» »

Novo Armovo grafično vezje podpira ray tracing

Novo Armovo grafično vezje podpira ray tracing

vir: ARM
ARM - Pri Armu so predstavili najnovejšo generacijo grafičnih procesorjev za sistemske čipe v pametnih telefonih. Ob posodobitvi linije Mali so pokazali tudi premijsko vezje Immortalis-G715, ki vsebuje strojno podporo sledenju žarkov, oziroma ray tracingu.

Mobilni sektor je po deležu prihodkov že več let na vrhu igričarske industrije, toda tamkajšnje igre niso kaj prida grafično napredne, saj so omejene s strojno zmogljivostjo telefonov. V Armu želijo spodbuditi ambicioznejši razvoj takšnih iger z novo linijo močnejših, premijskih grafičnih procesorjev, začenši z Immortalisom-G715. V primerjavi z osrednjo družino Mali-7XX, ki premore med 7 in 9 izrisovalnimi enotami, jih Immortalis lahko vsebuje od 10 do 16. Predvsem pa pozna strojno podporo ray tracingu, prijemu za realistično izrisovanje osvetlitve in odsevov, ki si trenutno pospešeno utira pot skozi namizniške grafične tehnologije, predvsem po zaslugi Nvidiine serije grafičnih kartic Geforce RTX. Ker natančnih podatkov o drobovju ali zmogljivosti v tem oziru nimamo, se je treba zanašati na besede Armovih inženirjev, ki pravijo, da Immortalis poskrbi za "trikratne pospeške v procesiranju sledenja žarkov" glede na programsko implementacijo v lanskem Maliju-G710, kar je nekaj podobnega, kot je uspelo Nvidii s prvimi RTXi. Ob tem vezje, namenjeno ray tracingu, zaseda zgolj 4 odstotke procesorja. Programski vmesnik je Vulkan API, podporo pa so že obljubili v Unityju, Epicu in MediaTeku. Omeniti velja, da je prvi grafični procesor za sistemske čipe s strojno podporo sledenju žarkov sicer januarja napovedani Exynos 2200, ki uporablja AMDjevo arhitekturo RDNA 2.



Nadgradnji linije Mali se imenujeta Mali-G715 in G615 in naj bi v primerjavi z lanskima različicama prinesli okoli 15-odstotno povečanje zmogljivosti. Ob tem ima celotna generacija še en pomemben grafični bonbonček - strojno podporo spremenljivi kvaliteti izrisovanja ali variable rate shadingu, ki grafičnim pogonom omogoča, da dele slike, ki niso v ospredju, izriše pri nižji kvaliteti in s tem privarčuje na strojnih virih. Prve naprave na tej osnovi naj bi videli v začetku prihodnjega leta, zaenkrat pa še ni jasno, kolikšen cenovni pribitek bo prinesla raba Immortalisa namesto Malija. Kot rečeno, je to šele začetek Armove prestižne linije grafičnih procesorjev; Immortalisu naj bi leto zatem sledil Titan, še generacijo pozneje pa Krake. Seveda pa je še popolna uganka, kakšen bo odziv razvijalcev iger, od katerega je izkoristek tehnologije dejansko odvisen.

13 komentarjev

FireSnake ::

Očitno bo tehnologija o(b)stala.
Zelo zanimiva novica.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

3p ::

Ok, ray-tracing je očitno buzzword. Kakšna pa je definicija, da GPU "podpira ray-tracing? Ray-tracing lahko delaš praktično na kalkulatorju. Ali pa na rPi1. In, predvidevam, na vseh starih grafičnih, ki se lahko grejo GPGPU. Je "podpira ray-tracing" samo nova nalepka v smislu "naša voda ne vsebuje glutena"?

gus5 ::

Seveda pa je še popolna uganka, kakšen bo odziv razvijalcev iger, od katerega je izkoristek tehnologije dejansko odvisen.
Kaj pa odziv uporabnikov, ki bodo zaradi nižje frekvence prikazovanja sličic (FPS) dobili glavobol ali navzeo? :P

filip007 ::

Še malo pa bo zunanji napajalnik, ki ga boš nosil v drugem žepu in bo brezžično napajal telefon.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

eVro ::

gus5 je izjavil:

Kaj pa odziv uporabnikov, ki bodo zaradi nižje frekvence prikazovanja sličic (FPS) dobili glavobol ali navzeo? :P


Navzea je psihološka motnja, kjer si oseba nekontrolirano izmišljuje neobstoječe, nagravžne besede?

Zimonem ::

3p je izjavil:

Ok, ray-tracing je očitno buzzword. Kakšna pa je definicija, da GPU "podpira ray-tracing? Ray-tracing lahko delaš praktično na kalkulatorju. Ali pa na rPi1. In, predvidevam, na vseh starih grafičnih, ki se lahko grejo GPGPU. Je "podpira ray-tracing" samo nova nalepka v smislu "naša voda ne vsebuje glutena"?

Tudi z Turingovo mašino... Ampak če je nabor ukazov optimiziran za določeno opravilo gre malo hitreje.

WhiteAngel ::

Video je malo debilen. Statične sence v takile zaprti sceni je znal Quake II pogon pred 25 leti računat.

Za tiste tri helikopterje pa zračunaš shadow mape. Statično.

Zgodovina sprememb…

klinker ::

3p je izjavil:

Ok, ray-tracing je očitno buzzword. Kakšna pa je definicija, da GPU "podpira ray-tracing? Ray-tracing lahko delaš praktično na kalkulatorju. Ali pa na rPi1. In, predvidevam, na vseh starih grafičnih, ki se lahko grejo GPGPU. Je "podpira ray-tracing" samo nova nalepka v smislu "naša voda ne vsebuje glutena"?


HW podpora je malo drugace kot SW podpora

Zimonem ::

WhiteAngel je izjavil:

Video je malo debilen. Statične sence v takile zaprti sceni je znal Quake II pogon pred 25 leti računat.

Za tiste tri helikopterje pa zračunaš shadow mape. Statično.

Jih ni računal ampak mapiral. Tu je razlika.

3p ::

klinker je izjavil:

3p je izjavil:

Ok, ray-tracing je očitno buzzword. Kakšna pa je definicija, da GPU "podpira ray-tracing? Ray-tracing lahko delaš praktično na kalkulatorju. Ali pa na rPi1. In, predvidevam, na vseh starih grafičnih, ki se lahko grejo GPGPU. Je "podpira ray-tracing" samo nova nalepka v smislu "naša voda ne vsebuje glutena"?


HW podpora je malo drugace kot SW podpora


Je in ni. GPUjevski procesorji so vse bolj podobni splošnonamenskim, le da jih je pač v 3090gtx 10496. Kaj torej "prodajajo"? Tri optimizirane ukaze, ki za 33% pospešijo metanje žarkov? Menda ja kdo ne misli, da je ray-trace poljubne scene v 4K+ ločljivosti implementiran s "fiksno" logiko?

Zimonem ::

Ne še

klinker ::

3p je izjavil:

klinker je izjavil:

3p je izjavil:

Ok, ray-tracing je očitno buzzword. Kakšna pa je definicija, da GPU "podpira ray-tracing? Ray-tracing lahko delaš praktično na kalkulatorju. Ali pa na rPi1. In, predvidevam, na vseh starih grafičnih, ki se lahko grejo GPGPU. Je "podpira ray-tracing" samo nova nalepka v smislu "naša voda ne vsebuje glutena"?


HW podpora je malo drugace kot SW podpora


Je in ni. GPUjevski procesorji so vse bolj podobni splošnonamenskim, le da jih je pač v 3090gtx 10496. Kaj torej "prodajajo"? Tri optimizirane ukaze, ki za 33% pospešijo metanje žarkov? Menda ja kdo ne misli, da je ray-trace poljubne scene v 4K+ ločljivosti implementiran s "fiksno" logiko?


Hmm, ne vem, nisem ekspert a tu jst vidim razlicne tipe jeder...

 3090Ti

3090Ti



pa kot vem je tudi za strojno pospesevanje videa namenjen svoj kos HWja, itd
Pa niso vse bolj podobni splosnonamenskim CPUjem, so jih ze davno sisnili, oz. en brez drugega tudi v enterprise ne gre vec.

Daliborg ::

3p je izjavil:

klinker je izjavil:

3p je izjavil:

Ok, ray-tracing je očitno buzzword. Kakšna pa je definicija, da GPU "podpira ray-tracing? Ray-tracing lahko delaš praktično na kalkulatorju. Ali pa na rPi1. In, predvidevam, na vseh starih grafičnih, ki se lahko grejo GPGPU. Je "podpira ray-tracing" samo nova nalepka v smislu "naša voda ne vsebuje glutena"?


HW podpora je malo drugace kot SW podpora


Je in ni. GPUjevski procesorji so vse bolj podobni splošnonamenskim, le da jih je pač v 3090gtx 10496. Kaj torej "prodajajo"? Tri optimizirane ukaze, ki za 33% pospešijo metanje žarkov? Menda ja kdo ne misli, da je ray-trace poljubne scene v 4K+ ločljivosti implementiran s "fiksno" logiko?

Tebe moti ker ne piše RTRTX = Real Time Ray Tracing ? Sicer imaš pa prav da raytracing obstaja že dolgo. Kar pa prodajajo je pa število tranzistorjev kateri s pomočjo velikega in hitrega spomina lahko v resničnem času premikajo in renderirajo preko 60 slik/sekundo na pogonih za izdelovanje 3D vektorskih oblik.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vulkan API

Oddelek: Strojna oprema
292835 (1157) FireSnake
»

AMD napada grafični prestol z Radeonom VII (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
15123327 (15070) Cr00k
»

Stanje na trgu grafičnih procesorjev

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
396070 (3705) Jst
»

Quake3 ter GTA:ViceCity v raytracing tehnologiji?

Oddelek: Novice / Grafične kartice
181935 (1935) nsignific

Več podobnih tem