Cesifo Group - Raziskovali Ifo Inštituta iz Münchna so objavili izsledke svoje študije o povzročenih izpustih CO2 za električna in primerljiva dizelska vozila, ki sicer veljajo samo za Nemčijo. Študija ugotavlja, da so električna vozila med 11 in 28 % bolj "umazana" kot dizelska. Tak rezultat dobimo, ko seštejemo emisije CO2 povezane s postopkom izdelave baterij ter tiste, potrebne za proizvodnjo elektrike. V Nemčiji namreč premog pri tem še vedno igra pomembno vlogo.
Pridobivanje in obdelava litija, mangana in kobalta, potrebnih za proizvodnjo baterij, namreč zahteva velike količine energije; baterije za Teslin Model 3 tako prispevajo med 11 in 15 ton CO2 oz. 73 do 98 gramov na prevožen kilometer, če upoštevamo življenjsko dobo vozila 10 let in 15.000 prevoženih kilometrov na leto. Plus seveda CO2, ki se sprosti, da proizvedemo potrebno količino elektrike, kar na primeru Tesle skupaj pomeni 156 do 180 gramov CO2 na kilometer. Kar je več, kot pri primerljivem vozilu Mercedes C 220 d, pri katerem se številka ustavi pri 141,37 g/km.
Raziskovalci so z raziskavo želeli nekoliko bolj praktično ponazoriti napoved bruseljskih birokratov, da bomo do leta 2030 poskušali doseči cilj 59 g CO2 na prevožen kilometer vozila. Slednje je po njihovem mnenju tehnično nerealistično, saj pomeni, da bi morala poraba dizelskega motorja na 100 km znašati 2,2 litra, bencinskega pa 2,6 litra.
Pridobivanje in obdelava litija, mangana in kobalta, potrebnih za proizvodnjo baterij, namreč zahteva velike količine energije; baterije za Teslin Model 3 tako prispevajo med 11 in 15 ton CO2 oz. 73 do 98 gramov na prevožen kilometer, če upoštevamo življenjsko dobo vozila 10 let in 15.000 prevoženih kilometrov na leto.
In koliko, če ~10% Tesel v 10 letih rabi zamenjavo baterije?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Na Norveškem je en primerek z vgrajeno DRUGO baterijo. Prevoženih cca. 100k z njo in degradacijo 9%... Vzorec je še precej majhen. Predvsem pa še ni prave časovne komponente.
1. Nemci ugasnejo nuklearke 2. Nemci premaknejo velik delež proizvodnje elektrike na umazan premog 3. Nemci pogruntajo, da proizvodnja elektrike s premogom vrže v zrak veliko CO2 4. Nemci zaključijo, da je smrdenje okolja z dizli še naprej OK
Razlika je tudi v tem, kaj ti smrdi pod nosom in kaj je eventuelno izpuščeno nadzorovano in skozi kakšne filtre.
Rajši termoelektrarno, ki se lahko nadgradi z boljšimi filtri, drugačno tehnologijo (ali pa zamenja v celoti za kaj drugega), kot 100.000 vozil ki pridejo v LJ vsak dan...
1. Nemci ugasnejo nuklearke 2. Nemci premaknejo velik delež proizvodnje elektrike na umazan premog 3. Nemci pogruntajo, da proizvodnja elektrike s premogom vrže v zrak veliko CO2 4. Nemci zaključijo, da je smrdenje okolja z dizli še naprej OK
Logika! :)
Si blizu, ampak malo drugace:
1. Nemci ugasnejo nuklearke 2. Nemci premaknejo velik delež proizvodnje elektrike na umazan premog 3. Nemci pogruntajo, da proizvodnja elektrike s premogom vrže v zrak veliko CO2, na veliko sadijo fotovoltaiko 4. Nemski energetiki ugotovijo, da geekovski hipsterji mislijo na fotovoltaiko polniti 3 tonske avtomobile in po dveh srcnih zastojih, nekaj samomorih in hudih primerih skiljenja zaradi extremnega zavijanja z ocmi... 4. Nemci zaključijo, da je smrdenje okolja z dizli še naprej OK, oz. bolje od zrusitve celotnega energetskega sistema
da bi morala poraba dizelskega motorja na 100 km znašati 2,2 litra, bencinskega pa 2,6 litra
Jaz sem za. In kolikor milijonov (ali milijard?) evrov je že bilo vloženega v razvoj bencinskih in dizelskih motorjev, bi pričakoval da bo to postala realnost, a realnost je da moja Kia porabi med 5.2 in 5.6 namesto oglaševanih 4.0.
Kar se pa raziskave tiče pa je moje mnenje da nemcev ni za jemati resno, ker se premišljajo kakor veter zapiha. Lansko leto je bila taka gonja proti dizlom, a če bo šl otako naprej, bojo raje prepovedali električne avte.
da bi morala poraba dizelskega motorja na 100 km znašati 2,2 litra, bencinskega pa 2,6 litra
Jaz sem za. In kolikor milijonov (ali milijard?) evrov je že bilo vloženega v razvoj bencinskih in dizelskih motorjev, bi pričakoval da bo to postala realnost, a realnost je da moja Kia porabi med 5.2 in 5.6 namesto oglaševanih 4.0.
Kar se pa raziskave tiče pa je moje mnenje da nemcev ni za jemati resno, ker se premišljajo kakor veter zapiha. Lansko leto je bila taka gonja proti dizlom, a če bo šl otako naprej, bojo raje prepovedali električne avte.
Kar bi bilo glede na situacijo v kateri so, edina logicna odlocitev. Ce se bo kdo vozil masovno z elektricnimi avtomobili, bojo to Francozi. Pa se njih cakajo masovna vlaganja v daljnovode.
Lol. Ko sam VW pove, da so podatki iz Instituta nepravilni in so e-Avtomobili cistejsi.
Ne vem za saharske predele, ampak v nemskem primeru zagotovo ne. Fotovoltaiki dejansko uvazajo energijo iz kitajske (ki je potrebna za izdelavo panelov in presega, ali pa je blizu energiji, ki jo v svoji zivljenski dobi paneli ustvarijo), nukleark se branimo, ceprav so dalec najbolj varen (tudi napram fotovoltaiki) in cist izvir energije, hkrati pa se hipsterji slepijo, da so nekaj naredili za planet, ceprav ga se bolj svinjajo. Ampak saj se ne gre za ekologijo, mar ne? Samo poziranje je pomembno, ostalo je izgovor.
Kar bi bilo glede na situacijo v kateri so, edina logicna odlocitev. Ce se bo kdo vozil masovno z elektricnimi avtomobili, bojo to Francozi. Pa se njih cakajo masovna vlaganja v daljnovode.
Od kje bodo pa potem Italijani dobili svojo elektriko? No, ja, bodo spet "priključili" Primorsko in še par teritorijev...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Kar bi bilo glede na situacijo v kateri so, edina logicna odlocitev. Ce se bo kdo vozil masovno z elektricnimi avtomobili, bojo to Francozi. Pa se njih cakajo masovna vlaganja v daljnovode.
Od kje bodo pa potem Italijani dobili svojo elektriko? No, ja, bodo spet "priključili" Primorsko in še par teritorijev...
Lol. Ko sam VW pove, da so podatki iz Instituta nepravilni in so e-Avtomobili cistejsi.
Ne vem za saharske predele, ampak v nemskem primeru zagotovo ne. Fotovoltaiki dejansko uvazajo energijo iz kitajske (ki je potrebna za izdelavo panelov in presega, ali pa je blizu energiji, ki jo v svoji zivljenski dobi paneli ustvarijo), nukleark se branimo, ceprav so dalec najbolj varen (tudi napram fotovoltaiki) in cist izvir energije, hkrati pa se hipsterji slepijo, da so nekaj naredili za planet, ceprav ga se bolj svinjajo. Ampak saj se ne gre za ekologijo, mar ne? Samo poziranje je pomembno, ostalo je izgovor.
Ker sem nekje v komentarjih zasledil izjavo, da solarne celice v vsej svoji življenjski dobi s svojo proizvodnjo ne pokrijejo izpustov potrebnih za izdelavo... sem najprej malo bruhnil - potem posumil, da se nekdo gre sarkazma, potem me je pa zanimalo koliko pa res? In zdaj imam doktorat iz bullshit univerze kot gospod v omenjeni študiji v novici...
Slovenski proizvod solarnega panela z nazivno močjo 365W, cena €215, garancija 25 let = 85% nazivne moči panela. V online kalkulator cene elektrike vnesem 1.600kWh, kar znese električno položnico €214 (~cena enega panela). Mogoče celoten material panela ni sestavljen iz elektrike? Ampak toliko sem plačal zanj... Več pozneje*
Panel postavim na lokacijo NE-Krško in v letu dni proizvede 412kWh. V štirih letih proizvede 1.600kWh pri izgubah 24%.
*če koga moti, da je nekje v procesu proizvodnje panela bil porabljen večji CO2 kot za samo električno energijo, pa strogo zahtevajte CO2 davek. VSAK proizvod mora imeti izračunano CO2 porabo do točke, ko ga vi kupite. Na blagajni vam lepo štancnejo CO2 davek - vsi bomo veseli.
*Life-cycle greenhouse-gas emissions of energy sources (Wiki): Solar PV med 18-180 gCO2eq/kWh
Če se zatakne - pritisni močneje. Če se zlomi - bil je skrajni čas za nakup novega.
Včasih bi tako sranje brez linka moderatorji izbrisali, danes pa...odpirajo dve novici o isti študiji, ki je itak fake znanost v rangu nasprotnikov cepljenja. Če bi se zee na to karkoli spoznal, bi zaklenil obe novici. Če bi se kdorkoli na to spoznal, bi bila največ ena, pa še ta bi morala bit dopolnjena s tem kar je o njej povedal VW. Ampak kaj ko se ne posluša folka, ki pravi, da gre ta forum v maloro...
Lol. Ko sam VW pove, da so podatki iz Instituta nepravilni in so e-Avtomobili cistejsi.
Ne vem za saharske predele, ampak v nemskem primeru zagotovo ne. Fotovoltaiki dejansko uvazajo energijo iz kitajske (ki je potrebna za izdelavo panelov in presega, ali pa je blizu energiji, ki jo v svoji zivljenski dobi paneli ustvarijo), nukleark se branimo, ceprav so dalec najbolj varen (tudi napram fotovoltaiki) in cist izvir energije, hkrati pa se hipsterji slepijo, da so nekaj naredili za planet, ceprav ga se bolj svinjajo. Ampak saj se ne gre za ekologijo, mar ne? Samo poziranje je pomembno, ostalo je izgovor.
Ker sem nekje v komentarjih zasledil izjavo, da solarne celice v vsej svoji življenjski dobi s svojo proizvodnjo ne pokrijejo izpustov potrebnih za izdelavo... sem najprej malo bruhnil - potem posumil, da se nekdo gre sarkazma, potem me je pa zanimalo koliko pa res? In zdaj imam doktorat iz bullshit univerze kot gospod v omenjeni študiji v novici...
Slovenski proizvod solarnega panela z nazivno močjo 365W, cena €215, garancija 25 let = 85% nazivne moči panela. V online kalkulator cene elektrike vnesem 1.600kWh, kar znese električno položnico €214 (~cena enega panela). Mogoče celoten material panela ni sestavljen iz elektrike? Ampak toliko sem plačal zanj... Več pozneje*
Panel postavim na lokacijo NE-Krško in v letu dni proizvede 412kWh. V štirih letih proizvede 1.600kWh pri izgubah 24%.
*če koga moti, da je nekje v procesu proizvodnje panela bil porabljen večji CO2 kot za samo električno energijo, pa strogo zahtevajte CO2 davek. VSAK proizvod mora imeti izračunano CO2 porabo do točke, ko ga vi kupite. Na blagajni vam lepo štancnejo CO2 davek - vsi bomo veseli.
*Life-cycle greenhouse-gas emissions of energy sources (Wiki): Solar PV med 18-180 gCO2eq/kWh
In koliko ur osvetlitve pod kakšnim povprečnim kotom si vnesel za izračun? No, zato se lahko o tehniki pogovarjamo le tehnični kadri....
Včasih bi tako sranje brez linka moderatorji izbrisali, danes pa...odpirajo dve novici o isti študiji, ki je itak fake znanost v rangu nasprotnikov cepljenja. Če bi se zee na to karkoli spoznal, bi zaklenil obe novici. Če bi se kdorkoli na to spoznal, bi bila največ ena, pa še ta bi morala bit dopolnjena s tem kar je o njej povedal VW. Ampak kaj ko se ne posluša folka, ki pravi, da gre ta forum v maloro...
Vidiš le tisto kar želiš in v normativih, ki dajo pozitiven rezultat tvojemu prepričanju.
Pod črto: Treba se je veliko vozit, da je EV upravičen. Super prispevek k bruto emisijam.
Včasih bi tako sranje brez linka moderatorji izbrisali, danes pa...odpirajo dve novici o isti študiji, ki je itak fake znanost v rangu nasprotnikov cepljenja. Če bi se zee na to karkoli spoznal, bi zaklenil obe novici. Če bi se kdorkoli na to spoznal, bi bila največ ena, pa še ta bi morala bit dopolnjena s tem kar je o njej povedal VW. Ampak kaj ko se ne posluša folka, ki pravi, da gre ta forum v maloro...
Vidiš le tisto kar želiš in v normativih, ki dajo pozitiven rezultat tvojemu prepričanju.
Pod črto: Treba se je veliko vozit, da je EV upravičen. Super prispevek k bruto emisijam.
In koliko ur osvetlitve pod kakšnim povprečnim kotom si vnesel za izračun? No, zato se lahko o tehniki pogovarjamo le tehnični kadri....
Ok, gospod Tehnični Kader... jaz sem napisal: panel na lokaciji NEK - torej so upoštevani podatki o sončni obsevanosti od tam. Pod nobenim povprečnim kotom ampak kar optimalen naklon za fiksno instalacijo na omenjeni lokaciji.
Pričakujem enak izračun od Vas, da lahko primerjamo podatke. Hvala.
Če se zatakne - pritisni močneje. Če se zlomi - bil je skrajni čas za nakup novega.
Včasih bi tako sranje brez linka moderatorji izbrisali, danes pa...odpirajo dve novici o isti študiji, ki je itak fake znanost v rangu nasprotnikov cepljenja. Če bi se zee na to karkoli spoznal, bi zaklenil obe novici. Če bi se kdorkoli na to spoznal, bi bila največ ena, pa še ta bi morala bit dopolnjena s tem kar je o njej povedal VW. Ampak kaj ko se ne posluša folka, ki pravi, da gre ta forum v maloro...
Ja, problem vas dogmatikov je, da ne dopustite razprave o nečem, kar smatrate kot sveto.
V Boga se ne dvomi. V Lenina/Stalina/Tita/Maozedonga/Pol Pota/Obamo/Trumpa/Janšo/Kučana se ne dvomi. V WW2 se ne dvomi. V cepiva se ne dvomi. V fotovoltaiko se ne dvomi.
Jaz pa zagovarjam znanost in posledično dvomim v VSE. Tudi v tvojo pamet.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Ja, problem vas dogmatikov je, da ne dopustite razprave o nečem, kar smatrate kot sveto.
V Boga se ne dvomi. V Lenina/Stalina/Tita/Maozedonga/Pol Pota/Obamo/Trumpa/Janšo/Kučana se ne dvomi. V WW2 se ne dvomi. V cepiva se ne dvomi. V fotovoltaiko se ne dvomi.
Jaz pa zagovarjam znanost in posledično dvomim v VSE. Tudi v tvojo pamet.
Ne vem sicer katero neumnost hočeš zagovarjat, ali da fotocelice porabijo več elektrike za proizvodnjo kot jo naredijo, ali neumnost te študije, ampak za prvo bi rabil kakšen link iz tega tisočletja, za drugo smo pa napisali že vse kar je za napisat v originalni novici na slo-techu (ta je slaba kopija že tako slabega originala, ampak niti ne more bit dobra, če je že študija zanič, zakaj, je že bilo napisano, še preden je to napisal še VW). Zarad mene lahko dvomiš in lahko računaš še stokrat kaj je bolj umazano, ampak računaj pravilno in celovito, ne tako kot ta "doktor", ki je imel rezultat, potem pa računal tako, da je nekako prilezel do tistega rezultata.
Včasih bi tako sranje brez linka moderatorji izbrisali, danes pa...odpirajo dve novici o isti študiji, ki je itak fake znanost v rangu nasprotnikov cepljenja. Če bi se zee na to karkoli spoznal, bi zaklenil obe novici. Če bi se kdorkoli na to spoznal, bi bila največ ena, pa še ta bi morala bit dopolnjena s tem kar je o njej povedal VW. Ampak kaj ko se ne posluša folka, ki pravi, da gre ta forum v maloro...
Vidiš le tisto kar želiš in v normativih, ki dajo pozitiven rezultat tvojemu prepričanju.
Pod črto: Treba se je veliko vozit, da je EV upravičen. Super prispevek k bruto emisijam.
S tabo kot skrajnim vernikom EKO EV religije se v bodoče ne bom več ubadal. Bom pa še enkrat izpostavil en svoj pogled za katerega me ni še nihče prepričal, da ne drži. EV skrajni verniki negirate dejstvo da se danes proizvede recimo teu 100 enot električne nergije. Na trg bo prišlo kot trdite v relativno hitrem obdobju veliko EV vozil. Potrebovalo se bo reciva 120 enot električne energije. Dokaži mi da ne bo večina tega povečanja (pomoje prek 90%, nisem iskal koliko obnovljivih virov se bo zgradilo. Nenazadnje pa tudi obnovljivi viri prva leta "delajo na pretžno fosilno energijo, ki je bila vložena v proizvodnjo") v naslednjih 5-10 iz premoga in plina. Lej lahko je nekaj pod preprogo metat ampak enkrat bo prišlo na dan. Nemci so kolker gledam dojeli, da so se z odklopom nuklearne ustrelili v koleno.. Politika njihova še zanika a trg kaže drugače. Negativne cene ko vetrnice in sonce dela na polno... VW recimo pač mora it v reklamno kampanijo, da bo čez 3-7-10 let nekako dosegel tisto kar si je politika zadala za cilj. Pa nekje je treba liflete nastavit absolutnim skrajnim vernikom. In še ekrat. Nisem proti EV-jem. Ampak bolj ko berem in vrtam okoli več vprašanj imam glede celotne verige v EV. Marsikaterih informacij ni najti. Tole kar si linkal pa ob priliki pogledam.
Čemu? Premog in plin sta čistejša od izgorevanja nafte ali bencina pod visokimi pritiski v bližini prebivališč ljudi. Če te skrbi za CO2, potem se pa itak že zdaj ne voziš z osebnim avtomobilom, ker premikanje več kot tone pleha zgolj za osebni transport nima nikakršnega smisla.
Čemu? Premog in plin sta čistejša od izgorevanja nafte ali bencina pod visokimi pritiski v bližini prebivališč ljudi. Če te skrbi za CO2, potem se pa itak že zdaj ne voziš z osebnim avtomobilom, ker premikanje več kot tone pleha zgolj za osebni transport nima nikakršnega smisla.
Mene ne skrbi nič kar skrbi tebe. CO2 mi je osnovna surovina! Sem že velikokrat napisal, da mi je pogonski sklop precej zadnja stvar na vozilu. In še enkrat ne vidim pa nikjer take prednosti EV-jev kot se jo predstavlja in jo tu zagovarja nekaj piscev.
EV skrajni verniki negirate dejstvo da se danes proizvede recimo teu 100 enot električne nergije.
A res, kje?
Na trg bo prišlo kot trdite v relativno hitrem obdobju veliko EV vozil. Potrebovalo se bo reciva 120 enot električne energije.
Ne, to bluzite in se bojite vi, ki ne poznate logike (zato sem ti dal link). Če od jutri naprej prodajajo samo še EV, bo trajalo 20 let, da se zamenjajo (skoraj) vsi ICE avti, in s tem bi poraba elektrike narasla za 20-30 procentov. Bolj realno je, da se bojo samo (ali pa recimo 90%) električni avtomobili prodajali tam okoli leta 2030. In če bo do takrat delež linearno rastel, bomo teh 20-30 procentov več potrebovali tam okoli leta 2050. V resnici bo LAHKO zaradi drugih stvari, kot so selitev proizvodnje nazaj v Evropo, toplotne črpalke, klime in nasploh "višji standard", v tem času poraba zrastla tudi za 50%, EV bojo pa samo en manjši del v tem.
Dokaži mi da ne bo večina tega povečanja (pomoje prek 90%, nisem iskal koliko obnovljivih virov se bo zgradilo. Nenazadnje pa tudi obnovljivi viri prva leta "delajo na pretžno fosilno energijo, ki je bila vložena v proizvodnjo") v naslednjih 5-10 iz premoga in plina.
Slovenija brez JEK2 leta 2050 ne bo imela zadost elektrike, z EV ali brez njih. Pa tudi če bi vso elektriko za EV naredili iz premoga ali nafte, bi bili čistejši od ICE. Po CO2, še bolj pa po ostalih plinih, ki so zares strupeni. Dokaz za to so že hibridi, ki delajo elektriko z ICE motorjem, pa po mestu porabijo 3,5 litre.
Nemci so kolker gledam dojeli, da so se z odklopom nuklearne ustrelili v koleno..
Nemci so zabluzili, ta študija je samo še en dokaz več za to.
In še enkrat ne vidim pa nikjer take prednosti EV-jev kot se jo predstavlja in jo tu zagovarja nekaj piscev.
Jaz jo vidim: Ko bomo začeli graditi fuzijske elektrarne, ne bo treba še enkrat izšolati par generacij ljudi, ki so vajeni ropota motorjev z notranjim izgorevanjem, da električni avtomobili ne ogrožajo njihove mačistične identitete.
Se en dokaz, da je mogoce znanstveno dokazati katerokoli trditev, ce je na voljo dovolj denarja za raziskavo. Drugace receno, rezultati vsake raziskave so odvisni od tistega, ki to raziskavo financira. Pa le slepo verujte "znanosti"... na vseh podrocjih...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
No shit, če so pa 10 let nazaj switchal iz jedrske elektrike na premogovo! Bedaki na kubik. Iz čiste energije grejo na najbolj umazano možno, potem se pa trkajo po prsih kako je dizel čist. Valda, proti premogu pa res.
In še enkrat ne vidim pa nikjer take prednosti EV-jev kot se jo predstavlja in jo tu zagovarja nekaj piscev.
Jaz jo vidim: Ko bomo začeli graditi fuzijske elektrarne, ne bo treba še enkrat izšolati par generacij ljudi, ki so vajeni ropota motorjev z notranjim izgorevanjem, da električni avtomobili ne ogrožajo njihove mačistične identitete.
Jah pač ne voziš od hm ja 7 leta dizlov. Včasih je bila pač v ruralnih delih "praksa", da ko si dosegel pedale si šel na traktor. Meni je še tihi bencinc prve pol ure čuden. No zadnja 2 avta v lasti tudi nista glasna za moje kriterije. Včasih kar moteče, ker ne slišim ali se je ob postanku ugasnil ali ne. Se je pa milina furat po brzpotjih v naravi z odprtim EV (UTV). Ampak zadeva s svinčenimi baterijami ima nikakršen realen doseg za resne ture. JE pač treba najprej kam priti. Bo treba nabavit prikolco za kam peljat. Pa kujoni so me pred par tedni pozvali, da ga ne smem več rabit ker imajo bojda neko napako. Še preverjajo, če je moj tudi med njimi. Nisem pa slišal da bi bil Polaris kaj v žlahti s Teslo. Glede na lokalni servis na tej srani atlantika zgleda kot da je.
Produkcija plinov v prebavilih Količina plinov, ki se tvorijo v prebavilih, je odvisna od posameznika (količina encimov, funkcija trebušne slinavke, črevesna flora) in od hrane, ki jo uživa. V tankem črevesju je le malo plina in ta večinoma pride iz želodca. Prisoten je tudi ogljikov dioksid (CO2), ki je produkt reakcije med kislim želodčnim sokom (HCl) in bikarbonatom iz izločkov trebušne slinavke. Med vsakim obrokom se lahko tvori 500 do 600 ml CO2, ki pa se večinoma takoj absorbira v kri. V debelem črevesu nastaja največja količina plinov, okrog 7 do 10 L dnevno. Glavni vir teh plinov je bakterijska presnova. "Plini, ki nastajajo v črevesju kot posledica bakterijske presnove so (v oklepajih so deleži plina glede na celoten flatus): ogljikov dioksid / CO2 (10 - 30%) , metan / CH4 (0 - 10%), vodik / H2 (0 - 50%) manjša količina plinov, ki vsebujejo žveplo. Ti plini so pomešani še z različnimi količinami kisika / O2 (0 - 10%) in dušika / N2 (20 - 90%), ki v črevesje prideta preko pogoltanega zraka ali z difuzijo iz krvi. Kisik, dušik, vodik, ogljikov dioksid in metan so brez vonja. V flatusu pa je še manjši delež plinov, ki vsebujejo žveplo in prispevajo neprijeten vonj. To so predvsem metanetiol (CH3SH), vodikov sulfid (H2S) in dimetil sulfid ((CH3)2S). Te pline med presnavljanjem proizvajajo določene bakterije, ki endogene sulfate in sulfate iz hrane reducirajo v sulfid. Med hrano, ki vsebuje veliko sulfatov, spada brokoli, cvetača, čebula, nekatere začimbe in oreščki. K proizvodnji teh plinov prispevajo tudi aminokisline, ki vsebujejo žveplo (npr. metionin in cistein)."
1. Nemci ugasnejo nuklearke 2. Nemci premaknejo velik delež proizvodnje elektrike na umazan premog 3. Nemci pogruntajo, da proizvodnja elektrike s premogom vrže v zrak veliko CO2 4. Nemci zaključijo, da je smrdenje okolja z dizli še naprej OK
Spustil si še: 1. Američani, in za njimi kitajci, vlagajo v razvoj EV. 2. Kepa EVjev se začne valiti z brega. 3. Nemška avtomobilska podjetja najavijo, da bojo v par letih elektrificirala celotne palete produktov, ki bojo čisto potolkle Teslo. 4. Nemci dejansko najamejo Teslo, jo razstavijo in jo natančno ogledajo. 5. Nemci na svoje dizel SUVje začnejo montirati 4 auspuhe. Inštitut IFO ugotovi, da je ICE kul. 6. Novica o izsledkih inštituta IFO se prvič pojavi na slo-techu. 7. Slovenski pogodbeniki nemške avtomobilske industrije ugotovijo, da je ICE kul. 8. Novica o izsledkih inštituta IFO se, za ziher, 14 dni pozneje še drugič pojavi na slo-techu.