»

Meta počasi odpušča

Slo-Tech - Meta je začela odpuščati zaposlene v več oddelkih, zlasti pri WhatsAppu, Instagramu in Reality Labs. Za zdaj ne gre za obsežna odpuščanja, temveč zgolj reorganizacijo. V podjetju so dejali, da gre za preusmeritev k strateškim ciljem in uskladitev z lokacijsko strategijo, k čemur sodijo tudi kadrovske spremembe. Večinoma naj bi šlo za premestitve, tako lokacijsko kakor vsebinsko, a v nekaterih primerih to ni bilo mogoče. Odpustili naj bi okrog 100 ljudi.

Med odpuščenimi je tudi Jane Manchun Wong, ki je širši javnosti postala znana lani, ko je pred uradno predstavitvijo razkrila nekaj funkcij v izdelkih Mete. Med tehnološkimi velikani so sicer redna odpuščanja manjšega dela zaposlenih postala nepisano pravilo. Reality Labs, kjer se ukvarjajo z navidezno resničnosti, je moralo nekaj ljudi zapustiti že v začetku leta. Prav tako je Meta v začetku leta 2022 odslovila 11.000 zaposlenih, ko so ugotovili, da okrevanje po pandemiji ni bilo tako intenzivno, kot so bili pričakovali. Leta 2023...

3 komentarji

Premijski AR naočniki Quest Pro pridejo konec oktobra

vir: Meta
Meta - V Meti so na konferenci Connect 2022 pokazali dolgo pričakovane naočnike za obogateno resničnost Quest Pro. Gre za napredno in drago napravo, ki stane 1800 evrov in je očitno namenjena razvoju Zuckerbergove zamisli o metaverzumu.

Da bodo prihajajoči Metini naočniki za navidezno resničnost Quest Pro, ki smo jih sprva poznali tudi pod kodnim nazivom Project Cambria, premijska naprava, vemo že nekaj časa, a da bodo prebili cenovno mejo poldrugega tisočaka, je bržkone presenetilo tudi marsikaterega VR navdušenca. Natančneje, cena v ZDA brez davka znaša 1500 dolarjev, trenutna situacija na finančnih trgih pa to na Stari celini prevede v zasoljenih 1800 evrov. Prednaročila so že odprta, prvi srečneži pa bodo naprave prejeli 25. oktobra. Toda v zameno bodo dejansko dobili sistem, na katerem bi bilo nemara mogoče graditi prihodnost, kakršno Mark Zuckerberg in somišljeniki opevajo kot metaverzum, torej kot naslednjo stopnjo vsemrežja, kjer se brezšivno mešata realnost in navidezna...

29 komentarjev

Zuckerberg pokazal kopico prototipnih naočnikov

vir: Meta
Meta - V Metinem oddelku Reality Labs so razložili, v katere smeri peljejo razvoj VR in AR naprav. Zanimivosti so predvsem tehnične, saj prikazanih novosti v dejanskih izdelkih ne bo še lep čas.

Reality Labs je oddelek Mete za razvoj tehnologij za navidezno (VR) in obogateno (AR) resničnost. Tam naj bi delala skoraj petina vseh zaposlenih v podjetju, ali približno 17.000 oseb, kar odraža dejstvo, da Mark Zuckerberg prihodnost Mete močno naslanja na prihodnja VR okolja, ki jih popularno imenujemo metaverzumi. Vsekakor v ta namen ogromno zapravlja: v prvem letošnjem četrtletju so stroški Reality Labs znašali slabe tri milijarde dolarjev. V začetku tega meseca so sicer sporočili, da bodo prvo različico Metinih AR naočnikov, s kodnim nazivom Orion, prejeli zgolj razvijalci, saj da je za splošno potrošnjo predraga in še preveč nedodelana. Navadnim smrtnikom bo tako namenjena druga generacija te tehnologije, z delovnim imenom Artemis, toda še prej, predvidoma naslednje leto, nameravajo...

29 komentarjev

Znamka Oculus se poslavlja

Project Cambria

vir: Meta
Meta - Čeprav je najava, da se je Facebook preimenoval v Meto, pobrala večino pozornosti, pa je dogodek Connect 2021 postregel še z mnogimi zanimivostmi s področja navidezne resničnosti.

Zuckerbergova uvodna predstavitev (krajši video povzetek) na štartu konference Connect 2021 je najavo preimenovanja krovnega podjetja postavila šele na sam konec, zato je bilo treba na dodatne detajle počakati na objave ter srečanja, ki so sledili. Ker nov naziv izraža predvsem deklarirano usmeritev proti metaverzumu, katerega obvezna komponenta je tehnologija navidezne resničnosti, ni posebej nenavadno, da bodo znamko Meta v bližnji prihodnosti nalepili tudi na svoje VR naočnike. Ime Oculus se tako poslavlja in naj bi ga postopno umaknili preko leta 2022, ko bodo naočniki Oculus Quest 2 postali Meta Quest 2. Če je kdo ob tem pomislil, da bi lahko na smetišče romala tudi dejanska povezava s Facebookom, v katero smo trenutno ob rabi naočnikov prisiljeni, se ni preveč zmotil, kajti v podjetju za prihodnje...

0 komentarjev

Mark Zuckerberg še vedno verjame v Metaverse

Slo-Tech - V Facebooku so oblikovali namensko skupino za razvoj Metaversa, vseobsegajočega VR okolja, ki naj bi ne le združevalo vse VR in AR izkušnje, temveč nadomestilo današnji internet. Toda analitiki se sprašujejo, ali ni objava zgolj poskus skreniti pozornost s kopice problemov, s katerimi se podjetje trenutno sooča.

Konec junija je Mark Zuckerberg v interni predstavitvi zaposlenim v Facebooku razgrnil načrte o dolgoročni izgradnji Metaversa: virtualnega okolja prihodnosti, ki bi bilo v grobem funkcijsko podobno internetu, a na bistveno višji izkustveni ravni, saj bi se ljudje v njem skozi VR tehnologijo gibali na intuitivnejši način. Seveda gre za že dobro znan koncept iz znanstvene fantastike, ki je ime dobil v romanu Snow Crash Neala Stephensona, do danes pa smo ga lahko v takšni ali drugačni obliki videli že v obilici filmov in knjig, na primer Matrici ali Ready Player One. Pred tednom dni je v intervjuju za The Verge namero naznanil tudi širši javnosti, a nekaj več konkretne teže...

7 komentarjev

VR naočniki HP Reverb G2 prispejo novembra, prihodnje leto še profesionalna različica Omnicept

HP Reverb G2 Omnicept

vir: CNet
CNet - Iz HPja so sporočili, da se lahko težko pričakovanih VR naočnikov Reverb G2 nadejamo v novembru. Toda še več pozornosti je vzbudila najava njihove profesionalne inačice Omnicept, ki bo skozi zaznavanje parametrov, kot so srčni utrip in gibanje oči ter obraza, skušala dognati odzivanje uporabnika na prikazano vsebino.

HPjeva očala za navidezno resničnost Reverb so bržkone najboljši predstavnik platforme Windows VR, tudi zaradi ločljivosti zaslona - 2160×2160 na oko. Posodobljena izvedenka G2, ki so jo prvič oznanili v maju, je zato ena bolj pričakovanih VR naprav v zadnjem času, saj naj bi za približno 600 evrov ponudila idealno srednjo rešitev med dragimi Valvovimi naočniki Index in cenejšimi Oculus Quest. HPjevim inženirjem so dejansko v Valvu priskočili na pomoč in za G2 oblikovali naprednejše leče ter priredili Indexove slušalke. Ogromna resolucija LCD zaslona ostaja nespremenjena, bo pa natančnejši sistem za orientacijo v prostoru, s štirimi kamericami in brez potrebe po...

13 komentarjev

Pametne kontaktne leče niso več daleč

IEEE Spectrum - Kalifornijsko podjetje Mojo Vision je presenetilo s funkcionalnim AR prikazovalnikom, vgrajenim v očesno kontaktno lečo. Komercialni produkti bi lahko bili nared že čez nekaj let.

Za rabo obogatene resničnosti je treba poseči po naočnikih ali telefonu, medtem ko napovedi o prikazovalnikih, vgrajenih v očesne leče, še stopajo v polje znanstvene fantastike. Zato je podvig mladega kalifornijskega podjetja Mojo Vision, ki je na preteklem CESu za zaprtimi vrati na skrivaj demonstriralo prav takšno napravo, potencialno eden prelomnejših v tem desetletju. Njihova kontaktna leča Mojo Lens vsebuje monokromatski zaslonček s 70.000 piksli, ki prečno meri manj kot milimeter, kar pomeni gostoto 14.000 pikslov na palec! Gre za tehnologijo microLED, ki jo uporablja med drugimi Samsungov brezrobi modularni televizor. Prikazovalnik je postavljen tako, da projicira sliko neposredno na rumeno pego, zato lahko deluje z nizko svetlobno jakostjo. Napajanje je trenutno še brezžično, skozi baterijo,...

17 komentarjev

Komplet z VR naočniki Index stane tisočaka

Road to VR - Pri Valvu so pokazali vse podrobnosti svojih očal za navidezno resničnost Index, ki pridejo 28. junija. Jasno so jih osredotočili na zanesenjaški del trga, saj celoten komplet s kontrolerji in baznimi postajami stane čez tisoč evrov. Odprli so tudi prednaročila, ki pa so v manj kot dnevu že pošla.

Ko je pred mesecem dni Valve udaril z najavo lastnih VR naočnikov Index, kaj več od draženja ni ponudil. A na informacije ni bilo treba dolgo čakati, kajti skladno s prvomajskim odprtjem prednaročil je podjetje naposled ponudilo konkreten vpogled v svoj odločen korak na VR prizorišče. Na zaprtem dogodku za novinarje so čisto naravnost povedali, da "naj se s cenovno dostopnostjo in prijaznostjo uporabniku ukvarja kdo drug", medtem ko so oni zavezani zmogljivosti. Pri...

49 komentarjev