» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
174 / 180
»»

dovela ::

Dokazano povzročajo celo raka, kar potrujejo celo svetovna zdravstvena organizacija:
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
Debra T Silverman
American Journal of Epidemiology, Volume 187, Issue 6, June 2018, Pages 1149-1152
https://academic.oup.com/aje/article/18...

Blinder je izjavil:

Pa to so vse neki cherry-pickani članki, v katere noben ne verjame


Ne, niso nič cherry pickani, želiš da ti dam link do metaštudije (torej združene ugotovitve in evalvacija več kot 50tih znanstvenih člankov)? AL pa še bolje: zgoglaj sam in se prepričaj da drži. Lahko pa narediva tudi en preprost preizkus ki ti bo pokazal da je tvoj avtomobilski izpuh škodljiv, zapri se z prižganim bencinskim ali dizelskim avtom v garažo za 2 uri, jaz se bom pa z električnim. GARANTIRAM da ven ne prideš več živ! Si za ta preizkus? Sicer ta preizkus ni znanstven, vendar glede na tvoj "state of mind" do tja niti ne boš nikoli prišel, zato ti je treba pojasnit na bolj preprost način.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

BlaY0 je izjavil:

dovela je izjavil:


S tem da v resnici je stroškov z vzdrževanjem in popravili pri ICE precej več kot pri EV, tako da če že kaj je s tem ko tega ni upošteval v enačbi šel na roke ICE pogonu (glej graf spodaj).

Te moram popravit, stroške servisiranja ICE je upošteval in to izdatno. Več kot 2x več kot dam jaz za servisiranje svojega.

Upošteval je 300 EUR na leto, kar še za redni servis takega avta ni zadost, kaj šele da se ti kaj pokvari (kar brez dvoma se slej ko prej). No, ampak to itak ni glavina stroška, lahko zarad mene upoštevaš na je 0 EUR letno za servis ICEja, pa še vedno point ostaja: EV je cenejši nakup ko upoštevaš vse stroške v večini primerov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

Diesel emissions cause cancer

The World Health Organisation says exposure to exhaust emissions from diesel engines definitely increases the possibility of tumours. The WHO has previously said diesel exhausts were 'probably' carcinogenic, but now a WHO body, the International Agency for Research on Cancer, says it is definitely a cause of lung and possibly of bladder tumours.
https://www.transportenvironment.org/di...

Torej DEFINITIVNO povzroča raka na pljučih, ter po vsej verjetnosti še raka na mehurju (za raka na mehurju še ni 100 procentnih dokazov).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

kixs ::

Se kar utrujas... pa cele romane lepis...

dovela ::

Nič ne utrujam, samo tebe izobražujem. Par odstavkov je zate cel roman lol, se vidi da nič ne bereš in si popolnoma nerazgledan in neizobražen. Kako boš pa prebral eno navadno 300 stransko knjigo, če je pa že pol A4 strani zate "cel roman".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

BlaY0 ::

dovela je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

dovela je izjavil:


S tem da v resnici je stroškov z vzdrževanjem in popravili pri ICE precej več kot pri EV, tako da če že kaj je s tem ko tega ni upošteval v enačbi šel na roke ICE pogonu (glej graf spodaj).

Te moram popravit, stroške servisiranja ICE je upošteval in to izdatno. Več kot 2x več kot dam jaz za servisiranje svojega.

Upošteval je 300 EUR na leto, kar še za redni servis takega avta ni zadost, kaj šele da se ti kaj pokvari (kar brez dvoma se slej ko prej). No, ampak to itak ni glavina stroška, lahko zarad mene upoštevaš na je 0 EUR letno za servis ICEja, pa še vedno point ostaja: EV je cenejši nakup ko upoštevaš vse stroške v večini primerov.

Je zadosti, lahko potrdim iz prve roke. Pokvari se lahko pa tudi kaj na Tesli.

Tu se ne bi čisto strinjal s tabo. Kot prvo moraš sploh izkazati interes da boš avto (katerikoli) sploh kupoval. Da boš kar tako za brezveze menjal nima smisla in se NE splača, še posebej če prevoziš kolikor povprečen Slovenec prevozi na leto se pravi 12k. Jaz recimo za svojega ICE-ja nikoli nisem plačeval polnega kaska in ga tudi ne mislim pa sem kupil novega, pa tudi če bi ga bi bil vsaj 2x nižji od omenjenega. Pri EV-ju bi se iz preventivnih razlogov definitivno odločil da ga.

dovela ::

Tu se ne bi čisto strinjal s tabo. Kot prvo moraš sploh izkazati interes da boš avto (katerikoli) sploh kupoval. Da boš kar tako za brezveze menjal nima smisla in se NE splača, še posebej če prevoziš kolikor povprečen Slovenec prevozi na leto se pravi 12k.

Če kupuješ ravno nov avto se splača kupit električnega, drži, v veliki večini primerov. Če pa ne kupuješ in da bi kar tako menjal kljub temu da imaš pred kratkim na novo kupljenega bencinarja, pa samo če delaš veliko kilometrov, pa še tam ne vedno. Če je ICE star recimo 5 let, potem pa se lahko splača menjat, lahko pa ne, vse je odvisno od kilometrine, modela in vsega ostalega, treba je pač preračunat.

Jaz recimo za svojega ICE-ja nikoli nisem plačeval polnega kaska in ga tudi ne mislim pa sem kupil novega, pa tudi če bi ga bi bil vsaj 2x nižji od omenjenega.

Tudi za EV lahko ne plačuješ kaska, če tako želiš. Isto kot pri ICE. Ali pa ga, isto kot pri ICE.

Je zadosti, lahko potrdim iz prve roke. Pokvari se lahko pa tudi kaj na Tesli.

150 EUR letno je zadosti za servis? Ja če ga imaš nek mali avto in ga voziš k nekomu ki dela "pod kozolcem" in trpiš potencialno vse slabosti takega početja ali če delaš sam. Ampak to itak ni glavina stroška, lahko zarad mene upoštevaš na je 0 EUR letno za servis ICEja, pa še vedno point ostaja: EV je cenejši nakup ko upoštevaš vse stroške v večini primerov. Če imaš Passata kot je bil omenjen in ga voziš na normalne servise ne boš prišel čez samo z 150 EUR letno. In na ICEju se mnogo prej kaj pokvari, ker je mnogo bolj kompliciran in ima mnogo več komponent (slika spodaj):


ICE pogon je mnogo bolj kompliciran in s tem bolj pokvarljiv kot pa EV pogon, tu sploh ni primerjave.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

BlaY0 ::

dovela je izjavil:


Če kupuješ ravno nov avto se splača kupit električnega, drži, v veliki večini primerov. Če pa ne kupuješ in da bi kar tako menjal kljub temu da imaš pred kratkim na novo kupljenega bencinarja, pa samo če delaš veliko kilometrov, pa še tam ne vedno. Če je ICE star recimo 5 let, potem pa se lahko splača menjat, lahko pa ne, vse je odvisno od kilometrine, modela in vsega ostalega, treba je pač preračunat.

Tu se strinjava, čeprav moj je kupljen nov zdaj star že 8 let in se mi ga po vseh preračunih še vedno ne izplača menjat za EV.

dovela je izjavil:


150 EUR letno je zadosti za servis? Ja če ga imaš nek mali avto in ga voziš k nekomu ki dela "pod kozolcem" in trpiš potencialno vse slabosti takega početja ali če delaš sam.

No kot prvo avto (Touran) niti ni tako mali, ni pa niti velik. Servisiran je do konca podaljšane garancije na pooblaščenem VW servisu, kasneje na nepooblaščenem a še vedno pravem. Vse dele in tekočine za izvedbo servisov kupim sam in do zdaj me je redni letni servis kumulativno stal 120 EUR/leto.

dovela ::

Tu se strinjava, čeprav moj je kupljen nov zdaj star že 8 let in se mi ga po vseh preračunih še vedno ne izplača menjat za EV.

Verjetno si vzel kakšnen model EV ki ni ugoden. Povej kateri model EV si vzel v obzir in ti predlagam podobno dobrega cenejšega. Vejamem da se računica zna obrniti.

Vse dele in tekočine za izvedbo servisov kupim sam in do zdaj me je redni letni servis kumulativno stal 120 EUR/leto.

To večina ljudi ne dela, večina ljudi gre lepo na servis in je to to in plačajo po 300 EUR. Sicer pa 120 EUR na leto je samo mali servis, ko bo veliki bo zgodba drugačna plus še izredni servisi ko se bodo stvari začele kvariti, to je vse treba upoštevati.

Škoda ko je slika že zbrisana, vendar pri eni navadni Toyoti je tip plačal 365 EUR za servis in spodaj mu ljudje govorijo da je to povsem običajna cena in to je bil povsem običajni redni servis:
https://slo-tech.com/forum/t813714/0

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

BlaY0 ::

dovela je izjavil:

Tu se strinjava, čeprav moj je kupljen nov zdaj star že 8 let in se mi ga po vseh preračunih še vedno ne izplača menjat za EV.

Verjetno si vzel kakšnen model EV ki ni ugoden. Povej kateri model EV si vzel v obzir in ti predlagam podobno dobrega cenejšega. Vejamem da se računica zna obrniti.

Vzel sem točno tega v katerega temi se nahajava. Ja, se strinjam lahko bi vzel kakega drugega, ki pa me načeloma ne zanima oziroma me ŠE ne zanima.

dovela je izjavil:


Vse dele in tekočine za izvedbo servisov kupim sam in do zdaj me je redni letni servis kumulativno stal 120 EUR/leto.

To večina ljudi ne dela, večina ljudi gre lepo na servis in je to to in plačajo po 300 EUR. Sicer pa 120 EUR na leto je samo mali servis, ko bo veliki bo zgodba drugačna plus še izredni servisi ko se bodo stvari začele kvariti, to je vse treba upoštevati.

Škoda ko je slika že zbrisana, vendar pri eni navadni Toyoti je tip plačal 365 EUR za servis in spodaj mu ljudje govorijo da je to povsem običajna cena in to je bil povsem običajni redni servis:
https://slo-tech.com/forum/t813714/0

Vem, saj pravim, da jaz nisem "večina" kar se potrošnje tiče, sem pa skoraj "večina" kar se tiče prevoženih km letno (15k).

Ja, vem koliko stane servis... pa v bistvu ne servis sam (cena servisne ure se ne razlikujejo bistveno od servisa do servisa), največ se pozna olje. Tukaj pred sabo imam predračune od Porsche Ljubljana za leto 2016, 17 in 18 v katerih mi olje ponujajo po ceni med 22 in 34 EUR za liter, kar je bilo v tistem cajtu skoraj 2x več kot sem jaz plačal za 4 litre (toliko gre v mlinček moje zverine). Zdaj, kdor se pri polni zavesti odloči, da bo olje plačeval po 7-kratni ceni, se pač tako odloči. Jaz se ne odločim tako. Je pa zanimivo, da folk najbolj nategujejo ravno pri tistem (to si upam trditi), kar bi danes znala že skoraj vsaka stara mama naročiti prek interneta. Najbolj žalostno je pa to, da dobesedno s šaflo za sneg mečejo denar skozi okno a se tega sploh ne zavedajo, potem pa jamrajo kako drago je dopolnilno zavarovanje.

V moji kumulativi 120 EUR/letno je tudi menjava diskov + ploščic spredaj/zadaj + 2x menjava zavorne tekočine in svečk. Ja, pride še jermen/ketna ampak nič bat (sem tudi to vkalkuliral), za to imam še dve liti cajta in bo kumulativo servisiranja zvišalo na 140 EUR/leto.

valinoratina ::

Vzel sem točno tega v katerega temi se nahajava. Ja, se strinjam lahko bi vzel kakega drugega, ki pa me načeloma ne zanima oziroma me ŠE ne zanima.

No tesla model 3 ima ene 2 do 3x večjo moč motorja od tistega ICE ki naj bi zamenjal, to ni primerljivo. Imaš precej cenejše (in slabše, vendar še zmeraj ok) EVje na voljo.

BlaY0 ::

Vem. Načeloma bi lahko dobil tudi kaj v rangu 35k. Recimo Kangoo ali Berlingo samo ta dva imata pa res malo majhen doseg za kar bi jaz ta trenutek ta avto potreboval. Skratka počakam še par let, da se mulci ne bodo več hoteli z mano vozit, potem si pa definitivno lahko kupim E-Fičota pa tudi kaj v stilu Dacia Spring bi bilo čisto OK. Za daljša potovanja pa enostavno najamem dizla za tista dva tedna. Ali pa enostavno sploh ne kupim več avta, ker mi car sharing in e-bike čisto zadostuje, za daljša potovanja pa najem in je to to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

mugen999 ::

BlaY0 je izjavil:


Zdaj, kdor se pri polni zavesti odloči, da bo olje plačeval po 7-kratni ceni, se pač tako odloči. Jaz se ne odločim tako.

Vglavnem se ljudje o tem ne odločijo, ampak so prisiljeni v ta rop pri belem dnevu. V času garancije je pač potrebno vozit tja avto da garancija tiste tri leta pač velja, lahko ima motor tovarniško napako in po dveh letih kaput naredi, kaj boš potem, dal 8k eur za nov motor ? Ljudje ki pa se po preteku garancije pustijo takole ropat pri belem dnevu so pa ja, meni tudi nerazumljivi. Imaš pa tudi take ki dobro zaslužijo in pač vozijo na uradne kjer "lepo poskrbijo za njih". Seveda pa nevedo da na njihovih avtih delajo te osnovne servise najmlajši in najneizkušenejši "mehaniki", v ameriki jim celo ne pravijo mehaniki, ampak lube guy-i.

S tem da danes olje ni več tako drago na uradnih, jih je narod pogruntal, zato so pa prešli na dražitev filtrov. Namreč tam jih ni sram računat en zanikrn filter kabine po 45 eur z davkom, medtem ko identičen filter na autodocu pride 11 eur, ja z davkom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mugen999 ()

BlaY0 ::

mugen999 je izjavil:

BlaY0 je izjavil:


Zdaj, kdor se pri polni zavesti odloči, da bo olje plačeval po 7-kratni ceni, se pač tako odloči. Jaz se ne odločim tako.

Vglavnem se ljudje o tem ne odločijo, ampak so prisiljeni v ta rop pri belem dnevu. V času garancije je pač potrebno vozit tja avto da garancija tiste tri leta pač velja...

Ne niso v to prisiljeni. Kot rečeno jaz sem imel 6 let podaljšane garancije in sem torej 6 let vozil avto na uradni pooblaščen servis, s seboj pa sem vedno prinesel škatlo z vsemi deli za vgradnjo + olje.

Za moje pojme gre za čisto in popolno ignoranco ljudi. Jih ne zanima, ker se s tem ne želijo ukvarjati in enostavno plačajo, čeprav jim ne bi bilo treba.

Ma daj lepo te prosim, kufe iz avtomata za 80 Centov ti plačajo ter mogoče na koncu avto operejo, tebi se pa fino zdi češ, glejte kako me po rokah nosijo.

Filter potniške kabine za moj avto (v lastni režiji) je med 8 in 10 EUR in vsak ki zna v browserju YouTube zalaufat, ga bi znal sam zamenjat, po moje tudi moja osnovnošolska hči. Je pa zanimivo recimo pri VW uradnem servisu... menjava filtra potniške kabine traja 5 minut in ima prosim lepo svojo postavko (se ne všteva v servisno uro), ki je okrog 15 EUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

valinoratina ::

V času garancije je pač potrebno vozit tja avto da garancija tiste tri leta pač velja

To ni res, v času garancije NI TREBA vozit avto na pooblaščen servis da garancija velja, taka je uredba Evropske unije in velja po celi EU. To da je to treba veselo zavajajo pooblaščeni servisi, ni jim treba nasedat.

Ciriram: "Že deset let velja, da lahko vsak lastnik vozila v obdobju garancije svoj avto servisira tudi na nepooblaščenih servisih. Informacije, ki včasih krožijo po spletu - da na primer lastniki vozila izgubijo garancijo, če se odločijo, da bodo motorno olje zamenjali pri drugih, nepooblaščenih serviserjih, ne držijo.

Dilema je bila že pred desetimi leti razrešena na evropski pravni ravni. Uredba Komisije EU št. 461/2010 o uporabi člena 101(3) Pogodbe o delovanju Evropske Unije za skupine vertikalnih sporazumov in usklajenih ravnanj v sektorju motornih vozil (poenostavljeno: Uredba 461/2010) je v poglavju o garanciji namreč določila, da če dobavitelj pooblaščene mreže eksplicitno ali implicitno omeji popravila na nekaterih kategorijah motornih vozil samo na člane pooblaščene mreže, spadajo ti sporazumi na področje uporabe 1. odstavka 101 člena PDEU, kar pomeni, da so takšni sporazumi prepovedani.

In še nekaj morajo lastniki vozil vedeti:

namreč to, da servisiranje vozila na nepooblaščenih servisih v času trajanja garancije ne vpliva na možnost uveljavljanja garancije za brezhibno delovanje vozila, če ima tak serviser registrirano svojo dejavnost."

Vir: https://www.amzs.si/motorevija/mobilnos...

Torej lahko avto v času tovarniške garancije voziš tudi na nepooblaščen servis, pa bo garancija še vedno veljala.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

Ja to je res, ampak to velja kolikor jaz vem samo za tovarniško garancijo ki je ponavadi dve leti. Avto vendorji oziroma njihovi lokalni distributerji se temu izmikajo tako, da ti ponudijo "lokalni" paket storitev, ki se imenuje recimo "Jamstvo 6Plus" ali "Asistenca VW", ki pa od tebe zahteva da voziš na njihov uradni servis.

Še transkript iz lične knjižice Porsche Slovenija d.o.o.:

Poleg dvoletne garancije po Zakonu o varstvu potrošnikov in Obligacijskem zakoniku vam nudimo JAMSTVO 6Plus, inovativen program jamstva in storitev...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

valinoratina ::

To pa drži ja.

2dark ::

valinoratina je izjavil:


To ni res, v času garancije NI TREBA vozit avto na pooblaščen servis da garancija velja, taka je uredba Evropske unije in velja po celi EU. To da je to treba veselo zavajajo pooblaščeni servisi, ni jim treba nasedat.

Ciriram: "Že deset let velja, da lahko vsak lastnik vozila v obdobju garancije svoj avto servisira tudi na nepooblaščenih servisih. Informacije, ki včasih krožijo po spletu - da na primer lastniki vozila izgubijo garancijo, če se odločijo, da bodo motorno olje zamenjali pri drugih, nepooblaščenih serviserjih, ne držijo.



Držijo. ker v tem primeru, mora ta serviser imet opravljeno licenco. Pa je nima. Torej je šlo za nestrokoven poseg v vozilo. Smao serviser, ki se je izobraževal na sedežu določene avtomobilske znamke, je uradno usposobljen, da lahko dela posege, dokler je garancija.

Malo je serviserjev, ki imajo vse ustrezne certifikate, da lahko avtomobile pod garancijo servisirajo. Malo, malo.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Cveto ::

Sodelavka je kupila kar drag avto (ranga 35k eur), Peugeot, AvtotehnaVIS. Avto je imel dve leti garancije inše dodatna tri leta "jamstva". Avto je vozila servisirat na pooblaščen Peugeot servis, ki pa ni bil del mreže AvtotehnaVIS. Po dveh letih in pol je prišlo do večje okvare (cca 2500eur. Avtotehna VIS (prodajalec) je zavrnil kritje stroškov popravila, ker avto ni bil servisiran pri njih (moral bi biti prav pri njih.

So potem uredili na kulanco za pol cene, gre pa avto v prodajo in je zadnji avto te znamke pri hiši.

Tako da včasih tudi pooblaščeni servis ni dovolj.

Po drugi strani tudi nepooblaščeni servisi niso tako poceni, če imajo potrebne certifikate in delajo z plačanim davkom (z računi). Na Vrhniki je Renault recimo zaprl servis in je eden od zaposlenih odprl privat. Cena ni silno niža od recimo Pleškota na Brezovici, ki je popblaščen.

Kar se mene tiče, sem imel vedno novejše avte in vedno sem jih vozil na pooblaščene servise, sem pa med temi vedno izbiral manjše in ne prav uvoznike (recimo Bizilj namesto Summita, Špan namesto Porsche Verovškova itd...), saj je razlika lahko tudi 100eur na servis, pa tudi prijatnost je večja.

To sicer stane nekaj več, a so mi tudi že zamenjali kup stvari na tovarniških vpoklicih(na mercedesu so recimo zaradi tovarniške napake menjali vsa vrata inprofesionalno spolirali cel avto), kulanca ni bila nikoli proble in avti so nasploh delali dobro.

Ko si enkrat na tem, da daš za avto 40-50k, tudi tistih 100eur več na leto ne bi smel biti tak problem.

Blinder ::

Cveto je izjavil:

Na Vrhniki je Renault recimo zaprl servis in je eden od zaposlenih odprl privat. Cena ni silno niža od recimo Pleškota na Brezovici, ki je popblaščen.


verjetno pa ne nateguje s cenami rezervnih delov kot pooblasceni?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Cveto ::

Nekje vmes med pooblaščenimi in "kozolčarji". Ponudi tufi neoriginalni del, pač z tvojo vednostjo in odgovornostjo. Tudi na take deke seveda velja garancija, pač od prodajalca dela. Serviser pa garantira ustrezno vgradnjo.

BlaY0 ::

Cveto je izjavil:

Sodelavka je kupila kar drag avto (ranga 35k eur), Peugeot, AvtotehnaVIS. Avto je imel dve leti garancije inše dodatna tri leta "jamstva". Avto je vozila servisirat na pooblaščen Peugeot servis, ki pa ni bil del mreže AvtotehnaVIS. Po dveh letih in pol je prišlo do večje okvare (cca 2500eur. Avtotehna VIS (prodajalec) je zavrnil kritje stroškov popravila, ker avto ni bil servisiran pri njih (moral bi biti prav pri njih.

To je spet odvisno kdo da tisto "jamstvo", ki v bistvu ni zakonska garancija in kakšni pogoji za to "jamstvo" veljajo. Torej gre za paket storitev, za katerega podpišeš pogodbo v kateri so točno določeni pogoji, ki se jih morata držati obe strani.

V tem primeru je tvoja sodelavka podpisala pogodbo za te storitve z Avtotehna VIS in jaz sem prepričan, da v tej pogodbi piše, da moraš za ves čas trajanja te pogodbe avto servisirati v njihovi mreži. Čim se ti tega določila ne držiš si kršil pogodbo in nasprotna stranka lahko odstopi od te pogodbe. V momentu ko je sodelavka prvič peljala avto na servis izven mreže (kar je bilo v bistvu že prvo leto), je pogodba prenehala veljati, ker je Avtotehna VIS odstopila od nje.

V kolikor bi do napake prišlo pred potekom zakonskega roka garancije, bi stroške kril proizvajalec prek kateregakoli njihovega pooblaščenega servisa, ker pa je do napake prišlo po tem roku, veljajo pravila pogodbe z Avtotehna VIS.

Analogno temu primeru bi bil primer sklepanja dodatnega zavarovanja avta (recimo stekla, toča, žarometi ali pa kar polni kasko), kjer ti zavarovalnica določi kje moraš avto popravljati, če pride do okvare oziroma škode, ti pa zaradi tega plačaš malenkost nižjo premijo kot bi jo sicer. Ti prileti kamen v šipo, zavarovalnica prizna škodni primer, vendar greš ti zadevo popravljat k nekomu, ki ga zavarovalnica ni požegnala. Tu se za zavarovalnico zgodba o povračilu stroškov popravila konča.

BlaY0 ::

Cveto je izjavil:

Nekje vmes med pooblaščenimi in "kozolčarji". Ponudi tudi neoriginalni del, pač z tvojo vednostjo in odgovornostjo. Tudi na take dele seveda velja garancija, pač od prodajalca dela. Serviser pa garantira ustrezno vgradnjo.

Kaj sploh je to "neoriginalni" del??? Večino delov v avtu je OEM. Ja, obstaja pa "par" delov, ki so proprietary in te ti dobavlja recimo samo proizvajalec avta. To bi recimo bil kompleten blok motorja, ki ga sicer lahko vlije tudi kak Kitajec, ki je čisto slučajno pred leti od njega kot staro železo odkupil en star odslužen kalup za ta blok. Večinoma so neoriginalni deli v tem smislu deli karoserije in podvozja, proizvajalec pa ti še vedno ne more odreči pravice do popravila dela motorja v garanciji, če si na avto montiral "neoriginalni" blatnik.

Blinder ::

Cveto je izjavil:

Nekje vmes med pooblaščenimi in "kozolčarji".


skratka dobro so ga naučili nategovat na pooblaščenem servisu
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

kixs ::

dovela je izjavil:

Nič ne utrujam, samo tebe izobražujem. Par odstavkov je zate cel roman lol, se vidi da nič ne bereš in si popolnoma nerazgledan in neizobražen. Kako boš pa prebral eno navadno 300 stransko knjigo, če je pa že pol A4 strani zate "cel roman".


Cisto brezvezno nakladnje sam vsakic drug nick.

2dark ::

Cveto je izjavil:

Sodelavka je kupila kar drag avto (ranga 35k eur), Peugeot, AvtotehnaVIS. Avto je imel dve leti garancije inše dodatna tri leta "jamstva".

2leti Peugeot garancije .

Podaljšano jamstvo je veljajo samo pri Avtotehni VIs.

BlaY0 je izjavil:



V tem primeru je tvoja sodelavka podpisala pogodbo za te storitve z Avtotehna VIS in jaz sem prepričan, da v tej pogodbi piše, da moraš za ves čas trajanja te pogodbe avto servisirati v njihovi mreži. Čim se ti tega določila ne držiš si kršil pogodbo in nasprotna stranka lahko odstopi od te pogodbe. V momentu ko je sodelavka prvič peljala avto na servis izven mreže (kar je bilo v bistvu že prvo leto), je pogodba prenehala veljati, ker je Avtotehna VIS odstopila od nje.




Ljudje ne ločijo med garancijo in podaljšanim jamstvom, ki nima veze S peugeotom.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

nejc_nejc ::

Ja zakonodaja, tako na pamet, je pa zato, da je. Firme si že izmislijo nove trike.

valinoratina ::

kixs je izjavil:

dovela je izjavil:

Nič ne utrujam, samo tebe izobražujem. Par odstavkov je zate cel roman lol, se vidi da nič ne bereš in si popolnoma nerazgledan in neizobražen. Kako boš pa prebral eno navadno 300 stransko knjigo, če je pa že pol A4 strani zate "cel roman".


Cisto brezvezno nakladnje sam vsakic drug nick.

Brezvezno nakladanje je samo za tiste ki zadeve sploh ne preberejo, ali pa preberejo, pa ne razumejo. Logično da si tako ubog v duhu, če pe pa zate par odstavkov že "cel roman". Očtino je da nič ne bereš in si povsem neizobražen, zato pa tud pišeš take neumnosti kot jih.

BlaY0 ::

nejc_nejc je izjavil:

Ja zakonodaja, tako na pamet, je pa zato, da je. Firme si že izmislijo nove trike.

Ne vem sicer kaj ti ni jasno, v tem primeru je vse po zakonu. Dve leti tovarniške garancije (ZVPot-1) ter prostovoljno jamstvo po sklenjeni pogodbi (ZVPot-1 + OZ).

valinoratina ::

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:


To ni res, v času garancije NI TREBA vozit avto na pooblaščen servis da garancija velja, taka je uredba Evropske unije in velja po celi EU. To da je to treba veselo zavajajo pooblaščeni servisi, ni jim treba nasedat.

Ciriram: "Že deset let velja, da lahko vsak lastnik vozila v obdobju garancije svoj avto servisira tudi na nepooblaščenih servisih. Informacije, ki včasih krožijo po spletu - da na primer lastniki vozila izgubijo garancijo, če se odločijo, da bodo motorno olje zamenjali pri drugih, nepooblaščenih serviserjih, ne držijo.



Držijo. ker v tem primeru, mora ta serviser imet opravljeno licenco. Pa je nima. Torej je šlo za nestrokoven poseg v vozilo. Smao serviser, ki se je izobraževal na sedežu določene avtomobilske znamke, je uradno usposobljen, da lahko dela posege, dokler je garancija.

Malo je serviserjev, ki imajo vse ustrezne certifikate, da lahko avtomobile pod garancijo servisirajo. Malo, malo.


Če serviser nima licence, to še ne pomeni da je šlo za nestrokoven poseg v vozilo, nasprotno, poseg je lahko bil povsem strokoven. V tem primeru mora proizvajalec nedvoumno dokazat da je za nastalo napako kriv serviser, če tega ne more dokazat, potem garancija še vedno velja, kljub temu da je serviser brez licence.

nejc_nejc ::

In vsi vi se boste s korporacijami tožarli.....

2dark ::

valinoratina je izjavil:



Če serviser nima licence, to še ne pomeni da je šlo za nestrokoven poseg v vozilo, nasprotno, poseg je lahko bil povsem strokoven. V tem primeru mora proizvajalec nedvoumno dokazat da je za nastalo napako kriv serviser, če tega ne more dokazat, potem garancija še vedno velja, kljub temu da je serviser brez licence.


Tovarna bo zavrnila garancija takoj. Lahko se pa tožariš. Brez licence pomeni, da si uradno neusposobljen za popravljanje nečesa. Tudi, če znaš. Zato pa so licence. Niso za okras.

Tovarni ni treba nič dokazovat.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

BlaY0 ::

Sicer je tema o Tesla 3, vendar vseeno. V kolikor se sklicuješ na stvarno napako, je dokazno breme na proizvajalcu/prodajalcu le te. Zahtevek zaradi stvarne napake lahko podaš do dva meseca od odkritja in maksimalno dve leti od nakupa. Pri uveljavljanju garancije je dokazno breme na kupcu.

Se je pa jasno tudi že dogajalo, da je proizvajalec/prodajalec stvarno napako priznal, vendar produkta ni želel zamenjati ali vrniti denarja.

tomaz- ::

V kolikor se sklicuješ na stvarno napako, je po novem ZVPot-1 dokazno breme na prodajalcu 1 leto, potem je na tebi ( prej je bilo celo samo pol leta) . Novi ZVpot tudi ne daje več potrošniku takojšnje pravice do odločanja o popravilu, zamenjavi ali vrnitvi kupnine ( v bistvu vrnitve kupnine sploh ni več, ČE se lahko izdelek popravi ali zamenja z novim ) , ampak gre zdaj po redosledu : najprej popravilo ali menjava, šele če to ne gre, vračilo kupnine. Potrošnik se načeloma lahko že v začetku opredeli za zamenjavo izdelka, vendar le v primeru, če strošek le-tega bistveno ne škoduje prodajalcu ( če gre npr pri izdelku vrednem 1000 € za majnšo napako nizke vrednosti in bi menjava prodajalcu predstavljala bistveno višji stroke od popravila )
Vse je v ZVPot-1 na spletni strani gov.si

Ampak ja, govor je o Tesli 3 in nehajmo derailat temo :)

valinoratina ::

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Če serviser nima licence, to še ne pomeni da je šlo za nestrokoven poseg v vozilo, nasprotno, poseg je lahko bil povsem strokoven. V tem primeru mora proizvajalec nedvoumno dokazat da je za nastalo napako kriv serviser, če tega ne more dokazat, potem garancija še vedno velja, kljub temu da je serviser brez licence.


Tovarna bo zavrnila garancija takoj. Lahko se pa tožariš. Brez licence pomeni, da si uradno neusposobljen za popravljanje nečesa. Tudi, če znaš. Zato pa so licence. Niso za okras.

Tovarni ni treba nič dokazovat.


Ni res. Tovarna MORA dokazat da je do napake prišlo zaradi napake serviserja. Če tega ne dokaže, potem nima zakonske podlage za zavrnitev garancije. Ni treba da se tožariš, pred tem je še dosti drugih pravno formalnih opcij. (zavod za varstvo potrošnikov, tržni inšpektorat ipd.). Uveljavljanje stvarne napake pa je še druga, ravno tako dobra, oziroma celo boljša možnost. Tako, zdej pa nazaj na Teslo model 3.

Zgodovina sprememb…

2dark ::

valinoratina je izjavil:



Ni res. Tovarna MORA dokazat da je do napake prišlo zaradi napake serviserja. Če tega ne dokaže, potem nima zakonske podlage za zavrnitev garancije. Ni treba da se tožariš, pred tem je še dosti drugih pravno formalnih opcij. (zavod za varstvo potrošnikov, tržni inšpektorat ipd.).


Kakšna stvarna napaka, če si avto v garanciji servisiral drugje. Daj si ti malo preberi drobni tisk o pogojih uveljavljanja garancije.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Okapi ::

valinoratina je izjavil:

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Če serviser nima licence, to še ne pomeni da je šlo za nestrokoven poseg v vozilo, nasprotno, poseg je lahko bil povsem strokoven. V tem primeru mora proizvajalec nedvoumno dokazat da je za nastalo napako kriv serviser, če tega ne more dokazat, potem garancija še vedno velja, kljub temu da je serviser brez licence.


Tovarna bo zavrnila garancija takoj. Lahko se pa tožariš. Brez licence pomeni, da si uradno neusposobljen za popravljanje nečesa. Tudi, če znaš. Zato pa so licence. Niso za okras.

Tovarni ni treba nič dokazovat.


Ni res. Tovarna MORA dokazat da je do napake prišlo zaradi napake serviserja. Če tega ne dokaže, potem nima zakonske podlage za zavrnitev garancije. Ni treba da se tožariš, pred tem je še dosti drugih pravno formalnih opcij. (zavod za varstvo potrošnikov, tržni inšpektorat ipd.). Uveljavljanje stvarne napake pa je še druga, ravno tako dobra, oziroma celo boljša možnost. Tako, zdej pa nazaj na Teslo model 3.

Tebi ni čisto jasen koncept licenc, ne?;((

2dark ::

Vem za primer, ko so na polotu zamudili za 20 km servisni interval. Potem je prišlo do okvare motorja in niso priznali garancije. Tako, da ne bit preveč pametni.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

valinoratina ::

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Ni res. Tovarna MORA dokazat da je do napake prišlo zaradi napake serviserja. Če tega ne dokaže, potem nima zakonske podlage za zavrnitev garancije. Ni treba da se tožariš, pred tem je še dosti drugih pravno formalnih opcij. (zavod za varstvo potrošnikov, tržni inšpektorat ipd.).


Kakšna stvarna napaka, če si avto v garanciji servisiral drugje. Daj si ti malo preberi drobni tisk o pogojih uveljavljanja garancije.


Stvarna napaka je popolnoma ločena stvar od garancije, ali uveljavljaš garancijo ali pa stvarno napako, ne moreš pa obojega. Malo preberi zakonodajo.

Sicer pa tovarniško garancijo ti morajo priznati, tudi če si servis opravljal drugje:
https://www.amzs.si/storitve/servis-voz...

Okapi je izjavil:

valinoratina je izjavil:

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Če serviser nima licence, to še ne pomeni da je šlo za nestrokoven poseg v vozilo, nasprotno, poseg je lahko bil povsem strokoven. V tem primeru mora proizvajalec nedvoumno dokazat da je za nastalo napako kriv serviser, če tega ne more dokazat, potem garancija še vedno velja, kljub temu da je serviser brez licence.


Tovarna bo zavrnila garancija takoj. Lahko se pa tožariš. Brez licence pomeni, da si uradno neusposobljen za popravljanje nečesa. Tudi, če znaš. Zato pa so licence. Niso za okras.

Tovarni ni treba nič dokazovat.


Ni res. Tovarna MORA dokazat da je do napake prišlo zaradi napake serviserja. Če tega ne dokaže, potem nima zakonske podlage za zavrnitev garancije. Ni treba da se tožariš, pred tem je še dosti drugih pravno formalnih opcij. (zavod za varstvo potrošnikov, tržni inšpektorat ipd.). Uveljavljanje stvarne napake pa je še druga, ravno tako dobra, oziroma celo boljša možnost. Tako, zdej pa nazaj na Teslo model 3.

Tebi ni čisto jasen koncept licenc, ne?;((


Mi je. Manjko lincence NE POMENI da je poseg nujno nestrokoven, lahko je povsem strokoven. Če serviser ni česa uničil in je vse naredil tako kot je treba, potem to ne sme biti razlog za prekinitev garancije. Moraš pa seveda dokazat da si servis dejansko opravil (račun servisa ipd).

2dark je izjavil:

Vem za primer, ko so na polotu zamudili za 20 km servisni interval. Potem je prišlo do okvare motorja in niso priznali garancije. Tako, da ne bit preveč pametni.


Baba čula baba rekla, gostilniške debate? Kje je dokaz za tole?

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

2dark je izjavil:

Vem za primer, ko so na polotu zamudili za 20 km servisni interval. Potem je prišlo do okvare motorja in niso priznali garancije. Tako, da ne bit preveč pametni.


Za 20 km ali 1020 km? Ker VW ima tolerance 1000 km za te stvari.

2dark ::

codeMonkey je izjavil:

2dark je izjavil:

Vem za primer, ko so na polotu zamudili za 20 km servisni interval. Potem je prišlo do okvare motorja in niso priznali garancije. Tako, da ne bit preveč pametni.


Za 20 km ali 1020 km? Ker VW ima tolerance 1000 km za te stvari.


Ne bom zdaj iskal 10 let starih zadev. Zapomni sem si, da so zamudili redni servis .
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

valinoratina ::

2dark je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

2dark je izjavil:

Vem za primer, ko so na polotu zamudili za 20 km servisni interval. Potem je prišlo do okvare motorja in niso priznali garancije. Tako, da ne bit preveč pametni.


Za 20 km ali 1020 km? Ker VW ima tolerance 1000 km za te stvari.


Ne bom zdaj iskal 10 let starih zadev. Zapomni sem si, da so zamudili redni servis .


Aha torej si se zlagal. Laž na laž..

Zgodovina sprememb…

primar ::

Dragi fanatiki, kot energetik ne vem ali bi se jokal ali smejal.

Blinder ::

caki en uporabnik je energetik en drugi cisto kontra je nas inzenircek
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

valinoratina ::

Blinder je izjavil:

caki en uporabnik je energetik en drugi cisto kontra je nas inzenircek


Uborabnik ima samo nickname energetik. In prav nič ni kontra, hibridi res lahko v delovni točki dosežejo izkoristek tudi 40 %, vendar povprečeno skozi celoten tank je izkoristek mnogo manjši, ranga 22 do 28 % (bencinarji in dizli od 16 do 20 %), to je splošno znano, ni to nobeno kontraverzno stališče, to ti lahko pove vsak v tej stroki, ne samo jaz..

primar je izjavil:

Dragi fanatiki, kot energetik ne vem ali bi se jokal ali smejal.


Meni tudi ne gre v račun ta fanatizem nad naftnimi derivati ja. Kateri uporabnik te je nasmejal, Webmojster, Mato, WizzardOfOZ :D

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Energy expert explains why Tesla and the electric car industry is here to stay
https://www.teslarati.com/energy-expert...

valinoratina ::


Sem malo raziskal tegale "primarja". Tip je proglaša za samozvanega energetika, a hkrati trdi da ima elektro avto na premog samo 7 % izkoristek, kar je obviously čista laž. Glede na raven prispevkov na forumu gre za nekoga z dokončano 3 letno srednjo šolo, tako laže da že sam sebi verjame, za razliko od njega imam dejansko izobrazbo na tem področju.

Izračun izkoristka avta na premog je izredno enostaven, tako da dejmo za foro poračunat da dokažemo laž tega debilčka. Vsi viri bodo na koncu posta (v želji po večji preglednosti).

Poznamo 2 vrsti izkoristka: izkoristek od tanka do koles (TTW izkoristek, tank to wheel efficiency), ter izkoristek od vrtine do koles, torej izkoristek ki upošteva tudi proizvodnjo energenta, torej v tem primeru proizvodnjo nafte ali elektrike (WTW, Well to wheel efficiency).

Izkoristek WTW = Izkoristek TTW x izkoristek proizvodnje energetnta

Izkoristek od tanka do koles (TTW izkoristek):
16 do 20 % za bencinarje in dizle
90 % za električni avto

Izkoristek od vrtine do koles (WTW izkoristek) kadar za vir proizvodnje vzamemo termoelektrarno na premog:

WTW premog električni avto= izkoristek termoelektrarne x izkoristek prenosnega omrežja x izkoristek samega električnega avtomobila vključno z regeneracijo in polnjenjem

WTW naftni avto= izkoristek proizvodnje nafte x izkoristek samega naftnega avtomobila (TTW izkroristek).

Podatki:
Izkoristek TEŠ6 (termoelektrarne na premog) = 42 % (vir bo na koncu, al pa just google it).
Izkoristek prenosnega električnega omrežja = 96 % (vir bo na koncu, al pa just google it).
Izkoristek električnega avtomobila = 90 %


WTW premog električni avto= izkoristek termoelektrarne 0,43 x izkoristek prenosnega omrežja 0,96 x izkoristek samega električnega avtomobila vključno z regeneracijo in polnjenjem 0,9 = 37,1 %

WTW naftni avto= izkoristek proizvodnje nafte 0,8 x izkoristek samega naftnega avtomobila 0,2 (TTW izkroristek). = 16 %

Torej 37 % proti 16 %. Električni avto je tudi v primeru uporabe premoga več kot 2x bolj učinkovit. In to če termoelekrarna zavrže vso odpadno toploto. Vendar ni nujno da jo, odpadno toploto termoelekrarne se lahk izkoriti za ogrevanje domov in podjetij celega mesta..

Viri:
Izguba na prenosnem in distribucijskem električnem omrežju je manj kot 4 %. https://www.energetika-portal.si/nc/nov...
"Izgube na prenosnem in distribucijskem sistemu so v letu 2022 znašale 845 GWh, kar predstavlja 3,8% bruto odjema električne energije."

Izkoristek naftnega avtomobila (TTW) je od 16 do 20 %:
Estimation of tank-to-wheel efficiency functions based on type approval data
https://www.sciencedirect.com/science/a...
"The TTW efficiency for combustion engines is about 16%-20% when all driving situations are included, as reported by [4]. However, this number varies depending on the driving situation. According to [5], typical values are 10%-13% on urban cycles and about 28% for highway cycles. [6] include engine speed as a variable, and state that diesel engines have an efficiency rate between 20% and 25% for engine speeds below 2000 rpm. "



Izkroristek teš6: https://www.te-sostanj.si/z-remontom-do...

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

In ne pozabimo, termoelektrarne na premog predstavljajo samo eno tretjino proizvodnje elektrike v Sloveniji, kar tretjino predstavljajo hidroelektrarne, ki imajo okrog 90 % izkoristek.


Torej če za proizvodnjo elektrike uporabimo hidrolektrarno je skupen izkoristek električnega avta: 0,9 x prenosno omrežje 0,96 x 0,9 električni avto = 77,8 %.
Proti naftemu avtu kjer je skupen izkoristek 16 % (upoštevan tudi izkoristek proizvodnje nafte 0,8)..

77,8 % proti 16 % je skoraj 5x večji izkoristek kot pri avtu na naftne derivate.

Ozriroma lahko bi samo tole sliko iz spodnjega linka prilepil, WTW izkoristki, torej izkoristki skupaj z proizvodnjo energenta):

Energy expert explains why Tesla and the electric car industry is here to stay
https://www.teslarati.com/energy-expert...

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Aja pa še to: študija navaja rang TTW izkoristka za naftne avtomobile od 16 do 20 %, sam sem v izračunih vzel večjo vrednost (torej v prid naftnemu avtomobilu), v resnici je za naftni avto še slabše..Skratka debiček "primar" laže tako o tem da je energetik, kot da je izkoristek električnega avta na premog 7 %, ko pa je v resnici 37 %, kar je še vedno 2x bolje kot naftni avto.

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Yes, Electric Cars Are Cleaner, Even When The Power Comes From Coal
https://www.forbes.com/sites/mikescott/...

Yes, electric vehicles are greener than gas cars -- even when they use dirty power
https://www.businessinsider.com/electri...
««
174 / 180
»»