» »

Oblak za firmo - ja, ne - $$$ ?

Oblak za firmo - ja, ne - $$$ ?

«
1
2 3

Anon1 ::

Živjo vsem!

Imam enega starejših EMŠotov med uporabniki, zato vnaprej prosim za razumevanje.

V firmi iščem rešitev za shranjevanje datotek (office, pdf, tiff ipd - finančni podatki). Dosedaj je bila in je shramba lokalno, na enem od PC in se delajo arhivi.
Že dolgo razmnišljam o tem, da se ta lokalna digitalna omara preseli v oblak. Pa me vztrajno prepričujejo, da oblaki ni OK rešitev za firme.

A je to res?

Kakšen internet pretok je potrebno imeti, če se 6 oseb hkrati priklaplja na oblak in dela s podatki v oblaku?

Vnaprej hvala za odg.

Vanquish ::

prvo bos moral povedat kaj vec o samih podatkih. Za zacetek velikost.
Za kaj natancnejsega pa se bi bilo potrebno opisat proces

PrimoZ_ ::

Anon1 je izjavil:

Živjo vsem!

Imam enega starejših EMŠotov med uporabniki, zato vnaprej prosim za razumevanje.

V firmi iščem rešitev za shranjevanje datotek (office, pdf, tiff ipd - finančni podatki). Dosedaj je bila in je shramba lokalno, na enem od PC in se delajo arhivi.
Že dolgo razmnišljam o tem, da se ta lokalna digitalna omara preseli v oblak. Pa me vztrajno prepričujejo, da oblaki ni OK rešitev za firme.

A je to res?

Kakšen internet pretok je potrebno imeti, če se 6 oseb hkrati priklaplja na oblak in dela s podatki v oblaku?

Vnaprej hvala za odg.


Oblaka ni.
Je samo kopica strežnikov, ki jih upravlja nekdo drug in delček daje tebi v najem.

Za neko malo podjetje, ki verjetno nima neke neprecenljive intelektualne lastnine, je mogoče sprejemljiva rešitev.

Anon1 ::

Podatki so občutljive vsebine (osebni, finančni podatki).

Velikost datotek ni velika - gre večinoma za pdfje, katere se vpogleduje, tiska, shranjuje. 2,5 MB je neka max velikost random dokumenta.
Excele, v katere se kaj dopisuje. Enako Wordi.

Gre za nek interni digitalni sistem hrambe dokumentov, urejen po pogodbenikih in nato po prodajnih pogodbah. Tekoči (aktualni) podatki naj bodo dostopni vsak hip.

Proces?
Kreiram dokument. Shranim ga v konkretno mapo v "digitalni omari". Od tam ga pošljem po emailu stranki. Če ga kdaj kasneje potrebujem, ga tam najdem vsak hip.

Upam, da sem zadosti dobro odgovoril.

Vanquish ::

Baja ::

pusti kot je, v oblak pa lahko shranjuješ šifrirane arhive.

profii ::

Prav oblak ali mogoče NAS?

Anon1 ::

ja glede na napisano (inf poobl zapis - me je takoj minilo...), oblak očitno res ni dobra rešitev in v to smer ne bom več razskoval...

Nas - to je lokalni datotečni sistem, če prav vem?
Kako je z zaščito pred virusi za tako shranjene dokumente? pred vdori?

Moj računalničar tega ne pozna. Mi to lahko uredijo + nastavijo v npr Anni?
Se priporočam tudi za kak drug kontakt...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Anon1 ()

profii ::

Nas je lokalni oblak. Nekaj kar ti lahko dela avtomatski backup če hočeš. Ali pa vsi do njega dostopate na 1x in vidite datoteke na njem.

profii ::

PS.: če tvoj računalničar tega ne pozna je čas za menjavo. Računalničarja namreč.

Mike_Rotch ::

Kar se tiče GDPR, zadeva ni problematična: https://www.dropbox.com/security/GDPR

Kar se tiče varnosti, jim zaupam. Mogoče sem naiven, ampak mislim, da Dropbox ni šibki člen, kar se tiče varnosti pri večini majhnih podjetji. Na listkih napisani dostopni podatki, pošiljanje passwordov v plain textu po mailu, slacku, uporaba službenih mailov za privat namene in podobne stvari so stalna praksa v veliko podjetjih. Da ne govorimo o čisto banalnem primeru, da ti nekdo vdre v pisarno in odnese računalnike.

Poleg tega si bistveno bolj varen pred izgubo podatkov, kot, če imaš shranjene na lokalnem PCju in nimaš res dobro urejenega backupiranja s hranjenjem na različnih lokacijah.

Kar se tiče uporabe. Večinoma zadeva dela kot si napisal. Jaz imam na vsaki napravi nameščen Dropbox app, ki lokalno sinhronizira podatke, ki se pogosto uporabljajo. Tisti, ki se uporabljajo le občasno, ostanejo le na strežniku.

Ko ustvariš ali spremeniš datoteko, se ta posodobi na vseh povezanih napravah.

Kar se tiče potrebnega bandwidtha. Glede na to, da se dela z majhnimi datotekami, ne bi smelo biti problemov. Ker datoteke hraniš lokalno na vsakem računalniku, je dostop instanten, sinhronizira se le ob spremembah, kar pri 2.5mb velikih PDFjih ni problem.

showsover ::

Enkriptiraj dokumente preden jih uploadaš v oblak, zagotovo se da dobiti dodatek, ki to delo avtomatsko, hitro in neopazno. Oblak je kar precej enostaven, načeloma v redu in ugoden, nimaš pa 100% garancije, ker imaš samo eno in tista je povezana s cipresami. Za rezervo lahko imaš lokalni backup, ki pa je najbrž manj zanesljiv kot komercialni oblačni.

Anon1 ::

Glede NAS sistema:
Imam to lahko nekje dislocirano (ne vem: like doma, doma imam stalen IP) in smo povezani na ta NAS sistem? Je ta datotečni sistem potem v sluzbi, v LJ, viden v Raziskovalcu (kot npr H:, ali ne?)

NAS sistemi omogočajo dvojno identifikacijo? geslo + npr telefon koda? Mogoče kakšen link do izdelka?

c3p0 ::

NAS je zaradi hitrosti dobro imeti lokalno in potem delaš še neke arhive, ki so offsite in niso dostopni online, kriptirani so lahko tudi v kakem "oblaku".

Tudi če greš v oblak, pa ti nekdo vdre in vse pobriše, ali pa enostavno napaka/odločitev providerja in vse izgine, kaj pa potem? Verjami, da se provider zaščiti s ToS in se lahko le še jočeš. Arhiv vedno mora bit, v tvoji lasti in na varnem, v več kopijah. Ostalo je šalabajzerstvo in upanje, da nič ne bo nikoli šlo narobe.

showsover ::

Sicer se nihče ni omejeval na en sam cloud storage hkrati, to je ena stvar. Da iz oblaka podatki izginejo, to je na osnovi izkušenj ali samo predvidevanje najbolj črnih scenarijev, ki so bolj ali manj verjetni? Lasten (po možnosti dislociran in v več kopijah) backup je sicer predviden, spet pa nimaš garancije. Meni sicer ni uspelo razbrati, koliko namerava op investirati v takšen backup (z operaterjem vred), izhodišče je bilo precej skromno in da se 'rešitve' izbirajo na forumski način je tudi nekakšen indikator. Sam skušam razumeti problem večplastno, ne strogo tehnološko :-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: showsover ()

XS!D3 ::

NAS je sigurno najboljše imeti na lokaciji, kjer ga največ rabiš, + (encrypted) backup v cloud ali dva. Lahko seveda urediš tudi oddaljen dostop (še najboljše preko VPNja) ampak boš omejen z zmoglivostjo linije (latenca in pasovna širina - predvsem upload). Pride prav za občasno remote delo, za primarno delo pa zna bit problematično, če nimaš ravno simetrične giga linije na obeh koncih.

Invictus ::

Vse je stavr financ. Če so podatki pomembni za podjetje, se pač investira malo več.

Najprej v NAS, da imajo vsi dostop do tega.

Potem pa še v backup, vsaj na tedenski osnovi.

Ampak tukaj gre za dve popolnoma različni zadevi.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Mike_Rotch ::

V čem je prednost NASa pred cloudom?

Predvidevam, da za soliden NAS z 2x 2TB diska plačam cca. 500 eur (cca. 5 let Dropboxa)? Rabim nekoga, ki ve kaj dela, da mi vse skupaj nastavi, pa še vedno verjetno varnost ni niti približno na nivoju kakšnega Dropboxa?

mailer ::

Velikost datoteke ne pomeni nič, najprej napiši koliko to znese mesečno skupaj od vseh zaposlenih. Če gre za podatke, ki so pravzaprav ključni za delovanje podjetja in brez njih propade naj bodo podatki posameznega zaposlenega na kriptiranem disku, kopije naj se dnevno delajo na NAS-u v prostorih podjetja, tedensko pa recimo še na NAS-u na zunanji lokaciji. Ko se nabere dovolj podatkov pa arhiv na medij. Pazit je treba še na razne ransomware programe in onemogočit, da ti zadevo zakripta tudi na NAS-u v firmi ali na oddaljeni lokaciji.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

PrimoZ_ ::

Avtor tebe naj se izjasni koliko je sploh negov budget.

Trenutno njegovo "digitalno omaro" razumem kot file share gostovan na enem izmed računalnikov v pisarni. Ta file share pa je na drugih PC-jih potem mapiran kot mrežni disk (omenjal se je nek H:).
In to "digitalno omaro" se arhivira na nek zunanji disk, ugibam.

Invictus ::

Mike_Rotch je izjavil:

V čem je prednost NASa pred cloudom?

Predvidevam, da za soliden NAS z 2x 2TB diska plačam cca. 500 eur (cca. 5 let Dropboxa)? Rabim nekoga, ki ve kaj dela, da mi vse skupaj nastavi, pa še vedno verjetno varnost ni niti približno na nivoju kakšnega Dropboxa?

OP mora še povedati, koliko uporabnikov ima dostop.

Dropbox pride 1200 EUR Standard, oz. 1800EUR Advanced za 10 userjev. https://www.dropbox.com/business/buy?sk...

Zelo hitro pokriješ z NAS. In kolikor vidimo, veliko ne rabi... Shared folder plus backup.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Mike_Rotch ::

OP je napisal "6 oseb hkrati".

Jaz plačujem 12 eur na mesec za 2TB prostora. Dodatnih featurjev za administracijo in drugih zadev, ki so vključeni v Business paket ne potrebujem.

showsover ::

Ma se da naredit zelo stroškovno učinkovite (ali kako se to fancy reče) obvode, sem si na osnovi enega rentačenja prav na tem forumu, zase naredil agenta, ki dela vse to in še več, ne smem preveč pisati, ker sem grabežljiv pi*dun. Bi vsa zadeva znala biti celo komercialno zanimiva, zdaj imam ravno čas, hmm...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: showsover ()

starfotr ::

Jaz bi se zadev lotil tako, da bi imel en dober NAS, lokalno še en identičen NAS, kjer bi bil mirror prvega z zamikom nekaj dni in spodobno lokalno mrežo.

Varnostne kopije pa na npr.:
https://www.backblaze.com

Druga opcija je seveda "oblak". Vzel bi https://koofr.si/

Vedno je lokalno bolje, kot oddaljeno.

Vanadium ::

profii je izjavil:

PS.: če tvoj računalničar tega ne pozna je čas za menjavo. Računalničarja namreč.


+1


+1

Kot prvo menjaj računalničarja, ker če imaš levake gre firma hitro lahko po gobe. Ti povem zgodbo katero videl na lastne oči, ker se mi je odvrtela pred njimi, skratka v bivši firmi isto neke levake od računalničarjev (ne bom poimenoval) in fasali zaradi slabe IT politike in tudi predvsem zaradi ignorance vodilnega kadra, crypto in nato šlala firma po gobe po zelo hitrem postopku. Dejansko je firma v 3 mesecih od tega dogodka, šla v likvidacijo ampak ni bil samo crypto kriv ampak dejansko cel sistem se razpadu ker IT ni bil poštiman admin nesposoben, in je vse pre dolgo trajalo, potem je bila še korona pa spet ni bilo pripravljeno nič za delo od doma, itd... Pač seštevek vsega skupaj...

Bistvene stvari, ki so bile povod k temu v tem primeru:
- piratska programska oprema in nedoslednost IT vzdrževalca, da to podpirajo (so cenejše in dobre alternative autocad-a),
- IT sistem je bil nikakvo zasnovan, zastarel, ne optimiziran,
- šefi ignoranti in slepo zaupali IT firmi kljub mojim opozorilom, da bo prej ali slej neka jeba,
- dve konkurenčni IT podjetji so naredili komplet analizo cca pol leta pred crypto virusom kaj in kako bi uredil zadeve in dejansko odkrili take varnostne pomanjkljivosti da glava peče (dejansko se je to potem izkazalo),
- nezmožnost komunikacije z IT, ga prosiš popucaj kiblo ker počasi dela (fresh install) in vgradi ssd in kreteni sam sklonirajo star sistem na ssd in pol mu rečeš da mu ne boš podpisal naloga ker nč ni naredil in pol dretje in žaljenje iz njihove strani,

Skratka cel roman bi lahko napisal ampak bom raje tiho da se ne bo kdo prepoznal v opisih...

Lahko ti pa svetujem kateri so dobri računalničarji in dejansko urejajo tudi oblake in da je vse skladno z gdpr, ker pri nas to nismo imeli nič urejeno pa bi morali imet...

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: bluefish ()

Anon1 ::

najprej:
+1 - ja saj vem, tudi jaz vem.

Ko me sprašujete po budget, sploh ne vem, kakšni so rangi.
Nisem firma z milijoni.

Verjetno tudi ostali small-business segment nima svojega administratorja (in ne, tudi jaz si ga ne morem privoščiti). Kolikor se seznanjam naokoli, vsi mutijo/mutimo s free oblaki, ogromno je nelicenčne opreme, naši "sistemci" so zaposleni drugje, k nam pridejo popoldan, ob sobotah. Ne da to iščem tudi jaz, iščem pa ekonomično rešitev, legitimno, ki pa ne zahteva, da imam administratorja.

Kaj pa oblak v okviru Office365, Sharepoint? Cenovno?

Ko ponujate kontakte - seveda, se priporočam, lahko na ZS. Vnaprej pa povem, da žal nisem profil stranke, ki je pripravljena plačati nekaj tisoč ali podpisati pogodbo za mesečni support...

Ps: hvala vsem za vaše prispevke v temi.

Mike_Rotch ::

Kaj pa oblak v okviru Office365, Sharepoint? Cenovno?


Podobno kot moje zgoraj opisane izkušnje z dropboxom, le, da pri office365 dobiš še MS teams, Office in nekatere druge stvari, ki jih jaz ne uporabljam.

Enako je z google drivom.

Pod črto je odločitev odvisna od količine prostora, ki ga potrebuješ in dodatnih featurjih.

Saul Goodman ::

predvsem rabite nekoga, ki ve kaj počne. če plačuješ računalničarja, ga zamenjaj za takega, ki ve kaj je NAS, kaj je raid, kaj je backup, kaj je offsite backup, kaj je enkripcija, ali cloud ustreza vašim GDPR zahtevam, ipd. Majhna firma kot ste vi lahko odlično kombinira nek onsite raid / backup s cloud rešitvami.

je pa za to potrebnega nekaj znanja, kar pa ti v 2020 nihče ne bo delal zastonj, mogoče kak mazač, ki bi se rad vsega skupaj pri tebi naučil. tako da ja, od mene npr ZS ne boš dobil - ker je že na daleč vidt, da nimate dnarja. sicer ne bi spraševal po forumih. in če nimaš denarja za administratorja, se boš moral naučit sam - kar pa ne bo šlo, kot se jaz tvojega posla ne morem naučiti v parih dneh.

Glede piratske opreme in operiranja s kočljivimi podatki - boj se dneva, ko boš dobil ransomware v firmo. ostal boš brez podatkov + obelodanili bodo vse informacije o tvojih strankah. najmanjši problem bodo takrat stroški administratorja. največji pa nakopičene tožbe.

Zgodovina sprememb…

Anon1 ::

Saul Goodman je izjavil:


sporoči pa s čim se ukvarjate, da pošljem prošnjo za kako pro bono storitev.


hvala, ampak takega, ki pri meni jemlje pro bono storitve ravno imam...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Anon1 ()

Saul Goodman ::

sem ti umaknil tisto o pro bono storitvah, ker ne bom isti klošar. veš pa sam kako to izpade, ko je treba šparat, pa naj stane kar hoče.

Anon1 ::

svašta....

Mike_Rotch ::

Kje pa piše to o šparanju?

Človek je lepo vprašal tech vprašanje na tech forumu, pa je takoj treba napadit, da je klošar, ker ne želi plačat par jurjev za enostavno rešitev in ga strašit, da mu bo firma propadla.

Me zanima koliko biznisa dobite s takim odnosom v RL.

Invictus ::

95% podjetij, ki izgubijo podatke, propade.

Gre čisto za uraden podatke, ki ga lahko najdete na netu.

Nek sposoben računalničar bi naredil due diligence in vse skupaj postavil za jurja, dva, plus kak strošek še za opremo.

Seveda brez investicije ne bo šlo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Anon1 ::

Mike hvala. Res mi je žal, da sem tu vprašal..

Tole, da sem klošar, ki nima denarja: dajmo mal zadihat in razmislit. Npr, ravno računalničarji so v naši dejavnosti taki fehtarji, škrtuhi, da bi jim lahko te značilnosti pripisal (klošarji brez denarja), a kaj, ko hkrati vem in vidim njihove finance.

Mike_Rotch ::

95% podjetij, ki izgubijo podatke, propade.


100% vseh ljudi umre.

Saul Goodman ::

zdej vsaj vidte, zakva ne morte vsakmu čunga lunga računovodskemu servisu zaupat posla.

Anon1 ::

si se torej prepoznal :)

Veš: svojih dobaviteljev ne smeš nikoli preveč stiskat... Če jih preveč stiskaš, propadejo. In potegnejo, kar imajo tvojega, s seboj v globine (pa ne tiste, ki dišijo po cipresah).

showsover ::

Ja, ne se nekaj razburjat, pomagajte, če mislite oz. imate kakšna ideje za neke rešitve. Dokumente pač zberite (jasno, število in skupna velikost nista znana), zazipajte s šifro ali kaj in naredite kopijo na nek ločen disk, na kak brezplačen cloud in tako vsak dan ali pa vsaj tedensko. To je najbolj enostavna ročna rešitev v tem trenutku, je sicer nekaj dela, porabljen čas pa je edina resnična investicija...

PrimoZ_ ::

Anon1 je izjavil:

si se torej prepoznal :)

Veš: svojih dobaviteljev ne smeš nikoli preveč stiskat... Če jih preveč stiskaš, propadejo. In potegnejo, kar imajo tvojega, s seboj v globine (pa ne tiste, ki dišijo po cipresah).


a) Če imaš trenutne računalnike oz. programsko opremo na njih licencirano ali FOSS
kupite synlogoy/qnap škatlo za v pisarno, malo boljši model z podporo btrf da dela snapshote, kar zna pomagat proti ransomware-i. Seveda dva diska v rad1.
Potem pa to repliciraš bodisi v oblak ali pa še na eno podobno škatlo na drugi lokaciji.

S tem boš imel podatke zaščitene bolje kot 95% podjetij primerljive velikosti.

b) ste prodali dušo Microsoft, potem zan biti o365 povsem OK rešitev ih hramba podatkov v onedrive/sharepoint. So tudi skladni z GDPR.

c3p0 ::

Kje pa je kaj seminesanja te dni, da bi napisal par spisov in prodal svoj magični appliance?

Voluharr ::

Berem celotno temo in en izmed pomembnejših podatkov manjka.
Tako bi prosil za podatek kolikšna je hitrost internetne povezave in kolikšna je količina vseh datotek, oziroma kolikšna je željena velikost skupne mape za datoteke ?
Backup, VPS, kolokacija: https://reavisys.si

Oberyn ::

Najbolj enostavna rešitev bi se meni zdela nekaj takega. Če se recimo odločiš za svoj lokalni oblak. Synology ali Qnap NAS škatla na 5 slotov, to je od oka 700 eur z DDV. Nato 5 diskov po 4 TB, ne poznam cene, ampak ene 5 x 120 eur z DDV. Postaviš polje z dvojno redundanco, dobiš od oka 11 TB prostora. Nato zakupiš backup program, npr. Duplicacy ali kaj podobnega, pride od oka 3-5 eur na mesec. Nato vzameš Backblaze B2 kot oblačni prostor za backup. To te bo stalo skoraj nič, recimo od oka 1-2 eur na mesec za uporabo, kot jo predpostavljam iz tvojega opisa. Duplicacy dela zgledno šifriran backup z avtomatsko polno deduplikacijo direktno na Backblaze B2 storage, prometa je malo. Postaviš ustrezno retencijsko politiko glede na potrebe, s čimer dobiš osnovno zaščito proti izsiljevalskim virusom. To skupaj postaviš in bo delalo leta in leta, brez da se sploh kdo dotakne. Moj Synology DS1010+ recimo dela točno to mislim da okoli 7 let ali nekaj več. Aja, plus en enostaven UPS (brezprekinitveno napajanje), tu ne poznam cen, malo poglej, tudi ni čisto nujen element.

To je za lokalni pristop in res skrajno preprosta rešitev. Na NAS škatli lahko tudi prišparaš glede na mojo oceno, če vzameš kaj manjšega od 5 slotov in manjša diske.

Za full zunanji oblak pa ne znam svetovati, verjetno bi bilo ceneja, vsaj na kratki rok, vendar s problemi in tveganji, ki so že opisana.

l0g1t3ch ::

Kot je napisal Primož.
Če so na komot in jih ne moti da dajejo denar ameriški korporaciji je o365 dobra opcija.

Če so bolj tradicionalni pa nek lokalni NAS.

Tu je še razlika ali bi radi mesečno plačevali naročnino ali raje dajo večji enkraten znesek za lokalno rešitev.

Pa seveda ne pozabit na zadostno pipico v internet.
Razni DSL-ji znajo biti muka zaradi slabega uploada

l0g1t3ch ::

Imaš EU regije.
Na papirju so skladni z GDPR, potrjeno iz strani pravnikov.

Zdej kaj delajo v ozadju je pa stvar zaupanja.
Če si neka mala običajna firma, potem te ne skrbi da bi ponudnik morebiti delil podatke z NSA in podobnimi. Za take so bolj nevarni običajni hekerji, ki pa bodo prej pohekali kake lokalne slabo vzdrževane rešitve.

Mike_Rotch ::

Pa seveda ne pozabit na zadostno pipico v internet.


10mbit upload je vrh glave za dokumente, ki jih omenja OP.

Ales ::

Mike_Rotch je izjavil:

Pa seveda ne pozabit na zadostno pipico v internet.


10mbit upload je vrh glave za dokumente, ki jih omenja OP.

Sem prepričan, da čisto nič drugega ne delajo na spletu, vse samo čaka, da bo nekdo kliknil na dokument. >:D

Eh, eh, načrtovalci omrežij...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ales ()

Mike_Rotch ::

Ja, ker pisarniška omrežja res neverjetno obremenijo upload.

Lej, človek je omenil fajle velikosti do 2,5mb in 6 hkratnih uporabnikov. Če imajo 10mbit link in vsi hkrati uploadajo bodo morali počakati celih 15 sekund.

V praksi je še to nerelano, ker se datoteke syncajo v ozadju, verjetnost, da bodo vsi naenkrat uploadali pogodbe pa precej majhna.

PrimoZ_ ::

10Mbps je čist solidno.
Samo na xDSL-ju bo UL 2Mbps, če sploh.

MadMen ::

Anon1 je izjavil:

Živjo vsem!

Imam enega starejših EMŠotov med uporabniki, zato vnaprej prosim za razumevanje.

V firmi iščem rešitev za shranjevanje datotek (office, pdf, tiff ipd - finančni podatki). Dosedaj je bila in je shramba lokalno, na enem od PC in se delajo arhivi.
Že dolgo razmnišljam o tem, da se ta lokalna digitalna omara preseli v oblak. Pa me vztrajno prepričujejo, da oblaki ni OK rešitev za firme.

A je to res?

Kakšen internet pretok je potrebno imeti, če se 6 oseb hkrati priklaplja na oblak in dela s podatki v oblaku?

Vnaprej hvala za odg.

Oblak je čisto OK, saj v določenih primerih in za precej mikro podjetji. Kontrola nad lastnimi podatki je še bolj fajn, problem pa je da marsikatera firma noče vložiti toliko, da lahko zagotoviš ustrezno varno infrastrukturi.

Najcenejša opcija bi bila NAS in kopiranje varnostnih kopij na sekundarno lokacijo, malo dražja opcija ampak ima svoje prednosti je pa da zakupiš npr. Office 365 E3 licence in zadevo ustrezno inplementiraš.

Mike_Rotch ::

Kontrola nad lastnimi podatki je še bolj fajn


A v cloudu nimaš kontrole nad lastnimi podatki? Se je že kdaj zgodilo, da je katera od resnih platform izgubila podatke?

Kaj pa, če te iste podatke pošiljaš preko gmaila? A ni isto sranje, ali jim daš podatke samo, ko jih pošiljaš ali pa jih imaš pri njih še shranjene.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kolcajoči Microsoftov Azure

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
328472 (5921) xmetallic
»

Varnostno kopiranje in arhiviranje v malih in mikro podjetjih (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
6110474 (8863) borisk
»

Primer San Bernardino: nekdo je spremenil geslo osumljenčevega iClouda (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Tožbe
8827208 (22805) Vajenc
»

ownCloud vs Dropbox (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Programska oprema
11419584 (16296) Lonsarg
»

Microsoftov poslovni OneDrive spreminja uporabnikove datoteke (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Varnost
6319249 (14615) aerie

Več podobnih tem