»

Odstopil Unityjev direktor

Slo-Tech - Izvršni direktor John Riccitiello je včeraj brezpogojno odstopil, čemur je botroval polom z najavljenimi spremembami licenciranja, ki je močno razburil skupnost. Iz Unityja so sporočili, da se je Riccitiello upokojil in s tem prenehal opravljati funkcije predsednika, izvršnega direktorja in člana upravnega odbora. Unity bo začasno vodil James Whitehurst, začelo pa se je tudi iskanje novega direktorja s polnim mandatom.

Odstop je bil nenaden, a ne povsem nepričakovan, saj so bile minuli mesec najavljene spremembe licenciranja pogona resnično slabo sprejete. Skupnost je nasprotovala novim določilom, po katerih bi morali razvijalci iger na tem pogonu plačevati za vsako namestitev igre, ko bi dosegli 200.000 prenosov in 200.000 dolarjev prihodkov. Sprememba bi veljala tudi retroaktivno, torej za že obstoječe (in nameščene) izdelke. Upor je bil zato silovit, škoda za Unityjev ugled pa praktično nepopravljiva.

V zelo kratki izjavi za javnost je Riccitiello zapisal, da je bil voditi...

7 komentarjev

Unity išče kompromis

Slo-Tech - Po nepremišljeni napovedi, kako bodo korenito spremenili način licenciranja svojega pogona iger Unity Engine, ki je razjezila spletno skupnost kot že dolgo ne, je Unity ubral spravnejše tone. Dejali so, da so slišali odziv javnosti, in da bodo predloge spremenili. Podrobnosti še niso znane, ker očitno ne želijo ponoviti napake in javno obelodaniti rešitev, ki niso usklajene z razvijalci, lahko pa pogledamo grobe obrise.

Ključna sprememba bo kapica na licenčnino ne glede na število namestitev. Ta bo za velike založnike, katerih naslovi prinesejo vsaj milijon evrov, znašala štiri odstotke od prihodkov, ustvarjenih z igro. Tudi štetje namestitev bodo precizirali, saj prvotno ni bilo jasno, kaj vse bo štelo v kvote. Po novem naj bi šlo za štetje novih namestitev brez retroaktivnosti. Ni še jasno, kako bodo to izvedli, saj gre za tehnični izziv, ki ga lahko reši dodatna programska oprema. V kvoto ne bodo štele piratske namestitve, ponovne namestitve, preizkusne verzije, pretočne...

25 komentarjev

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja

vir: Unity
Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.

Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro...

69 komentarjev

Novo Armovo grafično vezje podpira ray tracing

vir: ARM
ARM - Pri Armu so predstavili najnovejšo generacijo grafičnih procesorjev za sistemske čipe v pametnih telefonih. Ob posodobitvi linije Mali so pokazali tudi premijsko vezje Immortalis-G715, ki vsebuje strojno podporo sledenju žarkov, oziroma ray tracingu.

Mobilni sektor je po deležu prihodkov že več let na vrhu igričarske industrije, toda tamkajšnje igre niso kaj prida grafično napredne, saj so omejene s strojno zmogljivostjo telefonov. V Armu želijo spodbuditi ambicioznejši razvoj takšnih iger z novo linijo močnejših, premijskih grafičnih procesorjev, začenši z Immortalisom-G715. V primerjavi z osrednjo družino Mali-7XX, ki premore med 7 in 9 izrisovalnimi enotami, jih Immortalis lahko vsebuje od 10 do 16. Predvsem pa pozna strojno podporo ray tracingu, prijemu za realistično izrisovanje osvetlitve in odsevov, ki si trenutno pospešeno utira pot skozi namizniške grafične tehnologije, predvsem po zaslugi Nvidiine serije grafičnih kartic Geforce RTX. Ker natančnih podatkov o drobovju ali...

13 komentarjev

Unity kupuje razvojni del Weta Digitala

vir: Unity
Unity - Skrbniki grafičnega pogona Unity so sprožili nakup inženirskega dela studia za posebne učinke Weta Digital, posel pa je vreden več kot poldrugo milijardo dolarjev.

Vrh ponudbe komercialnih 3D grafičnih pogonov za razvoj iger že dobro desetletje trdno zasedata Unreal Engine, firme Epic Games, in pa Unity. Dvoboj med družbama se je v zadnjih letih le še zaostril, saj se svojčas izključno igričarska orodja vse bolj prebijajo na področje video produkcije, oziroma nastajanja nanizank, filmov, oglasov in novičarskih vsebin, kar odpira nova polja dela. Zato ni presenetljivo, da skušata podjetji pridobiti dodatne zmogljivosti v tej smeri. Pri Unityju so se ozrli kar za slovitim novozelandskim studijem za vizualne učinke Weta Digital, ki ga je v začetku devetdesetih soustanovil režiser Peter Jackson in je sodeloval pri številnih filmih, od Trilogije Gospodar prstanov do Avatarja. Unity bo za 1,625 milijarde ameriških dolarjev kupil tehnični del Weta Digitala, torej oddelek za razvoj...

4 komentarji

Epic Games razkrili Unreal Engine 5

Slo-Tech - Epic Games so z navdušujočo video predstavitvijo odgrnili tančico s pete generacije grafičnega pogona Unreal Engine. UE5 predvidoma prispe konec prihodnjega leta in po videnem sodeč resnično pomeni generacijski preskok, ki ga bo mogoče izkusiti tudi na prihodnji generaciji konzol, saj naj bi omenjena prezentacija v realnem času tekla na Playstationu 5.

Epic Games so te dni še najbolj razvpiti po Fortnitu in svoji igričarski trgovini, toda jedro njihovega doprinosa industriji še vedno tvori grafični pogon Unreal Engine, ki z Unityjem sestavlja dvojico trenutno najbolj razširjenih. Najava naslednje, pete generacije pogona, je zato hudo pomembna reč, še posebno v luči dejstva, da prihaja skladno z nastopom nove generacije konzol in bo tako nosila stereotipno imenovani "next-gen" videz prihodnjih iger. Pred meseci je Microsoft z napovedjo DirectXa 12 Ultimate dal vedeti, da se lahko v grafičnem smislu kmalu nadejamo vznemirljivih kvalitativnih preskokov ... toda Epicovo razkritje je...

21 komentarjev

Nvidia prinaša podporo DXR raytracingu na kartice GTX

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je na svoji tradicionalni konferenci GTC najavila, da pride podpora raytracingu skozi DirectX 12 prihodnji mesec tudi na "ne-RTX" kartice, in sicer Geforce serij 10 in 16.

Tekoči teden bo za vse ljubitelje računalniške grafike izjemno zanimiv, saj v Kaliforniji vzporedno potekata tako Nvidiina konferenca GPU Technology Conference, kot tista za razvijalce iger - Game Developers Conference. Na Nvidiini strani je za običajne uporabnike bržkone glavno vprašanje, kako namerava zelena firma čim bolj pospešiti prodor sledenja žarkom (raytracing) v same igre. Njena najmodernejša serija grafičnih kartic Geforce RTX, ki to metodo kot prva strojno podpira, je namreč skrajno draga, igričarskih naslovov, ki bi tehnologijo izrabili, pa zelo malo, oziroma so njene...

122 komentarjev

Kar 90% inštalacij World of Goo je piratskih

World of Goo

vir: Wikipedia
bit-tech.net - World of Goo, igra, kjer s pomočjo živih kepic sluzi gradite stolpe, mostove in podobno, je zabavna igra neodvisnih razvijalcev 2D Boy, ki je z DRMjem bogat svet presenetila prav zaradi pomanjkanja le-tega. Ko igro namreč kupite, dobite povezavo do inštalacijskih datotek, s katerimi namestite igro in jo igrate, brez registriranja, vnašanja serijskih kod in podobnih protipiratskih omejitev. Tako vam popolnoma nič (razen slabe vesti) ne omejuje, da teh istih datotek ne bi poslali prijatelju. Prav zato niti ni presenetljiv visok odstotek piratstva.



Do te številke so prišli razvijalci sami, saj ima igra poleg 5 svetov, kjer morate za napredovanje premagati ovire in rešiti določeno število...

52 komentarjev