» »

Majhni avti so IN

Majhni avti so IN

««
2 / 14
»»

Grey ::

Prepovedat SUVje na cestah pa bo malo bolje. Poleg tega standardizirat maso avtomobila in to bi bilo to. Mestni folk res ne potrebuje džipa za furanje po mestu, avtocestah, na morje ipd. Samo goltajo bencin, in povzročajo hujše nesreče zaradi prevelike teže in višine.

In ja, mali avtomobili so ravno tako dobri za potovanja kot veliki. Enkrat sem šel v San Marino s Hyundai Getzom in je bila čisto v redu vožnja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

drejc ::

Prikriti komunist. 0:)
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Backup22 ::

Ja itak, pa prepovejme še enoprostorce pa kombije pa bo! Pa motorje! Živimo v sodobnem svetu, kjer si lahko kupiš kar si želiš. In če bi sam imel dovolj velik presežek pri plači, bi verjetno tudi vozil nekaj velikega in močnega (Q7, M, GL...). Zakaj? Ker avto dober, varen. Lani sem vozil na Kope (januar), in sem z verigami imel težave. Mimo mene se je peljal mislim da Terrano2 brez verig in brez težav enkrat hitreje...

Aja, pa od kod ti trditev, da SUVji povzorčajo najhujše nesreče? Vsaj v MBju so glavni povzročitlji frajerji z novimi golfi in alfami, ki z avtom, ki ni primeren za hitrost vozijo kot da so sami na cesti. Če se taki v mene zaleti, sem raje v SUVju, kot pa v Ticotu... Sicer pa nesrečo v 99% povzorči voznik in ne vozilo...
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()

jype ::

Seveda ju lahko primerjaš - crash test pokaže, da je majhen avto lahko bistveno varnejši, kot je bil včasih (in kolikor smo vajeni od njegove odpornosti na udarce pričakovati).

Dejstvo je, da če bi se Modus pri 40mph (torej 65 km/h) zaletel v togo oviro (to je tisto kar meri NCAP preizkus čelnega trčenja) bi bila škoda večja (kar lahko vidiš po dokumentaciji NCAP testa) kot je pri trku v starega volvota. Pri trčenju v sodobnega volvota bi bila škoda večja - pa vendar vse kaže, da bi trčenje tudi v tem primeru potniki v Modusu preživeli (ja, tudi mene zelo zanima pravi test, ampak verjetno zaletavanje vseh možnih kombinacij vozil med seboj ni prav poceni zabava).

Konec koncev pa možnosti za preživetje ob trčenju sodobnega volvota ob drug sodoben volvo pri taki hitrosti niso bistveno bolj rožnate - energija trka je toliko večja, da temu morajo slediti tudi poškodbe. Računati na to, da se boš vedno zaletel ob šibkejše vozilo, je seveda absurd, ki vodi v poplavo terenskih vozil, ki bistveno bolj smetijo in predstavljajo večjo nevarnost za vse udeležence - hkrati pa čelno trčenje dveh terencev predstavlja enega najhujših možnih scenarijev prometne nesreče, v kateri si lahko udeležen - pojemki so zaradi večje trdnosti vozil precej večji in precej bolj nevarni, tudi če avtomobili ostanejo razmeroma nepoškodovani.

jype ::

Backup22> Mimo mene se je peljal mislim da Terrano2 brez verig in brez težav enkrat hitreje...

In zato bi se ti s Terranom 2 vozil vsak dan iz Šiške za Bežigrad v službo? Ja, saj jih ogromno to počne - s tem seveda ogrožajo vse ostale in kar se mene tiče ne bi bilo napak, če bi se to povečanje rizika in stroškov (zaradi večjega onesnaževanja in večjega obremenjevanja infrastrukture) nekako obračunalo. Pa dejansko obračunalo tako, da je za tiste, ki si lahko privoščijo Q7, ceneje kupiti še en majhen avto za po mestu, kot da tam dela gužvo s kravo, namenjeno nemškim avtocestam.

Azrael ::

>95% šleparjev gre počasneje od 90

Kakšna zgonjena Raba in vsi Tamiči, kar ji še ni končalo v smeteh, res ne gredo niti 90, razen v prostem padu. Kar je pa novejše itak ni problema, 400+ HP naredi svoje. Takim šleparjem in busom zmanjka sape samo v kakšen res dolg in hud klanec, kot je tisti proti Logatcu ali Višnjegorski. Za nameček imajo šoferji šleparjev še prenatrpane urnike in hočeš nočeš vozijo na maksimumu., ki ga policija še tolerira (110km/h).

OK, mogoče pa ti samo brzinomer kaže premalo tako, kot v Wartburgu ali Trabantu.

>Tudi velika večina manjših osebnih vozil se vozi med 100 in 110je bilo to standardno.

Saj bi bilo vse OK, če bi se pač pustili vleči šleparju, samo prej ali slej se šoferji v malčkih tega naveličajo in gredo prehitevat s 110 ali še malo manj, Namesto slonjih dirk dveh šleparjev (komu gre počasneje), imamo dirko slona in miši kdo gre počaneje, zelo nevarna reč sploh, ko potem za kolono za tema dvema tekmovalcema pripiči dirkač s 170+.

Ekstremi niso dobri ne v plus in ne v minus.
Nekoč je bil Slo-tech.

Grey ::

Ja no saj jype. Terenci nimajo kaj iskat na cestah. To so avtomobili, ki so bili izumljeni za off-road vožnje. V urbanih delih sveta pa povzročajo samo zmešnjavo, ker so nefer proti ostalim avtomobilom. Če pa vse avte začnemo delat tipa "džip", potem bodo nesreče tako, kot ti praviš, 3x hujše.

To, kar pa ti praviš Backup22 je pa čisto egotistično razmišljanje. A morda nisi pomislil, da s tem, ko ti dobiš procente preživetja, jih drugemu odvzameš; in v primeru terenca kar precej. Terenc je varen zato, ker imaš ti veliko večjo maso in dobesedno poletiš čez drug, normalen avto. IMO morilstvo.

Backup22 ::

yepe ja sej itak, da če imaš večjo gibalno količino in jo moraš spravit na 0 si v p****. In sem istega mnenja, da so manjši avti pravtako varni (tudi varnejši od nekaterih večjih), ampak sem na lastne oči videl Acorda, s katerim je stric zletel s ceste (se je umaknil čelemu trčenju) in je kar lepo nagazil jarek in naredil pirueto. Od avta spredaj ni ostalo kaj dosti, on pa jo je odnesel z lažimi poškodbami. Zahvali se lahko samo robustni Hondi. Če bi vozil kakšnega Twingota, bi se mu slabo pisalo.
//

Backup22 ::

Grey => še enkrat povem, da je vse odvisno od voznika. Zame je egoist in morilec tisti, ki brezglavo divja. Če divja v SUVju je pa itaq najslabše. Ampak zakaj bi nastradal ti, ki si nedolžen in te pri 160km/h nekdo nagazi? Če se on v manjšem avtu zaleti v mojega SUVja in je ON divjal sem lahko samo srečen, če sem živ. Če pa je zaradi mojega avta on umrl, pa je kriv ON in ne jaz.

Zakaj si gradiš močno hišo, otroku daš ščitnike ko gre rolat ipd?

Procente za preživetje si pa tisti, ki divja sam drastično manjša.
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()

drejc ::

Grey...predpostavka je da nismo vsi homicidni manijaki na cesti in če se en pjan frik z prehitro vožnjo v delti integrale zadane bočno v Q7, bom imel veliko večjo šanso preživetja, kot pa če bi se mi zaletel v puntota. Iz tega stališča so SUVji definitivno bolj varni, ker debile ki prehtevajo vštric in čez rdečo gonijo po cesti srečaš vsak dan, tistih malo mamic&dedkov, ki se ti pa v rit zaletijo z 20kmh ko je poledica pa ni veliko.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Grey ::

Amm...like NE. Če se mali avto zaleti v tvojega SUVja in pri tem voznik malega avta umre, si ti posredno odgovoren za smrt, ker si imel močnejši avtomobil in je bila tehtnica praktično 90% v tvojo prid (seveda, če je vozil po predpisih; če bi m. avto vozil prehitro si je sam kriv, predpisi ga tam ne ščitijo). Če pa bi se ti v njega zaletel in ga pri tem ubil...si za smrt odgovoren neposredno, ker si jo povzročil in zato, ker si imel avto, ki je nekaj kategorij višje po masi oz. delovni stroj. Either way SUV = fucked up.

drejc:
Zato bi pa jaz uvedel še ene dodatne ukrepe proti vožnji pod vplivom nedovoljenih substanc, ki bi povečali varnost na cesti, ampak bi vsi jokali kaka policijska ali pa komunistična država smo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

T0RN4D0 ::

Hehe true, sam kr priznaj da če bi te kdo vprašu kaj bi rajš mel enga uberpuntota al Q7 nebi velik razmišlu :>

Backup22 ::

Ja, če jaz vozim po omejitvah in me en nagazi, nisem jaz kriv in pika. Pa če mam tank! Kaj pa potem tovorna vozila, kombiji, etc? Če jaz divjam in se zaletim vanj sem jaz kriv če umrem in ne on, ki im 10ton za sabo. Zakaj bi vozil Corso, v kateri sem fucked-up če me kdo nagazi, če se lahko vozim v varnejšem večjem vozilu? Drugo je, če sem jaz kriv za nesrečo in pri tem koga ubijem. To je čista druga zgodba. Jaz samo ne razumem, zakaj bi se sam izpostavljal, da mogoče ne škodujem komu, ki se v mene zaleti..

Torej so po tvoje najbolj varni motorji, ker če se v koga motorist zaleti, njemu ne povzroči večje škoda... Gremo vsi na 1000 kubilčne motorje pa bo!
//

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Backup22 ()

jype ::

Novi punto je kar precej varna žival. Če kaj zaviraš, preden se zaletiš (in je recimo hitrost trčenja pod 60 km/h) se pri čelnem trćenju v novem puntu nimaš česa bat, ne glede na to kakšne oblike in velikosti je avto, v katerega si priletel. http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx

drejc> Grey...predpostavka je da nismo vsi homicidni manijaki na cesti in če se en pjan frik z prehitro vožnjo v delti integrale zadane bočno v Q7, bom imel veliko večjo šanso preživetja, kot pa če bi se mi zaletel v puntota.

Ampak če se ti pijan frik zaleti v Q7 z drugim Q7, boš pa precej bolj slabo odnesel, kot če bi se ti zaletel z lancio, on bo pa srečen, ker je bil v varnem avtu in mu ni bilo praktično nič.

Meni se zdi vse skupaj seveda precej manj pomembno kot način vožnje. Azrael sicer pravi, da prepočasi vozim, ampak jaz tega občutka nimam - še nikoli me ni noben tovornjak prehitel. Hitrost merim z GPS (ki kaže precej manj kot števec hitrosti v avtomobilu - pri 130 km/h avto pravi, da šiba že 139 km/h), tako da je meritev razmeroma natančna.

Backup22> Torej so po tvoje najbolj varni motorji, ker če se v koga motorist zaleti, njemu ne povzroči večje škoda... Gremo vsi na 1000 kubilčne motorje pa bo!

Pretiravaš. On samo pravi, da eskalacija nikoli ne pripelje do večje varnosti. Več ko ljudje kupujejo terence zaradi varnosti, manj so ceste v povprečju varne (in varnost se zmanjša tudi za lastnike terencev, ker je večja verjetnost, da bodo nasadili drugega terenca).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Azrael ::

> Če se mali avto zaleti v tvojega SUVja in pri tem voznik malega avta umre, si ti posredno odgovoren za smrt, ker si imel močnejši avtomobil

Kakšne buče!

Boš rekel, da je kriv šofer šleparja, ki je pripeljal po omejitvah in po svojem pasu, potem pa se je vanj zabil nekdo z osebnim avtom/ mopedom/ biciklom, ko je sekal nepregleden ovinek/ prehiteval v škarje/nenadoma zavil levo? Ne trosi neumnosti!

Smrti v tvojem primeru je kriv povzročitelj nesreče.
Nekoč je bil Slo-tech.

Grey ::


Backup22> Torej so po tvoje najbolj varni motorji, ker če se v koga motorist zaleti, njemu ne povzroči večje škoda... Gremo vsi na 1000 kubilčne motorje pa bo!

Pretiravaš. On samo pravi, da eskalacija nikoli ne pripelje do večje varnosti. Več ko ljudje kupujejo terence zaradi varnosti, manj so ceste v povprečju varne (in varnost se zmanjša tudi za lastnike terencev, ker je večja verjetnost, da bodo nasadili drugega terenca).

Hvala, vsaj nekdo, ki je razumel, kaj sem hotel s tem reči.

TORN4D0:
Vzel bi Punta brez pomislekov. Cenejši, po NCAP precej varen, manj žre, cenejše vzdrževanje, cenejše zavarovanje, prostoren je dovolj.

Azrael:
To, kar sem pisal, velja za vožnjo po predpisih in ob trku z osebnim vozilom. Za tovornjake velja drugače, ker ne morejo biti drugačni kot težki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

T0RN4D0 ::

NArobe sm se izrazu, mislu sm vprašat če bi ti kdo podaril Q7 al pa eno malo stvar, z vsem vzdrževanjem. Če bi mel recimo 100x več denarja kot ga maš, a bi se še kr s puntotom vozu? Če smo iskreni, jst se ne bi. Ti po vsej verjetnosti tudi ne.

Torej se furamo z malčki ker si ladje in vzdrževanja ne moremo privoščit, oziroma se nam zdi brezveze vse zdevat v avto. Če ti 100k € in 40 litrov nebi prestavlajo nobene finančne ovire, se nebi vozu okol s "puntotom".

Je pa tud zanimivo da tule očitno nikol noben ne bo niti pod razno kriv za kako nesrečo, v vse se bojo pa na veliko zaletaval drugi al kako? :P Logično da vsak gleda na svojo varnost, tko da argument tistih ki se velikokrat vozijo pijani bi bil še trdnejši da oni pa rabjo terenca ker se večkrat zaletijo. Oni trezni se tko lahk izognejo nesrečam in ne rabjo takšnih avtomobilov. :> In če bi bli na cestah sami vlki avti bi bli spet na istem. Pol se začnemo pa s traktorji okol prevažat al kako? :)

Grey ::

T0RN4D0:
Verjel, ali ne. Đe vedno bi se vozil s Puntom le da bi mu dodal vso možno dodatno opremo, ki bi jo lahko. Preostali denar pa za druge stvari, ki so bolj pomembne od pleha.

IceIceBaby ::

Jaz se vozim vsak dan cca 60km v službo (v eno smer) in imam novega Swifta 1.5 s 100 konji, ki je podobne velikosti kot clio. Takoj, ko našparam dovolj keša za večji avto bom kupil večji in močnejši avto. Zakaj ?

- 100 konjev je tudi v cca 1000kg težkem avtu malo. Po regionalki še gre, ko se pa občasno vozim po avtocesti je pa vožnja precej neprijetna. Pri 130kmh so v peti obrati že kar visoki in v kabini postane že precej glasno. Tudi pospeševanje pri teh hitrostih je počasno. Je treba kar dobro gledat ko se vključuješ na prehitevalni pas.

- Velikost avta VELIKO pripomore k udobju. Kratka medosna razdalja pomeni da čutiš vsako malenkost na cesti. Podobno je z majhnimi, 15" kolesi. Poleg tega imajo večji avtomobili običajno že v osnovi boljšo opremo, boljše sedeže, boljše podvozje...

- Večji avtomobili so običajno bolj varni.

Stroški večjega avtomobila so res višji, ampak meni moje udobje pomeni več kot tistih nekaj litrov bencina mesečno in višje zavarovanje. Če si lahko privoščim boljšo vožnjo nevem zakaj si jo nebi. Nenazadnje kar dosti časa preživim v avtu, pa tudi nasploh sem tak človek, da ne šparam ravno na sebi. Vsak ima pač svoje prioritete (nekateri pa kupujejo gamerske grafične za 500 eur pa razne playstatione itd :))

Backup22 ::

yepe in Grey jaz vaju popolnoma razumem. Itaq da "nož - pištola -> pištila - puška -> puška - tank -> tank - letalonosilka" ne pripelje nikamor. Jaz samo trdim, da po večini ni kriva smrt voznika, ker se je zaletel v večji avto, ampak je (če je krivec sam) kriva hitrost/napaka. Tako, da če bi umaknili SUVje iz ceste, ne bi bile nevem kako bolj varne, zato se mi zdi, da je tako mišljenje preveč konservativno in nespametno. Kaj ti pomaga če ni SUVjev na cesti, so pa še vedno spimpani golfi, megani, ki vozjo 180 po regionalkah...
//

drejc ::

Sploh se pa folk z SUVji kar uredu obnaša na cestah, po mojih opažanjih.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Backup22 ::

Ja, sej pravim da niso krivi SUVji in to pomojem zato, ker jih ne vozi mladina, ampak vozniki, ki imajo izkušnje in trezno glavo...
//

gruntfürmich ::

OMG.
ja fizikalko, tudi mene je zmotla upredeljenost teme. kaj čmo.

vidim da so sogovorniki tu gor sami taki, ki ne varčujejo radi in jim ni do okolja. tudi ok.

samo azrael.....noben drug:.... v Evropi butaste in neumne omejitvwe na kubaturo. Ameriški V8 je prava stvar, dolgoživ, varčen, varen, udoben in zanesljiv.........zakaj že?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Grey ::

Backup22:
Konservativno, zakaj? Ker me skrbi, kakšno vreme bom imel čez 10 let? Kak zrak bom dihal čez 10 let? Ker ne razsipavam z denarjem tam kjer ni treba? Tega, zakaj si napisal nespametno, pa še vedno ne razumem...
Spimpani...so spimpani ja, ampak to je predvsem napaka mišljenja ljudi -"OMG hitr morm prit tja" in tega, da jih policaji za to nič ne kaznujejo. Ljudi bi blo treba redno kaznovat, disciplinirat in malo več radarjev na cesto postavit. Sedaj, ko sem se zopet navadil na omejitve in se otresel tega abnormalno nepotrebnega mindseta divjaške vožnje, veliko prihranim na bencinu in nekaj malega na živcih (ker ljudje kar naenkrat niso počasni; še vedno pa me živcirajo nesposobneži). In veš kaj? Nič mi ne fali pri taki vožnji, v bistvu mi je celo boljša.

SUVje povečini vozijo egotisti. Ljudje, ki so polni denarja in polni samih sebe. To se odraža v avtu. Nemalokrat sem videl, kako se nonstop vozijo po prehitevalnem pasu, čeprav ne bi bilo potrebno in se obnašajo kot da je cesta njihova.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

T0RN4D0 ::

Po večini ja, ker je zadeva relativno nova in draga. Jo pa dobi v roke tud marsikdo od fotra, in trust me, tud kakšna nesreča je že bla ko je bil povzročitel v SUV... :)

Zadeva me mal spominja na to da bi vsak mel pištolo s sabo. Zarad samoobrambe seveda. Na koncu se izkaže da bi blo bolš če je ne bi mel nihče. :)

IceIceBaby ::

vidim da so sogovorniki tu gor sami taki, ki ne varčujejo radi in jim ni do okolja. tudi ok.


Jaz raje varčujem na svojem zdravju in živcih kot na bencinu. Za okolje pa skrbim na druge načine. IMHO co2 iz osebnih avtomobiliv še zdaleč ni naš največji problem. Sploh pa ne iz novejših avtomobilov, ki imajo kljub veliki moči precej sprejemljive emisije.

jype ::

T0RN4D0> NArobe sm se izrazu, mislu sm vprašat če bi ti kdo podaril Q7 al pa eno malo stvar, z vsem vzdrževanjem.

Huhuu, to je z 10letnim vzdrževanjem in ostalimi stroški kar krepko prek 100.000 evrov! :)

Takoj bi reč prodal in nakupil
http://www.yaris.si/ ki v 10 letih stane približno 25.000 evrov,
http://www.pipistrel.si/planes/326, ki stane v istem času približno 75.000 evrov (samo letalo 57.000),

Pa stroške letala in letenja bi si ziher lahko delil s kakšnim aeroklubom, stroške avtomobila pa z domačimi. Great fun, pa ko letiš se tut noben drug Q7 ne more zabit vate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

jype ::

kst> Stroški večjega avtomobila so res višji, ampak meni moje udobje pomeni več kot tistih nekaj litrov bencina mesečno in višje zavarovanje.

Ampak tvoj profil vožnje _zahteva_ večji avto. Jaz sem doma v Ljubljani in bi posledično tak avto zame bil totalna izguba. Poleg tega prevozim letno manj kot 10kkm (avto pa malo nad 25 in zato se razlika v skupni porabi bencina pozna precej).

kst> IMHO co2 iz osebnih avtomobiliv še zdaleč ni naš največji problem. Sploh pa ne iz novejših avtomobilov, ki imajo kljub veliki moči precej sprejemljive emisije.

To velja, če kupiš nov večji avto. Žal večina svinjarije v mestnem zraku izvira iz velikih avtomobilov tistih lastnikov, ki si velikih avtomobilov dejansko ne morejo privoščiti in zato vozijo stare gare.

T0RN4D0> Zadeva me mal spominja na to da bi vsak mel pištolo s sabo. Zarad samoobrambe seveda. Na koncu se izkaže da bi blo bolš če je ne bi mel nihče. :)

Ja, tako nekako, le da pri avtomobilih tisti ki hočejo imeti velike tudi smejo imeti velike - na nas pa je, da jim dopovemo, da njihovi penisi potem zaradi perspektive izgledajo še manjši (ker s tem pač poskušamo poskrbeti tudi za svojo varnsot). Če nas bodo poslušali ali ne - je seveda njihova odločitev.

drejc ::

Ja sj...vse strpat v garsonjere, če paj froc pa največ enosobno stanvajne ane? Bohnedaj da ma kdo hišo alpa avto vreden tok kot malo stanvajne, še posebaj če v avtu preživi več časa kot v stanovanju. :\
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

jype ::

drejc, a maš težave z branjem?

Preberi še enkrat, počasneje in bolj pazljivo:

jype> Ampak tvoj profil vožnje _zahteva_ večji avto. Jaz sem doma v Ljubljani in bi posledično tak avto zame bil totalna izguba. Poleg tega prevozim letno manj kot 10kkm (avto pa malo nad 25 in zato se razlika v skupni porabi bencina pozna precej).

Če ne razumeš lahko poskusim tudi z bolj enostavnimi besedami.

ripmork ::

SUVje povečini vozijo egotisti. Ljudje, ki so polni denarja in polni samih sebe.

to ja, dejmo posploševat vsevprek.
Navsezadnje je najlažje vse popredalčkat pa v stereotipe zmetat ane.
res odrasla debata:|

bi prej rekel da je tole bližje foušiji kot pa naravovarstvenemu razmišljanju
In ne, sam ne vozim SUV-a; kadar res rabim avto si sposodim family Modus-a (super avtek) 90% časa pa sem tako na kolesu ali pa peš.

leinad ::

Amm...like NE. Če se mali avto zaleti v tvojega SUVja in pri tem voznik malega avta umre, si ti posredno odgovoren za smrt, ker si imel močnejši avtomobil in je bila tehtnica praktično 90% v tvojo prid (seveda, če je vozil po predpisih; če bi m. avto vozil prehitro si je sam kriv, predpisi ga tam ne ščitijo).

8-O če se zabije vame, se ima v primeru smrti- pa magari je vozil po predpisih- zahvaliti svoji neprevidnosti Tvoje intervencionistično razmišljanje(sploh prepoved SUVov nasploh) spada v ene čase, ki smo se jih Slovenci odkrekli v skoraj popolnem konsenzu. It is a free world here now.

jype s teboj pa se ne strinjam glede dodatne obdavčitve lastnikov SUVjev. Pomisli kolikšno škodo cestam povzročajo SUVji, napram transportnim vozilom(mislim na kombije in tovornjake), z obzirom, da so namenjeni prevažanju tovora tega lahko prišteješ k masi vozila, logično masa znese precej več od SUV-ove. Potem pa še upoštevaj, da imaš transportnih vozil na cestah še mnogo več kot SUVov, pa boš prišel do sklepa, da je njihov prispevek k deformaciji cest zanemarljiv. Obdavčiti transportna vozila pa bi bilo zelo kontraproduktivno, saj so le ta v skoraj vseh primerih službena vozila, to bi pa posledično negativno vplivalo na samo gospodarstvo.
On the second thought- lastniki SUVjev v bistvu prispevajo več k vzdrževanju infrastrukture, kot pa lastniki majhnih avtov že s samim nakupom vozila. Ker SUVji ne spadajo med poceni vozila, država pri nakupu pobere dosti večji davek(jasno absolutno in ne procentualno), kot pa ga pri kupcu malega avta. K temu pa še dodaj praviloma večjo moč motorjev SUVjev, ter posledično večjo plačilo pri registraciji, pa ugotoviš, da od lastnika SUVja država pobere precej več kot pa od lastnika majhnega avta.

jype ::

RIPMORK> bi prej rekel da je tole bližje foušiji kot pa naravovarstvenemu razmišljanju

Čemu? Večina voznikov SUV-ov se ne vozi po terenu, ki bi terjal takšno vozilo, temveč po cestah, namenjenih prometu s cestnimi vozili. SUV pri tem predstavlja povišano varnostno tveganje za _vse_ ostale udeležence, z večjo porabo pa tudi zmanjšuje kvaliteto zraka, še posebej ob prometnih konicah, ko je že tako in tako situacija precej zoprna (če se voziš s kolesom, potem veš, kako se je prima peljat ob prometni dvopasovnici, ko je nizek pritisk, kar vohaš rožice).

Če kadilcem lahko težimo, da nas ogrožajo in da je kajenje grda razvada - zakaj pa ne bi smeli tistim, ki predstavljajo ekscese v prometu?

Pač mu rečeš, da se obnaša balkansko - morda bo še vedno zadovoljen, ker ima večji avto kot ti, deep down inside pa ve, da imaš prav - da s tem nikogar ne slepi.

BTW, modusov, yarisov, puntotov, cliotov in twingotov nihče ne krade - Q7, Cayenne, X5 in kar je še takih krav, pa izgine precej. Ko se odločate za avto, je pametno vračunati tudi to tveganje (ki se direktno pozna na zavarovanju).

Carnivore> jype s teboj pa se ne strinjam glede dodatne obdavčitve lastnikov SUVjev.

Nisem dobro napisal, prav imaš. Nikakor ne bi _obdavčil_ večjih vozil, bi pa pri vstopu v mestna središča dal prednost manjšim in čistejšim vozilom. Drugega učinkovitega načina za spodbujanje uporabe takšnih vozil, kot prirediti ceno vstopa v mestni promet, seveda ni. Za transportna vozila bi seveda poskrbel tako, kot je že zdaj - dobijo posebna dovoljenja na podlagi tipa vozila in dejavnosti, ki jo opravljajo. Direktorjem pač ne bi dovolil, da "dostavljajo robo" s svojimi terenci, bi pa spustil not kombije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

_marko ::

Tovornjaki imajo zakonski predpisano max hitrost 90kmh.

Glede moči motorja. Z avtom sem prepotoval skoraj celo evropo in to z 80km Bravotom(bolj pospeši ko 1,4 VW golf V).
Pa nikakor ta avto ni dovolj močan za VARNO prehitevanje.

Tudi, če greš na morje je včasih težko prehitet kakšno "prikoloco", ki vozi 30 v klanec.

Skratka, zdaj sem zamenjal avto. Imam alfo, ki je precej močnejša in je razlika res občutnejša.
Počutim se veliko bolj varno ob prehitevanju.

Da pa bom čakal za kamijonom, ker se pač jipetu tako zdi je pa neumnost.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Bom še jaz pristavil svoj piskrček. V naši družini smo se letos na novo motorizirali in smo se odločili (najbolj moje ženske) za Nissan Micro, model 4U. Z njim smo nadomestili postaranega (letnik 1986) AX TRE 1.1 ki smo ga dali "humano evtanazirat" (=razgradit). Primerjava obeh pokaže napredek, ki ga je avtoindustrija naredila v tem času v tej kategoriji vozil.

Najprej, avtomobili so zrastli!! Postali so daljši, širši in predvsem višji. Vidi se tudi veliki premik v smeri varnosti, ne samo z uvedbo zračnih blazin, temveč tudi v obliki bolj domišljene konstrukcije. To pa rezultira v povečani teži vozila (npr AX - 660 kg, Micra 4U - 957 kg). Tudi motorji so postali bolj zmogljivi. (AX 40 KW-1124ccm, Micra 4U 60 KW-1245 ccm). Opreme pa se sploh ne da primerjati, saj je pri AX-u praktično ni bilo (še radijo smo morali kupiti). Kar se pa porabe tiče, se le ta giblje pri Micri med 6,5l (dolga vožnja po avtocesti pri 130km/h) pa vse do 8,2 (spet dolga vožnja po avtocesti, tokrat na meji avtomobilčkovih zmogljivosti - 170km/h) na 100 km. Povprečje pa leži nekje okoli 7l /100km (mešana vožnja - mesto + relacija dnevno 50 km po navadni cesti). AX je imel nekaj manjšo porabo, a ne veliko (bil je "fergazeraš")

Torej, pričakovati čudeže pri porabi modernih malčkov ni pričakovati. Termodinamika je neusmiljena in pravi, da je izkoristek odvisen od razlike v temperatur in tlakov. Ker smo pri bencinu omejeni z oktanskim številom (tlaki) in pa z materiali (temperatura), se glede tega ni v zadnjem času nič spremenilo. Kar pa se je spremenilo, je manj potrate bencina vsled odličnega managementa porabe (računalniško podpreto vbrizgavanje goriva). Kar pa je kar hitro pokompenzirano z večjo težo vozila in pa, vsaj občasno, z dodatnimi porabniki (klima...)

Kar se dolgih potovanj tiče, so današnji malčki kar dobro usposobljeni za to (letos smo se peljali na morje - na Pelješac). Pri Micri sem od sodobne opreme na avtocesti pogrešal edino tempomat, udobje pa ne zaostaja veliko za večjimi avti (klima dela svoje, zvočna izolacija motorja je odlična....).

Bi se pa v primeru, da bi vsak dan moral potovati po avtocesti na večji razdalji, raje odločil za večji avto, predvsem, ker je že zaradi geometrije nekaj varnejši in pa ker lahko z bolj konkretno motorizacijo lažje slediš prometu....

Toliko z moje strani....

LP

Jože

LjubimPeezde ::

jype: pa koga hočeš prepričevat kaj naj vozi? Si komunist?:) Mislim pol postov v tej temi je tvojih kako voziš kolo, kako so mali avtki in. Ja pi*da nekateri mamo kratke pa potrebujemo Hummerja a jooooj:)

Kva je narobe s SUVi? Poglej koliko tovornjakov se lahko pelje vsak dan po cestah, koliko kombijev, koliko enoprostorcev ki tut nimajo 1100 kg! Pa mimogrede. Ponavadi so SUVI že tako dražja vozila, sploh kak Q7 ki je tolikokrat omenjen:) Če bi uporabil malce intelekta bi videl da je recimo 20% od 40000EUR precej več kot od 8000EUR. Tako da ja, državi en lastnik SUVa kar fino napolni denarnico! Nekateri bi jim pa še dvigovali obdavčitev in clo prepovedali. Ne bodite favšni. Potem prepovejmo še kombije in tovornjake ki jih je na avtocestah neskončno, pa tut avtobuse:) In uvedimo pravilo dovoljene mase enih 1000kg tko da ostane samo kak jypeov Yaris pa še malo teh "avtov" zraven. še poleg tega da zaradi kubatur plačujejo najvišjo cestnino. Kva bi še radi. Tisti ki hočete pa se furajte s kolesi

Jaz priznam, če bi imel enih 70000EUR za avto si bi kupil BMW X5 če ne pa kakega športaka:) Vsak ma svoje veselje. Je tako težko to razumeti!!
Še enkrat: nekdo ki prevozi 100km in še večina po avtocesti in ima denar ne vidim razloga zakaj bi moral izbrati ravno malčka:) Limo ali SUV je prava izbira. Že zaradi udobja in še posebej varnosti. V kakem Aygu je vsekakor tvegano peljati 140km/h medtem ko se z avtom lepo odpelješ:)

in ja, jype: veliko tovornjakov in to šleparjev na avtocestah vozi 100in več km/h. Zlo mal je takih ki bi se držali omejitve.

jype ::

_marko> Da pa bom čakal za kamijonom, ker se pač jipetu tako zdi je pa neumnost.

? Me lahko razsvetliš, zakaj naj bi se meni tako zdelo?

LP> Še enkrat: nekdo ki prevozi 100km in še večina po avtocesti in ima denar ne vidim razloga zakaj bi moral izbrati ravno malčka

Tebe bi prosil isto. Hvala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

_marko ::

Jah, napisal si nekomu, da naj pač čaka za kamijonom.
Skratka, 50kw za varno prehitevanje ni dovolj.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

jype ::

_marko> Jah, napisal si nekomu, da naj pač čaka za kamijonom.

Ja, točno zaradi tega:

_marko> Skratka, 50kw za varno prehitevanje ni dovolj.

S takim avtom (ki ga prejemnik mojega nasveta namerava kupiti) pač ne zapelješ na prehitevalni pas, če niso vsaj trije vozni pasovi, ker te hitrejši avtomobili ne morejo obvozit. Če se z majhnim avtom vozim počasi to še ne pomeni, da sem tak pezdé, da se postavim pred vsakega audija ali beemveja, ki želi šibat mimo in potem po polžje prehitevam šleparje.

Glede na to da si kupil močnejši avto, te bo moja olika zagotovo razveselila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

dzinks63 ::

:)) Seveda je 50 KW dovolj za normalno prehitevanje in razmeram na cesti prilagojeno , če pa misliš prehitevati v škarje, pol pa res rabiš +200KW in ne 50, samo to pa potem ni več normalna vožnja , ampak nujna vožnja, ali pa celo dirkaška vožnja, kar pa seveda ne spada na cesto , ampak na dirkališče.

Azrael ::

@gruntfurmich:

Torej te zanima zakaj pravim takole:
Ameriški V8 je prava stvar, dolgoživ, varčen, varen, udoben in zanesljiv.
Enostavno:

Dolgoživ, velika kubatura, enostavna gradnja, dobri materiali in zelo pomembno majhen litrski učinek motorja, ker se vrti počasneje kot marsikateri evropski Diesel.

Zaradi tega je tudi varčen, OK če ga voziš kot, da je ukraden potem pije ohoho, samo tudi pri EU avtih ne bo dosti bolje.

Varen, dobri 2 toni pleha, velike mere spredaj in zadaj precej cm lepo zmanjšajo Gje pri karambolu. Še bolje pa za varnost poskrbi v bistvu len motor s traktorskim menjalnikom . Potegne dobro, končna brzina pa ni prav velika, nekje v rangu najvišjih dovoljenih hitrosti. Tako poleg strogih policajev izbije folku ambicije po dirkanju po normalnih cestah. V Evropi pa avto, ki ne potegne vsaj 160 ni nič vreden... Največji problem varnosti je v glavah folka.

Udoben zaradi svoje teže, večjo maso je zlahka možno udobno vzmetiti, tudi železniški vagon je udoben, čeprav vozi po tračnicah, pač masa. Drugič, ker je avto velik ni problema poskrbeti za naprave, ki lajšajo uporabo in povečujejo varnost (klima tempomat, avtomatski menjalnik in drugo).

Zaradi vsega tega je zanesljiv. Proizvajalci dobro vedo, da so servisi ali zanič ali predragi za večino in je vse skupaj predimenzionirano in vsi vitalni sklopi poenostavljeni do skrajnosti. Dobro vedo, da avto ne sme kar tako obstati sredi ceste, je preslaba reklama.

To je to.
Nekoč je bil Slo-tech.

_marko ::

Ok, sem narobe sklepal.
Prehitevat se da pač zelo poredko s šibkimi avti.

->Glede na to da si kupil močnejši avto, te bo moja olika zagotovo razveselila.

Zagotovo!:8)

Najhuje je, ko se za kak tovornjak postavi nekaj avtov, ki tega tovornjaka ne morejo prehitet. Problem pa je, da se vozijo skupaj v kololoni in jih ne moreš prehitet posamično. Prehitevat tovornjak pa še 3 avte zraven pa ni tako fina zadeva.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

jype ::

_marko> Najhuje je, ko se za kak tovornjak postavi nekaj avtov, ki tega tovornjaka ne morejo prehitet.

To tudi jaz sovražim - če vozim za tovornjakom (in jaz se vedno potrudim držati 2 sekundi razdalje, tudi zato da se počasnejši imajo kam umaknit hitrejšim) in se kdo nalepi preblizu zadaj, ponavadi prehitim takoj, ko lahko. Ampak to ni tema o vožnji - dajmo to drugje.

Azrael> Zaradi vsega tega je zanesljiv. Proizvajalci dobro vedo, da so servisi ali zanič ali predragi za večino in je vse skupaj predimenzionirano in vsi vitalni sklopi poenostavljeni do skrajnosti. Dobro vedo, da avto ne sme kar tako obstati sredi ceste, je preslaba reklama.

Ampak zdaj si opisal ruski UAZ. Sicer super avto za po Mongoliji, za po Ljubljani pa ni ravno idealen (čeprav za privabljat pozornost ziher odličen).

Grey ::

LjubimPeezde:
Če že govoriš o dodajanju denarja v državno blagajno...lahko priredimo cene dobrin tako, da bodo bogatejši plačevali več za isto stvar kot revnejši pa bo volk sit in koza cela...

In kaj tok vlečete notr tovornjake (da bolj uničujejo cesto), če je pa namembnost popolnoma drugačna. Eno je praktično nuja za gospodarstvo, drugo je preseravanje. Se sploh ne da primerjat. :\

Se spomnim, ko smo še imeli Clio 1.2...lepo se je dalo prehitevat vse, tudi tovornjake v višnjegorski klanec. Zdej, če pa govorite o enih rovtah ala pot proti Kočevju...ja bogpomagaj tam je omejitev 90km/h in ne potrebuješ izvajat čudežev. Pelješ za tovornjakom in to je to.

Poleg tega pa...če bi bila teža standardizirana oz. bi vsi vozili lažje avtomobile bi:

1. nesreče bile milejše, ker se sprosti manj energije pri trku med dvema lahkima telesoma kot pri trku dveh težjih teles oz. teles z dovolj različnima masama torej bi material in varnostne kletke zdržale trke
2. potrošili bi manj materiala
3. globalno bi potrošili manj nafte

in še bi lahko našteval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

jype ::

Grey> Eno je praktično nuja za gospodarstvo, drugo je preseravanje.

Ja, to gre tudi meni na jetra. Naj bo luksuz, ki hodi tudi drugim v zelnik (in veliki in težki avtomobili se tu kvalificirajo ravno toliko, kot tobak ali alkohol) dovolj drag, da se lahko to škodo drugim poplača.

Sicer je razmerje na avtocesti čisto OK (ker za velik in drag avto itak plačaš višje dajatve), v mestih pa pač ne, ker tam poleg nevarnosti in večje obrabe ceste absurdno predimenzionirana vozila (kar večina SUV-ov za mestno vožnjo ziher je) pacajo tudi za mestne prebivalce zelo pomembne dobrine - kvaliteten zrak in mirno zvočno ozadje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

edge540 ::

Pa še eno prednost imajo veliki avti pred malimi na avtocesti. Občutna razlika pri prehitevanju tovornjaka ali sediš v Yarisu ali pa v Volvu S60, recimo (dam primerjavo ker sem vozil oba). V prvem primeru te nosi sem in tja čim malo zapiha, večji avto pa je dosti bolj stabilen. Velikost in masa naredita svoje. V Volvu je občutek pri prehitevanju šleperja z 250 km/h tak kot v Yarisu z 140km/h.:)

Azrael ::

>Ampak zdaj si opisal ruski UAZ. Sicer super avto za po Mongoliji, za po Ljubljani pa ni ravno idealen (čeprav za privabljat pozornost ziher odličen).

:))

Pod lepo ali grdo šminko je amerišška in ruska roba prav sumljivo podobna, sploh ko govorimo o mehaniki. Še največja razlika je zaradi tega, ker Rusi uporabljajo metrični sistem Ameri pa colskega. Vprašanje ali so kopirali eden od drugega ali imajo samo podobno razmišljanje pa ni ravno stvar te teme.
Nekoč je bil Slo-tech.

drejc ::

No, jest bi na dodatno obdavčitev SUVov odgovoril s tem da bi posebej visoke zavarovanja dajal kolesarjem in motoristom, oboji si z avtomobili delijo cesto, verjetnost da umreš v prometni nesreči na motorju inu biciklu na cesti je pa nekajkrat večja.

Še to, yupe, SUVjov primarni teren je asfalt, tko da ne vem od kje teb ideja da lastniki SUVov ne izkoristijo po pravem terenu.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

gruntfürmich ::

LjubimPeezde-jev post je čist mim, kot bi bil nek primitivc.

_marko: varno prehitevanje? hmmmm

azrael: to o tvojem gledanju za ameriškimi velikimi motorji smo že obdelali, in vse te njihove lastnosti tudi. in smo jih zavrgli....

kst: emisije niso nikoli sprejemljive. in se nismo pred evropo obvezali za zmanjšanje izpustov?

in še ena cvetka jypeja:Če kadilcem lahko težimo, da nas ogrožajo in da je kajenje grda razvada - zakaj pa ne bi smeli tistim, ki predstavljajo ekscese v prometu? TOČNO TO!!!!!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

jype ::

drejc> Še to, yupe, SUVjov primarni teren je asfalt, tko da ne vem od kje teb ideja da lastniki SUVov ne izkoristijo po pravem terenu.

Pa ne asfalt pred mojo bajto - če se hoče vozit s takim avtomobilom po mestu, naj za to plača ustrezno kompenzacijo. Zaradi mene se lahko reč posploši na vsa motorna vozila - toliko bolje.

drejc> No, jest bi na dodatno obdavčitev SUVov odgovoril s tem da bi posebej visoke zavarovanja dajal kolesarjem in motoristom, oboji si z avtomobili delijo cesto, verjetnost da umreš v prometni nesreči na motorju inu biciklu na cesti je pa nekajkrat večja.

Vendar ta verjetnost raste s številom SUVov, ne pa s številom kolesarjev. Tvoj ukrep torej ne bo rešil ničesar.
««
2 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj je velik avto pravilna izbira? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15128076 (25107) knesz
»

Prometna kultura in vozniki dolocenih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
23520985 (15673) lexios
»

Varnost v prometu v odnosu do dimenzij prevoznih sredstev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14510222 (7916) BluPhenix
»

NCAP - Crash testi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12215110 (13176) Fizikalko

Več podobnih tem