vir: BBC
Pred manj kot desetletjem je bil Anthony Levandowski eden tistih zvezdniških inženirjev Silicijeve doline, ki dajejo vtis, da je mogoče le s ščepcem tehnologije spremeniti svet. Leta 2009 je soustanovil Googlov oddelek za avtonomno vožnjo, takrat še pod imenom Google Self-Driving Car Project, in postavil tehnične temelje za tisto, kar je danes Alphabetov Waymo. Še pred preimenovanjem oddelka je januarja leta 2016 odšel na svoje in soustanovil firmo Otto. Koliko je njegova ekspertiza pomenila, pove podatek, da je firmo pol leta pozneje pohopsal Uber, za 680 milijonov dolarjev. Toda vmes se je pripetila rahla nevšečnost: Levandowski je ob odhodu iz Googla na svoj prenosnik pretočil - glede na obtožnico - več kot 14.000 datotek, predvsem tehničnih podatkov o lidarju, in torej sunil nemajhen pehar poslovnih skrivnosti. V Googlu so hitro sprožili vik in krik ter pričeli enega od bolj razvpitih sodnih procesov v Silicijevi dolini.
Sodna bitka med samima velikanoma se je sicer nenavadno hitro rešila s poravnavo, v kateri je Waymo dobil 244 milijonov dolarjev težak delež (0,34 %) Uberja. Sodna kalvarija samega Levandowskega pa se je končala pred dnevi, ko je bil na kalifornijskem sodišču obsojen še sam. Zvezni organi so mu sprva naprtili obtožnico s kar 33 točkami, a se je letošnjega marca z njimi pogodil in priznal dejanje v eni pomembnejših točk - da se je polastil dokumenta, ki je beležil napredek Googlovega Project Chauffeurja. Tožilci so zahtevali 27 mesecev zapora, odvetniki pa so se potegovali za hišni pripor, ker da je imel Anthony nedavno težave z dihali in bi ždenje v zaporu posledično zanj predstavljalo dodatno tveganje zaradi koronavirusa.
Okrožni sodnik William Alsup, ki ima že več desetletij izkušenj s procesi okoli tehnoloških podjetij, se je na koncu odločil za 18-mesečno zaporno kazen, dejanje obtoženca pa označil za "največjo lopovščino pri tatvinah poslovnih skrivnosti, kar jih je kdaj videl". Je pa Levandowskemu dopustil, da prične kazen prestajati šele po koncu pandemije covida-19. Možakar bo moral ob tem izplačati še 95.000 dolarjev kazni državi, Waymu pa 756.000 dolarjev. Do te poravnave je prišlo že marca, ko je objavil osebni stečaj. Uber ga je sicer odpustil že maja 2017, trenutno pa dela v firmi Pronto. Lior Ron, drugi soustanovitelj Otta in prav tako nekdanji Googlov inženir, se je z Waymom že prej pogodil za 9,7-milijonsko kazen.