» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
2 / 83
»»

telexdell ::

Furbo je izjavil:

energetik je izjavil:

V stari bajti se v tem času ogrevajo 24/7, vsi radiatorji imajo cca. 40°C, poraba plina 2,3EUR/dan. Pri meni ta čas TČ stoji oz. dela pol ure/dan na min, poraba 40centov/dan.

Saj tudi 2,3€/dan ni noben strošek, če bi 365dni gre, bi bilo komaj 840€.

Sam se ogrevam na zemeljski plin in sem resno razmišljal o nakupu TČ. Izvedel sem nekaj izračunov pa je bil rezultat tak, da se mi nakup TČ, dokler bo delala plinska peč sploh ne izplača:
Poraba plina 1300 m3
cena 0,5159 €/m3 (komplet- so danes še nižje ponudbe)
cena elektrike 0,1358/0,0878 €/kWh
z urniki bi lahko dosegel 43% višje (VT) in 57% porabe nižje (MT) tarife elektrike.
Mejni COP (ko se mi bolj splača plin) za VT je 2,49 in za MT 1,61

Pri radiatorskem ogrevanju težko dosežeš SCOP 3 pa bi se mi investicija 6000€ povrnila v 22 letih.

Ko bo plinska peč dokončno izpustila dušo bo nakup TČ smiseln, prej pač ni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Pri ceni elektrike ne smeš upoštevati fiksnega dela (ker ga boš plačeval v vsakem primeru, tudi če obdržiš plin)
Sam plin pa če se ne motim ne vsebuje fiksnih stroškov?
Za primerjavo računaj s 7,2c/kWh pri plinu in na 5c/kWh za TČ (pri COP=2).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Magic1 ::

Tudi plin vsebuje fiksne stroške v kolikor si na plinovodu, cca 6€ na mesec.
Magic

telexdell ::

energetik je izjavil:

Pri ceni elektrike ne smeš upoštevati fiksnega dela (ker ga boš plačeval v vsakem primeru, tudi če obdržiš plin)
Sam plin pa če se ne motim ne vsebuje fiksnih stroškov?
Za primerjavo računaj s 7,2c/kWh pri plinu in na 5c/kWh za TČ (pri COP=2).

Elektriko imam v hiši pa če imam TČ ali ne. Plin imam v hiši, pa če imam plinsko peč ali pa ne.Zato sem pri ceni plina in pri ceni elektrike upošteval le postavke vezane na porabo, brez fiksnih stroškov (če bi se povsem odpovedal plinu, bi moral kupiti nov štedilnik, nov grelnik vode, novo posodo primerno in indukcijo... in povečati moč glavnih varovalk iz 20 na 25 A kar bi pomenili enkratni strošek za energetsko soglasje in potem 5,52€ več mesečnih stroškov=več let mi ne pokrije fiksnih stroškov plinovoda, pa še rezerve nimam v primeru kakšnega žledoloma).

Cene plina so v zadnjih leti precej padle in je podatek 7,2c/kWh zastarel. Po zadnji akciji Petrola se da ob enoletni vezavi dobiti plin po 4,7 c/kWh. Elektriko z vsemi dajatvami vezanih na porabo, vezavo za 1 leto in enotarifno merjenje pa dobiš za 11,2 c/kWh. 11,2/4,7 ti pa da COP 2,38. Ker imam kotel Viessman sem gledal za Viessman TČ in 10 kW Vitocal 222 ima pri 2°C zunanje temperature in temperaturi dvižnega voda 45°C (imam radiatorje!) COP 2,8. To velja za čisti uparjalnik, z leti pa se umaže in je COP še slabši. Torej bi se praktično vso zimo s toplotno črpalko ogreval dražje, kot pa na plin.

PS- seveda je pa pri talnem gretju zadeva povsem drugačna. Tam je pri -7°C COP še vedno 2,56 in bi se praktično vso zimo ogreval ceneje, kot pa na plin.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Aja, če bi v vsakem primeru obržal plin, potem je zadeva drugačna. Ampak zakaj bi obdržal plinski grelnik vode, če ti to lahko greje TČ?
Glede cene elektrike imaš pa vseeno nekam drago. Jaz imam pri Geni in pride pri VT:NT=1:1 cena 1kWh točno 10 centov, vključeni vsi variabilni stroški, fiksni odšteti.

telexdell ::

Dal sem ceno za enotarifno merjenje. Pri dvotarifnem in 50:50 je povprečna cena 0,1006317 €/kWh.

Če bi se odpovedal plinu bi prihranil 9 €/mesec za fiksne stroške. Moral bi povečati električno moč, kar poveča račun za 5,52€. Letna prihranek bi bil 41,76 €. Nakup novega štedilnika (sedaj imam 4 x plin) pomeni 10 letni prihranek odpovedi plina. Bojler za vodo 400 l z montažo pa še dodatnih 20 let. Kakšnih 5...10 let pa doda še žena z novo posodo primerno za indukcijo. Če sem že srečal Abrahama in je pričakovana življenska doma moških moje generacije 63 (tako pravijo tabele- delati bomo morali pa do 65 leta8-O) let potem...

PS- mogoče komu utrujam a želim le opozoriti, da prehod na novi energent ne pomeni le strošek nakupa npr. toplotne črpalke ampak lahko za sabo potegne korenitejše spremembe in znantne dodatne stroške.

PSs- prihranil bi tudi tam 28 € za vsakoletni obisk dimnikarja. Po drugi strani pa je za industrijo obvezen vsakoletni preizkus tesnosti naprav, katere vsebujejo hladilne pline v količini več kot 5 kg oz ekvivalentu CO2. Te preizkuse lahko opravljajo le pooblaščene osebe (ekvivalent dimnikarjev). Toplotne črpalke z močjo nad 8 kW že imajo zadostno količino plina, da se lahko kdo spomni in obvezo razširi tudi na vse lastnike takšnih naprav.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Ja ob že obstoječi peči je računica malce drugačne. Jaz nisem imel dileme, ker sem delal na novo; cela kotlovnica s TČ je bila s subvencijo le 2k€ dražja od plinske. Prihranek naj bi bil pri meni 400€/leto, v 5 letih bom na nuli. S tem da imam hkrati tudi hlajenje s TČ.

eko_2k4 ::

telexdell je izjavil:

Nakup novega štedilnika (sedaj imam 4 x plin) pomeni 10 letni prihranek odpovedi plina. Bojler za vodo 400 l z montažo pa še dodatnih 20 let. Kakšnih 5...10 let pa doda še žena z novo posodo primerno za indukcijo.


Štedilnik se da z zamenjavo šob enostavno predelati na plin iz bombe, je pa res, da bombo nosit gor in dol po stopnicah ni fajn.

Spajky ::

"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Magic1 ::

Spajky je izjavil:

Kaj pa plinske TČ ? http://www.zemeljski-plin.si/ogrevanje/...

WOOT, koliko buč je na tej strani! Je treba stvar prodajat, pa čeprav moraš lagat. Od kdaj je pa motor z notranjim izgorevanjem efektivnejši od elektro motorja?!? Če imaš pri bajti možno le eno 16A varovalko, ali si celo off grid, potem je to zate. Drugače pač ne.
Magic

telexdell ::

eko_2k4 je izjavil:



Štedilnik se da z zamenjavo šob enostavno predelati na plin iz bombe, je pa res, da bombo nosit gor in dol po stopnicah ni fajn.


Jeklenka z 10 kg plina stane tam 19,8€. Fiksni del za plinovod in ekvivalent plina (tam 12 m3) pa pride 19,06 €.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

connel ::

19.22 pa res.

telexdell ::

connel je izjavil:

19.22 pa res.

Sem dal ceno od Petrola, kateri prodaja plin po celi Sloveniji. Zagotovo pa se najde kakšen cenejši lokalni trgovec.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

connel ::

Ma kaki lokalec, takšna je cena od Butana, zelene jeklenke.

BeerBelly ::

Še moje vprašanje...imamo hišo staro cca 20 let, tlorisa 20x10m, mededtažne izdelave in cca 420 kvadratnih metrov ogrevalne površine. Izolacije je v večini primerov 5cm stiroporja, na nekaterih koncih hiše tudi več. Pokurimo približno 3500l kurilnega olja na ogrevalno sezono, sanitarno vodo ogrevamo preko TČ. Temperatura v hiši je nekje med 20,5 - 21 stopinj. Ogrevamo se preko radiatorjev.

Gledal sem to ponudbo, ki jo ima trenutno Petrol in me zanima katera izmed TČ tukaj: https://www.petrol.si/za-dom/izdelki/en... bi bila primerna za našo hišo? Je sploh smotrna menjava? Lahko kdo pove kakšna bi bila približna poraba TČ v primerjavi s kurilcem?

Hvala za vse napotke

Beli_Zajcek ::

Kaj je najbolj smiselno pri pasivni hiši? Eni pravijo celo elektro gretje :P. Ampak na primer če moraš izbirati med zrak-voda in geosonda-voda. Na prvo žogo se geosonda stroškovno ne izide, kaj pa ob upoštevanju še drugih faktorjev (dolgotrajnost, zanesljivost)?

Magic1 ::

BeerBelly je izjavil:

Še moje vprašanje...imamo hišo staro cca 20 let, tlorisa 20x10m, mededtažne izdelave in cca 420 kvadratnih metrov ogrevalne površine. Izolacije je v večini primerov 5cm stiroporja, na nekaterih koncih hiše tudi več. Pokurimo približno 3500l kurilnega olja na ogrevalno sezono, sanitarno vodo ogrevamo preko TČ. Temperatura v hiši je nekje med 20,5 - 21 stopinj. Ogrevamo se preko radiatorjev.

Gledal sem to ponudbo, ki jo ima trenutno Petrol in me zanima katera izmed TČ tukaj: https://www.petrol.si/za-dom/izdelki/en... bi bila primerna za našo hišo? Je sploh smotrna menjava? Lahko kdo pove kakšna bi bila približna poraba TČ v primerjavi s kurilcem?

Hvala za vse napotke

3500L za bajto z izolacijo in notri imate le malo čez 20°C?!? Dizajn hiše mora bit katastrofa (ali pa ste na najbolj mrzlem gorenjskem koncu)! Kar velika poraba je to za TČ. Verjetno rabiš vsaj 16kW model pa še to bo na meji(ne vem kako se obnesejo TČ na Gorenjskem, kjer je temperatura dostikrat dolgo manj kot -10°C).
Magic

TehDucky ::

To na Gorenjskem je hudič, smo bili čist v isti poziciji kot BeerBelly. Vsega skupaj smo 80m2 ogrevali, skupne površine je 240m2 (pritličja in 2. štuka nismo ogrevali) pa smo tudi porabili med 2500 in 3500EUR za kurilno olje na leto. Pred 30 leti ni bilo kar tako v *samsvojmojster* trgovino zavit pa kupit stiropor 15cm+ oz kaj se sedaj grejo pasivne hiše. Dobil si od 1 do 5cm, 6-10 pa redko. Torej imamo 5cm na fasadi pa streha je bila neizolirana, samo strešniki gor. Pa nanese pol tak znesek za ogrevanje.
Odkar pa smo dali TČ, prenovili streho (ogromno izolacije nekje proti 50cm), dali debelejši stiropor na tla 2. nadstropje in zalili s estrihom, pa pride letno ogrevanje nekje 700-800EUR (vključno s toplo vodo). Če bi sedaj na fasado dali recimo 20cm stiropora pa damo okvirno 10kEUR, pa da bi prišparali polovico tega kar ponucamo sedaj, recimo 400EUR, bi to dobili nazaj šele v 25 letih, kar se pa načeloma ne splača (razen če postane elektrika izjemno draga).

Recimo, da tale tabela kar dobro pokaže našo spremembo http://gradovivoblakih.blogspot.si/2010...

Edit: V bajti je ponavadi 23-24°C zaradi nežnejšega spola.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TehDucky ()

#000000 ::

Sosed je svojo kasarno, grajeno v 70 letih, niente isolation, pred leti opremil s TČ kupil neko za 13 ali 15k eur, fliknu staro peč na KO ven, in reku majka zdej bom za 50 eur ogrevu najto LOOOL

Konc sep oz zač oktobra, se pojavi problem, v bajti mraz k pes, ajde menjamo okna, nova fasada z 15 ali celo 20cm izolacije, nakar še nova streha, dejansko so ta dela končevali v DECEMBRU ko je blo že vse ledeno, sem samo čakal kdaj bo kak bauštelec telebnu in se ubil, no zadeva suma sumarum je stala nekje 50k eur, ampak še danes stoka da kako te prodajalci lažejo, sem reku ejga pa teb bi blo boljš ostat na KO in narest fasado, vsaj toplo bi mel, tko ma pa kr neki fajhta v bajti, tok da mu je omet v kleti dol padu pa verjetnop bo to samo napredovalo, da mu bo bajta dobesedno zgnila od znotraj.

50k + je pa koštalo da je še vedno v orenk puloverju, jebesh tako TČ rešitev.

energetik ::

BeerBelly je izjavil:

Še moje vprašanje...imamo hišo staro cca 20 let, tlorisa 20x10m, mededtažne izdelave in cca 420 kvadratnih metrov ogrevalne površine. Izolacije je v večini primerov 5cm stiroporja, na nekaterih koncih hiše tudi več. Pokurimo približno 3500l kurilnega olja na ogrevalno sezono, sanitarno vodo ogrevamo preko TČ. Temperatura v hiši je nekje med 20,5 - 21 stopinj. Ogrevamo se preko radiatorjev.

Gledal sem to ponudbo, ki jo ima trenutno Petrol in me zanima katera izmed TČ tukaj: https://www.petrol.si/za-dom/izdelki/en... bi bila primerna za našo hišo? Je sploh smotrna menjava? Lahko kdo pove kakšna bi bila približna poraba TČ v primerjavi s kurilcem?

Hvala za vse napotke
Lej, potreben je preračun, kot sem ga nekomu prej naredil. Ampak to ni glih za 5min dela. Na pamet ti ne bo nihče kar tako povedal kaj rabiš. Kot sem že napisal, s kurilcem preveri kolikšna temperatura vode pri 24/7 ogrevanju še zadostuje v hudem mrazu.

Beli_Zajcek je izjavil:

Kaj je najbolj smiselno pri pasivni hiši? Eni pravijo celo elektro gretje :P. Ampak na primer če moraš izbirati med zrak-voda in geosonda-voda. Na prvo žogo se geosonda stroškovno ne izide, kaj pa ob upoštevanju še drugih faktorjev (dolgotrajnost, zanesljivost)?
Pri pasivni hiši porabiš za sanitarno vodo prav toliko energije kot v prastari bajti brez izolacije. Zato se že za SV splača TČ. Ker pa so STČ le polovico cenejše kot ogrevalne TČ, se splača vseeno nabavit ogrevalno, ki ti porihta vse.
Seveda lahko vzameš poceni in švoh TČ. Kakšen Panasonic Aquarea 3,2 kW recimo, se dobi poceni itak ga rabiš v glavnem za SV, ali pa če je potrebno kaj dogreti je pa izmenjevalnik v prezračevalnem sistemu, ki je v pasivni hiši obvezen, hkrati imaš zrihtano že pohlajevanje s tem.
Geosonda pa je v pasivni hiši največja bedarija. Voda-voda ali zemlja-voda prideta prav v potratnih hišah. Pasivna rabi samo poceni zrak-voda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

umexteacher ::

TehDucky a so tla nujno za izolirat? A ne gre toplota samo gor? Škoda ko nimaš rezultata za ogrevanje pred izoliranjem. Kolk kilowatno TČ so ti dali? No, 80m2 je res malo.

Sanitarna voda v 100l bojlerju porabi cca 30€ / mesec (imamo števec samo za bojler) in "pelje" 3 družine oziroma 8 oseb.

kurjač ::

@energetik

Lahko malo več razložiš o izmenjevalnik v prezračevalnem sistemu, ki je v pasivni hiši obvezen (recimo pri novogradnji)
In kaj si mislil s pohlajevanjem. Če pomislim da bi na nek način ohlajal prostore s TČ in talnim sistemom (če je to sploh možno) kako je s kroženjem zraka, ker hladno je vedno spodaj

energetik ::

kurjač je izjavil:

@energetik

Lahko malo več razložiš o izmenjevalnik v prezračevalnem sistemu, ki je v pasivni hiši obvezen (recimo pri novogradnji)
Izmenjevalnik se nahaja v prezračevanem sistemu in greje zrak. Imaš toplozračno ogrevanje. Napisal sem, da je prezračevanje z rekuperacijo obvezno, sicer ni pasivna hiša.

kurjač je izjavil:

In kaj si mislil s pohlajevanjem. Če pomislim da bi na nek način ohlajal prostore s TČ in talnim sistemom (če je to sploh možno) kako je s kroženjem zraka, ker hladno je vedno spodaj
Kako kaj, ohlajevanje preko istega sistema zračenja. Hkrati imaš še razvlaževanje in ne rabiš praktično druge klime.
Prek talnega se seveda da ohlajevati (to imam jaz), vendar če imaš toplozračno ogrevanje verjetno ne boš šel delat še talnega gretja/hlajenja.
Pri talnem hlajenju nujno rabiš še razvlažilnike, sicer deluje precej švoh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

čuhalev ::

energetik je izjavil:

Pri talnem hlajenju nujno rabiš še razvlažilnike, sicer deluje precej švoh.

Verjetno potrebuješ še kakšne elemente (npr. ventilatorje), ki topel zrak sili k tlom, sicer samo ohlajaš že tako ohlajen zrak.

Morda pa je učinek hlajenja učinkovit zaradi talnega hlajenja v zgornji plošči, ampak v to dvomim.

Magic1 ::

Kako je kaj s kondenzom pri zračni varjanti? Katerikoli izpostavljen hladni element konkretno kondenzira.
Magic

energetik ::

čuhalev je izjavil:

energetik je izjavil:

Pri talnem hlajenju nujno rabiš še razvlažilnike, sicer deluje precej švoh.

Verjetno potrebuješ še kakšne elemente (npr. ventilatorje), ki topel zrak sili k tlom, sicer samo ohlajaš že tako ohlajen zrak.

Morda pa je učinek hlajenja učinkovit zaradi talnega hlajenja v zgornji plošči, ampak v to dvomim.
Ne rabiš nič, hladi se samo od sebe (toplotno sevanje vseh predmetov proti tlom). Je pa res, da je na kvadratni meter ene 2x švohnejše kot stropno hlajenje. Oziroma 2x švohnej kot talno _gretje_.
Deluje pa, preverjeno letošnje poletje. Samo bajta mora biti dovolj izolirana, sicer moraš imeti premrzla tla. Pa par razvlažilecev po bajti, ker sicer je rosišče previsoko in se tla ne smejo zadosti ohladiti.

Magic1 je izjavil:

Kako je kaj s kondenzom pri zračni varjanti? Katerikoli izpostavljen hladni element konkretno kondenzira.
Kondenzira zrak na hladilnih rebrih v kurilnici, jasno je pod rebri urejena tudi zbiralna posoda in odvod kondenza v odtok.
Naprej po ceveh pa ne kondenzira, lahko se zgodi le, da se kondenz pojavi na _zunanji_ strani prezračevalnih cevi, zato morajo biti te cevi izolirane s parozaporno cevno izolacijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

spomenik ::

Utk ::

Svetovalca, ki svetuje nalozbo ranga 10 jurjev, da bos prisparal 200 evrov na leto, bi mogli vrzt iz sluzbe.

Da ne govorimo o tem da prihranke sesteva tako kot tist vic, ki nasteva koliko ljudi nic ne dela.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Magic1 ::

Seveda zadeva ni tako preprosta, kot jo nekateri hočejo prikazati. Efektivnost fasade je zelo odvisna od marsikaterega dejavnika. Stane te lahko 5k€, lahko pa tudi 20k€, zelo odvisno od kompleksnosti objekta in kvadrature. Potem je tudi odvisno, koliko toplotnih mostov ostane. Prihranek je tudi zelo odvisen, kako se ogreva. Če nekdo ogreva samo par prostorov v hiši je prihranek veliko manjši, kot če nekdo hoče imetiti 25°C povsod. In še bi lahko naštevali. Eni dajo za ogrevanje manj kot jurja, drugi dajo čez dva...
Magic

Utk ::

Mislim, po njegovi izračunih bi po vseh investicijah porabili minus 500 litrov nafte.

Magic1 ::

In kaj hočeš povedat? Za nekoga ki pokuri 3000l na sezono, se pričakuje, da bo porabil vsaj 1000l manj po kvalitetno narejeni izolaciji...
Magic

energetik ::

Utk je izjavil:

Mislim, po njegovi izračunih bi po vseh investicijah porabili minus 500 litrov nafte.
??
Če bajta nima popolnoma nič izolacije, ne bo samo 500L manj. Kaj hočeš pravzaprav povedati? Da smo tisti z izolacijo na stenah neumni?
Jasno je popolnoma odvisno od primera do primera, kaj se splača in kaj ne. V članku je svetovalec pač navedel nekaj primerov.

Utk ::

Preberte si članek. Najprej je primer, da porabijo 2000 evrov olja na sezono, on jim pa naračuna, da lahko prihranijo cca 2200 evrov.
No, sej on ni računal točno po tistem primeru, ampak vseeno je pretiraval. Če imaš ti že povsod dobro izolacijo, ti malo boljša peč pač ne bo prihranila še 500 litrov olja, če ga porabiš samo še 700.
Tudi to, da boš staro bajto spremenil v hišo, ki porabi 4 metre drv je pretirano.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Invictus ::

Članek pač ni na nivoju. Gre bolj za reklamo človeka, ki dela fasade ali prodaja ogrevalne sisteme.

Zraven bi moralo pisati, da gre za plačan/reklamni članek.

Dostikrat je investicija v izolacijo in novo ogrevanje tako pretirana, da se ti ne povrneniti v 50 letih. In potm on to predlaga za upokojence, ki že zdaj težko plačujejo ogrevanje.

Nobeden tukaj ne zanika koristnosti izolacije. Ampak imeti mora svojo računico, drugače je to navaden BS.

Je pa precej teh "grelnih/izolacijskih strokovnjakov" navadnih šalabajzerjev, ker ti niti ne zna izračunati ne prihrankov, še manj pa toploitnega profila bajte. ROI je pa zanje nekaj za pojest...

Ta primer je imel moj kolega, ko je zidal bajto. Predlagali so mu cel kup sistemov da bi jih rabil na bajti za prihranek, od kolektorjev, do sončnih celic in toplotne črpalke. Ima pa plin do bajte. In si je lepo kupil dobro plinsko špeč in ga pride precj poceni. Njegov projektant ga je pa gledal kot da je padel iz Marsa... Ker ni znal izračunati ROI...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Magic1 ::

Za veliko ljudi se izolacija itak ne splača, sploh za tiste ki šparajo. Za bit komot in komfortno je pa seveda zmaga, sploh če si v regiji kjer da ekosklad 3000EUR. Največji problem je seveda slaba izdelava izolacije, ki seveda pusti ogromno toplotnih mostov. Kot sem jaz videl, večina sploh ne da izolacije pod okenske police. Staro ven, novo na malo purpena, da prime in to je to. Prav tako dajo le centimeter izolacije okoli špalet, kar povzroči, da ima vsako okno toplotni. Da balkone sploh ne omenjam.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

In kaj je tu čudnega? Ukvarjanje s takimi malenkostmi te hitro stane 5 jurjev, ali pa še več, ki jih ne boš dobil nazaj NIKOLI. Če delaš novo hišo, boš naredil tako kot je prav, starih se pa ne splača tolk spreminjat.

energetik ::

Invictus je izjavil:

Članek pač ni na nivoju. Gre bolj za reklamo človeka, ki dela fasade ali prodaja ogrevalne sisteme.

Zraven bi moralo pisati, da gre za plačan/reklamni članek.

Dostikrat je investicija v izolacijo in novo ogrevanje tako pretirana, da se ti ne povrneniti v 50 letih. In potm on to predlaga za upokojence, ki že zdaj težko plačujejo ogrevanje.

Nobeden tukaj ne zanika koristnosti izolacije. Ampak imeti mora svojo računico, drugače je to navaden BS.

Je pa precej teh "grelnih/izolacijskih strokovnjakov" navadnih šalabajzerjev, ker ti niti ne zna izračunati ne prihrankov, še manj pa toploitnega profila bajte. ROI je pa zanje nekaj za pojest...

Ta primer je imel moj kolega, ko je zidal bajto. Predlagali so mu cel kup sistemov da bi jih rabil na bajti za prihranek, od kolektorjev, do sončnih celic in toplotne črpalke. Ima pa plin do bajte. In si je lepo kupil dobro plinsko špeč in ga pride precj poceni. Njegov projektant ga je pa gledal kot da je padel iz Marsa... Ker ni znal izračunati ROI...

Človek mora bit pač vsaj malo razgledan in poznati vsaj OŠ fiziko in matematiko da si vsaj na uč oceniš ROI, pa izbrati dobrega energetskega svetovalca, če že ne znaš sam. Pač če slepo zaupaš vsakomur (na katerem koli področju!), je velika verjetnost, da boš nategnjen.

Kar pa nikakor ne zmanjša pomembnosti dobre izolacije bajte, ki močno poveča udobje (tople stene, konstantna sobna temperatura), hkrati pa močno zmanjša stroške ogrevanja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Invictus ::

energetik je izjavil:


Kar pa nikakor ne zmanjša pomembnosti dobre izolacije bajte, ki močno poveča udobje (tople stene, konstantna sobna temperatura), hkrati pa močno zmanjša stroške ogrevanja.

Se strinjam...

Amapk do sedaj pa še nisem videl nobenega članka na trajnost izolacije. namreš ni večna. Veš ti kaj več, glede na to da nekaj veš?

Za novo bajto sam ne bi dajal izolacije na fasado. Naredil bi polmetrski zid, pa je dovolj ;).

Magic1 je izjavil:

Največji problem je seveda slaba izdelava izolacije, ki seveda pusti ogromno toplotnih mostov. Kot sem jaz videl, večina sploh ne da izolacije pod okenske police. Staro ven, novo na malo purpena, da prime in to je to. Prav tako dajo le centimeter izolacije okoli špalet, kar povzroči, da ima vsako okno toplotni. Da balkone sploh ne omenjam.

Kolega ima novo bajto, troslojna okna, 20 cm izolacije na 30 cm stene.

Ko so pogledali s toplotno kamero, okna svetijo kot sonce...

Tako da je treba razmišljati malo s pametjo in si prej izračunati kaj.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

windigo ::

Probleme z računanjem ROI imajo tudi še kje drugje:

Če je hiša energijsko kolikor toliko varčna, se bo naložba s prihranki povrnila v približno petih letih. Pri energijsko potratni hiši je čas povračila naložbe seveda daljši.

Magic1 ::

Utk je izjavil:

In kaj je tu čudnega? Ukvarjanje s takimi malenkostmi te hitro stane 5 jurjev, ali pa še več, ki jih ne boš dobil nazaj NIKOLI. Če delaš novo hišo, boš naredil tako kot je prav, starih se pa ne splača tolk spreminjat.

Take malenkosti so mi vzele dva popoldneva štemanja. Res je pa balkon stal dodatnega jurčka.
Seveda takih problemov nimaš z okni, če menjaš okna takrat kot delaš fasado.

Magic

energetik ::

Invictus je izjavil:

energetik je izjavil:


Kar pa nikakor ne zmanjša pomembnosti dobre izolacije bajte, ki močno poveča udobje (tople stene, konstantna sobna temperatura), hkrati pa močno zmanjša stroške ogrevanja.

Se strinjam...

Amapk do sedaj pa še nisem videl nobenega članka na trajnost izolacije. namreš ni večna. Veš ti kaj več, glede na to da nekaj veš?
Večna verjetno res ni, ne vidim pa problema, da ne bi zdržala vsaj nekaj desetletij. Kaj pa naj bi jo uničilo?

Invictus je izjavil:

Za novo bajto sam ne bi dajal izolacije na fasado. Naredil bi polmetrski zid, pa je dovolj ;).

8-O

Invictus ::

Ne vem če tisti najcenejši stiropor, ki se daje gor, zdrži 50 let.

Ampak to je ponavadi že problem za naslednjega lastnika ;).

Nemci so naredili izračun (bil predstavljen tudi v Dnevnikovi prilogi Delo in Dom, žal ne vem katera cifra, fotr prekmalu vrgel stran), da se pri debelini zidu nad 30cm izolacija skoraj ne splača. Seveda z grafi in izračuni, ne samo nabijanje... Namreč toplotna izoliranost ni zvezna funkcija...

Preprosto so prihranki premajhni glede na investicijo.

Če bi kdo kdaj hodil po tujini, bi videl, da je obsedenost z izolacijo tipično slovenska. V smislu, treba je šparat, pa naj stane kolikor hoče.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Utk ::

Magic1 je izjavil:

Utk je izjavil:

In kaj je tu čudnega? Ukvarjanje s takimi malenkostmi te hitro stane 5 jurjev, ali pa še več, ki jih ne boš dobil nazaj NIKOLI. Če delaš novo hišo, boš naredil tako kot je prav, starih se pa ne splača tolk spreminjat.

Take malenkosti so mi vzele dva popoldneva štemanja. Res je pa balkon stal dodatnega jurčka.
Seveda takih problemov nimaš z okni, če menjaš okna takrat kot delaš fasado.


To je blo malo dela in malo efekta. Raje povej ce bi na stari bajti na balkonu razbijal ploscice in menjal balkonska vrata, dal gor stiropor in tlake, pa nove ploscice, in kdaj se bi to povrnilo.

Jaz vidim na parih hisah, ki jih poznam, da so po 25 letih delali novo fasado s stiroporjem. Drugi imajo pa 50 let isto, brez stiroporja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Magic1 ::

Ja sej na stari bajti moraš itak vse razbit... Kdo pa hoče imet socailistični izgled? Problem je v tem, da večina ne razmišlja, privatniki pa itak naredijo, kar je najlažje.
Sej sem povedal, izolacija 10m2 balkona me je prišla okoli 700€. Plus še nova ograja, ploščice in odtok. Pri meni ni bilo ravno debate, ali naj zaškrtarim teh 700€. Seveda bi pa lahko obdržal socialistični balkon in prišparal za kaki dve zimi ogravanja:|
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

Se pravi, debelo čez jurja, da boš prišparal morda 30 evrov na sezono. Eno je kaj je lepše, drugo pa kaj se splača.

Invictus ::

Utk je izjavil:

Se pravi, debelo čez jurja, da boš prišparal morda 30 evrov na sezono. Eno je kaj je lepše, drugo pa kaj se splača.

Saj združiš.

Če daš jurja za balkon, ker baba misli da je grd (in teži), se to povrne v 2 minutah po končanem delu ;). Zraven poskrbiš še za pravilno izoliranost. Dve muhi na mah...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Utk ::

Ja, samo to je en balkonček. Fasada že itak stane 10 jurjev, že teh 10 je vprašljivih, če si ti jih bo kdaj povrnilo, potem imaš pa še 4 balkone, kar ni čisto nič posebnega, pa še malo večje, pa si že na 15-18, kar si ti pa sigurno nikoli ne bo povrnilo.
Fasado se da naredit tudi tako, da samo prebarvaš vse skupaj, na balkon pa položiš nove ploščice. Izgled bo isti, stalo bo pa 3 jurje. Če je se gre za videz.

Invictus ::

V tujini sem že prakrat videl, ko so delali fasado, da te betonske balkone preprosto porežejo stran.

Tako ali tako tujci ne razumejo naše obsedenosti te balkoni na katerih nihče ne sedi...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Magic1 ::

Samo potem bo baba vsakič ko bo šla po hodniku/stopnišču prišla vsa razjarjena, zato ker jo zebe. Boš hitro vse radiatorje odprl in dodaten jurček takoj odleti vsako sezono.
Obsedenost z balkoni je res problem v Sloveniji, sploh ko se začne malo gledat na izgube.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

Ja me prav zanima, če te vsi neizolirani balkoni na bajti stanejo 50 evrov na zimo, ali pa za 10 "tujih" piv.
"V tujini" živi pač za nas nenormalen procent škrtuhov.
In res je nabolj pametno in poceni odrezat stran balkone, potem pa kupit sušilni stroj s toplotno črpalko...za tiste, ki res ne znajo računat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
2 / 83
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13411401 (540) Arey
»

Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16614898 (7213) a_borlak
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22562134 (26863) Jurij25
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7142822 (13464) zamotsloteh
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382163827 (130651) Zvezdica27

Več podobnih tem