vir: Road to VR
vir: Road to VR
Kdor mrzlično pričakuje Oculusove naočnike Rift 2, se bo očitno še načakal, kajti Facebook je na letošnjem Game Developers Conferencu najavil zgolj pomladitev, imenovano Rift S. Njena osrednja novost je notranji sistem za orientacijo v prostoru, zasnovan okoli petih vgrajenih kameric. Rift S tako ne potrebuje zunanjih satelitov kot izvirnik in se bo po zmogljivostih sobne navidezne resničnosti bolje kosal z Vivom. Območje igranja je večje kot prej in ga bomo enostavno zarisali s kontrolerjem, kamere pa omogočajo predvajanje realne slike (passthrough). Zaradi sprege z omenjenimi kamericami so morali preoblikovati kontrolerje Touch, ki imajo po novem obroč s senzorji na zgornjem koncu.
Nadgradnja zaslona po drugi plati ni tako enoznačna. Vgradili so enotni ekran ločljivosti 2560×1440, ki je višja od Riftove, a manjša od tiste v Vivu Pro ali Oculusovem Questu (2880×1600). Prav tako ne gre za OLED matriko, temveč LCD, kar pomeni manj izrazite barve, a po drugi plati omili nekatere negativne učinke, kot je vidnost pikslov. Zanimiva je omejitev osveževanja na 80 hercev, se pravi manj kor pri izvirniku (90 Hz) in več kot pri Questu (72 Hz). V podjetju pravijo, da so to storili zaradi želje po nespremenjenih strojnih zahtevah za PCje. Zorni kot naj bi bil "malo večji" kot prej, a ne povedo, kolikšen natančno je.
Rift S ima prav tako povsem preoblikovan sistem za nošenje na glavi: okroglega kot PSVR, toda z dodatnim vrhnjim paščkom. V obroču se obenem nahajajo zvočniki, je pa poleg še izhod za slušalke, medtem ko v firmi o dodatku uradnih slušalk še razmišljajo. Nekaj priročnejši je tudi kabel do PCja, ki je ožji, pri čemer gre video skozi DisplayPort 1.2 in ne več HDMI.
Rift S dospe "spomladi" ob približno istem času kot Quest in za enako ceno, kot jo trenutno nosi izvirni Rift, kar bo pri nas naneslo blizu petsto evrov. Hkrati z njegovim prihodom bo prvi Rift iz proizvodnje umaknjen.