visečih joškov, ampak tako pač je.


Ja, nekatere moderne mamice ne morejo niti enega, ter se mora uporabljati Aptamil. Ampak ne vedno zaradi estetskih vidikov, ampak zaradi tega ker je pac premalo mleka.
Da ne bi raje o tem kake frustracije pri tem nastajajo, saj povsod vsi povdarjajo kako je dojenje pomembno za otroka - pa bi rada - ampak enostavno telo noce.
In to ne govorim kr tako "na pamet", ampak na podlagi izkusnje.

Tako da ni vse tako crno belo.

Poldi112 ::

CowOps.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

GupeM ::

blabla80 je izjavil:

feryz je izjavil:

Moderne mamice ne morejo niti enega, prevladuje Aptamil. Najbrž zato, da ne bi imele visečih joškov, ampak tako pač je.


Ja, nekatere moderne mamice ne morejo niti enega, ter se mora uporabljati Aptamil. Ampak ne vedno zaradi estetskih vidikov, ampak zaradi tega ker je pac premalo mleka.
Da ne bi raje o tem kake frustracije pri tem nastajajo, saj povsod vsi povdarjajo kako je dojenje pomembno za otroka - pa bi rada - ampak enostavno telo noce.
In to ne govorim kr tako "na pamet", ampak na podlagi izkusnje.

Tako da ni vse tako crno belo.

Takih mamic je izredno, izredno malo. Problem pri dojenju je, da je naporno. Mamicam se zato prvi teden ali dva ne ljubi otroka pristavljati vsakih 45 minut, poleg tega jih še dojke bolijo. Do nekje konca drugega, tretjega meseca je še vedno potrebno pristavljati na dve do tri ure, kasneje pa vedno bolj poredko. Tudi stres veliko pripomore k ne-tvorbi mleka. Namesto, da bi mamica počivala, in bi oče poskrbel za ostale stvari, morajo to pogosto početi mame same. Posledično se mleko ne proizvaja dovolj. Sem videl pri svoji, kako je količina mleka upadla, ko ji nekaj dni nisem mogel toliko pomagati, kot običajno. Ko sem ponovno prevzel več gospodinjskih opravil, je bilo mleka spet (pre)več. Ima pa dojenje OGROMNO prednosti pred mlečnimi formulami.
1. Hrana je vedno na voljo, saj ne pozabiš dojk doma
2. je primerne sestave za dojenčka
3. vedno primerne temperature
4. ponoči partnerica ne more reči: "Daj mu ti jest ..."
5. mnogo ceneje

Seveda ima tudi nekaj slabosti, vendar zgoraj navedene prednosti odtehtajo to, lahko pa se iste/podobne slabosti pojavljajo tudi pri mlečnih formulah.

T-h-o-r ::

antonija je izjavil:

feryz je izjavil:

Krave so srečne!? A to je res znanstveno dokazano? Le domača krava vam lahko pove, kako je srečna ali nesrečna, če jo ne pomolze dojenček. Tudi ona bi se v tem primeru priklopila na stroj, ne vem pa, če to lahko opredeliš kot srečo. Bolj potreba po odpravi bolečine
Ne vem, no... tudi cloveske "kravice" proizvajajo manj mleka ko so pod stresom. Ali ga pa sploh ne. Ce gre stres stran, se proizvodnja mleka spet vzpostavi/poveca. Preverjeno.

Manj stresa == bolj srecne

koliko stresa pa povzroča kravam a) posilstvo b) da jim vzamejo in zakoljejo mladiča
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Daniel ::

A res misliš spet vegi logiko privleči v to temo?

stara mama ::

T-h-o-r je izjavil:


koliko stresa pa povzroča kravam a) posilstvo b) da jim vzamejo in zakoljejo mladiča

Kaj je s teboj narobe, a si v kakem uber glupozateglem vegi klanu?
Krava ima obdobje, ko se "goni".
Takrat prav hoče (nagonsko), da se jo osemeni tako ali drugače.
In nihče ne kolje mladiča kar tako, to je ekonomska bedarija. Mladiča se proda živinorejcem, pa še to ne takoj.
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

49106 ::

Daniel je izjavil:

A res misliš spet vegi logiko privleči v to temo?


Kaj, ko bi še ti enkrat za spremembo uporabil logiko?

T-h-o-r ::

stara mama je izjavil:

T-h-o-r je izjavil:


koliko stresa pa povzroča kravam a) posilstvo b) da jim vzamejo in zakoljejo mladiča

Kaj je s teboj narobe, a si v kakem uber glupozateglem vegi klanu?
Krava ima obdobje, ko se "goni".
Takrat prav hoče (nagonsko), da se jo osemeni tako ali drugače.
In nihče ne kolje mladiča kar tako, to je ekonomska bedarija. Mladiča se proda živinorejcem, pa še to ne takoj.

Aha, krave posiljuje veterinar z roko samo takrat, ko se gonijo :D

Bomo vprašali tvojo partnerko, koliko bi ji to godilo. No, pri ljudeh verjetno pol ni take panike, ko ti takega posilstvenega otroka še vzamejo in sčasoma zakoljejo.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

stara mama ::

T-h-o-r je izjavil:


Aha, krave posiljuje veterinar z roko samo takrat, ko se gonijo :D

Točno tako! Ker vsaka osemenitev se PLAČA!!
Zdaj pa boljš da si tiho, ker jasno kažeš, da krave še od blizu nisi videl in si delaš samo sramoto in širiš napačno propagando.
Ekologija™ in Trajnost™

Aggressor ::

Vidim, da bi T-h-o-ru že obisk srednje veterinarske šole lahko precej koristil. Predvsem pa tistim okoli njega. :))
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Looooooka ::

koliko stresa pa povzroča kravam a) posilstvo b) da jim vzamejo in zakoljejo mladiča

No. No. Zakolje se samo bikce, ker so ravno tako uporabni, kot vecina veganov s svojimi SJW/zdravstvenimi posti :D

Markoff ::

Ad človeške krave debata: pri nas je bilo obratno - mamica proizvajala vsaj za dvojčka, a hčerka ni in ni znala vleči. Trudili smo se ca. 3 tedne, vmes so jo celo med. sestre nagovarjale (!), naj raje uporabimo aptamil, češ da se mala ne bo naučila dojiti, njej pa bo zmanjkalo mleka. Tega si je črpala vsak dan večkrat, ga zamrzovala, jaz sem bil dežurni segrevalec (day in, day out). No, po 3 tednih je končno steklo, mala je začela vleči kot nora in postala prava michelinka. Šele po več letih je začela izgubljati odvečno maso. Zadeva se je v manjši meri ponovila pri 3. otroku, pri ostalih ni bilo težav. Toliko o dobronamernih nasvetih profesionalcev vs. vztrajnost in ljubezen.

Če kakšna mamica res ne doji zaradi videza in ne objektivnih razlogov, bi se morala ugrezniti od sramu zaradi sebičnosti. Po SLO imaš polno plastičnih kirurgov, ki nečimrnost spravijo v (še boljši) red (kot originalno), tako da v resnici to ne more biti izgovor.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

bf4ed ::

kmečko (pun intended!) povedano:


Totalno nepotrebna sprdancija.
Ne rabimo glupih ameriških pogovornih gluposti.
Čim manj tega tu, uporabljajte slovenščino.
Tudi v konentarjih, nekateri.

antonija ::

feryz je izjavil:

Narobe. Tudi človeške krave proizvajajo več mleka, če ga več potrebujejo, beri so večkrat pomolzene.
Včasih so imeli dojilje, ki so pedenale tudi po 3 ali 4 froce.
Moderne mamice ne morejo niti enega, prevladuje Aptamil. Najbrž zato, da ne bi imele visečih joškov, ampak tako pač je.
Narobe. Danes je se vedno veliko mam, ki lahko pridejo skozi brez aptamila. Je pa dejstvo, da je ce mama pod stresom, da bo mleka bolj malo ali pa nic, pa jih lahko "molzes" kolikor hoces. SIcer nimam pr roki znanstvenega clanka na ot temo (tako kot ga ti nimas za sovjo trditev), ampak glede na pricevanja vseh mladih mamic (ki jih je okroog mene ogromno, ker sem v takih letih) je stres tisto glavno, kar zmoti cikel izdelave mleka.

Se celo novica zadevo potrdi na kravah: ce jim das mir, in jih molzes se vedno priblizno enako pogosto kot si jih do sedaj, bojo dajale 1/3 vec mleka. Samo zato ker so manj pod stresom, oz. ker so bolj srecne.

bf4ed je izjavil:

Totalno nepotrebna sprdancija.
Ne rabimo glupih ameriških pogovornih gluposti.
Čim manj tega tu, uporabljajte slovenščino.
Tudi v konentarjih, nekateri.
Tako kot ti pri svojem nadimku?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: antonija ()

jype ::

stara mama je izjavil:

Takrat prav hoče (nagonsko), da se jo osemeni tako ali drugače.
Tako - in nič drugače.

stara mama je izjavil:

In nihče ne kolje mladiča kar tako, to je ekonomska bedarija. Mladiča se proda živinorejcem, pa še to ne takoj.
Vegiji imajo prav: Klanje je nehumano.

sirotka ::

jype je izjavil:


Vegiji imajo prav: Klanje je nehumano.


A naj jih žive pojemo?

T-h-o-r ::

sirotka je izjavil:

jype je izjavil:


Vegiji imajo prav: Klanje je nehumano.


A naj jih žive pojemo?

Jaz bi začel pri lastnih potomcih, preden bi začel klati in jesti potomce drugih.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

GupeM ::

T-h-o-r je izjavil:

sirotka je izjavil:

jype je izjavil:


Vegiji imajo prav: Klanje je nehumano.


A naj jih žive pojemo?

Jaz bi začel pri lastnih potomcih, preden bi začel klati in jesti potomce drugih.

Kaj to, da zarodek paradižnika dobesedno odtrgaš s "popkovine" pa ni klanje? Zakaj dvojna merila?

T-h-o-r ::

Haha, trajalo je manj kot 10 postov, da smo prišli do rastlin :))
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

jype ::

GupeM je izjavil:

Kaj to, da zarodek paradižnika dobesedno odtrgaš s "popkovine" pa ni klanje?
Ni.

feryz ::

T-h-o-r je izjavil:

Haha, trajalo je manj kot 10 postov, da smo prišli do rastlin :))
Si pa zato ti toliko bolj hitro prišel od molže do klanja.
Saj je res podobno, se strinjam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

T-h-o-r ::

feryz je izjavil:

T-h-o-r je izjavil:

Haha, trajalo je manj kot 10 postov, da smo prišli do rastlin :))
Si pa zato ti toliko bolj hitro prišel od molže do klanja.

Ja, ker je to seveda povezano. Krave, kot vsi sesalci, imajo mleko namenjeno za lastne potomce. Če pa jih posiliš in oplodiš, nato pa mleko vzameš zase, je jasno, da boš "ta male" najverjetneje zaklal.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: T-h-o-r ()

GupeM ::

jype je izjavil:

GupeM je izjavil:

Kaj to, da zarodek paradižnika dobesedno odtrgaš s "popkovine" pa ni klanje?
Ni.

Imaš prav. Res ni klanje. Je pa enako nehumano.

jype ::

GupeM je izjavil:

Je pa enako nehumano.
Ne, ni.

sirotka ::

T-h-o-r je izjavil:

sirotka je izjavil:

jype je izjavil:


Vegiji imajo prav: Klanje je nehumano.


A naj jih žive pojemo?

Jaz bi začel pri lastnih potomcih, preden bi začel klati in jesti potomce drugih.


Nope, sicer imam potrebe po mesu, nimam pa potrebe po kanibalizmu:)

In sicer mleko ni namenjeno samo mladičem, tudi odrasle krave oz. vsi bi ga pili, pa jim ga mame začnejo odklanjat, ker je v naravi ponavadi gonjenje ciklično... in ga rabijo za novo potomstvo. Tudi tvoji bi, če bi jih pustila na mamini joški, sesala v nedogled...

FireSnake ::

bf4ed je izjavil:

kmečko (pun intended!) povedano:


Totalno nepotrebna sprdancija.
Ne rabimo glupih ameriških pogovornih gluposti.
Čim manj tega tu, uporabljajte slovenščino.
Tudi v konentarjih, nekateri.


Agreed! (hecam se)

Zgoraj sem tudi sam to izpostavil. Vedno bolj me moti to: pa ne vem, zakaj. Sicer angleščino uporabljam vsak dan...
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

T-h-o-r ::

sirotka je izjavil:

T-h-o-r je izjavil:

sirotka je izjavil:

jype je izjavil:





In sicer mleko ni namenjeno samo mladičem, tudi odrasle krave oz. vsi bi ga pili, pa jim ga mame začnejo odklanjat, ker je v naravi ponavadi gonjenje ciklično... in ga rabijo za novo potomstvo. Tudi tvoji bi, če bi jih pustila na mamini joški, sesala v nedogled...

Izredno zoološko dognanje.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

FireSnake ::

T-h-o-r je izjavil:


Jaz bi začel pri lastnih potomcih, preden bi začel klati in jesti potomce drugih.

Iiiin, kaj čakaš? :D

jype je izjavil:

GupeM je izjavil:

Je pa enako nehumano.
Ne, ni.



jype je izjavil:

GupeM je izjavil:

Kaj to, da zarodek paradižnika dobesedno odtrgaš s "popkovine" pa ni klanje?
Ni.



Neverjetno, kako močne argumente imaš ti.

Pojej en šnicl, da se ti domišljija malo razvije.

--------------------
@tisti, ki tu blebečete o klanju: kaj vam daje pravico, da drugim gledate na krožnik?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

jype ::

sirotka je izjavil:

Nope, sicer imam potrebe po mesu, nimam pa potrebe po kanibalizmu:)
Protein farm, Wallace design.

FireSnake je izjavil:

Neverjetno, kako močne argumente imaš ti.
Najmočnejše: Dejstva.

FireSnake je izjavil:

@tisti, ki tu blebečete o klanju: kaj vam daje pravico, da drugim gledate na krožnik?
Podnebje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

T-h-o-r ::

@tisti, ki tu blebečete o klanju: kaj vam daje pravico, da drugim gledate na krožnik?


Da nas boste vse ubili?

Vegan deathsquads soon 8-)
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

FireSnake ::

jype je izjavil:

Dejstva


Hitro si se tega navlekel od naših politikov.


jype je izjavil:

Podnebje


OK, zdaj sem pa res videl (prebral) vse, kar sem hotel videti (prebrati).

Vam nihče ne gleda na krožnik, pa bi še mi radi imeli mir pri svojem.
Bo šlo?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

111111111111 ::

GupeM je izjavil:


1. Hrana je vedno na voljo, saj ne pozabiš dojk doma
2. je primerne sestave za dojenčka
3. vedno primerne temperature
4. ponoči partnerica ne more reči: "Daj mu ti jest ..."
5. mnogo ceneje

Seveda ima tudi nekaj slabosti, vendar zgoraj navedene prednosti odtehtajo to, lahko pa se iste/podobne slabosti pojavljajo tudi pri mlečnih formulah.

Odlične točke. :) Se že pripravljamo na njih. :) Sam da mene ponoči zruka da moram tamalega nosit sem in tja. :D

@Thor, jype: gre za pretiravanje. Z mesom ni nič narobe v zmernih količinah. Brez mesa tudi vajin intelekt ne bi bil na današnji ravni, da bi se sploh lahko pogovarjali o tem da bi gurali samo zelenjavo. Seveda pa je največ pripomoglo pečenje in kuhanje. :)

https://www.npr.org/2010/08/02/12884990...

Kar je pa še bolj zanimivo, da imajo pa današnji vegetarianci višji IQ (po mojem osebnem mnenju je to zato, ker mesojedci pretiravajo/mo pri uživanju mesa):
https://www.peta.org/blog/official-vege...

Naša 5 članska družina pospravi na leto cca. 7-8 piščancev, 80kg prašičjega mesa, 40kg govedine 25kg jagnjetine in 10kg divjačine. Računam da se bodo številke zvišale ko pobje zrastejo. Vse je lokalne pridelave, v trgovini se kupi kakšne čvapčiče in ribe v potujoči ribarnici. Meso se je pri nas 4-5 na teden, bi pa rad to malo zmanjšal na 3-4 na teden. Zelenjava večinoma lastna, zrezana in zmrzjena.

Nimam pa nobenih težav prašiča zaklati, razkosati in ga predelati v odlične mesnate izdelke. Ubijam ga za hrano in ne za zabavo.

Nisem splezal na vrh prehranjevalne verige, da bi jedel korenček. :D

EDIT: Seveda pa nismo obdelali še žuželk. Sam sem pospravil kar nekaj pečenih kobilic (okusne kot čips) :)
Nenavadne hrane: poskusil že: kačo, žabje krake, polže. :)

Polži se vam tudi smilijo?

Zgodovina sprememb…

T-h-o-r ::

Jaz nimam nič proti jedi mesa, a ne na tako nevzdržen način, kot smo ga vzpostavili z masovno mesno industrijo.
Ko se bomo pa začeli prehranjevati "iz lokalne predelave", potem bo pa lahko vsak jedel zgolj majhen del tega, kar si ti opisal.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: T-h-o-r ()

antonija ::

A potem ne jes banan? Ananasa? Zacimb iz azije? Jes samo in izkljucno lokalno??

DO kje tocno seze "lokalno"? Metso? Pokrajina? Drzava? Unija? Kontinent?
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

sirotka ::

Podnebje tudi vegiji kar konkretno zaj*. Enostavno nas je preveč :)

T-h-o-r ::

sirotka je izjavil:

Podnebje tudi vegiji kar konkretno zaj*. Enostavno nas je preveč :)

Glede na to, da se okoli 70 % pridelane hrane porabi za vzrejo živine, to enostavno ne bo držalo.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Ales ::

111111111111 je izjavil:

... Naša 5 članska družina pospravi na leto cca. 7-8 piščancev, 80kg prašičjega mesa, 40kg govedine 25kg jagnjetine in 10kg divjačine. Računam da se bodo številke zvišale ko pobje zrastejo. Vse je lokalne pridelave, v trgovini se kupi kakšne čvapčiče in ribe v potujoči ribarnici. Meso se je pri nas 4-5 na teden, bi pa rad to malo zmanjšal na 3-4 na teden. Zelenjava večinoma lastna, zrezana in zmrzjena.

...

Polži se vam tudi smilijo?

Itak. Koklja te lahko vsaj brcne, polž še zbežati ne more. Res ni pošteno. :))

T-h-o-r je izjavil:

Jaz nimam nič proti jedi mesa, a ne na tako nevzdržen način, kot smo ga vzpostavili z masovno mesno industrijo.
Ko se bomo pa začeli prehranjevati "iz lokalne predelave", potem bo pa lahko vsak jedel zgolj majhen del tega, kar si ti opisal.

Za mesno industrijo se kar strinjam. Ni prijetno videt.

Ampak zakaj majhen del? Si ti kdaj kmetijo od blizu videl??

Če nič drugega pojdi recimo v Bosno ali Srbijo, kjer je še kup majhnih neodvisnih domačij in boš videl, da zgoraj omenjene količine tudi zanje niso nič posebnega.

Pa ne rečem, mi recimo pojemo precej manj mesa, kot je Chuapoiz naštel, ampak za čisto domačo pridelavo pa te količine res niso nič posebnega.

T-h-o-r ::

antonija je izjavil:

A potem ne jes banan? Ananasa? Zacimb iz azije? Jes samo in izkljucno lokalno??

DO kje tocno seze "lokalno"? Metso? Pokrajina? Drzava? Unija? Kontinent?

Do tam, kjer je škoda za okolje manjša, kot če bi pripeljal še od dlje in pridelal z nižjim standardom varnosti.

Takšni argumenti glede ananasa pa so spet nesmiselni, ker individualizirajo stvari, kao da se moramo pa res zazreti vase in ne kupiti slamice, ker če en Jožko ne bom kupil slamice ali pa če ne bo kupil ananasa, se bo to bajno poznalo v celotni sliki stvari.
Podobno kot recikliranje, čeprav sosednja firma proizvede tisočkrat več smeti, kot naša celotna soseska.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Davek na kmetijske nepremičnine in kmečke subvencije (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
33768337 (61651) Invictus
»

Kmetje napovedujejo proteste ?! (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
25715515 (11872) Zheegec
»

Kmetija

Oddelek: Loža
362090 (2089) Super Sonic

Več podobnih tem