»

Mednarodna delavnica in okrogla miza: "Soobstoj z umetno inteligenco"

Max Pixel/CC0

Slo-Tech - Zavod 14 organizira 21. novembra v ljubljanskem Poligonu mednarodno delavnico in okroglo mizo "Soobstoj z umetno inteligenco: vizija Družbe 5.0". Z uglednimi strokovnjaki, govorci in zainteresiranim občinstvom bodo tokrat iskali konkretne rešitve o prihodnosti razvoja algoritmov, umetne inteligence, kibernetike, kognitivnih sistemov in kibernetske varnosti, tudi iz socialno-etičnega vidika, nagovorili kakšna bi morala biti vloga EU na področju umetne inteligence z namenom, da bi dosegli cilj največ koristi za oblikovalce politike, gospodarstvo EU, državljane in družbo na splošno.



Program omizja
17.00 – 17.10 Pozdravni nagovor
dr. Aleksander Aristovnik | Direktor, Zavod 14
Goran Neralić | Član upravnega odbora ELF
Zdravko Počivalšek | Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo
17.10 – 17.30 Predstavitev sklepov delavnice na temo sobivanja z umetno inteligenco
dr. Aljaž Košmerlj | IJS |strokovnjak na področju umetne inteligence
17:30 – 19:30 Panel: Sobivanje z umetno...

74 komentarjev

OpenAI nadgrajuje okrepitveno učenje z evolucijo

Slo-Tech - V laboratoriju OpenAI so objavili prve izsledke rabe njihovega novega sistema treninga strojne inteligence, pri katerem pogoje okrepitevega učenja zaostrujejo s tekmovanjem med agenti z različnimi cilji. Njihovi algoritmi so se v tem režimu spontano naučili uporabljati orodja, tudi na neslutene načine.

Odmevni uspehi strojne pameti v zadnjih letih, kot je premagovanje ljudi v Goju, Doti 2 in drugih igrah, slonijo na razmeroma preprostih principih globokih konvolucijskih nevronskih mrež in okrepitvenega učenja, kjer se algoritmi učijo skozi brezštevilne igre samih s seboj. Da bi odkrili morebitne nove in/ali hitrejše načine učenja, so v laboratoriju OpenAI (ki je v začetku leta postal delno komercialno usmerjen) agente vrgli v bolj dinamično...

13 komentarjev

Kmalu finale Dota 2 turnirja The International 9

Slo-Tech - Čez dobre pol ure (nekaj po 10h) se bo v Mercedes Benz areni v Šanghaju začel finale glavnega letošnjega turnirja v računalniški igri Dota 2, The International 9. Za glavno nagrado nekaj več kot 15 milijonov dolarjev se bosta pomerila dve evropski ekipi, OG ter Team Liquid. Domači junak, PSG.LDG, je namreč danes zjutraj pokleknil proti Liquidu v jutranjem finalu poražencev.

The International predstavlja zaključek vsakoletne serije manjših in večjih turnirjev v tej priljubljeni ekipni igri, ki se je pred malo manj kot 15 leti začela kot mod za Warcraft III. Pred desetimi leti jo je potem kot svojo posvojil Valve (oz. Volvo, kot mu rada pravi skupnost), jo posodobil in ji dodal možnost kupovanja skinov, s čimer so potem zaslužili nemalo denarja. V zameno skrbijo...

11 komentarjev

Microsoft vlaga milijardo dolarjev v OpenAI

Slo-Tech - Microsoft in OpenAI sta se odločila za tesnejše sodelovanje: Microsoft bo v enega glavnih laboratorijev za razvoj strojnega učenja na svetu vložil milijardo ameriških dolarjev, medtem ko bo OpenAI v celoti prešel na platformo Azure in zanjo razvijal programje.

Laboratorij za strojno učenje OpenAI iz San Francisca so konec leta 2015 ustanovili Elon Musk, Sam Altman in drugi vplivni investitorji z namenom odgovornega razvoja umetne inteligence (Musk je sicer zaradi potencialnega konflikta interesov lani zapustil vodstvo). Doslej je poskrbel že za vrsto odmevnih objav, saj tamkajšnja strojna pamet tepe najboljše ljudi v Doti 2, navdušuje z rokovanjem predmetov in sama piše novinarske članke ... vsaj v grobem. Ustanova je bila dolgo...

13 komentarjev

Strojna pamet slavi v Doti 2 in Quaku 3

Slo-Tech - Zadnji meseci so prinesli sveže novice o napredku umetne inteligence laboratorijev OpenAI in DeepMind v igranju iger s človeškimi nasprotniki. Strojna pamet OpenAI Five je prvič premagala eno vodilnih človeških ekip v Doti 2 na svetu, OG. DeepMindovi agenti pa so se znesli nad ljudmi v Quakovem načinu CTF.

Lansko poletje smo pisali, da v Doti 2 računalnik še ne nadvlada človeka, ko je algoritem OpenAI Five v ekshibicijskih bojih na prireditvi The International klonil proti človeškim profesionalcem. Manj kot leto dni dodatnega treninga je bilo potrebno, da je strojna pamet položaj obrnila sebi v prid, kajti sredi aprila so v dvoboju na dogodku OpenAI Five Finals padli aktualni svetovni prvaki z Internationala 2018, moštvo OG. Rezultat v igrah je bil 2:0 za...

10 komentarjev

OpenAI je ustvaril algoritem, ki si ga ne upa spustiti v divjino

theguardian.com - V laboratoriju za strojno inteligenco OpenAI so napravili algoritem za generiranje besedil, ki je po njihovem mnenju prenevaren, da bi ga v celoti dali v javnost.

Strojni algoritmi danes ne znajo zgolj prepoznavati vzorcev, temveč tudi ustvarjati nove vsebine, na primer slike in obraze. Seveda so še na stopnji, ko pozornega človeka zelo težko pretentajo, saj je večina njihovih stvaritev nepopolna, dostikrat pa naravnost groteskna. Toda očitno prihajamo v čas, ko bo strojna pamet postala tako sposobna, da bodo njene stvaritve težko razločljive od človeških. V družbi OpenAI, za katero stoji Elon Musk, so namreč ustvarili generator tekstovnih besedil, ki ga ne želijo spustiti iz laboratorija. Menijo, da je tako učinkovit, da bi pomenil...

52 komentarjev

V Doti 2 računalnik še ne nadvlada človeka

openai.com -

Pretekli konec tedna je ob robu megaturnirja v Doti 2 - The International 2018 - potekal tudi spopad med strojno inteligenco firme OpenAI in ljudmi, kjer sta zmagali človeški ekipi.

Stroji se družijo
Računalniške igre so za raziskovalce strojnega učenja nadvse hvaležno okolje za eksperimentiranje, saj predstavljajo digitalne kompleksne sisteme s striktno določenimi zakonitostmi, v katerih se strojna pamet lahko pomeri tudi s človekom in se tako od njega uči. Pretepanja vsakovrstnih botov v Quakih in drugih naslovih smo vajeni že dolgo. Zadnji krik mode v umetni inteligenci so ekipe botov, ki znajo med seboj dobro sodelovati. Alphabetov laboratorij DeepMind je tako na primer julija pokazal gručo AI agentov, ki je v...

9 komentarjev

Kako smo letos izgubili še v pokru

Science Magazine - V začetku leta je umetna inteligenca z imenom Libratus na turnirju v pokru pometla s človeško konkurenco in prepričljivo ugnala štiri velemojstre. Za razliko od goja, šaha in podobnih iger je poker igra z nepopolnimi informacijami, kjer je pomemben sestavni del tudi blefiranje, kar je za računalnike velik problem. Libratus, ki je tekel na 15 milijonih jeder, se je problema lotil tako, da je sam poizkušal igrati čim popolneje, ni pa se osredotočal na poteze nasprotnikov. Minuli teden so raziskovalci, ki so Libratus razvili, objavili tudi znanstveni članek v Science, v katerem so opisali podrobnosti, kako je Libratus deloval.

Profesor na Carneige...

30 komentarjev

Umetna inteligenca zmaguje tudi v Doti 2

Slo-Tech - Šah in go smo že izgubili, sedaj pa je umetna inteligenca premagala tudi enega najboljših igralcev e-igre Dota 2 (Defense of the Ancients 2). Na mednarodnem turnirju The International 2017, ki je potekal v Seattlu, se je med človeškimi igralci znašel tudi bot, ki ga je ustvarila organizacija OpenAI. Gre za neprofitno organizacijo, ki jo financira Elon Musk, in se ukvarja s tem, kako preprečiti umetni inteligenci, da bi uničila svet.

OpenAI se je v igri 1 na 1 pomeril z Danylom Ishutinom z vzdevkom Dendi, ki je član ekipe Natus Vincere. Odigrati bi bila morala pet iger, a se je Dendi že po dveh prepričljivih porazih predal. Dendi je kasneje v izjavi povedal, da je po eni strani igra OpenAI delovala zelo človeško, po drugi strani pa je...

30 komentarjev

Elon Musk bi nalagal vaše misli na računalnike

The Wall Street Journal - Prometne konice, raziskovanje vesolja, spreminjanja transporta. Nekdanji najboljši prijatelj Donalda Trumpa Elon Musk ima velike ambicije za reševanje svetovnih izzivov. Ima pa tudi denar in vpliv, da vsaj lahko poizkusi uresničiti najbolj nore ideje. In najnovejša Muskova podjetniška pustolovščina želi povezati računalnike in človeško zavest, poroča The Wall Street Journal. Muskov startup, poimenovan Neuralink, že vsaj slabo leto razvija tehnologijo, ki bo omogočala ljudem komuniciranje z napravami brez fizičnega vmesnika. Ter tudi shranjevanje svojih misli naračunalniških sistemih. Dodana vrednost same tehnologije pa naj bi bila tudi rast kognitivnih sposobnosti uporabnika.

In kako to mislijo storiti? Za sedaj...

15 komentarjev

Igre na Linuxu še vedno počasnejše kot na Windows

Phoronix - Na Phoronixu so se ob 12-letnici strani odločili pogledali, ali po vseh letih še vedno velja zakoreninjeno prepričanje, da so igre na Linuxu preprosto počasnejše kot na Windows. Preizkus na grafičnih karticah oziroma čipih Nvidia, AMD in Intel ter več kot desetimi različnimi igrami je pokazal, da je z redkimi izjemami še vedno učinkoviteje igre poganjati na Windows.

Testirali so računalnik z nameščenim Windows 10 oziroma Ubuntu 16.04, pri čemer so uporabili Nvidiini kartici GTX 1070 in GTX 1080, AMD-jev Radeon R9 Fury ter Intelov v Sky Lake vgrajen grafični čip. Rezultati so pokazali, da so verzije iger za Windows skoraj vedno hitrejše od Linuxovih. Unigine Heaven se odreže podobno, medtem ko so Xonotic (na Intelu), Tomb Raider in GRID Autosport na Windows bistveno, tudi do...

76 komentarjev

Popravni izpit za človeštvo v goju še pred koncem leta?

Slo-Tech - Ko je marca Googlov AlphaGo v kitajski strateški igri go zmlel enega najboljših človeških igralcev Leeja Sedola s 4:1, smo se praktično vsi strinjali, da je v boju z umetno inteligenco padla še ena človeška trdnjava. Toda Google očitno želi razbliniti vsakršne dvome, zato se pripravlja še en dvoboj z najboljšim človeškim igralcem goja ta hip. Lee Seedol je bil namreč na lestvici v času partije "le" četrti. To nikakor ne pomeni, da je imel AlphaGo lahkega nasprotnika, saj je Lee Sedol eden izmed najbolj znanih in uspešnih igralcev goja na svetu, nekakšen gojevski roger federer, ki pa ta hip pač ni povsem najboljši.

Trenutno najboljši na lestvici je namreč Kitajec Ke Jie, medtem ko je bil Lee Sedol vodilni med leti 2007...

10 komentarjev

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Slo-Tech - AlphaGo in Lee Sedol bosta sicer odigrala še dve partiji goja, a po treh prepričljivih zmagah AlphaGoja v prvih treh partijah, je dvoboj odločen. Računalnik je superioren in zmore rutinsko premagovati najboljšega človeškega igralca goja ta hip. Povedno je dejstvo, da je Lee Sedol vse tri igre na koncu predal, toliko boljši je bil AlphaGo. S tem je Googlov AlphaGo osvojil tudi milijon dolarjev vredno nagrado, ki pa jo bodo pri Googlu donirali v dobrodelne namene.

Starodavna kitajska igra go je veljala za eno zadnjih iger, kjer računalniki ne morejo konkurirati ljudem, saj je vsem možnih potez in iger tako veliko, da z golim preverjanjem kombinacij ne pridemo nikamor. Veliki mojstri večkrat poudarjajo, da je za igranje...

43 komentarjev

Računalnik premagal človeka v goju

Slo-Tech - Starodavna kitajska igra go je po številu možnih postavitev in potez bistveno kompleksnejša od šaha (Deep Blue je Garyja Kasparova matiral že leta 1997), zato je do nedavnega veljala za eno zadnjih trdnjav, kjer so ljudje še boljši od računalnikov. Zdi se, da nič več, saj je danes zjutraj po našem času Googlova umetna inteligenca premagala drugega najboljšega igralca goja vseh časov, Leeja Sedola. To je bila sicer šele prva partija od načrtovanih petih, zato je mogoč tudi drugačen končni rezultat.

Tekma se je odvijala v hotelu v Južni Koreji, kjer se je velemojster Lee Sedol pomeril s programom AlphaGo, ki ga je razvilo londonsko podjetje DeepMind. To podjetje je kupil Google in sedaj pod njegovim okriljem razvijajo umetno inteligenco....

61 komentarjev