Samsung - Pri Samsungu so najavili nova člana serije igričarskih zaslonov Odyssey - prenovljenega Neo G9 in pa OLED G95SC, s čimer nadaljujejo trend raztegovanja že tako velikanskih naprav.
V četrtek se začenja letošnji lasvegaški sejem CES in čeprav naj bi večina tiskovnih konferenc potekala šele v sredo, skušajo nekatera podjetja z najavami malo prehiteti in ukrasti nekaj pozornosti. Prvi med njimi Samsung, kjer so predstavili novosti med prestižnimi izvedenkami svojih zaslonov. To v prvi vrsti pomeni linijo Odyssey, kjer najdemo najbolj predimenzionirane igričarske monitorje. Na vrhu je Neo G9, ki ga vsakič tradicionalno malo posodobijo. Letošnja različica bo tako zrejena na kar 57 palcev, z ukrivljenim panelom ločljivosti 7680×2160 - se pravi, gre za zaslon razmerja 32:9. Z njim so sicer podražili že lanskega novembra na AMDjevi predstavitvi grafičnih kartic arhitekture RDNA 3, kjer smo prvič lahko videli nenavadno oznako "8K", ki je seveda zavajajoča, saj ima zaslon le pol toliko pik kot dejanska 8K televizija. Panel je tipa Mini LED, z osveževanjem 240 Hz in podporo standardu HDR 1000, dosti več pa o njem še ni znanega.
Druga veja Odysseyjev so tisti s tehnologijo QD-OLED, kjer bosta na sejmu dve novosti. Eno v bistvu že poznamo, saj so Odysseyja OLED G8 prvič pokazali na lanskem sejmu IFA, medtem ko se sedaj začenja dejanska prodaja. Gre za ultrawide napravo ločljivosti 3440×1440, se pravi s prvim Samsungovim igričarskim panelom tipa QD-OLED, kakršnega ima Alienware AW3423DW. Novinec pa je 49-palčni Odyssey G95SC, z razmerjem 32:9 in ločljivostjo 5120×1440, kar je bil pričakovan nov tip Samsungovega panela. Tudi ta naj bi zmogel 240 hercev osveževanja in standard HDR True Black 400. Datuma prihoda in cene tudi zanj še ne poznamo. Samsungova tehnologija QD-OLED je sicer glavna tekmica LGjevemu klasičnemu tipu igričarskih OLED panelov, ki jih bodo na Cesu nosili izdelki večine ostalih proizvajalcev, letos v izvedenkah z 240 Hz osveževanja.
Puška je vedno na sredini. Vse je videti zelo v redu, edini problem je da rabiš pošastno močno (drago) grafično kartico, da lahko zadovoljivo igraš na teh ločljivostih.
Že na OLED tvjih ima Samsung in posledično Sony precej problemov z burninom. Kako bo to na teh monitorjih niti pomislit nočem. Pa ne mi pravljic da burnina več ni... LG je z novimi serijami in novimi materiali odpravlja to slabost, ampak Samsung še ni na tem.
Puška je vedno na sredini. Vse je videti zelo v redu, edini problem je da rabiš pošastno močno (drago) grafično kartico, da lahko zadovoljivo igraš na teh ločljivostih.
Kako hitro se pri tej tehnologiji "vžge" slika? Po 3 letih (če je monitor prižgan 12 ur na dan)?
Po testih sodeč bi 12 ur na dan rabilo okoli 4 leta da dobiš moteče vžgano sliko na kateremkoli OLED zaslonu.
Samungovi TVji so z oled tehnologijo zunaj približno eno leto in se že vračajo na servise z vžganimi slikami. Pa imam sam doma Samsunga da nebo kdo kakih vzporednic dajal.
... edini problem je da rabiš pošastno močno (drago) grafično kartico, da lahko zadovoljivo igraš na teh ločljivostih.
A ni to odvisno od igre in nastavitev?
Samo sliko ti bodo vse aktualne grafične kartice prikazovale brez težav, je le vprašanje (dobrih) gonilnikov. Že Intelov UHD 730 v 12. generaciji CPU-jev (Alder Lake) omogoča predvajanje 8K videa (7680 × 4320 pik) pri 60 Hz. Na zgoraj omenjenih monitorjih bi moral prikaz delovati brez težav. AMD-jevi integrirani čipi Radeon VEGA pa so še bolj zmogljivi.
Potemtakem bi morale standardne namizne grafične kartice omogočati še več.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
... edini problem je da rabiš pošastno močno (drago) grafično kartico, da lahko zadovoljivo igraš na teh ločljivostih.
A ni to odvisno od igre in nastavitev?
Samo sliko ti bodo vse aktualne grafične kartice prikazovale brez težav, je le vprašanje (dobrih) gonilnikov. Že Intelov UHD 730 v 12. generaciji CPU-jev (Alder Lake) omogoča predvajanje 8K videa (7680 × 4320 pik) pri 60 Hz. Na zgoraj omenjenih monitorjih bi moral prikaz delovati brez težav. AMD-jevi integrirani čipi Radeon VEGA pa so še bolj zmogljivi.
Potemtakem bi morale standardne namizne grafične kartice omogočati še več.
Ni problem prikazat sliko, to lahko vsaka kartica v nazaj 6-7let prikaže, problem je igre nabijat zaradi rezolucije ker je tolk široka slika.
Kaj pa tiste tehnologije, ko igro poganjaš na manjši ločljivosti, grafična pa ti sorazmerno poveča sliko? Je to uporabno ali ne?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Tisti s plitvimi žepi se bodo razpisali o burn-in problemih. Nikoli niso imeli OLED, pa vendar jih zelo skrbi...
Jaz spremljam temo o televizorjih, ves čas prodajalci zatrjujejo, da burn-in ni problem, a vsak nov model se pohvali še z boljšo odpornostjo na burn-in. Does not compute.
Tisti s plitvimi žepi se bodo razpisali o burn-in problemih. Nikoli niso imeli OLED, pa vendar jih zelo skrbi...
Jaz spremljam temo o televizorjih, ves čas prodajalci zatrjujejo, da burn-in ni problem, a vsak nov model se pohvali še z boljšo odpornostjo na burn-in. Does not compute.
Tako kot nov SSD tech z boljšo vzdržljivostjo in wear leveling algoritmi. V praksi pa SSD obraba ni nek problem. See the point?