Reuters - Pomanjkanje čipov, ki nas spremlja vse od začetka epidemije, vendarle počasi jenja. Hudo pomanjkanje čipov je nastopilo po silovitem odboju povpraševanja ob okrevanju gospodarstva, čemur proizvajalci niso mogli slediti. Razlilo se je tudi izven računalniškega sektorja, saj so morali na primer proizvajalci avtomobilov ali bele tehnike zmanjševati proizvodnjo, ker niso imeli čipov za vozila in aparate. Prav že opažajo sproščanje. Hyundai in Electrolux sta včeraj sporočila, da so obeti boljši.
Hyundai, ki je zabeležil najvišji dobiček v zadnjih osmih letih, za tekoče četrtletje napoveduje še boljše rezultate. Hyundai bi lahko že v drugi polovici tega leta zadovoljil povpraševanje, ki je v prvem polletju presegalo proizvodne kapacitete. Eden večjih dobaviteljev čipov za avtomobilsko industrijo ABB je ob tem dejal, da se ozka grla počasi sproščajo, proizvajalci čipov pa so bolj optimistični. ABB pričakuje dvomestno rast prodaje v prihodnjem četrtletju in umiritev inflacije. Podobno je tudi Nokia optimistična, da bo v drugem četrtletju čipov več. Izvršni direktor Pekka Lundmark je dejal, da je trend zelo ugoden. Electrolux, ki je imel v drugem kvartalu še težave z dobavo in ni izpolnil načrtov, v tretjem in četrtem kvartalu pričakuje izboljšanje situacije.
Ob tem se krajšajo dobavni roki za računalniške komponente, ki so se začele spet opazneje ceniti. Grafične kartice so bistveno cenejše, a tam je ključni razlog tudi pok kriptobalona. Ob tem podjetja množično investirajo v nove proizvodne obrate, tako v Aziji kakor v ZDA in Evropi, kar bo povečalo ponudbeno stran. A to še ne pomeni, da na celotnem trgu vlada prešerno vzdušje. Medtem ko se proizvodnja počasi pobira, se težave pojavljajo v razpoloženju kupcev, kar utegne zamajati povpraševanje. Nekateri tehnološki giganti, na primer Apple, so zato upočasnili zaposlovanje.
Sem včeraj gledal cene PC procov, pa so šle gor glede na obdobje 14 dni nazaj. Belo tehniko še vedno lahko kupiš, prav tako avtomobile, tako nove kot rabljene. Da pa ni ravno tistega, kar posamezniku dviga erekcijo, pa niso krivi čipi ;) ( v mislih imam točno določen produkt, ne modre tabletke ) Tako, da morajo tole pomanjkanje čipov še bolj eskalirati, če hočejo doseči, da bi se navadnim smrtnikom kaj bolj tresle hlače, če sploh so se kaj....
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Fake news oz. reklama proizvajalcev avtov. Resnica pa je tole:
European car sales are at their lowest point since 1996 "Passenger car sales in the European Union last month were down 15.4% from last year, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) said on Friday. With fewer than 900,000 autos sold last month, it's the worst June on record in terms of new sales since 1996."
"Passenger car sales in the European Union last month were down 15.4% from last year, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) said on Friday. With fewer than 900,000 autos sold last month, it's the worst June on record in terms of new sales since 1996."
Zakaj imam občutek, da so njihovi dobički premosorazmerni s tem?
"Passenger car sales in the European Union last month were down 15.4% from last year, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) said on Friday. With fewer than 900,000 autos sold last month, it's the worst June on record in terms of new sales since 1996."
Zakaj imam občutek, da so njihovi dobički premosorazmerni s tem?
Bi si upal reči,da mogoče celo obratno sorazmerni 😥 ker če karkoli kopujes lahko dobiš samo določene modele. In sicer tiste kjer imajo večje marze...
Jaz sem kr vesel, da sem lahko na forumu skupaj s pescico ljudi, ki so lastnorocno razkrinkali prakticno vse zarote svetovnih razseznosti. Hvala ker ste! <3
Jaz sem kr vesel, da sem lahko na forumu skupaj s pescico ljudi, ki so lastnorocno razkrinkali prakticno vse zarote svetovnih razseznosti. Hvala ker ste! <3
Članek govori o okrepanju gospodarstva, kdo tu širi zarote?
Pa upad kripta tudi ni omenjen. Čudežno ni pomanjkanja graf ravno po temu, verjetno so naši politiki s svojimi uspešnimi dejanji dosegli znižanja cen? Tako kot so okrepili gospodarstvo
Podobno je drugod. Verjetno je trenutno globalna proizvodnja se vedno 10 milijonov prenizka. Da ne omenimo, da je potrebno tudi nadomestiti izpad za nazaj. Ce smo s korono, bolj ali manj opravili, bomo verjetno prisli na "normalno" proizvodnjo 2023-2024. Veliko ljudi bo pac "priced out".
Vec zasluzijo bolj luksuzne znamke. Renault in Fiat ipd, so pa v riti. Niso sle samo cene gor, ampak tudi ucinkovitost proizvodnje dol. Ker so ustavljali linije. Surovine so sle tudi gor in stroski delovne sile itd.
Vec zasluzijo bolj luksuzne znamke. Renault in Fiat ipd, so pa v riti. Niso sle samo cene gor, ampak tudi ucinkovitost proizvodnje dol. Ker so ustavljali linije. Surovine so sle tudi gor in stroski delovne sile itd.
Pa od kje ti te idiotije. Luksuzne znamke so praviloma neprofitabilne. Dandanes v lasti konglomeratov, ki štancajo na veliko.
Vec zasluzijo bolj luksuzne znamke. Renault in Fiat ipd, so pa v riti. Niso sle samo cene gor, ampak tudi ucinkovitost proizvodnje dol. Ker so ustavljali linije. Surovine so sle tudi gor in stroski delovne sile itd.
Pa od kje ti te idiotije. Luksuzne znamke so praviloma neprofitabilne. Dandanes v lasti konglomeratov, ki štancajo na veliko.
Tudi če se hype nad elektroniko zmanjša, je že tako integrirana v vsakdanje funkcionirenaje in potrebe, da si ni za bat. Investicije v nove proizvodne kapacitete so dokaj varne in se bodo nadaljevale.
Vec zasluzijo bolj luksuzne znamke. Renault in Fiat ipd, so pa v riti. Niso sle samo cene gor, ampak tudi ucinkovitost proizvodnje dol. Ker so ustavljali linije. Surovine so sle tudi gor in stroski delovne sile itd.
Pa od kje ti te idiotije. Luksuzne znamke so praviloma neprofitabilne. Dandanes v lasti konglomeratov, ki štancajo na veliko.
Mogoče je to rešitev za proizvajalce, da prodajajo samo še drage avtomobile. Bogati jih bodo itak kupovali, profit bo isti kot če bi prodali več cenejših avtomobilov, raja pa se bo itak z avtobusom vozila.
Mogoče je to rešitev za proizvajalce, da prodajajo samo še drage avtomobile. Bogati jih bodo itak kupovali, profit bo isti kot če bi prodali več cenejših avtomobilov, raja pa se bo itak z avtobusom vozila.
Največji problem so ravno dragi avtomobili nabiti z elektroniko. Tej so še vedno praktično nedobavljivi. Vsaj volkswagen grupa. Nevem kako je drugje.
Pomanjkanje je se najbolj opazno pri mikrokontrolerjih in procesorjih. Pomanjkanje je ze pri consumer grade STM32XXX cipih, kot tudi pri vseh njihovih automotive linijah. Pomanjkanje imajo tudi vsi drugi. TSMC naredi prakticno 70% vseh MCUjev za avto industrijo ze od lani imajo precej tezav s proizvodnjo.
Mislim, komot si vzames nekaj casa in probas dobavit kake pol milijona STM32F, ce ga dobis, ga bos v EU prodajal vsaj po 10x ceni.
Je pa TSMC pozval "naročnike", da naj se počasi preselijo vsaj na 28nm proces (veliko jih je še na 40nm+ in novih mašin za to ni več za dobit in posledično tudi ne morejo povečati kapacitet)
Je pa TSMC pozval "naročnike", da naj se počasi preselijo vsaj na 28nm proces (veliko jih je še na 40nm+ in novih mašin za to ni več za dobit in posledično tudi ne morejo povečati kapacitet)
Se pravi ni pomanjkanja čipov, samo avtomobilske firme nočejo plačati par dolarjev več za čip?
Je pa TSMC pozval "naročnike", da naj se počasi preselijo vsaj na 28nm proces (veliko jih je še na 40nm+ in novih mašin za to ni več za dobit in posledično tudi ne morejo povečati kapacitet)
Se pravi ni pomanjkanja čipov, samo avtomobilske firme nočejo plačati par dolarjev več za čip?
Ne, spet kr neki na pamet govoris.
Gre za to, da ko imas enkrat en cip v designu avtomobila je stvar certificirana, preizkusena, homologirana na X trziscih,... Nov cip gres delat za pet ali pa za deset let za naprej. Za naslednji ali pa se en model kasneje v avtomobilu.
Sem včeraj gledal cene PC procov, pa so šle gor glede na obdobje 14 dni nazaj. Belo tehniko še vedno lahko kupiš, prav tako avtomobile, tako nove kot rabljene. Da pa ni ravno tistega, kar posamezniku dviga erekcijo, pa niso krivi čipi ;) ( v mislih imam točno določen produkt, ne modre tabletke ) Tako, da morajo tole pomanjkanje čipov še bolj eskalirati, če hočejo doseči, da bi se navadnim smrtnikom kaj bolj tresle hlače, če sploh so se kaj....
Ker je za pravtoliko strmoglavil EUR napram DOLARJU.
Malo dvomim da so se kar 9d nekje sedaj pojavili vsi ti čipi. Prej bi rekel da zaradi upada prodaje ni več pomankanja.
Me pa zanima kdaj nas bojo kompetentni mediji obvestili o situaciji z aluminijem.
Ni sam aluminij, tud železje, pa še kaj b ise vrjetno našlo. Skoz pravim, da napumpane cene so bile nevzdržne in nekaj mora dol. Pa pričakujem, da bo še marsikaj šlo precej dol.
Je pa smešen ta optimizem reševanja pomanjkanja čipov v času inflacije in spremembe potrošniških navad. Recimo, kot da nam umre polovica upokojencev, in smo nenadoma rešili pokojninsko blagajno....
Ni sam aluminij, tud železje, pa še kaj b ise vrjetno našlo. Skoz pravim, da napumpane cene so bile nevzdržne in nekaj mora dol. Pa pričakujem, da bo še marsikaj šlo precej dol.
Je pa smešen ta optimizem reševanja pomanjkanja čipov v času inflacije in spremembe potrošniških navad. Recimo, kot da nam umre polovica upokojencev, in smo nenadoma rešili pokojninsko blagajno....
Problemi so z vsem kar rabi poceni energijo da je finančno izvedljivo. Od kovin do hrane.
Ni dolgo nazaj si bil morilec ki hoče ubiti vse babice če ne nosiš maske pod tušem. Sedaj ti isti propagirajo da morajo penzionerji zmrzniti za slavo Zelenskega Aja ne, kakšne bedarije govorim, zunaj je 30C. Samo teoretiki zarot mislijo več kot 2 tedna naprej, ker 2 tedna sta najbolj ključna.
Dejmo se držat teme in ne se delat pametni o ekonomiji, ker vidim da je najlažje samo napisat da je vse velika teorija zarote če ne razumeš stvari. Prvo so se vsi veliki imunologi prekvalificirali čez noč na vojaške analitike, zdaj pa so spet morali na hitro na fejsu oddelat prekvalifikacijo na ekonomiste specialiste za inflacijo. Lahko se lažete kolk hočete ampak vaš mnenje ni dejstvo, in nikoli ne bo!
Back on subject - stvar se umirja največ zaradi padca povpraševanja/nakupov kar je logično, ker glih to je (ena od več) poanta inflacije da umiri preveliko in uber nevzdržno povpraševanje kaj smo imeli v zadnjih letih, in ne, vojna nima skoraj nič vpliva na to, ampak je sam mal "speed up" prihod. Tko da ja, prenapihnjene cene grafičnih bodo padle ampak ne na nivoje pred kripto revolucijo ker zdaj bo inflacija držala cene na vzdržnem nivoju. Po meni idealen tajming bodo glih BF akcije ker bo ogromno stare zaloge (starih generacij zelenih in rdečih) konkretno znižano, nove pa fajn nabito.
Ma velik del starejših proizvodnjih procesov so pokupili Kitajci. Kljub ameriški blokadi so pa del masinerijo, materialov, razvili sami. Tsmc za jedkanje in delno pakiranje uporablja kitajske stroje. Najbolj je trenutno na udaru applied materials. Ker izgublja tržni delež. Smic je pa tudi original do 7nm čipov. Sicer bolj v vzorčnih količinah ampak vendarle. Pa baje , da to že lani. Asml pa stalno opozarja , da tehnološka blokada kitajske , ni v njihovem interesu in lahko privede do nove katastrofe.
Vec zasluzijo bolj luksuzne znamke. Renault in Fiat ipd, so pa v riti. Niso sle samo cene gor, ampak tudi ucinkovitost proizvodnje dol. Ker so ustavljali linije. Surovine so sle tudi gor in stroski delovne sile itd.
Pa od kje ti te idiotije. Luksuzne znamke so praviloma neprofitabilne. Dandanes v lasti konglomeratov, ki štancajo na veliko.
Očitno nisi nikoli delal v avtoindustriji, da bi razumel, da se proizvodne cene avtomobilov od nižjega proti visokemu rangu povečujejo bistveno počasneje kot pa rastejo cene, kajne?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Povprenčni novi avtomobil je danes okoli 30k in povprečni novi električni avtomobil okoli 45k. Dvomim da bojo cene nižali.
Potem se pač lahko pripravijo na ogromen padec prodaje. Krediti bodo zdaj vedno dražji in dražji. Mogoče pa je to njihov cilj, da prodajo manj, ampak dražje.
Povprenčni novi avtomobil je danes okoli 30k in povprečni novi električni avtomobil okoli 45k. Dvomim da bojo cene nižali.
Potem se pač lahko pripravijo na ogromen padec prodaje. Krediti bodo zdaj vedno dražji in dražji. Mogoče pa je to njihov cilj, da prodajo manj, ampak dražje.
ÖE je pomanjkanje, izdelajo manj klasiönih z notranjim izgorevanjem, za EV so pa dve leti löakalne vrste... Tako da...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Vec zasluzijo bolj luksuzne znamke. Renault in Fiat ipd, so pa v riti. Niso sle samo cene gor, ampak tudi ucinkovitost proizvodnje dol. Ker so ustavljali linije. Surovine so sle tudi gor in stroski delovne sile itd.
Pa od kje ti te idiotije. Luksuzne znamke so praviloma neprofitabilne. Dandanes v lasti konglomeratov, ki štancajo na veliko.
Očitno nisi nikoli delal v avtoindustriji, da bi razumel, da se proizvodne cene avtomobilov od nižjega proti visokemu rangu povečujejo bistveno počasneje kot pa rastejo cene, kajne?
Vem pa koliko stane razvoj, in šivanje kravjega usnja. In kakšne dobičke kujejo prestižne znamke.