Business Insider - V ponedeljek in torek so družabna omrežja preplavile pritožbe večinoma ameriških lastnikov Tesel, ki so zaradi nedelovanja aplikacije ostali pred zaklenjenimi vrati svojih vozil. Nekateri so objavljali posnetke zaslona aplikacije, ki je stoično sporočala, da gre za začasno vzdrževanje in se pri tem pritoževali, da si je v praksi nemogoče izboriti pogovor s človeškim uslužbencem Tesline službe za podporo.
Njihova vozila se namreč oglašujejo tudi s tem, da jih je mogoče odkleniti zgolj z aplikacijo na pametnem telefonu, ob običajnem ključu in kartici. Ključ je na voljo zgolj kot dodatek, zato ga mnogi sploh nimajo, aplikacija, ki za odklepanje in zaklepanje sicer ne potrebuje povezave s spletom, pa je pri številnih razvila navado, da preostale načine zaklepanja puščajo v vozilu. Kot rečeno, včeraj je bilo to lahko usodno za tiste, ki so se iz aplikacije izpisali. Ponoven vpis namreč ni bil mogoč dobrih pet ur, kolikor Teslini strežniki niso delovali. Da je zadrega še hujša, Teslina podporna stran v primeru težav na prvem mestu priporoča izpis in ponoven vpis v aplikacijo.
V času, ko to pišemo, naj bi bile težave že končane, iz Tesle pa se - kljub temu, da so prizadeti vozniki svoje pritožbe besno tvitali tudi pod ključnikom Elona Muska - za zdaj še niso odzvali s pojasnili, kaj natanko se je zgodilo.
Note: You must remain logged in to your MY TESLA account on the Model 3 mobileapp to use your smart phone to access Model 3. The mobile app can be running in the background
Res, da je povezava/avtentikacija preko BTja, a lahko iz prve roke poveš, če še stvar deluje brez, da si prijavljen v appu?
P.S: predno kdo začne palamudit o prazni bateriji in rezervnemu ključu...
1. primarni način identifikacije, ki pride skupaj z M3, je pasivna RFID kartica. V njej ni niti baterije, ki se v nekaj letih sprazni. Takale reč:
Čisto vsak lastnik modela 3 dobi dve taki kartici. Pri Modelu S in X vsak lastnik dobi 'fob', klasičen RF oddajnik na baterijo. Pri modelu 3 je tak fob dodatna oprema.
2. Poleg zgornjega vse tesle omogočajo odklep preko app na IOSu ali Androidu. Kadar seveda celotna veriga baterija v gsm, app, internetna povezava, deluje. Dovolj daleč stran od gsm omrežja tega seveda ni. Tudi kadar kakr router pade, tega ni, tudi kakr XY server pade, tega ni.
3. Model 3 poleg kartice in app, podpira še odklep preko uparjenega telefona. Seveda, če baterija v gsm ni prazna.
Vse to seveda ignoriramo in pisarimo senzacionalistične laži tipa "Lastniki Tesel ostali pred zaklenjenimi vrati"
Tukaj edino ti nekaj ignoriraš, in sicer dejstvo, da se je natanko to res zgodilo. Nekateri niso mogli v avto. Nihče ni trdil, da se je to vsem zgodilo. V svoji ihti ne moreš prenesti niti najmanjše kritike svetega avta.
Avto se odklene preko bluetooth povezave, ki s serverji in internetom nima nič. App je v igri, če hočm avto odpret nekomu tretjemu medtem, ko sm daleč stran. Noben lastnik avtomobila zaradi tega ni ostal pred zaklenjenim avtom.
Če komu zgleda, da mu nisem odgovoril na vprašanje, je to zato ker bluewhale ščiti "integriteto slotecha"
Vseeno stoji, da je naslov članka in vsebina, čista laž.
Jaz vem, da bi vedno imel s sabo še tisto sladko črno kartico. Ker si ne znam predstavljati, da bi bil vstop v vozilo odvisno od delujočega mobilnika. Je super stvar, ampak še vedno bi imel vedno s sabo tisto kartico. Čeprav to s kartico je imel že Reno nekje leta 2001.
In ne, ni res, da ni bil nihče ogrožen. Ogrožena je vaša svoboda. Samo nekateri še ne razumete tega.
Dajmo za počasne.
Ja, imaš "magično" RFID kartico. Ampak Tesla se lahko odloči in ti pushne update, s katerim ti odklep s kartico onemogoči. Oz. ti avto popolnoma ugasne/onesposobi na daljavo. Tvoj avto.
Ali pa si "terorist", in država podjetjem naloži, da a) zamrznejo tvoj bančni račun, b) zaklenejo tvoj avto c) blokirajo tvoj mobilnik, d) ...
Saj te niso zaprli, sploh ne. Samo nimaš dostopa do svojega denarja, nimaš dostopa do svojega prevoza, nimaš dostopa do komunikacijskega sredstva... ampak ne, nisi zaprt. Še vedno si na prostosti, a ne?
Prizadet naj bi bil predvsem model X, ki privzeto ni imel funkcije prepoznave BT ID (v nelogiranem appu). To naj bi sicer potem uredili s posodobitvijo. Tisti, ki po posodobitvi niso pairali telefona z appom so obtičali pred vrati, če niso imeli rezerve s sabo...
... Vse to seveda ignoriramo in pisarimo senzacionalistične laži tipa "Lastniki Tesel ostali pred zaklenjenimi vrati"
Kot da bi tole pisal BOFH.
Bastard Operator From Hell za tiste s precej mlajšim EMŠO.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Wellcome to the future. In ne, ni res, da ni bil nihče ogrožen. Ogrožena je vaša svoboda. Samo nekateri še ne razumete tega. Dajmo za počasne. Ja, imaš "magično" RFID kartico. Ampak Tesla se lahko odloči in ti pushne update, s katerim ti odklep s kartico onemogoči. Oz. ti avto popolnoma ugasne/onesposobi na daljavo. Tvoj avto. Ali pa si "terorist", in država podjetjem naloži, da a) zamrznejo tvoj bančni račun, b) zaklenejo tvoj avto c) blokirajo tvoj mobilnik, d) ... Saj te niso zaprli, sploh ne. Samo nimaš dostopa do svojega denarja, nimaš dostopa do svojega prevoza, nimaš dostopa do komunikacijskega sredstva... ampak ne, nisi zaprt. Še vedno si na prostosti, a ne?
+1 Zadel si glavico na žebljico. In ker ne ločijo sadja in zelenjave v naravi, bodo umrli lačni od lakote...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Naslov je zavajajoc, ker nekako implicira da so VSI lastniki ostali pred zaklenjenimi vrati. Kolikor razumem so bili samo tisti, ki so bili odjavljeni iz aplikacije + niso imeli kartice v denarnici. Ce je na cesti nekaj 100k Tesla avtomobilov, je imelo tezave koliko lastnikov? 100?
Vseeno stoji, da je naslov članka in vsebina, čista laž.
Cista laz? Ne. Dejansko je en kup ljudi, ki so ostali zunaj svojega avtomobila in niso mogli vanj. Zaradi tega, ker so bili Teslini serverji down. Ce je za to, da niso mogl v avto bil potreben se kak drug pogoj, je pa ze postranskega pomena.
Bistveno je to, da obstaja moznost, da uporabnik avtomobila ostane zaklenjen zunaj, ce Tesli crkne 'en server'. To pa potegne za sabo se en kup ostalih vprasanj, kaj bo, ce Tesle ne bo vec? Eno je, ce ti crkne sokovnik, ko gre podjetje, ki ga izdeluje v stecaj, drugo pa je, ce se to zgodi z avtomobilom.
>> Bistveno je to, da obstaja moznost, da uporabnik avtomobila ostane zaklenjen zunaj, ce Tesli crkne 'en server'.
Laž. Kup ljudi se trudite zagovarjat laž in iščete obskurne scenarije, kako bi to mogoče lahko bilo res. Itak, da če server crkne, njegovih storitev ni. točno enako, kot storitev ni, ko ni GSM signala.
Niti enega tule še ni zanimalo, kako je s stvarjo v praksi, kaj se zgodi če ni GSM signala. Kup ljudi se trudi iskat interpretacijo, ko bi laž lahko bila resnica.
Glavno vprasanje je le ali lahko odpreš avto brez povezave na server/appa?
Če DA, potem je novica laž. Obstaja kak dokaz/članek za to? Se da narediti kak test? Kaj se zgodi, če uninstallas tesla app? Lahko se vedno potem odpres avto? Bi bilo fajn posnet kak video pa tle pripopat.
>> Kolikor jaz razumem so hodili po svetu brez kljuca (to je kartice).
S in X imata "fob". 3 ima kartico in možnost povezave preko BT. Ta reč ne nuca GSM signala (i.e. in preko IP dosegljivega serverja).
>> Glavno vprasanje je le ali lahko odpreš avto brez povezave na server/appa? Da. Z kartico in delujočim GSM telefon, ki je bil prej preko BT uparjen z avtomobilom.
>> Se da narediti kak test?
Zgoraj sem ponudu možnost prvosebne demonstracije pri M3. Še noben se ni javu, da ga bi to zanimalo ...
Glavno vprasanje je le ali lahko odpreš avto brez povezave na server/appa?
Če DA, potem je novica laž. Obstaja kak dokaz/članek za to? Se da narediti kak test? Kaj se zgodi, če uninstallas tesla app? Lahko se vedno potem odpres avto? Bi bilo fajn posnet kak video pa tle pripopat.
Sem že napisal WOju scenarij po katerem avta ne moreš odpreti, pa je seveda naš neodvisni moderator BW post tako izbrisal. Novica ni laž, se je dejansko zgodilo določenemu številu uporabnikov da niso mogli v avto (so pa morali biti predizpolnjeni tudi določeni pogoji, za katere WO pravi da so nemogoči LOL).
P.s: pa saj bo BW to spet izbrisal, tak da hitro berite ;)
Glavno vprasanje je le ali lahko odpreš avto brez povezave na server/appa?
Če DA, potem je novica laž. Obstaja kak dokaz/članek za to? Se da narediti kak test? Kaj se zgodi, če uninstallas tesla app? Lahko se vedno potem odpres avto? Bi bilo fajn posnet kak video pa tle pripopat.
Novica govori o tem, da so DOLOČENI lastniki ostali pred avtomobilom in ga niso mogli odpreti. Zdaj če to ni res, potem novica laže. Kakšne so alterbatuvbe tehnične opcije tistih, ki so ostali pred zaklenjenim avtom, je irelevantno. No, razen za tiste, ki imate očitno neko svojo agendo, ki jo porivate. Ali pa ne znate brati...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Glavno vprasanje je le ali lahko odpreš avto brez povezave na server/appa?
Če DA, potem je novica laž. Obstaja kak dokaz/članek za to? Se da narediti kak test? Kaj se zgodi, če uninstallas tesla app? Lahko se vedno potem odpres avto? Bi bilo fajn posnet kak video pa tle pripopat.
Tvoja logika je popolnoma zgrešena.
Ni vprašanje, ali lahko odpreš brez povezave, ker je jasno, da lahko - če imaš ključ (oziroma kartico ali deset dek trotila ali kakšen drug pripomoček za odpiranje vrat).
Vprašanje je, ali se je zaradi zanašanja na delovanje Teslinega strežnika komu zgodilo, da ni mogel v avto (ker ni imel pri roki drugega pripomočka ali orodja za odpiranje). In odgovor je DA.
Točno tako. Od funkcionalno pismenega človeka se dandanes pričakuje, da razume način pisanja novičarskih naslov. Ki so praviloma napisani tako, da pritegnejo bralca k branju prispevka, in pravzaprav po definiciji delno zavajajoči.
Ker bi bilo smešno novico nasloviti z Stotriindvajset lastnikov tesel 3,5 ure ni moglo v avto, ker je strežnik za toliko časa nehal delovati, pri roki pa niso imeli kartice, ključa ali deset dek trotila, da bi odprli vrata.
Pretiran fanboyizem vpliva na pismenost. Kritiziranje Appla, Tesle in AMDja bi morali počasi kategorizirat med sovražni govor, tisti, ki kritizirajo, so pa nacisti.
Vprašanje je, ali se je zaradi zanašanja na delovanje Teslinega strežnika komu zgodilo, da ni mogel v avto (ker ni imel pri roki drugega pripomočka ali orodja za odpiranje). In odgovor je DA.
Teslin strežnik uporabljaš z določenim orodjem. Točno isto orodje omogoča odklepanje tudi če strežnik ne deluje / ni GSM signala / se odjaviš iz App.
Ja, en način odklepanja ni deloval. Točni tisti, ki ne deluje vsakič, ki so v področju brez GSM signala. To ne pomeni, da nisi mogu odklenit lastnega avotmobila, zato je novica dirketna laž.
Se pravi, sm premalo pameten, da bi razumel, da se moj avto u bistvu ni odklenu in se z njim u bistvu nism pripeljal domov? Sm zašel v eno vzporedno resničnost?
U bistvu ja, lažne novice gradijo lažno resničnost.
Se pravi, sm premalo pameten, da bi razumel, da se moj avto u bistvu ni odklenu in se z njim u bistvu nism pripeljal domov? Sm zašel v eno vzporedno resničnost?
U bistvu ja, lažne novice gradijo lažno resničnost.
Se pravi, da se je človekom, ki se je tako ujel v fanboyizem kot si se ti nemogoče pogovarjat. Dejstvo je da novica ni lažna, dejstvo je da se je kar nekaj lastnikom Tesel to zgodilo, dejstvo je, da je scenarij po katerem se jim je to zgodilo kar realen in mogoč, dejstvo je da me s tem Fake News kričanjem spominjaš na Trumpa, dejstvo je, da se mi ne da več. Ostani v Muskovem svetu in uživaj.
Eno vprašanje za W1: si se moral kadarkoli preden si se prvič usedel v teslo in odpeljal povezati z internetom? Če si se moral je zadeva zaskrbljujoča, če ne potem je kot vsi klasični avtomobili in je ok v vsakem primeru?
Se pravi, sm premalo pameten, da bi razumel, da se moj avto u bistvu ni odklenu in se z njim u bistvu nism pripeljal domov? Sm zašel v eno vzporedno resničnost?
U bistvu ja, lažne novice gradijo lažno resničnost.
Ja, očitno si res premalo pameten, da bi razumel, da niso VSI ostali pred vrati. Si sposoben priznati, da nekateri so, ali je tudi to laž?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
No roko na srce sem tudi jaz, navaden plejbejc, bebo in ekološki terorist brez tesle, odvisen od baterije v ključu. Zankrat imam notri še skrito sabljo, da se skrijem rped medvedom, ampak odpeljate se pa ne bi dalo. Je pa res, da pri prejšnjem v 8. letih na ključu št.1 nisem rabil menjati baterije (ni bil pa še keyless access, si ga moral imeti vtaknjenega vluknji :D). Skratka Tesla gor ali dol, časi, ko si avto če ne drugega užgal z žicami, so že dolgo mimo.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Naslov kot so pač naslovi, da se pritegne bralce. Mora že biti res, da nekateri niso mogli odpret svojih avtov. Ker so družabna omrežja dostopna, se novice hitro širijo. W1 je napisal, da obstaja več možnosti za odklepanje, tako da po nepotrebnem zganjate paniko. Sicer je res nerodno, da nekje "nogu iza nogu" ostaneš pred zaklenjenim avtom. Pametni se bodo iz tujih izkušenj nekaj naučili, ostali pa . . .
Kot jaz razumem to situaijo je bistvo to, da rešitev za odklep je obstajala, bila ljudem na voljo in je tudi delovala. Zakaj jo niso uporabili pa je drugo vprašanje. Ali zaradi neznanja, neumnosti ali pa želje po iskanju senzacionalne novice. Who knows.
To je pa čisto ločeno vprašanje. Pri tesli je to samo ena izmed opcij. To je kot, da bi se pri pametni TV pritoževal nad tem, da je lahko povezana na internet. Dejstvo ostaja, da tudi brez njega deluje.
>> Si sposoben priznati, da nekateri so, ali je tudi to laž?
Le tisti, ki so to v konkretnem trenutku želeli. Kdor je v tistem trenutku želel avto odklenit, je to lahko naredu ker ima alternativo.
Razen tistih, ki so imeli alternativo zaklenjeno v avtu ali pospravljeno doma v omari, ker so se ful navdušili nad načinom odklepanja s telefonom. A so butasti, da nimajo v žepu še alternative? Mogoče. Mogoče pa ne - če je odklepanje prej 500x uspelo, zakaj bi si delal skrbi in s sabo vlačil še RFID kartico?