vir: Space News
SpaceXovo vesoljsko plovilo Starship je v lanskem letu naposled zgledno izvedlo prve preizkuse vzletanja in (v peto) pristajanja. Sedaj so na vrsti monumentalnejši eksperimenti: orbitalna izstrelitev na raketi Falcon Super Heavy. Postavljena kompozicija že od avgusta navdušuje opazovalce v teksaški Boca Chici. Od takrat so plovilo oblekli v toplotni ščit, dela pa izvajajo predvsem na izstrelišču, na čelu s stolpom, ki ni namenjen zgolj stabilizaciji plovila in njegovi oskrbi z gorivom, temveč naj bi tudi pomagal "ujeti" potisno stopnjo ob njeni vrnitvi na tla. Sama zase je namreč zaenkrat še tako velika, da se ne morejo zanašati zgolj na nožice.
Impozantna konstrukcija je služila kot kulisa Elonu Musku, ki je v četrtek razgrnil nekaj načrtov glede tega, kdaj utegnejo napravo dejansko poslali v nebo. Izstrelišče v Boca Chici še vedno čaka na odločitev inšpekcijske službe ameriške Zvezne agencije za letalstvo (FAA), ali je primerno za takšen podvig. Najprej je bil sklep predviden za konec preteklega leta, a so rok podaljšali do konca februarja. Še vedno je resna možnost zapleta v obliki potrebe po dodatnem, zamudnejšem preverjanju okoljskih vplivov izstrelišča. To bi dejavnosti lahko tako zamaknilo, da v SpaceXu že snujejo krizni načrt, po katerem bi lahko celotno testiranje predhodno preselili v Kennedyjev vesoljski center na Floridi, kjer dovoljenje že imajo. To bi pomenilo od šest- do osemmesečno zamudo, oziroma polet proti koncu letošnjega leta. Treba je opomniti, da je že sicer Boca Chica namenjena testni fazi Starshipa, medtem ko naj bi bilo "delovno" izstrelišče na Floridi.
Razen tega Musk trdnejših napovedi ni podal. Navdušenci in strokovna javnost so lahko le sem in tja ulovili kakšno zanimivost. Motorji Raptor 2 naj bi bili glede na aktualno različico zmogljivejši za okrog četrtino, predvsem pa veliko preprostejši za izdelavo in s tem cenejši, kar je še posebej pomembno ob dejstvu, da Super Heavy nosi 29 motorjev, Starship pa 6. Musk optimistično meni, da bi po izpopolnitvah naprave in uigravanju ekip posamezni Starshipi lahko v orbito leteli na vsakih "šest do osem ur", potisna stopnja pa še mnogo pogosteje, na "eno uro, s polurnim polnjenjem z gorivom". Kdaj naj bi tak avtobusni promet v vesolje dejansko lahko videli, pa tokrat niti on ni želel predvidevati.
Dodatek (14. 2.): FAA je danes rok za odločitev zamaknila še za en mesec, na 28. marec.