Slo-Tech - Potem, ko smo ravno izvedeli, kako bo odznotraj videti novi Xbox, je Mark Cerny, Sonyjev glavni arhitekt, razkril tudi strojne podrobnosti največjega Microsoftovega konkurenta, prihajajočega Playstationa 5. Napravi bosta precej konkurenčni, a tudi s pomembnimi razlikami, poglavitno pa je, da bosta obe konzoli zasnovani na približno enaki procesorski in grafični AMDjevi arhitekturi.
PS5 bo tako poganjal namenski, osemjedrni AMD Zen 2 procesor, z variabilno frekvenco vse tja do 3,5 GHz in prav tako neserijska grafična procesna enota, ki bo temeljila na AMDjevi RDNA 2 arhitekturi. Slednja naj bi s svojimi 36 računskimi enotami (skupki grafičnih jeder, ki si delijo predpomnilnik) zagotavljala kar 10,28 teraflopov računske moči in tekla na prav tako spremenljivi frekvenci do 2,23 GHz. Sistemu bo streglo še 16 GB GDDR6 pomnilnika in 825 GB SSD diska. Kot pravi Cerny, je cilj Sonyjevih inženirjev doseči nalagalne čase okoli 5,5 GB na sekundo. PS5 bo za razliko od Xboxa - ta bo imel custom razširitvene pomnilniške kartice - omogočal tudi enostaven priklop zunanjih USB SSD. Ko gre za zvok na PS5, bo osrednji sistemski del predstavljal Tempest Engine za procesiranje 3D zvoka, ki naj bi zadovoljivo deloval tudi na običajnih slušalkah in dvokanalnih zvočniških sistemih.
Zdi, da na papirju, po golih specifikacijah, nekoliko vodi Xbox. A višja frekvenca njegovega Zen 2 procesorja bo zaklenjena na 3,8 GHz, medtem ko bo Zen 2 v PS5 bolj prilagodljiv; lahko bo po potrebi upočasnil delovanje ali pa del zmogljivosti posodil grafičnemu procesorju. Microsoft ima obenem tudi nekoliko večjo prepustnost svojega dvodelnega pomnilnika, ki znaša 10 GB pri 560 GB/s in 6 GB pri 336 GB/s, medtem ko ta pri Sonyju znaša enotnih 448 GB/s. Bo pa Sony s 5,5 GB/s nekoliko boljši, ko gre za hitrosti SSD: Xbox X bo namreč omejen na 2,4 GB/s. Še enkrat, to so zgolj številke na papirju, v praksi se utegnejo razmerja zmogljivosti pokazati povsem drugačna.
Če sem prav zasledil, bo imel samo Xbox možnost združljivosti vseh iger za nazaj? Ker to je v bistvu še najpomembnejša razlika.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
No, potem je le še vprašanja, kako daleč nazaj bo ta združljivost na obeh konzolah?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Če sem prav zasledil, bo imel samo Xbox možnost združljivosti vseh iger za nazaj? Ker to je v bistvu še najpomembnejša razlika.
Polna združljivostna podpora, vse do prvega xboxa. Igre bodo lepše, veliko jih bo preklopilo v 4K.
Zanimivo je, da ima XSX fiksne frekvence, PS5 pa 10 teraflopov doseže samo v "boost mode", kar verjetno pomeni, da so naknadno kaj spreminjali, ko so izvedeli za načrte Microsofta.
Sam sem nehal igrati konzole takrat nekje v času Sega mega drive, pa Super Nintenda; a so v tem času kakšne tako močne oz. dobre igre, da se samo zaradi tega splača kupiti specifično konzolo? Katera ima več takšnih iger?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sam sem nehal igrati konzole takrat nekje v času Sega mega drive, pa Super Nintenda; a so v tem času kakšne tako močne oz. dobre igre, da se samo zaradi tega splača kupiti specifično konzolo? Katera ima več takšnih iger?
Malo poglej ekskluzive glede na to kaj ti sede. V grobem je ps4 v prednosti ampak je ogromno odvisno od tvojega okusa.
Sam sem nehal igrati konzole takrat nekje v času Sega mega drive, pa Super Nintenda; a so v tem času kakšne tako močne oz. dobre igre, da se samo zaradi tega splača kupiti specifično konzolo? Katera ima več takšnih iger?
Malo poglej ekskluzive glede na to kaj ti sede. V grobem je ps4 v prednosti ampak je ogromno odvisno od tvojega okusa.
Dejansko obstajata smo 2 konzoli za... kako naj se izrazim... zaresne igre, ki zahtevajo več urni vložek, za izjemno izkušnjo, ki si jo zapomniš, ostalo je bolj na nivoju telefonov ali prilagojeno za do 10 ali nad 60 letne osebe (vem, obstajajo izjeme, vendar te izjeme kvečjemu potrjujejo mojo trditev).
Kar se tiče ekskluziv, pa definitivno po mojem mnenju prednjači PlayStation, samo tu najdeš igre, ki ponujajo izkušnjo, ki jo ne dobiš nikjer drugje. Na primer: The Last of Us, Horizon Zero Dawn, Death Stranding (tale bo dobil celo PC release, pohvalno), Detroit Become Human, Final Fantasy, God of War, Beyond: Two Souls ... (+ več ali manj vse kar izide na PCju)
Xbox za primerjavo... hmm: Halo, Forza? (+ seveda enako kot PS, več ali manj vse kar izide na PCju). Vse ostalo pa je nekaj generičnega, ki nikakor ne opraviči nakupa te konzole.
Skratka ni važna hitrost procesorja, grafike. Važno je, kašna ponudba zabavnega materiala je na tej mašineriji.
Dejansko obstajata smo 2 konzoli za... kako naj se izrazim... zaresne igre, ki zahtevajo več urni vložek, za izjemno izkušnjo, ki si jo zapomniš, ostalo je bolj na nivoju telefonov ali prilagojeno za do 10 ali nad 60 letne osebe (vem, obstajajo izjeme, vendar te izjeme kvečjemu potrjujejo mojo trditev).
Nikoli ne bom razumel ljudi, ki govorijo o stvareh, o katerih ne vedo čisto nič. Samo osmešil si se, nič drugega.
Sem hotel popraviti, pa ne morem več. Želel sem dodati Nintendo switch in Zelda kombinacijo, in opozoriti na to, da obstajajo izjeme, kot sem originalno omenil.
Sistemi Nintenda niso nikakršni "telefoni", so čistokrvne konzole, na katerih tečejo igre, ki imajo več globine in čarobnosti, kot katerikoli drug generični izdelek pri konkurenci. O njihovem naboru IP-jev lahko drugi samo sanjajo. Nikjer drugje ne dobiš te izkušnje. Mnogokrat so jih poskušali kopirati, pa vedno pogrnili na celi črti. Ampak ti boš to težko vedel, ker zate obstaja samo Playstation.
Igranje na konzolah sem opustil nekaj mesecev nazaj na ps3. Zdaj želim videti le nekaj dodatnih funkcij konzol, ki bodo dokazale, da so boljše od osebnih računalnikov. Neposredno tekmovanje.