vir: Reuters
Urad, ki ga vodi Wojciech Wiewiórowski, je glede DMA zapisal, da gre za predpis, ki bo zagotavljal pošten in odprt digitalni trg ter prav tako upravljanje uporabniških podatkov. Spletna podjetja pa bi morala najti preprost in dostopen način, s katerim bi uporabniki lahko izrazili svoje strinjanje oz. nestrinjanje z uporabo njihovih osebnih podatkov. Prav tako bi morali biti na voljo preizkusi, ki bi v praksi pokazali dejansko anonimnost takih podatkov. Ko gre za DSA, pa EDPS precej ostro meni, da bi moralo biti profiliranje uporabnikov za potrebe prikazovanja ustreznih vsebin povsem prepovedano, začeti pa bi morali tudi s postopnim zmanjševanjem ciljanega oglaševanja, pri čemer bi določene kategorije podatkov morali povsem izvzeti iz teh storitev.
Naj spomnimo, decembra lani sprejeti osnutek DMA bi od t. i. spletnih vratarjev zahteval, da vzpostavijo načine, po katerih bodo lahko z njimi in njihovimi platformami sodelovali tudi tretji ponudniki, ob tem pa bodo morali preprečevati nepoštene prakse in deliti določene podatke s konkurenti in regulatorji. DMA predpisuje tudi najhujšo možno kazen, tj. do 10 odstotkov vseh globalnih prihodkov, po potrebi pa udi delitev podjetja na manjše dele. DSA pa bo na drugi strani poskrbel za hitrejše odstranjevanje nezakonitih vsebin, vzpostavil bo mehanizme za preprečevanje zlorab, transparentnost glede političnega oglaševanja ter poskrbel pravice uporabnikov. Kazni v tem primeru lahko sežejo do 6 odstotkov globalnega prometa podjetja.
Oba predpisa sta trenutno v vicah postopkov sprejemanja v državah članicah, v Evropskem Svetu in parlamentu. Celoten postopek do sprejema utegne trajati še kaki dve leti.