BBC - Založniki imajo pred seboj nov problem s piratiziranjem glasbe, ugotavlja raziskava britanskih Intellectual Property Office (vladna služba za avtorske pravice) in PRS for Music (britanski SAZAS). Glavni problem predstavlja lokalno snemanje pretočnih vsebin za poznejše predvajanje, ki se je v letih 2014-2016 povečalo za več kot 140 odstotkov. Gre za strani, ki omogočajo shranjevanje pretočnih vsebin (stream-ripping), denimo videoposnetkov z YouTuba, skladb s Spotifyja in podobno. Založniki opozarjajo, da je to nezakonito.
O obsegu tega početja pričajo naslednje številke. V raziskavi je sodelovali 9000 ljudi. Lanskega septembra so ti ljudje te strani uporabljali v 500.000 primerih, medtem ko so spletne hrambe (Dropbox, Rapidshare ...) beležile 100.000, prenos prek torrentov pa 24.000 primerov. Z drugimi besedami, raziskava ugotavlja, da je stream-ripping prevladujoč način internetnega piratstva v Veliki Britaniji. Pippa Hall iz Intellectual Property Office je povedala, da vsakokrat, ko najdejo inovativno rešitev za piratstvo, pirati odkrijejo še bolj inovativen način za obvoz.
Raziskava je še ugotovila, da 15 odstotkov prebivalstva redno uporablja storitve za stream-ripping, od tega jih je kar tretjina starih od 16-24. Najpogosteje navedeni razlog za to početje je dejstvo, da so prenesene vsebine že kupili na drugem mediju (31 odstotkov), sledijo pa želja po predvajanju brez internetne povezave (26 odstotkov), želja po predvajanju na poti (25 odstotkov), nezmožnost nakupa (21 odstotkov) in mnenje, da so vsebine neupravičeno predrage (20 odstotkov). Izbrati je bilo moč več možnosti. Najpopularnejša storitev je YouTube Downloader, sledi pa YouTube MP3 Music Downloader. Spletne strani, kot je YouTube-mp3.org, so medtem v Veliki Britaniji že blokirane.
V PRS for Music so dejali, da si želijo, da bi tovrstne raziskave spodbudile v zavezanosti v boju zoper piratstvo. Toda ob tem ne smemo prezreti, da so Britanci lani za glasbo porabili v povprečju 75 funtov, kar je 10 odstotkov več kot leto pred tem.
Glede glasbe sem jaz zadevo rešil z deezrom. In niti slučajno pomislim ne da bi downloadal glasbo iz youtuba ali odkod drugod.
Glede filmov pa je tako, imam naročen hbo go zaradi serij ki jih tam gledam, problem pa ostaja z filmami, ker netflix nima vsega, nima podnapisov itd...
Dokler to ne rešijo se bomo posluževali drugih rešitev ;) Finančno mi ni problem plačati netflix itd... problem je le vsebina.
Neumnost. Ni sploh tehnično mogoče poslušati glasbo brez da se zadeva vsaj v neki meri ne prenese k uporabniku. Kar poglej npr Youtube. Gledaš video pa se ti datoteka vmes prenaša. Vse kar moraš vedt je kje je ta datoteka in kako je odpret.
C:\Users\Uporabnik\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\soxh22s9.default\cache2 Uporabiš VLC ...in bam vidš da si v bistvu že samo z gledanjem vsebine preko brskalnika "prenesel" zadevo na računalnik. Ni tega da bi lahko gledal vsebino preneslo se pa ne bi. To je izmišljotina založnikov. Založniki resno hodijo po tankem ledu ker ne razumejo osnov. Če zadevo pač premakneš iz enga dela diska na druzga je pa to čist tvoja stvar. Stvar uporabnika.
Ko se bo enkrat ta (https://musiconomi.com/) ali podoben projekt prijel in ga bodo glasbeniki začeli na široko uporabljat, bodo založbe aka "legalna mafija" postale preteklost.
- število stvari, ki jih ponuja digitalni provajder - dostopnost - cena
To sta poglavitni vzroki za snemanje. Ko si bodo to vtepli v glavo in upoštevali to, bo piratstvo magično izginilo.
Tudi to, da vsi hočejo imeti cca 7-10€ na mesec je pač prenasičeno in čudno (Netflix, Google Music, Deezer, Amazon, Hulu). Pač človek si lahko samo toliko stvari po 10€ privošči na mesec. In spet, ker dve od treh na katere je oseba naročena nimata stvari, tretja pa ima, a si ne moreš še dodatnih 10€ privoščiti, ker če bi skenslal naročnino na enem od dveh in šel na tega tretjega potem izgubi stvari, ki jih ima tisti drugi...potem razne regijske ključavnice in recimo oslarija, da Netflix vsebina sledi tebi po EU...ljudje preprosto vzamejo stvari v svoje roke in posnamejo. Tu se nimajo kaj čuditi. Ponudijo naj ljudem tisto, kar si želijo, pa je mir.
Najpogosteje navedeni razlog za to početje je dejstvo, da so prenesene vsebine že kupili na drugem mediju (31 odstotkov), sledijo pa želja po predvajanju brez internetne povezave (26 odstotkov), želja po predvajanju na poti (25 odstotkov), nezmožnost nakupa (21 odstotkov) in mnenje, da so vsebine neupravičeno predrage (20 odstotkov).
31+26+25+21+20: 123 % razlogov, kar je najbrž dovolj, da se založniki razburjajo :)
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain
Hudoo, pa to je že "skoraj" tako kot proti koncu 20. stoletja, ko so bili radiokasetarji in si na UKV pasu na radijski postaji, ki je oddajala v stereo tehniki, lahko posnel komad, ki ti je bil všeč, direkt na TDK SA-60 kaseto v skoraj-CD kvaliteti. Za kasnejše predvajanje. Brez ostale navlake. (/sarkazm off)
Na TVju pa imaš analogni izhod za slušalke katerega priklopiš na line-in soundblasterja in lepo posnameš.
Ljudje ki so pomagali izdelati poročilo z novice tudi zahtevajo da novi standardi to početje preprečijo - torej posodobijo firmware TVjev tako da bodo izklopili nekriptirane analogne izhode ko se vrti njihova vsebina.
Ti sicer lah vedno znova najdeš kak troll argument kako boš lahko nekaj skopiral, ampak dejstvo je da je trenuten trend tak, da podjetja mečejo milijone v to, da ti bodo preprečili kakršnokoli shranjevanje in te zelo kaznovali za modifikacijo naprav.
Na TVju pa imaš analogni izhod za slušalke katerega priklopiš na line-in soundblasterja in lepo posnameš.
Ljudje ki so pomagali izdelati poročilo z novice tudi zahtevajo da novi standardi to početje preprečijo - torej posodobijo firmware TVjev tako da bodo izklopili nekriptirane analogne izhode ko se vrti njihova vsebina.
Ti sicer lah vedno znova najdeš kak troll argument kako boš lahko nekaj skopiral, ampak dejstvo je da je trenuten trend tak, da podjetja mečejo milijone v to, da ti bodo preprečili kakršnokoli shranjevanje in te zelo kaznovali za modifikacijo naprav.
Kako bo pa to zgledalo? Oddajajo ti DRMjano vsebino, ti pa rabiš TV ki mora biti sposoben ta DRM dekriptirat.
Za trend si poglej recimo DRM na 4K UHD Blu-Rayih (imenuje se AACS 2.0). Nekaj takega se zelo trudijo ti spraviti tudi na kabelsko, DVB in IPTV, obenem pa si zelo želijo tega tudi na online storitvah kot je YouTube.
Kaj ti pomaga TV na smetišču če nimaš potem več naprave, ki je spodobna dekriptirati video?
Na TVju pa imaš analogni izhod za slušalke katerega priklopiš na line-in soundblasterja in lepo posnameš.
Ljudje ki so pomagali izdelati poročilo z novice tudi zahtevajo da novi standardi to početje preprečijo - torej posodobijo firmware TVjev tako da bodo izklopili nekriptirane analogne izhode ko se vrti njihova vsebina.
Ti sicer lah vedno znova najdeš kak troll argument kako boš lahko nekaj skopiral, ampak dejstvo je da je trenuten trend tak, da podjetja mečejo milijone v to, da ti bodo preprečili kakršnokoli shranjevanje in te zelo kaznovali za modifikacijo naprav.
Večina dobre glasbe je že posnete in spiratizirane. FLAC/ALAC idr. lossless formati na dobrem DAC-u so tisto, kar nucam. S kultnimi filmi je podobno.
Za nove serije, ki vse bolj izpodrivajo celovečerce in so bolj ali manj na voljo prek naročnin na pretočne vsebine, verjamem, da je problem shranjevanje na disk. Občasno mi ni problem plačati naročnine, ko pride kaj zanimivega na CDN-je (ker platno ni več v modi).
Pa tudi vsi ti silni tehnični ukrepi niso in ne bodo za vedno učinkoviti; dokler se na napravah dešifrira, neka površina za napad o(b)staja na voljo, pa tudi vektor je ob poznavanju uporabljenih tehnologij precej zanesljivo moč poiskati. Vsaj do sedaj je vedno še bilo tako. Saj smo videli, kako je z DRM rešitvami.
Na drugi strani pa take rešitve često gazijo našo zasebnost, kar je prav tako potencialno protipravno (marsikje, predvsem v EU). In dober argument (ne glede na težnje po piratiziranju) proti, v pravnem/tehničnem/družbenem smislu.
Kako bo pa to zgledalo? Oddajajo ti DRMjano vsebino, ti pa rabiš TV ki mora biti sposoben ta DRM dekriptirat.
Za trend si poglej recimo DRM na 4K UHD Blu-Rayih (imenuje se AACS 2.0). Nekaj takega se zelo trudijo ti spraviti tudi na kabelsko, DVB in IPTV, obenem pa si zelo želijo tega tudi na online storitvah kot je YouTube.
Kaj ti pomaga TV na smetišču če nimaš potem več naprave, ki je spodobna dekriptirati video?
AACS 2.0 bo prej ali slej pade (s Smrkci 2, kot kaže ni).
Sicer pa za pravi 4k potrebuješ >70 mbps povezavo ali nakup BR ploščka.
Leta 2030: Založniki vlagajo milijone v raziskave kako po gledanju filma gledalcu varno pobrisati spomin na film. Vsak gledalec mora imeti v glavi vgrajen DRM čip, ki poleg tega da odkodira zakodirano vsebino na ekranu, poskrbi tudi da se med tem ko spimo pobriše celotni spomin na video in avdio vsebino ki smo jo gledali prejšnji dan. Čip vgrajen direkt v naš hipokampus, med spanjem pregleda vso vsebino iz kratkoročnega dnevnega spomina in izbriše vse kar je povezano z video in avdio vsebinami, da se le te ne bi prenesle v naš dolgoročni spomin.
Zaradi piratstva so se programi kar lepo prodajali, ker si lahko shekal windowse smo se vsi lepo na njih navadili in potem se vse službe tudi morale licence kupovati, v porastu glazbe in novih bendov je piratstvo sigurno delovalo veliko v njihov prid ko so zaradi tega nove fane dobivali in razprodajali koncerte...
Takih člankov ne morem resno jemati glede na to, da je kar nekaj vsebin regijsko zaklenjenih. Pa mi ni težko plačati za storitev, da ima potem avtor te stvaritve nekaj od tega. Pritožujejo se pa itak sam založniki.
AACS 2.0 bo prej ali slej pade (s Smrkci 2, kot kaže ni).
Sicer pa za pravi 4k potrebuješ >70 mbps povezavo ali nakup BR ploščka.
Še vedno ignoriraš dejstvo da se firme trudijo ta "padec" spremeniti v kaznivo dejanje. Tvoj argument je butast na isti način kot bi rekel "eh, pa saj se bo vedno dalo prevrtati vrata trezorja" ko ti nekdo proba prepovedati vstop v tvojo lastno klet.
Pri slikovni in zvokovni vsebini je nemogoče popolnoma preprečiti kopiranje(no je možno->se nikoli ne predvaja)...sliko lahko z kamero posnameš iz ekrana, zvok pa ravno tako...Sicer pa pri trenutnih vsebinah bo počasi vprašanje, gdo bi jih sploh še hotel kopirat...
AACS 2.0 bo prej ali slej pade (s Smrkci 2, kot kaže ni).
Sicer pa za pravi 4k potrebuješ >70 mbps povezavo ali nakup BR ploščka.
Še vedno ignoriraš dejstvo da se firme trudijo ta "padec" spremeniti v kaznivo dejanje. Tvoj argument je butast na isti način kot bi rekel "eh, pa saj se bo vedno dalo prevrtati vrata trezorja" ko ti nekdo proba prepovedati vstop v tvojo lastno klet.
Prizadevanja za kriminalizacijo so eno (vključujejo lobiranja pri zakonodajalcu, javno mnenje jim tako ali tako nikoli ni bilo in ne bo naklonjeno), tehnični prijemi pa drugo (oboje drago stane in oboje ima zelo negotov izid - predvsem pri nas). Osebno močno dvomim, da bi v državah, kjer to nikoli ni bilo kaznivo (npr. pri nas), uspeli inkriminirati nekoga, ki si je nekaj fotokopiral neautorizirano (ker po analogiji to ni nič drugače od tega, o čemer govorimo). Not gonna happen!
Mamo en zakon ki pravi da moramo placevati davek na avtorske pravice ob nakupu praznih medijev ( hdd cd disk itd ).
To ni davek, pač pa nadomestilo, ki ga zbira sazas in velja samo za glasbo. Za filme, knige, programsko opremo in druge avtorske vsebine ne velja. Kar se glasbe tiče, smo s tem pokriti, lahko jo hrčkamo kolikor hočemo, lastniki avtorskih pravic dobijo to pokrito. Jaz osebno jo hrčkam, kolikor se le da - končno to tudi plačujem v skladu z dogovorom z lastniki avtorskih pravic, ne vem, zakaj bi se temu odpovedal.
(4) Reproduciranje po prejšnjih odstavkih tega člena ni dovoljeno glede pisanih del v obsegu celotne knjige, grafičnih izdaj glasbenih del, elektronskih baz podatkov in računalniških programov ter v obliki izvedbe arhitekturnega objekta, če ni s tem zakonom ali s pogodbo drugače določeno.
Torej velja za filme tudi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Založnike vedno nekaj skrbi in vidijo samo izgubo zaslužka. Če bi malo širše pogledali bi videli da jim piratstvo dela boljšo reklamo kot oni sami in prodaja vsebin dejansko raste in ne pada.
Jaz osebno za te vsebine tko nebi bil pripravljen placati. Pravzaprav bi mi naredili uslugo, ker bi izgubil manj dragocenega casa. Oz. zelo redke vsebine so vredne podpore. Npr. Planet Earth, ki je fantasticen. Vecina pa jo srot, ki bi ga bilo potrebno v korist celotne druzbe izbrisati z oblicja zemlje.
Pri slikovni in zvokovni vsebini je nemogoče popolnoma preprečiti kopiranje(no je možno->se nikoli ne predvaja)...sliko lahko z kamero posnameš iz ekrana, zvok pa ravno tako...Sicer pa pri trenutnih vsebinah bo počasi vprašanje, gdo bi jih sploh še hotel kopirat...
Narediti kamero, ki bo zaznala, da snema neko DRM vsebino v bistvu niti ni tako zelo tezko. Ampak, ker je vecina te vsebine samo potato quality, se kaj dosti ne obremenjujejo s tem. :)
Vec kot deset let nazaj smo vam povedali, da boste imeli v hisah racunalnike in TVje, kjer bodo lahko preprecili predvajanje neavtoriziranih vsebin kar na daljavo. Pa nam ni nihce hotel verjeti. :)
Kako bo pa to zgledalo? Oddajajo ti DRMjano vsebino, ti pa rabiš TV ki mora biti sposoben ta DRM dekriptirat.
Za trend si poglej recimo DRM na 4K UHD Blu-Rayih (imenuje se AACS 2.0). Nekaj takega se zelo trudijo ti spraviti tudi na kabelsko, DVB in IPTV, obenem pa si zelo želijo tega tudi na online storitvah kot je YouTube.
Kaj ti pomaga TV na smetišču če nimaš potem več naprave, ki je spodobna dekriptirati video?
Po mojem mnenju vsi ti ukrepi samo spodbujajo piratstvo. CDje sem nehal kupovati, ko mi zadnja dva nista več delovala v vseh predvajalnikih. Kaj mi pomaga nakup vsebine, ki je ne morem konzumirati?
Robert Ashcroft, chief executive of PRS for Music, said: "We hope that this research will provide the basis for a renewed and refocused commitment to tackling online copyright infringement.
3 največje skupine v raziskavi:
Music was already owned by the user in another format (31% of users) Wanting to listen to music offline (26%) Wanting to listen to music on the move (25%)
A-ha. Torej bi namesto da bi bili inovativni in dajali uporabnikom drugačne načine poslušnja glasbe, jih rajši jebejo szi copyright. In medtem ko se pritožujejo nad pirati:
It found that the average consumer spent GBP75 on music last year, up from GBP68 in 2016.
Dobesedno legalna mafija.
Ta mentaliteta založnikov, da s tem ko uporabnik dobi vsebino brez da njim plača oni "izgubijo" dobičk se meni osebno zdi kar neki. Če jaz muzike ne bi dobil na youtube-u, je pač nebi poslušal.
Se nisem zasledil novice, da bi katera igra, ki ima neskrekan Denuvo imela odlicno prodajo, sedaj ko vec ni zlobnih piratov. To je samo izgovor da lahko vedno vecje sranje prodajajo, potem pa se jokajo da so grdi pirati krivi da se stvar ne prodaja. .s. Mater so v CD Project Red zajebali, ko so dali ven Witcherja brez DRMja. Zaradi pirastva so morali zapreti vrata. ./s
Sicer so naredili kar konkretne korake k boljši uporabniški izkušnji, ni pa še to to. Odkar je na voljo Netflix ga plačujem, ampak dokler se dogaja da mi sredi spremljanja neke serije le to ukinejo, da jo moram potem drugje sneti, ne čutim nobene krivde.
Spotify ima offline/download mode, ki pocne tocno to, shrani glasbo lokalno za offline predvajanje.
Torej bodo ta feature odstranil? :)
Samo moment. Predvidevam da (če maš spotify na telefonu) lahko shranjeno glasbo predvajaš samo s telefonom. Se motim? Imaš tukaj dostop do mp3 datoteke? Ker s ceglom v žepu pa ne bom šel na trim stezo.
Spotify ima offline/download mode, ki pocne tocno to, shrani glasbo lokalno za offline predvajanje.
Torej bodo ta feature odstranil? :)
Samo moment. Predvidevam da (če maš spotify na telefonu) lahko shranjeno glasbo predvajaš samo s telefonom. Se motim? Imaš tukaj dostop do mp3 datoteke? Ker s ceglom v žepu pa ne bom šel na trim stezo.
Pac, na device-u, kjer si downloadal in/ali syncal, imas dostop. Ni MP3 datotek.