AMD - AMD je izdal novo verzijo grafičnih gonilnikov Catalyst za svoje grafične kartice, ki nosi številko 9.1. Delujejo v operacijskih sistemih Windows XP in Vista in so namenjeni za vse Radeone od serije 9500 do serije HD 4800, vključno z All-In-Wonder inačicami. Poleg vrste popravljenih hroščev, ki naj odslej ne bi več povzročali neodzivnosti Control Centra, kadar je slika raztegnjena na več zaslonov, in povzročali težav težav v 64-bitni Visti pri več kot 4 GB RAM-a, je najpomembnejša novost polna podpora za OpenGL 3.0.
Ta je sicer izšel že avgusta lani, vendar se doslej še nekako ni udomačil in očaral razvijalcev. Za razliko od največjega konkurenta, Direct3D 10, lahko OpenGL sodeluje tudi z Windows XP, kar je ena izmed večjih prednosti za pisce iger, ki želijo doseči čim večjo publiko. Razvijalci OpenGL-a medtem trdijo, da lahko ta povsem brez problema nudi iste funkcije kot konkurent (izrazili so se nekoliko manj poetično, gre za rough feature parity). Prenos novih gonilnikov je mogoč z uradne strani, kjer najdete tudi seznam (PDF) izboljšav in popravkov.
Novice » Grafične kartice » AMD v novem Catalystu podprl OpenGL 3.0
ozbolt ::
Ja fino. Podpora za OpenSource se pri AMDju veča. Še Compiz da bo normalno delal na mojem računalniku, potem pa bodo "uradno" bolje podpirali OpenSource kot Intelovi grafični čipi.
Vlady ::
kje se v praksi pozna open GL3 ?
To kar ponuja DX 10 v grobem. Hitrejše delovanje a z slabšimi učinki in efekti. Itak pa je na poti že DX 11. In tud ponavadi folk po večini kupuje te grafe in na njih poganja DX aplikacije in ne openGL.
"Lotereya - naibolee točnyj sposob učeta količestva optimistov"
Senitel ::
Na žalost nikjer (razen če programiraš kakšen demo). Zelo malo iger dandanes sploh uporablja OpenGL (Quake IV, Doom 3, X-Plane, IL-2 Sturmovik, Call of Duty 1&2).
Sploh so pa pri Kronos tolk za j**** z OpenGL 3 (zaradi določenih elementov znotraj grupe), da bolj skor ne bi mogl.
P.S.: Vlady zakaj slabši učinki? API ima funkcionalnost tako kot DX10, razlikujejo se detajli.
Sploh so pa pri Kronos tolk za j**** z OpenGL 3 (zaradi določenih elementov znotraj grupe), da bolj skor ne bi mogl.
P.S.: Vlady zakaj slabši učinki? API ima funkcionalnost tako kot DX10, razlikujejo se detajli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Senitel ()
filip007 ::
UNIGINE Tropics Demo mi da najmanj pod OpenGL
DX10.1 W7 25FPS
DX9 XP 22FPS
OpenGL XP 20FPS
In ja prav ste prebrali Windows 7 daje višje FPS...
DX10.1 W7 25FPS
DX9 XP 22FPS
OpenGL XP 20FPS
In ja prav ste prebrali Windows 7 daje višje FPS...
Trevor Philips Industries
MrStein ::
Bismark, W7 daje več kot kaj ?
ozbolt: "a fino. Podpora za OpenSource se pri AMDju veča."
Kaj ma to veze z open source ?
ozbolt: "a fino. Podpora za OpenSource se pri AMDju veča."
Kaj ma to veze z open source ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mitch ::
Glede na to, da PS3 podpira poleg privzete "propriety" grafične knjižnice tudi OpenGL ES, obstaja kakšna igra za PS3, ki je narejena za OpenGL?
Quikee ::
"a fino. Podpora za OpenSource se pri AMDju veča."
Kaj ma to veze z open source ?
Ker so za Linux tudi izšli ti (isti) driver-ji s podporo za OpenGL 3.0.
root ::
PS3 ima grafično knjižnico PSGL, ki pa je OpenGL ES based. Torej vse igre na PS3 uporabljajo OpenGL.
Icematxyz ::
Kot XP...saj znaš brat.
XP v kanto pa W7 gor.
Ja beto gor. Ti si šele dal sedaj pravi nasvet...
Drugače pa nebom pametoval ampak če se ne motim:
OpenGL @ Wikipedia
Je OpenGL bistveno bolj pomeben za grafično in CAD industrijo kot DX? Torej če prav sklepam igračarji se res nimajo kaj preveč temu veseliti industrija grafične obdelave in CAD-a in podobno pa?
List of OpenGL programs @ Wikipedia
Vprašanje pa seveda ostaja. Ati in driverji? A jim gre za zaupati? Je pa spodbudno da to pomeni da bodo igre in programi še naprej lahko izhajale za "zastarelo platformo XP" če prav razumem namige v novici.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
filip007 ::
W7 beta...je Vista na steroidih in dela Tip Top...brez heca.
Novi Wolfenstein bo verjetno delal verjetno na OpenGL...
http://www.computerandvideogames.com/ar...
Novi Wolfenstein bo verjetno delal verjetno na OpenGL...
http://www.computerandvideogames.com/ar...
Trevor Philips Industries
Senitel ::
PS3 ima grafično knjižnico PSGL, ki pa je OpenGL ES based. Torej vse igre na PS3 uporabljajo OpenGL.
Niti ne, ker IMO večina iger na PS3 uporablja hardware "direktno" z LibGCM.
Mitch ::
Torej je LibGCM nizko nivojska knjižnica, ki zaobide gonilnike in neposredno naslavlja hardware? Torej je izkoristek boljši kot pri Direct3D? Potem je pri ustvarjanju LibGCM knjižnice imela veliko vlogo Nvidia...
Senitel ::
LibGCM je v bistvu "gonilnik", PSGL je en nivo višje in kliče interno LibGCM. In ja to je zelo NV usmerjena knjižnica.
Icematxyz: Ogromo CAD programov je OpenGL, kar je tudi razlog, da je OpenGL 3 tak kot je in da je prišel vn takrat kot je prišel (to je dve leti za DX10?). Za CAD je pa v veliki meri ta funkcionalnost tako ali tako povsem preveč.
Icematxyz: Ogromo CAD programov je OpenGL, kar je tudi razlog, da je OpenGL 3 tak kot je in da je prišel vn takrat kot je prišel (to je dve leti za DX10?). Za CAD je pa v veliki meri ta funkcionalnost tako ali tako povsem preveč.
filip007 ::
OpenGL ES je GPU obdelava CPU podatkov...tistih, ki delajo z grafiko...MAC bo to imel na Snow Leopard
Trevor Philips Industries
Senitel ::
Ne... OpenGL ES je OpenGL za embedded sisteme (telefoni, PS3, ure,...). Ti si zamešal z OpenCL oziroma Open Compute Library.
MrStein ::
Quikee:
Ki prav tako niso open source.
Ker so za Linux tudi izšli ti (isti) driver-ji s podporo za OpenGL 3.0.
Ki prav tako niso open source.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Testman42 ::
Jupijej, driverji za mojo grafično... pa upam da mi ne bodo zašuštral X11 kot so mi prejšnji Catalysti
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
SmeskoSnezak ::
E, super... končno mi grafična deluje s temi drajverji.. z vsemi prejšnimi se je "tepla" in sn mogo met "Win" driverje, da sn lahk špilal igrce.
@ Pusti soncu v srce... @
Brane2 ::
Na žalost nikjer (razen če programiraš kakšen demo). Zelo malo iger dandanes sploh uporablja OpenGL (Quake IV, Doom 3, X-Plane, IL-2 Sturmovik, Call of Duty 1&2).
Sploh so pa pri Kronos tolk za j**** z OpenGL 3 (zaradi določenih elementov znotraj grupe), da bolj skor ne bi mogl.
Zakaj ? Kot mi je bilo rečeno, naj OpenGL 3 ne bi bil mišljen kot neposredna konkurenca DirectX10/11, le kot korak naprej za poslovne aplikacije, kjer niso bili pripravljeni na tako oster rez.
Sploh pa, ob novem OpenCL ( ki je IMHO zelo podoben CUDA v mnogo delih ), kje je še potreba po posebnem GL ?
Pač dobiš osnovne zidake in iz njih sestaviš, kar bi rad imel in po potrebi doprogramiraš ostalo.
On the journey of life, I chose the psycho path.
RejZoR ::
UNIGINE Tropics Demo mi da najmanj pod OpenGL
DX10.1 W7 25FPS
DX9 XP 22FPS
OpenGL XP 20FPS
In ja prav ste prebrali Windows 7 daje višje FPS...
To sploh ni res. Hitreje deluje zaradi DirectX 10.1. Sem sam poganjal zadevo v vseh 3 načinih na Visti Home Premium pa je DX10.1 izgledal lepše (zelo naraven odsev palm v morju), istočasno pa z višjim frameratom.
Manjkajo sicer mislim da 4 al 5 extensionov za 100% podporo OGL3 ampak v osnovi je to to ja.
Tud sicer s driverji 9.1 zelo dobri :)
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Senitel ::
Brane2: Glede na to kolk časa je trajal, da so ga spravili na plano, niti ne more bit konkurenca DX10/11. Preden bodo razni AutoCAD-i in podobno začel uporabljat OpenGL 3 bo še preteklo zelo veliko vode... Plani so bili, da bi bil OpenGL 3 "clean slate" tako kot DX10, ampak so se CAD-ovci zbunili, da bi jim to povzročilo preveč dela... Tko je pač OpenGL 3 pač OpenGL 2.1 + extensioni, kjer je OpenGl 2.1 spet OpenGL 2.0 + extensioni,...
Še vedno pa rabiš GL/D3D api, OpenCL/CUDA/CAL nimajo dostopa do grafičnega dela GPU-ja... Cache mehanizimi, rasterizer, branch coherence,... 3D api bo še vedno dosti hitrejši, kot če spišeš cel renderer v compute mode.
Še vedno pa rabiš GL/D3D api, OpenCL/CUDA/CAL nimajo dostopa do grafičnega dela GPU-ja... Cache mehanizimi, rasterizer, branch coherence,... 3D api bo še vedno dosti hitrejši, kot če spišeš cel renderer v compute mode.
Brane2 ::
No, ATI je odprl dokumentacijo. Ni ravno enostavno, a tudi ne raketna tahnika da spišeš pač kar rabiš sam oziroma da na osnovi tega nastane nek industrijski de-facto standard, ki bi ga potem še uradno blagoslovili...
Vsaj na osnovi tega, kar sem doslej prebral, se zdi tako...
Vsaj na osnovi tega, kar sem doslej prebral, se zdi tako...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Testman42 ::
Že lavfa na Fedori IX, in to lepo :)
Vsaka čast AMD/ATI-ju, but I still prefer Gforce.
Vsaka čast AMD/ATI-ju, but I still prefer Gforce.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
WhiteAngel ::
Moj Mobility Radeon 9600/M10 še vedno ne deluje od oktobra naprej. Nek Out of memory bug, ki se vlači za R3xx serijo že pol leta, ko hočem modprobe fglrx. Katastrofa
SavoKovac ::
Zmotna je predpostavka, da se da HW prikrojiti nekemu in zgolj nekemu skupku sistemske programske opreme. No, v praksi in na sistemu odprte arhitekture je moč razne dobičkonosne ukrepe konglomeratov obiti z obilico vloženega truda akademske narave - brez potrebe po t.i. "hekanju".
Naprezanje po odprti knjižici so zato vedno na mestu, zaželena pa zgolj konstruktivna kritika.
Če bodo torej sposobni in motivirani ljudje imeli dovolj časa in priložnosti, se bo izkoriščenost sodobne grafične opreme povečala na nivo, ko bo moč zlahka opaziti napredek na področjih vizualne implementacije navideznih kontekstov, predvsem na področju hitrosti in kakovosti - način, kako se kaj predstavi na zaslon pa ne bo tako pomemben.
Naprezanje po odprti knjižici so zato vedno na mestu, zaželena pa zgolj konstruktivna kritika.
Če bodo torej sposobni in motivirani ljudje imeli dovolj časa in priložnosti, se bo izkoriščenost sodobne grafične opreme povečala na nivo, ko bo moč zlahka opaziti napredek na področjih vizualne implementacije navideznih kontekstov, predvsem na področju hitrosti in kakovosti - način, kako se kaj predstavi na zaslon pa ne bo tako pomemben.
Spc ::
Kaj je narobe z temi novimi gonilniki ?
Sprobal sem jih na 3. mašinah:
1. Power Color Radeon 4870 1GB PCS+
2. Power Color Radeon 4870 512MB
3. Sapphire Radeon 4850 512MB TOXIC Edition
Na vseh treh mi začne slika utripat na vsake tolko časa po 2 sekundi.
Se še komu to dogaja ?
Sprobal sem jih na 3. mašinah:
1. Power Color Radeon 4870 1GB PCS+
2. Power Color Radeon 4870 512MB
3. Sapphire Radeon 4850 512MB TOXIC Edition
Na vseh treh mi začne slika utripat na vsake tolko časa po 2 sekundi.
Se še komu to dogaja ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()
elhombre ::
Ja ,driverji so se vedno nepopolni.Na Visti 32 in Saphire 4670 mi v extendend modu in 1920x1080 rezoluciji se vedno dela rob(levo/desno).So pa bolj stabilni tako da ko ugasnem Yamaho receiver nic vec ne bluzijo po par sekund in iscejo drugi displey.
Doomsday is coming!!
lopov ::
Ja ,driverji so se vedno nepopolni.Na Visti 32 in Saphire 4670 mi v extendend modu in 1920x1080 rezoluciji se vedno dela rob(levo/desno).So pa bolj stabilni tako da ko ugasnem Yamaho receiver nic vec ne bluzijo po par sekund in iscejo drugi displey.
Kakšen rob??? Na LCD? Si prepričan da se tega na uredi v nastavitvah monitorja?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Mantle za Battlefield 4 končno prihaja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Igre | 23852 (19679) | Jst |
» | Steam za Linux na voljo vsemOddelek: Novice / Igre | 15825 (12864) | deadbeef |
» | ATI prizadeli sivi zasloni (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 13642 (12030) | Wrop |
» | AMD v novem Catalystu podprl OpenGL 3.0Oddelek: Novice / Grafične kartice | 5548 (3618) | lopov |
» | Microsoft XBOX 360 primarna platforma za Johna CarmackaOddelek: Novice / Konzole | 4710 (3152) | Senitel |