» »

[Fork] Zakaj so tovornjaki prava stvar

[Fork] Zakaj so tovornjaki prava stvar

«
1
2

OmegaBlue ::

nadaljujte tukaj.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

Tear_DR0P ::

****

Zakaj pa misliš, da je tolk tovornjakov na cestah in ne na železnicah ?

care for a second opinion?
zakaj v USA propada železniški promet, če je pa tako blazno boljši od tovornjakov? zakaj hudiča avstralci za po puščavi uporabljajo tovornjake in ne železnice?

modularnost omogoča višje hitrosti in nižje cene

ne poznam točnih podatkov, ampak v resničnem primeru, se vsako nedeljo znajde nekako 30 kontejnerjev v luki koper in morajo priti do ponedeljka zjutraj na madžarsko, kjer vsebino potrebujejo za tedensko proizvodnjo. Prvi tovornjak zapusti luko okrog 19.00 in je čez nekako 7-8 ur v tovarni, kjer se že začne razkladanje - do takrat, da pride naslednji paket, so že zaključili s prvim tovornjakom
sedaj si pa zamisli smiselnost tega početja, če najprej čakaš na to, da napolniš 30 vagonov na vlaku in nato po 8 urah še razložiš vseh 30?

vlak je toliko smiseln, kot prenašanje podatkov na CDjih ali pa DVDjih - kar se tiče tovornega prometa - pa v opisanem prmeru govorimo o isti točki izvora in ponora za 30 paketov - predstavljaj si da je luka koper zgolj točka izvora, večina paketov pa zaključi zelo razpršeno - kaj boš sedaj? delal vlakovno kompozicijo za slovenijo in joboš potem iz LJ razprševal? pa še eno za madžarsko in po eno še za vsako državo ponora? ali boš raje razpršeno pošiljal pakete, glede na prioritete?

kar pa se tiče hibridov, so zanimivi ti, ki so linkani na tejle povezavi
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

teardrop: ja, že že. Se strinjam.

Ampak tega je minimalno. Par %.
Večina prometa je strogo tranzitnega. V Kopru na tovornjak, nekje na madžarskem, češkem itd pa dol. Skompletiraš kompozicijo približno po regijah v katero gre tovor, pa je stvar rešena.
Za to so vlaki super.

Seveda pa je za to treba malo volje in kakšno delovno mesto. Tako pa je bistveno bolj udobno filat avtoceste in brez truda pobirat trošarine....
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

To, kar vam je povedal Tear_DROP, je vredno zlatih črk.

Res je, to. Vlaki enostavno niso konkurenčni. Morda je način, da se jih take naredi, a dvomim. Tovornjaki so superiorni. Edino kar jim še manjka je avtomatični voznik, da bodo lahko 24 ur na dan na cesti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

Matev ::

V Kopru na tovornjak, nekje na madžarskem, češkem itd pa dol. Skompletiraš kompozicijo približno po regijah v katero gre tovor, pa je stvar rešena.


voznik akmiona stane enako če se vozi z vlakom ali če sam vozi
s tem da če se vozi z vlakom, plačaš še vlak
poleg tega je pa mnogo mnogo počasnejša stvar

kdaj si šel sam na vlak ?

če je to tako super zadeva

... vlak je za pretovarjanje premoga ali lesa ...

Zgodovina sprememb…

T0RN4D0 ::

Pa veš kakšni so tiri iz kopra do ljubljane? Naše preljube slovenske železnice pa itak niso sposobne niti potniškega prometa urihtat tako kot bi se spodobl. Nimamo niti primerne infrastrukture, niti interesa da bi glede kej ukrepal. Poleg tega pa tud če je slovenija tranzitna država, smo tako majhni da se najbrž niti ne splača nalagat in razlagat tovornjakov za teh par 100 km...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

Dodajanje pasov avtocesti ob strani in vsaj 300 tisoč kamionov na relaciji Koper - Madžarska mesečno - to je najboljš na kar lahko upamo. Kakšni vlaki neki!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

jype ::

Thomas> to je najboljš na kar lahko upamo

Če živimo vsaj 2 kilometra stran od te ceste, ali pa če tovornjaki laufajo na pedala.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

Sej ni nobenemu treba, da je tik za avtocesto. Kakšen kilometer proč. Še manj, če je dobra zvočna pregraja.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

edge540 ::

>>Dodajanje pasov avtocesti ob strani

Jap, edina rešitev. Potem se bo celo z avtomobilom ali motorjem dalo normalno peljati. Zdaj pa samo gledam kdaj bo šel kak Ukrajinec vštric z Turkom in naredil spektakularno gužvo, če ne nesreče.

Imamo mi večje težave za rešit kot presedlat na električne avte. Predvsem potrebujemo ceste, potem pa se lahko dalje menimo.

Zgodovina sprememb…

jype ::

Raptor001> Predvsem potrebujemo ceste, potem pa se lahko dalje menimo.

Predvsem potrebujemo telekomunikacijsko infrastrukturo, da se lahko že enkrat odpovemo rutinskemu cijazenju gor in dol po isti cesti vsak dan.

Ceste naj bodo za izlete in kurirje.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

> Ceste naj bodo za izlete in kurirje.

Sej so. Kurirji prenesejo milijone ton pošiljk na mesec.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

jype> Predvsem potrebujemo telekomunikacijsko infrastrukturo, da se lahko že enkrat odpovemo rutinskemu cijazenju gor in dol po isti cesti vsak dan.

nekako se zmeraj ne vidim kako bi naso pisarno spravil pure-virtual, pa bi skoraj bil tezko bolj hi-tech firma. Ce zelis lahko to debate forknes v nov thread.

Zgodovina sprememb…

jype ::

Thomas> Kurirji prenesejo milijone ton pošiljk na mesec.

Vsi kurirji, ki naokoli nosijo samo sebe, niso nobeni kurirji. 70% storitvenega sektorja komot ostane doma.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

To je idealiziranje. V resnici morajo vedno bolj letata okol. Sej maš vse na email, a zaradi nekaterih emailov moraš na pot. Na mobitel te že pokličejo, a nekateri zato, da prideš tja. Sicer te ne bi dobili, zdej te pa - in greš.

To velja za veliko večino.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

jype ::

Absolutno. No, naprej v Telecommuting v 21. stoletju.

Zgodovina sprememb…

Luka Percic ::

Trenutno kamijone zelo subvencioniramo.

Enostavno ne plačajo za obrabo.

Če bi jo, potem sem tudi jaz za to da se gradijo pasovi, še pa še.

Ampak če bi plačali dejansko(približek) obrabo, bi najbrž kmalu opazili, da se jim železnice bistveno bolj splačajo...

Tear_DR0P ::

da bodo lahko 24 ur na dan na cesti

sej maš voznike, ki e sedaj mislijo da so toliko superiorni :)

sam imam precej dober vpogled v tovornjakarsko sfero in mi je dostikrat hecno brat (poslušat) reči, ki jih "potrošniki" izustijo. ljudje imajo izdelana mnenja, ampak zelo nepovezana.

tako bi večina ljudi raje vozila SUV, a hkrati bi težja vozila bolj obdavčili, ker jih ovirajo na cesti - seveda pa so trgovci prasci, ker cena živil je ful nizka in samo trgovci cene nabijajo.

ljudje začnite gledat sistem - probajte kdaj igrat transport tycoon, da boste vsaj malo dobili občutek za transport tovora

pa promet je isti po kablih al pa po cesti - jst tud ne vem, zakaj mamo vsi doma internet, če pa lahko gremo na net v cyberkafeje, podatke pa na domač računalnik potem prenesmo na USB ključkih - pa to je zelo slaba primerjava
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

keber ::

zakaj v USA propada železniški promet, če je pa tako blazno boljši od tovornjakov?


Kdo je pa rekel, da propada?

New Era Dawns for Rail Building

Seveda brez pomoči države, da se razumemo. Ni železnica kar za odmet, niti pri nam. Čeprav bi bilo mnogo bolje s pametnim vodstvom in primernimi vlaganji v omrežje namesto sindikalnih zdrah, ki so posledica socialistične miselnosti zaposlenih na SŽ.

Ted ::

Železnica je cenejša in tudi hitrejša v primerih, ko je infrastruktura urejena (beri ko trasa ni 1/3 daljša kot cestna povezava in ni iz časov Marije Terezije)in ko gre za daljše razdalje s katerimi se kompenzirajo daljši časi nalaganje. V bistvu gre za podobno dilemo kot pri potniškem prometu med vlaki in letali. TGV je zelo dobra alternativa letalu recimo.
V stanju v katerem pa je slovenska železniška infrastruktura, ko je hitrost vlakov omejena z 200 letno traso in ovinki (dolina save???), ko praktično nimamo ustreznih tovornih terminalov in smo povrhu tako majhni da smo le tranzitna država, tu pa se lahko vprašamo ali je več 100 milijonska investicija v železnico smiselna. Glede na obstoječo traso je ob taki investiciji po mojem laičnem mnenju smiselna le nova, čimbolj ravna in posledično hitra trasa vzhod zahod (peti koridor), ki bi lahko železniški promet pohitrila, pocenila in ga naredila konkurenčega. Vprašanje pa je če je tukaj ekonomska računica, vlaganja bi bila namreč več kot ogromna, primerljiva s stroški gradnje avtocest.
Mah...

jype ::

Ted> tu pa se lahko vprašamo ali je več 100 milijonska investicija v železnico smiselna.

Seveda je. Ravno zato, ker je večina prometa tranzitnega in nam ne prinese nobene koristi, pa veliko škode.

Imeli smo priložnost zgraditi del 5. koridorja, ki bi nas umestil v evropsko omrežje hitrih železnic, pa smo že bolj ali manj totalno zajebali, ker smo idioti.

Ted> vlaganja bi bila namreč več kot ogromna, primerljiva s stroški gradnje avtocest.

Absolutno, vendar je vzdrževanje takšne železnice v primerjavi z vzdrževanjem sodobne avtoceste smešno poceni, enako velja tudi za ceno prometa po takšni trasi in kar je še bolje - promet po sodobni železnici je bistveno hitrejši od cestnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Tear_DR0P ::

sicer sem pristaš vlakovnega prometa, ampak še vedno vidim problem v čimhitrejši distribuciji in pa čim hitrejšem prekladanju tovora - pa naj bo to blago ali ljudje
lansko leto sem za pot do rotterdama in nazaj plačal 400 EUR, pot v eno smer pa je trajala 17 ur, kljub temu, da sem presedal le v minhnu in pa na prvi postaji med nemčijo in nizozemsko (se ne spomnim več mesta - le vem da je bila Gauda naslednja :)) ) - pa smo se čez nemčijo vozli z ICE, v peakih po 250 km/h drugače, ustavili smo se 4x po 15 minut - če bi šel z avtom, bi to pot opravil hitreje, pri 130km/h peak hitrosti na AC - s postanki za lulanje na 3 ure - je pa res, da smo na vlaku vsi zvlekli ven laptope in geekal, v avtu pa ne bi šlo
kakor jaz zaenkrat vidim, se vlak splača le za masovni promet, ko lahko ti 60 vagonov+ pošlješ na eno destinacijo - to je pa večinom le promet med dvema pristaniščema - tudi na kitajsko se iz EU nujne pošiljke vozi s kamioni

me pa zanima nekaj drugega - ker je tale tema izšla iz teme o električnih vozilih - koliko se stroškovno privarčuje pri električnih vlakih, v primerjavi z dizelskimi tovornjaki?

P.S. upam da je vsem jasno, da se tovornjakov na vlakih ne splača vozit? - razen v primeru, da nabijemo cestnine tako v nebo, da je ceneje dat tovornjak na vlk, kot pa cestnino plačat :) - splača se le tovor neposredno
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

WarpedGone ::

>> razen v primeru, da nabijemo cestnine tako v nebo, da je ceneje dat tovornjak na vlk, kot pa cestnino plačat :) - splača se le tovor neposredno

Takoj podpišem!! Kje?

Res me zanima pameten razlog, zakaj moramo slovenski državljani subvencionirat TRANZIT skozi Slovenijo. Avtoceste imamo polne romunskih, madžarskih, bolgarsih, ukrajinskih, itd šleparjev. Vozni pas na severni ljubljanski obovznici je že skoraj povsem preluknjan in je že 100km/h nevarno. Vsi ti šleparji se po njej furajo - brezplačno. In se še bodo, saj za njih ne bo vinjet. Pa še kjer plačajo cestnino, plačajo le ene 3.8x več kot avtomobili. Resno bi morali tovornim vozilom za ene 10x podražiti cestnine. Domači prevozniki naj lepo to prelijejo v ceno (edino pravično), od tujih bomo pa precej več dobili in bo nam treba manj plačat za obnovo.

Dam raje 20€ na leto več za kilo jabolk, kot pa 200€ za obnovo cest (številke v ilustracijo).
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

Tear_DROP> razen v primeru, da nabijemo cestnine tako v nebo, da je ceneje dat tovornjak na vlk, kot pa cestnino plačat

Ampak mi že zdaj krepko subvencioniramo tovorni promet po avtocestah. Če bi zaračunali zanj toliko, da bi z denarjem pokrili proporcionalen strošek vzdrževanja, ki je potreben zaradi tovornega prometa, bi bil prevoz tovornjakov po železnici že zdaj cenejši.

Mimogrede, tovorna sekcija slovenskih železnic vleče potniško sekcijo iz rdečih številk odkar pomnim - očitno to pomeni, da interes za prevoz po železnici obstaja, ne?

gzibret ::

V Sloveniji je glede na ostale države delež tovornega prometa, ki gre po železnici izjemno velik (tam okoli 20% iz glave). Tega nam zavida veliko držav.
Vse je za neki dobr!

PlayTheGame ::

Dodajanje pasov avtocesti ob strani in vsaj 300 tisoč kamionov na relaciji Koper - Madžarska mesečno - to je najboljš na kar lahko upamo. Kakšni vlaki neki!


Tole je pa ena najbolj trapastih trditev kar sem jih prebral zadnje čase. Ti bi kar zafilal cel 5. koridor s tovornjaki?! Ne samo, da bi bilo to ekološko nesprejemljivo (razen če bi rad hodil okoli z gas masko), to bi bil pogreb za naše že tako slabo narejene avtoceste. Slabo narejene zaradi same kvalitete in tudi v smislu, da ni tropasovnic. Pri masovnih pošiljkah ima železnica definitivno svoje prednosti, problem pri nas je v slabi infrastrukturi. Tovorni promet po cestah pa je bolj primeren za "door to door" ter za manjše količine blaga. Mislim, da kake druge filozofije in izumljanja tople vode tu ni. Ostalo je vse v učinkoviti logistiki ter državi, ki lahko z določenimi ukrepi izboljša splošno situacijo.
Asus P8Z77-V Pro|i5-3570K|16GB DDR3 1600|Gigabyte G1 1060 GTX 6Gb
SSD Samsung 860evo 500Gb & 850evo 500Gb|4TB HDD|EVGA G3 750W

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

Kar neumni mislite da je pametno, je neumno - in obratno. Velikokrat.

Železnice NISO v stanju konkurirat kamionom. Da kamione vozimo prisilno, je zelo neracionalno in drago.

To, da delamo kakšno dobrodelnost s tem, ker spuščamo tovornjake čez Slovenijo, je pa podobno razmišljanju peka, kako dober da je, ker peče ljudem kruh.

Oslovstvo!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

WarpedGone ::

@Thomas

Če 1,4 tonski avtomobil naredi za 2,55€ škode na avtocesti, potem naredi 30t tovornjak za 9,7 € škode (trenutne cestnine)? Faktor 3,8 je torej primeren in "pravi"? Ali je morda primerneši faktor okrog 20? Ali pa kr glede na dejansko težo/osno obremenitev vozila?

Naj trg pove kaj je bolje - ampak pod realnimi cenami. Naj bo cestnina tržna in ne subvencionirana z davki ali pa s strani osebnih vozil. Potem pa se naj lepo tovornjakarji sami odločjo kaj se jim bol splača. Nimam emocionalnih zadržkov, le finančne (moj žep).

Edit: novi ST in posebni znaki ne spljoh
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jype ::

Thomas> To, da delamo kakšno dobrodelnost s tem

Verjetno spet nisi razumel...

Tovorni promet ni toliko obremenjen z dajatvami, da bi ta denar lahko plačal za popravilo prometne infrastrukture. Tisti, ki vozijo po teh cestah z manjšimi vozili, plačajo bistveno večji delež za vzdrževanje.

Thomas> Da kamione vozimo prisilno, je zelo neracionalno in drago.

Ni nam jih treba prisilno vozit. Samo realno ceno zaračunamo za uporabo avtocest, pa bo nenadoma železniški prevoz postal ne le rentabilen (kot je zdaj, čeprav subvencioniramo tovorni prevoz po cestah), ampak prekleto donosen.

Thomas ::

Težko bomo tovornjakom zaračunavali več, kot Hrvaška. Bodo tovornjaki šli pač tam čez, ladje bodo pa pristajale na Reki namesto v Kopru.

Ne rečem, da jim ne moremo zaračunat mau več, je pa vprašanje, če se nam splača.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Thomas> Ne rečem, da jim ne moremo zaračunat mau več, je pa vprašanje, če se nam splača.

Dokler nimamo rentabilne alternative zagotovo ne. Ker blago mora prit tja, kamor je namenjeno.

Zgradit tako alternativo je pa trivialno - namesto gradnje avtocest se državni denar vloži v gradnjo sodobne železnice - to je bistveno ceneje in hitreje (železniške trase se gradi bistveno hitreje - še posebej to velja za predore), hkrati pa se investicija tudi hitreje povrne, ker je pretok blaga po železnici bistveno večji kot po cesti, še posebej ker preko naše države tranzit v ogromni meri poteka v standardnih tovornih kontejnerjih, za katere je vlak tudi najprimernejši.

Thomas ::

> ker je pretok blaga po železnici bistveno večji kot po cesti

KJE pobiraš take nebuloze? KJE?

No, spet en primer, ki pokaže, kako jure pravzaprav NIMA POJMA.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Thomas> KJE pobiraš take nebuloze? KJE?

Iz prakse.

(Pojdi enkrat v Luko Koper in štej, kako hitro zlagajo kontejnerje na vagone in kako hitro jih zlagajo na Tovornjake, pa ti bo takoj jasno.)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

PlayTheGame ::

Kar se tiče tovornjakov v tranzitu, hvalabogu če bi se preusmerli vsaj delno čez Hrvaško. Kaj ima Slovenija ekonomsko gledano od raznih ukrajinskih, ruskih in ne vem še kakšnih tovornjakarjev razen tega, da uničujejo ceste ter povzročajo zastoje in kaos v prometu? Mene bolj skrbi, če se bo železniški tovorni promet preusmeril čez Hrvaško. Ve se, da bodo v bližnji prihodnosti gradili hitro železniško progo Reka-Zagreb in naprej proti Madžarski. Italijani imajo pa že itak Pontebano in so par svetlobnih let pred nami kar se infrastrukture tiče. Torej na eni strani Trst in na drugi strani Reka. Če ne bomo hitro posodobil železniške infrastrukture (prioriteta drugi tir Koper-Divača in ostalo...), bo pristanišču oz. Luki Koper trda predla.
Asus P8Z77-V Pro|i5-3570K|16GB DDR3 1600|Gigabyte G1 1060 GTX 6Gb
SSD Samsung 860evo 500Gb & 850evo 500Gb|4TB HDD|EVGA G3 750W

WarpedGone ::

Thomas> Težko bomo tovornjakom zaračunavali več, kot Hrvaška. Bodo tovornjaki šli pač tam čez, ladje bodo pa pristajale na Reki namesto v Kopru.

Pa naj grejo. Bodo vsaj naše ceste brez obnavljanja zdržale par let dlje. Zakaj morm js plačevat cestnino romunskim tovornjakom, ki v Kopru nalagajo kontejnerje za v Ukrajijno? Da ma luka Koper kej delat? Če je to nujno, naj jo kr lepo zaprejo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Luka Percic ::

Jaz tudi nevidim problema če se nas tovorni promet otepa kot hudič križa.
Če hoče okoli pa naj gre. Plača naj pa čimbližje dejanski obrabi (dokler je kompliciranje še smiselno).

Potem pa z veseljem pustimo železnico rjavet ter gradimo dodatne pasove magari samo za tovornjakarje (pač trg pove kaj hoče met).
Da le plačajo.

Če se kasneje začne še vse skupaj preveč kadit, pa damo še davke na škodljive izpuste(ne na co2). Čistejše alternative bodo kmalu nardile pohod.
Ali pa obhod. Who cares?

Thomas ::

Realno gledano, Slovenija je transportna pot. Zapiranje za tovornjake niti ni možno, če smo v EU, niti ni koristno.

Vsak ma nekej. Kmet ma kislo repo naprodaj, prostitutka svoje znanje raznih masaž, Slovenija transportno pot iz Kopra na vzhod in na sever ...

Sicer ne samo tega, a je kar blizu tega, da je to taglavni artikel.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Luka Percic ::

Če je to taglavni artikel samo zato ker je subvencioniran- je čas da menjamo ta glavni artikel.

Če imajo druge dejavnosti koristi od tega tako da se v končni fazi tudi državi splača- je čas da se zmenijo kako bodo sfinancirali vse skupaj(kakšen grozd, al kaj podobnega)

Tear_DR0P ::

takoj zdej hočem videt linke, kjer piše:
- zakaj tovornjak toliko bolj obremenjuje cesto, kot osebno vozilo
- da je na slovenskih cestah večji % tujih tovornjakov
- da je prekladanje vagonov časovno, ekonomsko in še kako drugače bolj upravičeno

aja pa v luki koper sem bil pred kakšnim mesecem, daj mi prosim jure sedaj razloži kje točno bi naj videl hitrejše prekladanje na vlak?
in pa še nekaj

Bodo vsaj naše ceste brez obnavljanja zdržale par let dlje.

iz kirih grap točno ste doma ljudje s takimi izjavami? to so pa naše ceste, udarne brigade so krvavi pot prelivale, da so jih zgradile in sedaj jih ta banda kamionarska uničuje - kako si drznejo! ane - babice
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

jype ::

Tear_DR0P> takoj zdej hočem videt linke, kjer piše:

Googlaj.

keber ::

takoj zdej hočem videt linke, kjer piše:
- zakaj tovornjak toliko bolj obremenjuje cesto, kot osebno vozilo
- da je na slovenskih cestah večji % tujih tovornjakov
- da je prekladanje vagonov časovno, ekonomsko in še kako drugače bolj upravičeno

aja pa v luki koper sem bil pred kakšnim mesecem, daj mi prosim jure sedaj razloži kje točno bi naj videl hitrejše prekladanje na vlak?


1. Zaradi osnih pritiskov. Obtežba in poškodbe cest nista linearno povezani. So raziskave tudi na netu, več pa v pisani obliki v raznih priročnikih in knjigah. Razlika v povzročeni škodi na cestah med navadnim avtom in 40 tonskim šleparjem je cca 20.000-kratna.
2. Ne rabiš linkov. Zapelji se malo po naših avtocestah pa štej. Takole na uč je na slovenskih avtocestah je manj kot četrtina naših tovornjakov.
3. Prekladanje kontejnerja na tovornjak ali vagon je časovno enaka zadeva. Manipulacija malo manj. Ekonomomsko pa je toliko upravičeno, kolikor se zdi špediterju. Menda kdo ne misli, da se prevozi tovora po železnici dogajajo pod prisilo. Kdor hoče tovornjak, izbere tovornjak, kdor hoče vlak, izbere vlak. Simple as that.
4. Luka Koper spravi na tire cca 50-60% tovora. Ta delež se niža, saj zastarela proga ne zmore slediti povečanju luškega prometa. Kljub temu je ta delež eden najvišjih v Evropi.

Tear_DR0P ::

- ne cisto tko me resnicno zanima od kod vam taki podatki, ki jih vlecete na plano - jasno mi je, da je obremenitev tovornjaka na cestišče večja kot obremenitev osebnega vozila - ima nekako 4x toliko koles in 50x takšno maso - kar že znese 200.000krat večjo obremenitev - čeprav tega ne kupim - matematika ni tko simpl v tem primeru
- sem uposteval juretova navodila - luka koper pise, da 30% tovora razposlje po sloveniji - letna porocila - naslednja na vrsti je avstrija z 26% in tretja je italija z 20% - zdej če ni slovenskih prevoznikov, da bi to počeli, je to naša težava, ker drugače očitno največ vozijo ravno naši prevozniki

zdej pa še par logističnih:
- kolikor sem uspel do sedaj v luki videti, je mnogo lažje nakladati več tovornjakov hkrati, kot več vagonov - ker vagoni so v isti liniji - tovornjaki se pa razpršijo po vsej luki - je pa tu še vedno problem raztovarjanja ladje - ki lahko hkrati poteka le na 4 žerjavih
- zakaj hudiča je še vedno toliko razsutega tovora?
- pri koliko 1000 tonah tovora za neko državo je smiselno večino prometa preusmeriti na železnico in ga od tam pošiljati v distribucijski center?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

jype ::

Tear_DR0P> luka koper pise, da 30% tovora razposlje po sloveniji

Petrol prek 90% naftnih derivatov, ki pridejo skozi luko Koper, pripelje v centralno skladišče v Zalogu po železnici. Podobno velja za razsuti tovor (za katerega pojma nimam, kam gre), ki se prevaža po železnici in kontejnerje (ki ne grejo proti zahodni evropi), ki se v nezanemarljivem deležu tudi prevažajo po železnici.

keber ::

- ne cisto tko me resnicno zanima od kod vam taki podatki, ki jih vlecete na plano - jasno mi je, da je obremenitev tovornjaka na cestišče večja kot obremenitev osebnega vozila - ima nekako 4x toliko koles in 50x takšno maso - kar že znese 200.000krat večjo obremenitev - čeprav tega ne kupim - matematika ni tko simpl v tem primeru


Kako si pa to izračunal? Moraš gledati po osni obtežbi, ne pa množiti kolesa in mase.
Tisto o 20.000x večji škodi 40 tonskega šleparja napram osebnemu avtu so pravzaprav rezultati preizkusov po celem svetu v nekaj desetletjih. Kaka strokovna bukva zna več povedati o tem (recimo Janez Žmavc: Voziščne konstrukcije). Tudi zaradi tega predlog povečanja največjega osnega pritiska nekako ne pade na plodna tla.

edge540 ::

Poleg uničevanja cest bi omenil še eno malenkost - ker je desni pas avtoceste konstantno nafilan z šleperji je s tem vožnja za osebna vozila ovirana. Meni se je rahlo neprijetno voziti, ko je desni pas poln 40 tonskih klad. Kaj pa vem kdaj bo neki random Boris, ki je na poti iz Rusije in vozi že 16 ur zaspal in me zgazil. Včasih že vidiš takšne manevre, da te mine.

Končni rezultat tega je da imaš povprečno hitrost namesto tistih 120 ali 130 krepko manj.

Mogoče bi pa mogli regulirat število tovornjakov tako kot Avstrijci. Pa magari z kakšno Zeleno finto 8-)

Tear_DR0P ::

Meni se je rahlo neprijetno voziti

vidiš - če bi se vozil z vlakom, bi ta neprijetni občutek izginil - vlak je dosti boljša odločitev od avta
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

opeter ::

Jaz se v celoti strinjam s Tear_DROPom, ampak (!) se z zgoraj napisanim ne bi strinjali s tabo npr. prebivalci Gornjega Lakoša (vasica poleg Lendave) ali pa npr. Radgone. Te naše ceste enostavno niso načrtovane za takšen tovorni promet kot se dejansko pelje po njih.

Saj poznate dejstvo, da so v Pomurju uporabili slabše sestavine asfalta oz. avtoceste kot drugod po Sloveniji (izgovor je bil, da potrebno šparati). Zdaj si predstavljajte, da bodo npr. septembra 2008 spustili vse te tovornjake no "novo" avtocesto in kako bo ta izgledala čez kakšno leto. Za leto 2009 napovedujejo okolji 1,7-1,8 milijona tovornjakov, ki prečkajo madžarsko-slovensko mejo pri Dolgi vasi.

Niti vlak ni dobra rešitev, saj zanjo rabiš narediti/zgraditi železnico, ampak je pa ena od rešitev, da bi se s pomočjo železnico povezale ta glavne stične točke tovornega prometa, kjer tovorni promet vstopi in izstopi iz države.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

keber ::

Saj poznate dejstvo, da so v Pomurju uporabili slabše sestavine asfalta oz. avtoceste kot drugod po Sloveniji (izgovor je bil, da potrebno šparati).


Ne poznam tega. Lahko poveš, kje to bolj natančno piše? (pa ne mi s 24kur)

opeter ::

Bilo je omenjeno v lokalnih medijih (npr. Vestnik, v radiu Murski val ipd.).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

edge540 ::

>>če bi se vozil z vlakom, bi ta neprijetni občutek izginil

Seveda, glavo v pesek pa problema ni več. Briljantno.

Kako pa naj pridem do dedeka ki živi bogu za hrbtom v kočevskih gozdovih? S taxijem?
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kolesnice na avtocesti

Oddelek: Na cesti
243302 (2881) facepalm
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12634373 (28446) DuleKrtola
»

Klobasa je zgagar

Oddelek: Problemi človeštva
313498 (2570) der_Alte
»

Maglev-tehnologija superlativov (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
917059 (5690) davids5a
»

Prepoved 7,5 vzporedno z AC

Oddelek: Loža
193107 (2117) St@jler

Več podobnih tem