» »

Prodaja računalnikov strmoglavila

Prodaja računalnikov strmoglavila

Slo-Tech - V zadnjem kvartalu leta 2022 je prodaja osebnih računalnikov in prenosnikov v primerjavi s predhodnim letom padla za 28 odstotkov, kar je največji medletni upad. Prodaja se je skrčila za približno 70 milijonov kosov, ocenjujejo analitiki iz podjetij Canalys, Gartner in IDC. Gartner to označuje kot največji padec, od sredine 90. letih, odkar merijo prodajo računalniške opreme. Razlogov je več, najpogosteje pa navajajo gospodarsko recesijo, inflacijo in spodsekano povpraševanje. A vse ni tako črno, ker sta bili leti 2020 in 2021 nenavadni.

Pričakovati je nadaljnje zniževanje cen. IDC je sicer nekoliko pozitivnejši in zadnji kvartal primerja z letom 2018, ko je bila slaba prodaja posledica drugih sil. Tedaj Intel ni zmogel zadostiti povpraševanju po procesorjih za prenosne računalnike. Ob tem velja poudariti, da se katastrofične številke nanašajo na spremembo prodaje, torej padec, medtem ko je v absolutnih številkah leto 2022 še vedno boljše kot leta pred pandemijo. Prodali so namreč 292 milijonov računalnikov. A skokovite pandemične rasti je konec.

Na prvem mestu med proizvajalci ostaja Lenovo s 23-odstotnim tržnim deležem, ki mu sledijo HP, Dell, Apple in Asus. Večina je v minulem četrtletju beležila od 20 do 30 odstotkov slabšo prodajo, edina izjema pa je Apple, kjer je bil padec komaj dvoodstoten. Vrstni red je enak tudi na letni ravni, je pa v celotnem letu 2022 Apple kot edini proizvajalec ustvaril celo 2,5-odstotno rast, ostali pa od 15 do 25 odstotkov minusa.

50 komentarjev

«
1
2

pegasus ::

Če pa ne ponudijo ničesar, kar bi bilo dejansko smiselno kupovati ... pečic in kaloriferjev ne rabimo, že imamo namenske.

c3p0 ::

Enako se mora zgoditi s telefoni. Ni več tiste motivacije za menjavo, razen zanesenjakov. Kvečjemu ukinjajo koristne funkcije (SD card, 3.5mm jack ipd.)

Gregor P ::

Ok ampak vseeno je to povsem normalno, da imaš po pandemiji (tovrstnem izrednem dogodku, ko smo praktično vsi doma odvisni od uporabe tovrstnih tehnologij) padec prodaje in moraš pač zopet prilagoditi proizvodnjo trenutnim normalnim razmeram ... ne pa računati v prihodnosti na še dodatnih 20% prodaje :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Izi ::

Se strinjam s Pegasus, proizvajalcem se je zmešalo in zadnja leta razvijajo popolnoma neuporabne komponente po norih cenah in s še bolj noro porabo elektrike.
Predstavljajo nam procesorje za 1000 € s porabo 250 W in grafične za 2500 € s porabo 450 W :))

user1618 ::

Pa se bo proizvodnja lahko spet usmerila v automotive industrijo oz. menda se je že
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

Lonsarg ::

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.

Sicer en večjih krivcev da to še ni v širši uporabi je kar lepo Google, ker ne naredi nobenega kvalitetnega desktop mode UIja za Android in pol je prepuščeno raznim OEMon kot je Samsung in je vse polovičarsko.

Nujno rabimo enega igralca na trgu telefonov ki bo to resno zagrabil (na nivoju Core OS, ne na nivoju posameznih OEMov ker tisto je en drek). Magari Microsoft z ARM Windows ki bi tak scenarij podpiral out of the box.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

WhiteAngel ::

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.


Hm, kaj pa, ko te nekdo pokliče?

Sindrom ::

Cene naj znižajo, ba bo prodaja zopet narasla.
1000€ za nek nadpovprečni gamer prenosnik, ne pa 2500€.
"If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy." - Phil Zimmerman

Lonsarg ::

WhiteAngel je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.


Hm, kaj pa, ko te nekdo pokliče?
To je pa res tamal problem, opcija 1 je da iz kabla potegneš, opcija 2 pa da imaš priklopljene gor slušalke z mikrofonom in multitaskaš. no opcija 3 bi bili še da telefonski klic daš na zvočnike brez da izklopiš, skratka nebroj možnosti.

Pa to ne govorim hipotetično, v službi sem dejansko delal preko telefona preko Samsung Dex več mesecev (in imam tudi plan to spet počet, samo nek security policy morjo sistemci porihtat). Samo delo sicer delam preko RDP aplikacije jasno, tako da se na virtualko priklopim.

Skratka PCji kar naj umrejo, tako stacionarci kot laptopi, bo veliko bolj ekonomično in enostavno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Meiniken ::

Zakaj bi morali umreti? PC sam kot tak je še vedno najbolj versatilen. Lahko ga uporabljaš za gaming, content creation, media consumption,... Še vedno služijo svojemu namenu, so ga pa v mnogih pogledih zasenčile konzole in mobilne naprave, se strinjam.
Če sistem dopušča, da se ga zlorablja bo ta tudi zlorabljen. Brez izjeme.

darkolord ::

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.

Sicer en večjih krivcev da to še ni v širši uporabi je kar lepo Google, ker ne naredi nobenega kvalitetnega desktop mode UIja za Android in pol je prepuščeno raznim OEMon kot je Samsung in je vse polovičarsko.

Nujno rabimo enega igralca na trgu telefonov ki bo to resno zagrabil (na nivoju Core OS, ne na nivoju posameznih OEMov ker tisto je en drek). Magari Microsoft z ARM Windows ki bi tak scenarij podpiral out of the box.
Microsoft je to imel že leta 2017:



Verjetno bi pa moral to narediti Apple, da bi se prijelo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

Lonsarg ::

Apple ekonomsko gledano nima motivacije, ker bi sam sebi zajedal delež, čeprav po drugi strani z Mac toliko spet ne služi v primerjavi z iPhone, tak da z ustrezno strategijo (da zaklene to funkcijo samo na najdražje iPhone) bi recimo da lahko kaj profita iztržil.

Google po drugi strani nima PC biznisa in direktno profitira če prodre še tja preko telefonov, ki imajo proper desktop PC mode ko se priklopi ekran in miška gor. Ampak problem je da za Google to ni core biznis in najbrž ni pravega pusha s strani vodilnih.

Meiniken je izjavil:

Zakaj bi morali umreti? PC sam kot tak je še vedno najbolj versatilen. Lahko ga uporabljaš za gaming, content creation, media consumption,... Še vedno služijo svojemu namenu, so ga pa v mnogih pogledih zasenčile konzole in mobilne naprave, se strinjam.
Umreti v smislu velikega form faktorja, ne v smislu uporabe. Velik ekran, PC vmesnik z miška+tipkovnica in "desktop" aplikacije to vse seveda rabimo, ampak poganja lahko to danes telefon (danes za 95% ljudi, čez 10 let za 99% ljudi, tisti zadnji 1% bo pa virtualne mašine uporabljal ali pa strežnike v home networku, za client napravo bo pa še vedno telefon).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

globoko grlo ::

A vsak let more bit rekordno a kako? Navadne pizde pozresne!
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

nekikr ::

Če ni vsako leto vsaj +50% potem to pomeni, da je "Prodaja računalnikov strmoglavila". Poscano rumen naslov, primeren za bullshit, fake news svet v katerem živimo. Ampak očitno primerno za bedake, ki niti ne preberejo novice ampak zgolj pišejo, da naj bo gamerski računalnik 1000€, da bo šla prodaja spet gor (iz apokaliptičnega dna).

Mato989 ::

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.

Sicer en večjih krivcev da to še ni v širši uporabi je kar lepo Google, ker ne naredi nobenega kvalitetnega desktop mode UIja za Android in pol je prepuščeno raznim OEMon kot je Samsung in je vse polovičarsko.

Nujno rabimo enega igralca na trgu telefonov ki bo to resno zagrabil (na nivoju Core OS, ne na nivoju posameznih OEMov ker tisto je en drek). Magari Microsoft z ARM Windows ki bi tak scenarij podpiral out of the box.



Fuj nikakor nocem da je moj telefon moj pc....

Telefon imam 99 za klice in da pogooglam kaj ko sem na poti za gaming in delo pa imam standardno kisto za 2 jurcka... Nocem da se to mesa
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Mr.B ::

Mato989 je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.

Sicer en večjih krivcev da to še ni v širši uporabi je kar lepo Google, ker ne naredi nobenega kvalitetnega desktop mode UIja za Android in pol je prepuščeno raznim OEMon kot je Samsung in je vse polovičarsko.

Nujno rabimo enega igralca na trgu telefonov ki bo to resno zagrabil (na nivoju Core OS, ne na nivoju posameznih OEMov ker tisto je en drek). Magari Microsoft z ARM Windows ki bi tak scenarij podpiral out of the box.



Fuj nikakor nocem da je moj telefon moj pc....

Telefon imam 99 za klice in da pogooglam kaj ko sem na poti za gaming in delo pa imam standardno kisto za 2 jurcka... Nocem da se to mesa

Če si v letu 2000 morda ? morda ? Na mojem telefonu lahko poganjam vse kar poganm iz službenega pc-ja. Ok izvzeto visual studio itd...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Mato989 ::

Med lahko in zelim in med tem ali je to dobro ko se greje fon je drugo

Ze naziganje ifric na fonu med polnjenjem vsak normalen odsvetuje vi bi pa gor renderali videe pa kaj jaz vem kaj se vse kajne

Neumnost
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Mr.B ::

Mato989 je izjavil:

Med lahko in zelim in med tem ali je to dobro ko se greje fon je drugo

Ze naziganje ifric na fonu med polnjenjem vsak normalen odsvetuje vi bi pa gor renderali videe pa kaj jaz vem kaj se vse kajne

Neumnost

Neumnost je to, da lahko za službvene potrebe delam vse na telefonu kar lahko delam na PC-ju. Da res pa da igranje igric je bolj omejeno , če le to primerjamo s PC-jem. Če pa si kot večina potrošnikov navajen na konzolo, tudi to ni nekaj kar bi TI lahko označeval kot neumnost.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

kow ::

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.

Sicer en večjih krivcev da to še ni v širši uporabi je kar lepo Google, ker ne naredi nobenega kvalitetnega desktop mode UIja za Android in pol je prepuščeno raznim OEMon kot je Samsung in je vse polovičarsko.

Nujno rabimo enega igralca na trgu telefonov ki bo to resno zagrabil (na nivoju Core OS, ne na nivoju posameznih OEMov ker tisto je en drek). Magari Microsoft z ARM Windows ki bi tak scenarij podpiral out of the box.


Da. Posledica bi bilo sesutje trga prenosnikov. Za 90% prenosnikov ne vidim vec nobenega smisla.

Problem desktop modea za telefone je seveda narascanje kompleksnosti softwarja. Kar pomeni, da bos dobil zanic desktop software - no, pa saj to se je v praksi ze zgodilo. Slabse verjetno res ne more biti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mr.B ::

kow je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.

Sicer en večjih krivcev da to še ni v širši uporabi je kar lepo Google, ker ne naredi nobenega kvalitetnega desktop mode UIja za Android in pol je prepuščeno raznim OEMon kot je Samsung in je vse polovičarsko.

Nujno rabimo enega igralca na trgu telefonov ki bo to resno zagrabil (na nivoju Core OS, ne na nivoju posameznih OEMov ker tisto je en drek). Magari Microsoft z ARM Windows ki bi tak scenarij podpiral out of the box.


Da. Posledica bi bilo sesutje trga prenosnikov. Za 90% prenosnikov ne vidim vec nobenega smisla.

Problem desktop modea za telefone je seveda narascanje kompleksnosti softwarja. Kar pomeni, da bos dobil zanic desktop software - no, pa saj to se je v praksi ze zgodilo. Slabse verjetno res ne more biti.

Torej si samo potrdil, da ti je dolgcad.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

s1m0n ::

Kaj pa je sploh pri prenosnikih bilo napredka? Od Intelove 11. generacije pa sedaj do 13. generacije jim niti ni uspelo kaj preveč izboljšati porabo baterij... AMDja pa tak skoraj, da ne najdeš ali pa mu manjka kakšni bonbonček ala Thunderbolt 3/4... Edino kar bi rekel, da se težko že najde slab zaslon (so še izstopajoči, a jih je vedno manj). Prenosniki za igračkarje pa so sedaj že na 17"/18" (torej veliki, težki) pa še po 250W+ napajalnik potrebujejo, da sta procesor in grafična zadovoljna :)

Mr.G. ::

Ne vem KJE JE PROBLEM glede STRMEGA padca prodaje računalnikov. A to bi moral vsi imet vsako leto vsaj 3 nove kose po 3000€(3×)?

darkolord ::

Če vprašaš proizvajalce/prodajalce, ja.

MIHAc27 ::

Normalen PC dela vsaj 5 let. Prenosnik vsaj 3 (če se nosi naokoli, je pač večja možnost da se pokvari, razbije). Itak lahko zdržita še več. Med korono se je nabavljalo, da se je po 2 meseca čakalo na novo zalogo. Vsak mulac je rabil svoj PC. Itak da je trg zasičen. Sedaj se tudi manj rabijo, torej bi jih moralo biti na trgu rabljenih več. 2-3 leta pa bo tko, kot je bilo. Razen seveda če pride kaj prelomnega.

XIIT ::

Mr.G. je izjavil:

Ne vem KJE JE PROBLEM glede STRMEGA padca prodaje računalnikov. A to bi moral vsi imet vsako leto vsaj 3 nove kose po 3000EUR(3×)?

Problem je tu:


darkolord je izjavil:

Če vprašaš proizvajalce/prodajalce, ja.

Misliš delničarje in/ali Wall Street mafijo.
"Only physical beauty is the foundation for a true higher culture of
the mind and spirit as well. Only sun and steel will show you the path."
Beauty is absolutely terrifying to people because it highlights what is ugly.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: XIIT ()

zobnik ::

Še zmeraj mam 15 let str računalnik, dvojederni za internet, slike čist vredu

BlaY0 ::

zobnik je izjavil:

Še zmeraj mam 15 let str računalnik, dvojederni za internet, slike čist vredu

Odvisno kaj in kje brskaš. V zadnjih 15 letih so postali spletni portali neverjetno potratni. Da prebereš en članek se ustvari 1000 povezav in pretoči 50MB "nečesa". Fotke so postale 20x večje video posnetki (kljub boljši kompresiji) 50x večji...

Da prideš do neke informacije, res da porabiš manj cajta, se pa za to ustvari 100x večji CO2 footprint kot se je pred 15 leti.

Matko ::

Super raziskava, ki primerja samo dve četrtletji.
Količinske podatka za zadnji pet let, pa bo precej bolj realno.

BlaY0 ::

Matko je izjavil:

Super raziskava, ki primerja samo dve četrtletji.
Količinske podatka za zadnji pet let, pa bo precej bolj realno.

Tudi to ja... med kovidom so se vsi na novo opremili, tako da imajo vsaj za par let mir.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

blackbfm ::

Se strinjam s Pegasus, proizvajalcem se je zmešalo in zadnja leta razvijajo popolnoma neuporabne komponente po norih cenah in s še bolj noro porabo elektrike.
Predstavljajo nam procesorje za 1000 € s porabo 250 W in grafične za 2500 € s porabo 450 W


prebolte to porabo, boost način ni lih tipičen način v katerem bi pc deloval večino časa. realno se pri *isti* obremenitvi greje manj kot neka stara jajca

Step2en Wolf ::

WhiteAngel je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Itak bi bil čas da telefoni začnejo opravljati funkcijo računalnikov za glavnino populacije. Lepo mobitel na mizi priklopiš preko USB-C kabla na Monitor+miško in delaš.


Hm, kaj pa, ko te nekdo pokliče?


Za minimaliste so dovolj Modrozobe slušalke. Nekdo, ki mora še malce zapraviti privarčevani denar, ki ni šel za PC: prevzame klic na uri.

Step2en Wolf ::

BlaY0 je izjavil:

zobnik je izjavil:

Še zmeraj mam 15 let str računalnik, dvojederni za internet, slike čist vredu

Odvisno kaj in kje brskaš. V zadnjih 15 letih so postali spletni portali neverjetno potratni. Da prebereš en članek se ustvari 1000 povezav in pretoči 50MB "nečesa". Fotke so postale 20x večje video posnetki (kljub boljši kompresiji) 50x večji...

Da prideš do neke informacije, res da porabiš manj cajta, se pa za to ustvari 100x večji CO2 footprint kot se je pred 15 leti.


Pri čemer Gen Z raje pogleda video, kot karkoli prebere. In ker je Video zastavljen tako, da se do dejanske informacije prebiješ šele s časom, se skuri še večpraznih podatkov zahval in ciganskih moledovanj za naročanje na vsebine.

Step2en Wolf ::

MIHAc27 je izjavil:

Normalen PC dela vsaj 5 let. Prenosnik vsaj 3 (če se nosi naokoli, je pač večja možnost da se pokvari, razbije). Itak lahko zdržita še več. Med korono se je nabavljalo, da se je po 2 meseca čakalo na novo zalogo. Vsak mulac je rabil svoj PC. Itak da je trg zasičen. Sedaj se tudi manj rabijo, torej bi jih moralo biti na trgu rabljenih več. 2-3 leta pa bo tko, kot je bilo. Razen seveda če pride kaj prelomnega.


Zdržijo veliko dlje. Ravno med Corono sem podaril svoje stare račinalnike (2 prenosnika, en stacionarec), najstarejši je bil iz l.2007, vsi delujoči z Win10. Za spletno brkljanje in uporabo Offica (raje kakšno verzijo nazaj), več kot dovolj.

5 letna omejitev bolj velja za Mac OS, ker tu nekje te ne spustijo več do zadnjega OS-a (toliko bolj, če vmes zamenjajo arhitekturo processorjev).

s1m0n je izjavil:

Kaj pa je sploh pri prenosnikih bilo napredka? Od Intelove 11. generacije pa sedaj do 13. generacije jim niti ni uspelo kaj preveč izboljšati porabo baterij... AMDja pa tak skoraj, da ne najdeš ali pa mu manjka kakšni bonbonček ala Thunderbolt 3/4... Edino kar bi rekel, da se težko že najde slab zaslon (so še izstopajoči, a jih je vedno manj). Prenosniki za igračkarje pa so sedaj že na 17"/18" (torej veliki, težki) pa še po 250W+ napajalnik potrebujejo, da sta procesor in grafična zadovoljna :)


Zadni WTF trenutek je prišel iz čisto drugega kota: M1.

Zgodovina sprememb…

Step2en Wolf ::

Lonsarg je izjavil:

Apple ekonomsko gledano nima motivacije, ker bi sam sebi zajedal delež, čeprav po drugi strani z Mac toliko spet ne služi v primerjavi z iPhone, tak da z ustrezno strategijo (da zaklene to funkcijo samo na najdražje iPhone) bi recimo da lahko kaj profita iztržil.

Google po drugi strani nima PC biznisa in direktno profitira če prodre še tja preko telefonov, ki imajo proper desktop PC mode ko se priklopi ekran in miška gor. Ampak problem je da za Google to ni core biznis in najbrž ni pravega pusha s strani vodilnih.

Meiniken je izjavil:

Zakaj bi morali umreti? PC sam kot tak je še vedno najbolj versatilen. Lahko ga uporabljaš za gaming, content creation, media consumption,... Še vedno služijo svojemu namenu, so ga pa v mnogih pogledih zasenčile konzole in mobilne naprave, se strinjam.
Umreti v smislu velikega form faktorja, ne v smislu uporabe. Velik ekran, PC vmesnik z miška+tipkovnica in "desktop" aplikacije to vse seveda rabimo, ampak poganja lahko to danes telefon (danes za 95% ljudi, čez 10 let za 99% ljudi, tisti zadnji 1% bo pa virtualne mašine uporabljal ali pa strežnike v home networku, za client napravo bo pa še vedno telefon).


PC gledano zgodovinsko, je bil neke vrste anomalija. Že v 60ih so stavili na MainFrame računalnike. Danes se dejansko vračamo k temu, kjer pa je samo izraz drugačen, ker so se povezave bolj globalno razpršile: Cloud Computing.
Tudi za procesorsko intenzivno igro ne potrebuješ več imeti doma mlinček z zadnjo verzijo zblaznelega hrčka. Dejansko potrebuješ zgolj zaslon. In ker imajo sodobni TVji, kot monitorji procesorsko moč mobilnih telefonov.. človek dejansko ne bi rabil več kot zgolj še tipkovnico s trackpadom.

Da temu ni tako, je dejansko neke vrste potrošniška zarota, kjer ne naredijo OS-ov za televizije in monitorje, ki bi to omogočali. Raje ti isti procesor nekajkrat prodajo: v TVju, v Monitorju, v stacionarcu, v prenosniku, v tablici in v mobilnem telefonu. Če pogledamo Apple bi dejansko lahko M1 stlačil v vse omenjene naprave.. a so v Studio Display dali "samo" A13 (iz iPhone 11k, SE 2020 in iPad 9ke).

Hec je, če bi se to zgodilo.. bi imeli dejansko M1 ekvivalent v vseh napravah, ki nas obkrožajo.. bi se ljudje res zadržali in ostali zgolj na mobilnem telefonu in TVju?

Step2en Wolf ::

Prodaja PCjev, je dejansko ves čas stagnirala in je bila Pandemija tista, ki je poganjala skok. Hkrati se je ne nekaj mestih odkrušila še Ponzijeva shema od kriptovalut, ki je sprostila trg grafičnih kartic (Nvidea npr. ne spusti vseh zalog na tržišče, da cene ne strmoglavijo - toliko o "svobodnem trgu"!!)

Inflacijo po drugi strani zadržujejo z dvigom obrestnih mer, da preveč denarja ne lovi premalo dobrin - saj je teh zaradi pandemije manj (od Zero Covid zapiranja tovarn in celih mest po nekaj tednov na Kitajski, kot zagato z ladijskimi kontejnerji ter manjkom ladijskih posadk - zaradi karanten).

Udarni val pandemije se nadaljuje. Plus, večji del zahodnega prebivalstva si je znotraj 2 let nabavilo tisto, kar so potrebovali. Šolanje na daljavo (eden večjih generatorjev v Sloveniji) ni več. Prav tako nerazumno opuščajo delo od doma (klasično nesposoben management, ki mora zaposlenega imeti ves čas pod nosom, da ima občutek, da "dela").
In ker nas, nesposobneži (ali zgolj podkupljenci naftnega lobija?), tako ponovno terajo, da se vozimo v službo.. je potrebno več nafte. Med pandemijo se jo je rekordno malo potrebovalo (celo plačali so ti, da lahko na tvoj tanker natočijo nafto!).

Ob vsem trobezlanju, kako smo odvisni od Ruskega plina in nafte.. se tako ni nič ukrepalo pandemično: delo od doma.. brez ogrevanja pisarniških prostorov. Dom mora biti ogret tako ali tako. Še Greti, nisem preveril, verjetno ni kapnila ta vzorčna povezava (ima delo s provociranjem Andrew Tate-a, da se sam inkiriminira romunski policiji).

Veliko oddelkov, sposobnega managementa, ki zna privarčevati na smiselnih stvareh, bi tako lahko zaposlenim omogočila delo od doma in vse informacijske pretoke preusmerila na obstoječe programje (Apps) mobilnih telefonov oz. razvila sebi lastnega. Veliko manj naprav, sistemskega vzdrževanja, ogromno manj voženj v zlužbo in nazaj (že privarčevani čas je čisti plus!).

Le zakaj se to ne zgodi?
Kako to, da se privatna podjetja na tem področju vedejo enako zbirokratizirano kot Državna uprava (ki se ji tolikokrat očita vse mogoče).

Prvi odgovor je: ujetost v sistem, birokracijo, programje.. pred desetletji se niso zmogli otresti odvisnosti od Microsoftovega okolja in preiti na OdprtoKodne rešitve. Ni torej vse "zarota", temveč inercija navajenosti, birokratizma in togost sistemov.. ki potem privede v dokaj Usmerjeno Čredo.
Oz. kot je že evolucijsko pojasnil Richard Dawkins, v Egoističnem genu (The Selfish gene): "Živali sredi črede evolucijsko omogoča največjo možnost preživetja, če se vede kot vse ostale živali v čredi."

Človek naj bi imel sposobnost zavedanja samega sebe in torej možnost spremembe "kurza" oz. naj bi bil celo "inteligenten".. pa se vedno znova zgolj ujame v nek zbirokratiziran sistem: naj ga imenujemo sužnjelastništvo (ki dejansko nikoli ni bilo odpravljeno!), fevdalizem, kapitalizem, komunizem (dejansko: državni kapitalizem..). Dejansko zmonopoliziramo stvari in se potem čudimo, da se vse zalomi. Evolucijsko bi pa morali ubirati mnogo različnih poti, ker ne veš, katera točna sprememba se bo v prihodnosti izkzala za prednost. Napredek.

V tem trenutku bi dejansko morali imeti več Odprto Kodnosti (pa so sistemski inženirji ujeti v Microsoftove mreže in bi morali začeti znova), več dela od doma (ne zaradi male švedske histeričarke) na čim manj naprav možno: Zaslon + mobilec + tipkovnica (ker prepoznavanje govora obljubljajo že več kot pol stoletja in se nikakor ne uresniči oz. je približno deloval znotraj rimskega imperija: sužnjelastništvo).
Estetično gledano: skandinavsko/japonski minimalizem.

Na končnem planetu pričakovati, da bo vedno neka "rast", je pa posebna oblika (samo?)zavajanja, če ne kar konkretnega samomorilskega debilizma.

blackbfm ::

Tudi za procesorsko intenzivno igro ne potrebuješ več imeti doma mlinček z zadnjo verzijo zblaznelega hrčka. Dejansko potrebuješ zgolj zaslon. In ker imajo sodobni TVji, kot monitorji procesorsko moč mobilnih telefonov.. človek dejansko ne bi rabil več kot zgolj še tipkovnico s trackpadom.


očitno se trg ne strinja s tabo, nekdo kupuje 450 watt grafe

FastWIND ::

Najprej je potrebno ločiti potrebe po PC ju na domačo uporabo in na profesionalno uporabo... Potem se šele lahko začne pametna debata..

Invictus ::

Danes, če nisi v poslu, kjer se obdeluje množica podatkov, ali ne špilaš igric na 4k, zadostuje 5 let stara rabljena škatla, ki ji nabiješ RAM in SSD. Lenovo Thinpad, ki ima SSD in 32 GB RAM, in stane 400 EUR, pokrije večino tudi profesionalnega dela.

In to furaš dokler ne crkne...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

tikitoki ::

Kako to, ce pajac trdi, da vse stima?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

blackbfm ::

Lenovo Thinpad, ki ima SSD in 32 GB RAM, in stane 400 EUR, pokrije večino tudi profesionalnega dela.


profesionalno delo na napravi ki komaj odvaja 50 watt toplote... sound impressive

mtosev ::

Na kolk let menjate kompe? Jaz imam cilj menjati komp na približno 5 let.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Gregor P ::

Jaz uporabljam kompe iz tam nekje leta 2014 povsem solidno, zato ker pač ne potrebujem grafično močnih mašin - in ne vidim da bi jih rabil menjati do nadaljnjega (torej dokler bo pač programska oprema to dopuščala). Še starejšim pa sem samo dodal RAM-e in zamenjal HDD-je s SSD-ji in tudi delujejo solidno vsaj za večino uporabnikov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kixs ::

mtosev je izjavil:

Na kolk let menjate kompe?


Cedalje manj.

Lani sem menjal Phenom X6 iz 2010 na Ryzen 5800X. Vmes sem Phenomu zamenjal graficno in dal vecji SSD.
Lani sem tudi menjal Laptop iz 2016 HP Elitebook 840 G3 (i5 6200u, 16GB rama in 1TB NVme) na Dell Vostro 5515 (Ryzen 5700u, 32GB ram in 2TB NVMe).

Ghost7 ::

kixs je izjavil:

mtosev je izjavil:

Na kolk let menjate kompe?


Cedalje manj.

Lani sem menjal Phenom X6 iz 2010 na Ryzen 5800X. Vmes sem Phenomu zamenjal graficno in dal vecji SSD.
Lani sem tudi menjal Laptop iz 2016 HP Elitebook 840 G3 (i5 6200u, 16GB rama in 1TB NVme) na Dell Vostro 5515 (Ryzen 5700u, 32GB ram in 2TB NVMe).


X6 je zakon, matra jo odsotnost novejših setov inštrukcij, kot naprimer AVX. Jaz sem zato letos prešaltal na rabljen i5 2 generacije :D
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

Maxlos ::

Barking up the wrong tree

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

2dark ::

Sindrom je izjavil:

Cene naj znižajo, ba bo prodaja zopet narasla.
1000€ za nek nadpovprečni gamer prenosnik, ne pa 2500€.


Takšen, ki ima vgrajeno 16 GB rama in 3050 rtx grafično ni ok Mora bit verjertno močnejša.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

WizzardOfOZ ::

2dark je izjavil:

Sindrom je izjavil:

Cene naj znižajo, ba bo prodaja zopet narasla.
1000€ za nek nadpovprečni gamer prenosnik, ne pa 2500€.


Takšen, ki ima vgrajeno 16 GB rama in 3050 rtx grafično ni ok Mora bit verjertno močnejša.


Takšnega že dobiš med 800 in 1200€.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

starfotr ::

Samo Asus ni ameriški. Vse ostalo je, tudi Lenovo je bil IBM včasih, sedaj je kitajc. Kaj bi se sekiral za jenkije, kineze in tajvance, kako jim gre prodaja.

Evropa nima tu skoraj nič, samo uvažamo. Nič kaj dosti ne prispevamo.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prodaja računalnikov padla za desetino (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
7515066 (11014) Superboyy
»

Acer zaradi upada prodaje menja direktorja

Oddelek: Novice / Ostale najave
186863 (5032) DomenV
»

Rekorden padec prodaje računalnikov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
12427885 (21465) klemenSLO
»

Šibka rast prodaje računalnikov v letu 2011

Oddelek: Novice / Rezultati
175091 (4013) sirotka

Več podobnih tem