» »

ARM bo svojim čipom dodal večnitenje

ARM bo svojim čipom dodal večnitenje

Cortex A15 'Eagle' je še enoniten, nasledniki pa ne bodo več

vir: PC World
PC World - Predstavnik podjetja ARM je napovedal, da bo podjetje v svoje prihodnje procesorje dodalo večnitenje. Podjetje ARM je poznano po procesorskih dizajnih, ki jih nato licencirajo proizvajalcem čipov. Njihovi čipi so našli pot v veliko pametnih telefonov, v podjetju pa se sedaj spogledujejo še s trgom strežnikov, mrežne opreme in telekomunikacij. Medtem ko za pametne telefone večnitenje ni nujno, morajo za preboj na strežniški trg to tehnologijo obvezno uvesti.

To je povedal tudi njihov tržnik Kumaran Siva, ki je dejal, da bodo imeli strežniški procesorji iz ARM v prihodnosti večnitenje, medtem ko se še niso odločili, ali ga bodo uvedli tudi v mobilne procesorje. Tudi v novega Cortex-A15 večnitenja še niso vgradili, ker se cenovno ni splačalo, bo pa to imel njegov naslednik. Ima pa Cortex-A15 že nekaj funkcij, ki kažejo na vstop na strežniški trg - strojno virtualizacijo in 1 TB naslovljivega pomnilnika. Kdaj točno bodo predstavili nove dizajne, niso povedali.

25 komentarjev

RejZoR ::

Sej o zmogljivosti teh čipkov ni dvoma, spet bojo kot vedno problematične baterije, ki vedno zaostajajo v razvoju.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

filip007 ::

Ja počasi bo treba razmisliti o nuklearnih baterijah ali na metanol.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

noraguta ::

sem mislil , da so niti sw zadeva. pa se očitno motim. torej bo v procesorju nekaj kar bo lahko poganjalo niti nebo pa moglo izvajati procesa al kako?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

PJani ::

noraguta je izjavil:

sem mislil , da so niti sw zadeva. pa se očitno motim. torej bo v procesorju nekaj kar bo lahko poganjalo niti nebo pa moglo izvajati procesa al kako?


narobe si razumel. Proces je "program". Lahko bi rekli, da ob zagonu entry point(v c/c++ programih je to int main(...){...}) funkcija postane glavna nit. Od tam se ustvarijo ostale niti.
C/C++

srus ::

Hyper threading kot ga je v svojih procesorjih ponujal, pa opustil, sedaj pa ga ponuja ponovno Intel je po mojih izkušnjah bolj marketinška natega kot karkoli drugega.

V svoji profesionalni karieri (na Pentium in Xeon procesorjih) nisem naletel na aplikacijo, ki bi dejansko pridobila performance zaradi HT tehnologije, ponavadi je bilo ravno nasprotno - HT je bilo potrebno onemogočiti, da je scheduler operacijskega sistema opravil svojo nalogo optimalno.

Morda se bo ARM pri uvedbi te tehnologije odrezal bolje kot Intel - ampak dvomim, po moje enostavno ni fizikalne podlage za kak večji tehnološki preboj na threading področju. Je pa zanimiv trend, ki ga zadnje čase opažamo pri ARMu - pogumno so se vrgli na trg procesorjev namenjenih velikim strežniškim sistemom, ki ga sedaj obvladuje Intel.

trnvpeti ::

Kdaj bodo ti ARM-i v NAS-ih?

WhiteAngel ::

Niti imajo zgodovinsko ozadje v spletnih strežnikih, ko je potrebno ustvariti novo nit ob vsakem zahtevku. To pa zato, ker proces s svojim PID-om, pomn. prostorom itd. traja preveliko časa, da bi se ustvaril ob vsakem zahtevku. Tako, da je ARM-ova poteza logična. Kaj se sigurno da pohitriti na hw nivoju glede tega.

Blazz ::

še par let pa bomo poganjal ARMe namest core ix v tud sobnih PCjih :)

opeter ::

Blazz je izjavil:

še par let pa bomo poganjal ARMe namest core ix v tud sobnih PCjih :)


Jaz bi že rade volje danes ... že zaradi dosti manjše porabe, v primerjavi z večino Intelovimi CPU-ji.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

noraguta ::

PJani je izjavil:

noraguta je izjavil:

sem mislil , da so niti sw zadeva. pa se očitno motim. torej bo v procesorju nekaj kar bo lahko poganjalo niti nebo pa moglo izvajati procesa al kako?


narobe si razumel. Proces je "program". Lahko bi rekli, da ob zagonu entry point(v c/c++ programih je to int main(...){...}) funkcija postane glavna nit. Od tam se ustvarijo ostale niti.

in proces je jtvar hw? ne os-a?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

PJani ::

Proces je stvar OS-a, hw samo interpretira zahteve os-a
Proces zajema threade, rezerviran pomnilnik, handle do IO naprav, nek navidezni ovoj okrog vsega tega. Zato da OS lahko lažje upravlja z zagnanimi programi(prioritete, pravice).
C/C++

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PJani ()

Matako ::

HT tehnologija ima prednosti in slabosti.

Očitna prednost je, da se s pomočjo HT lahko izkoristi enote procesorja, ki bi sicer "gledale v zrak" v določenem trenutku.

Glavna slabost je, da to omejuje strategije (pre)razporejanje ukazov in pa seveda, da morajo te niti še vedno uporabljati isti predpomnilnik in vodila. To potem lahko pripelje do zmanjšanja performans.

Sicer pa je "nit" lako povsem programski pojem, tako kot proces. Pač nekateri izrazi imajo širši pomen.

Tipično se razume, da imajo niti znotraj procesa dostop do istega naslovnega prostora in torej IPC (medprocesna komunikacija) ni potrebna - enostavno lahko podaš naslov (kazalec).

Povedano drugače, nit se navezuje izključno na deljenje časa in večopravilnost, ne vključuje pa zaščite pomnilnika. "Proces" po drugi strani namiguje na večjo stopnjo izoliranosti. Recimo večina OS bo dodeljevala ločene VM strani vsakemu procesu posebej. Ni pa nujno.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

noraguta ::

PJani je izjavil:

Proces je stvar OS-a, hw samo interpretira zahteve os-a
Proces zajema threade, rezerviran pomnilnik, handle do IO naprav, nek navidezni ovoj okrog vsega tega. Zato da OS lahko lažje upravlja z zagnanimi programi(prioritete, pravice).

sploh ni nujno , da obstaja distinkcija med procesom ter nitjo. slučajno je tako v trenutno najbolj uporabljanih osih. eg singularity prakticira komunikacijo prek kanalov za razliko od deljenega pomnilnika. ampak point je , da hw s tem nima nič. in zato je govorjenje o večnitnih procesorjih navaden marketinški buzz.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

PJani ::

Jp Hyper Threading je eno veliko sr***.
C/C++

Jst ::

Saj noraguta razume stvar, samo se dela neumnega.

srus: MySQL je v linux strežniku pridobil od 20 do 30% več ukazov na sekundo v času P4 HT. Take so pa moje izkušnje.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Looooooka ::

Hyper Threading je "sranje" ce ti ga OS ne zna izkoristit...in ce laufas program, ki naj bi bil napisan tako, da koristi prednosti vec jedrnih procesorjev...v resnici pa ustvarja niti kot, da so zastonj in da jih lahko zazene 5000, vmes pa zlorablja "blocking" do te mere,da aplikacija dejansko hitreje dela na enojedrnem procesorju.
Na kratko...hyperthreading ni sranje.Sranje je aplikacija, ki slabo dela na taki masini.

MrStein ::

Blazz je izjavil:

še par let pa bomo poganjal ARMe namest core ix v tud sobnih PCjih :)

To so pred 10-20 leti rekli tudi za PowerPC ... ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Poldi112 ::

No, pa saj so bili kar dolgo casa v Mac-ih.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Tarzan ::

Se mi zdi, da je pri ultra dolgih pipelinih P4, HT nekako več pridobil, kot pri trenutnih procesorjih. Ne bom pa rekel, da je Hyper Threading nateg, ne bom rekel, da je tehnologija neuporabna, da ne prinese nobene pohitritve. Pohitritev definitivno prinese, ampak le v relativno ozkem spektru aplikacij, ki to lahko najbolje izkoristijo.

Mi je pa bolj všeč prihajajoče AMD kleklanje. :)

Jst ::

HyperThreding je sranje takrat, ko ti multithreaded aplikacija zazna 8 jeder namesto 4 z HyperThreadingom. Vmes ima seveda veliko vlogo tudi CPU scheduler, kateri če zna izkoristiti/izkoriščati HT, potem je to dobra pridobitev.

Slab primer multithreaded aplikacije je F1 2010. Če imaš Intel i procesor z HT, potem gre laufat igro, kot da imaš 8 pravih jeder - takrat uporabi workerMap8Core.xml. (Kdor se razume, naj pogleda to datoteko, ki je v glavni mapi \system in se drži za glavo. Hint: uporabljajo se biti, torej vrednosti treba pomnožiti z 8, da dobimo byte.) Kar pa potem postane disaster, ker ne more obremeniti procesorja več kot 50%-70%.

Sam sem HT testiral in pisal aplikacije za P4 HT. Iztisnil sem okoli 20% več date na časovno enoto. MySql na linuxu, z prenastavljenim CPU Schedulerjem, pa je pohitril delovanje do 30%.

HT pride do izraza takrat, kadar ti inštrukcije in data pride v procesorjev cache in veliko threadov (z relativno malo "porabe"), ki se med seboj ne rabijo sinhronizirati ali pa narediš hack, da jih tiste, ki rabijo podatke drugih, napišeš drugače, uporabiš čim manj semaforjev in potem poženeš skozi še en (ali dve, tri, n,..) thread z potrebnimi podatki, ki so jih naračunali prejšnji. To pa zato, ker je kreiranje threadov poceni in "kratkost" threadov "paše" HyperThreading procesorjem.

Nikoli in nikdar pa ne smeš jemati "Virtualno Jedro" kot samostojno enoto zraven pravega jedra, ker boš samo klel in si izoblikoval mnenje, da HT suck big time.

HT si je najbolje predstavljati kot štiripasovno avtocesto, ki ob nastanku kolone, samodejno odpre še en pas, na katerem je pa omejitev X-krat manjša od drugih, "normalnih" pasov.

Za igre (in OC procesorja, menda), je pa res HT bolj tako-tako. V določenih igrah uporaben in pohitri delovanje, drugje pa ravno obratno.

ps: Server rezine bi najraje videle procesorje z večkratnim HT-jem. Kot Fermi za uporabo v HPC. Tako, za zanimivost.


--

Uporabljal sem poljudne izraze. Če pa kdo želi hardcore developer talk, naj izrazi željo. Zaradi uporabe poljudnih izrazov, sem morda kakšno stvar napisal dvoumno ali pa narobe, čeprav sem mislil pravilno, vendar nisem znal uporabiti poljudnih izrazov v tvorjenju povedi.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Jst ::

>Se mi zdi, da je pri ultra dolgih pipelinih P4, HT nekako več
>pridobil, kot pri trenutnih procesorjih.

Dolžina pipeline-a in učinkovitost HT je le "po tertjem kolenu" v sorodstvu. Recimo, da ima jedro 10 korakov dolg pipeline in se pri tretjem koraku zgodi cache miss, tako, da mora čakati, doker ne dobi podatkov v cache in potem v pipeline. Med tem čakanjem ima priložnost HyperThreading, da opravi nekaj (ali vse) svojih nalog. Prisotnost HT poveča samo logiko procesorja in ni odvisen od dolžine pipeline. OK, extremni primer obstaja: jedro z dolžino pipeline 3. Recimo.


--

Če imaš procesor, ki podpira HyperThreading, je najbolje programirati niti za prava jedra, na HT pa pozabiti* in upati, da bo HT opravil svoje delo, ko bo jedro bilo na čakanju. Odvisno od Scheduler-jev, kako bodo izkoristili dani resurs.

*Na HT pozabiti v smislu, da ne programiraš niti, ki bodo tekle na Virtualnih Jedrih.



--

Sedaj je pa čas za moj ritual pred spanjem...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

MrStein ::

Jst je izjavil:


Sedaj je pa čas za moj ritual pred spanjem...

Eh, tega pa res ne rabimo vedet, no!
;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Jst ::

Naj se ve: tuš, zobe, postelja, v kateri berem sprintano; (če nimam že, ali pa če nisem do konca prebral) kakšen članek, SF zgodbo, knjigo,... cigareti.

hehe MrStein: ne sodi vse po sebi. :)) brez zamere.



lp,
./m
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jst ()

kihc ::

Jst je izjavil:

Dolžina pipeline-a in učinkovitost HT je le "po tertjem kolenu" v sorodstvu. Recimo, da ima jedro 10 korakov dolg pipeline in se pri tretjem koraku zgodi cache miss, tako, da mora čakati, doker ne dobi podatkov v cache in potem v pipeline. Med tem čakanjem ima priložnost HyperThreading, da opravi nekaj (ali vse) svojih nalog. Prisotnost HT poveča samo logiko procesorja in ni odvisen od dolžine pipeline. OK, extremni primer obstaja: jedro z dolžino pipeline 3. Recimo.


Mnja, to velja samo za procesorje ki imajo HT in nimajo dinamičnega razvrščanja ukazov. Če se ne motim so to novejši Atomi. Če pa imaš dinamično razvrščanje (+ napovedi skokov in še kar spada zraven), se lahko večine zgrešitev in nevarnosti rešiš že znotraj ene niti. Šele potem pride na vrsto HT.
x

Maxtor2000 ::

Arm bo po mejem sklenil nek pakt z AMDjem prej kot z Intelom in se bodo vrgli na puno... >:D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ARM dobil simultano večnitenje

Oddelek: Novice / Procesorji
145186 (3698) Bratanic-gay
»

ARM dobil 64 bitov (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
5117453 (11407) trnvpeti
»

ARM predstavil Cortex A72

Oddelek: Novice / Procesorji
2311048 (7684) hojnikb
»

CES 2011: Nvidia napovedala ARM-procesorje Denver za strežnike (in namizne računalnik

Oddelek: Novice / Procesorji
4010393 (8773) Jst

Več podobnih tem