vir: ASUS
Trenutno so igričarski monitorji z osveževanjem hitrosti 360 hercev zadnji krik mode za tiste, ki v tekmovalnih streljankah počnejo noscope headshote iz obrata. Tehnologijo sta pred dvema letoma predstavila Asus in Nvidia - in štorijo želita letos ponoviti, tokrat s 500-herčnim zaslonom. Ta ima trenutno še delovni naziv ROG Swift 500 Hz, saj končni datum prihoda in cena še nista znana, bi pa naj ga v trgovinah videli še pred božičem. Prav tako ne vemo natančno, kdo proizvaja panel, toda znaki kažejo na AU Optronics, ki je v začetku maja že pokazal podoben 480-herčni panel, o katerega razvoju so sicer spregovorili lani. To pomeni, da bo Asusova rešitev bržkone samo malo navita izvedba in gre pri vsem skupaj predvsem za tržno potezo, s katero želi podjetje prehiteti tekmece na področju 480 Hz zaslonov, še preden se je to zares oblikovalo. Prvi prototip 500-herčne naprave smo sicer za hip videli januarja, s strani kitajskega proizvajalca BOE.
Govorimo o matriki tipa TN in ločljivosti 1920×1080, se pravi klasiki pri igričarskih monitorjih, kjer je hitrost med poglavitnimi lastnostmi ekrana močno pred drugimi. Pred leti, med vladavino 144-herčnih in 240-herčnih igričarskih monitorjev, je bila matrika TN edina izbira za zagrizene igralce nalinijskih streljank, danes pa se umika matrikam tipov VA in IPS, ki dosegajo hitrosti nad 200 herci, obenem pa ponujajo bolj žive barve, širše zorne kote in višje kontraste. Asus izboljšano matriko imenuje E-TN, za "esports-TN", kar je zopet tržna krilatica; niso pa povedali, za kakšne izboljšave gre v tehničnem smislu. Nvidia je primaknila podporo svojemu standardu za dinamično osveževanje G-Sync, ob robu pa so poudarili, da bo monitor zmogel tudi doslej "nevideno kratke odzivne čase in zamike", kar je v bistvu nuja, če naj tako hitro osveževanje pride do izraza.
Drugi veliki proizvajalec računalniške opreme, Acer, pa je na sejmu poziral z drugačne sorte tehnologijo: zasloni z zmogljivostjo stereoskopskega 3D prikaza brez nadležnih naočnikov. Gre za sad sodelovanja s podjetjem SpatialLabs, ki izdeluje takšne panele. Pristop se naslanja na sprego kameric, ki zaznavajo položaj uporabnikovih oči, in optične rešetke. Podjetji sta za začetek zamisel usmerili ne v medijsko področje, kjer smo pred leti videli klavrno propadli poskus s 3D televizorji, temveč v profesionalno, za uporabnike 3D oblikovalskih in načrtovalskih orodij, ki naj bi tako dobili boljšo podobo zasnovanih objektov.
Prvi izdelek na tej osnovi je sicer prenosnik ConceptD SpatialLabs edition, ki stane zasoljenih 4000 evrov in je namenjen profesionalcem. Na Computexu smo prvič lahko videli tudi tovrstne igričarske prenosnike, kot je Helios 300 SpatialLabs edition, ki ne stane dosti manj - 3500 evrov. Poudariti je treba, da morajo biti igre za 3D prilagojene in trenutno je takšnih naslovov približno 50. Obenem za opisano funkcionalnost mnogo žrtvujemo, saj je hitrost osveževanja zgolj 60-herčna. Nekaj dostopnejša bosta prenosna zaslona SpatialLabs View in View Pro, ki poleti prispeta za ceno dobrih 1200 evrov. 15,6-palčni napravi imata ločljivost 4K in matriko IPS ter bosta potemtakem spodobna zalona tudi v režimu 2D delovanja. Podjetji upata, da bosta z njima pristop 3D slike brez očal uspeli razširiti tudi izven računalništva, na primer med prikazovalnike v trgovinah in muzejih.