Ars Technica - Na strani za razvijalce je Google postavil na ogled nekaj slik vmesnika Android Auto ter tudi razkril nekaj podrobnosti o multimedijskem vmesniku za avtomobile. Android Auto, ki uživa kar nekaj podpore med svetovnimi proizvajalci, bo omogočal povezovanje telefonov z Androidom z avtomobili, kjer ne bo prišlo le do deljenja multimedije, temveč tudi do nekaterih aplikacij. Avtomobilova oprema bo namreč le prostoročni vmesnik za telefon, saj bo telefon dal večino mišic za predvajanje glasbe (in druge multimedije), prikazovanje zemljevidov ter še nekaterih drugih zmožnosti.
Izgled programov, ki se bodo povezovali s polnimi programi na telefonu, bo sila omejen, saj pri Googlu ne želijo zmesti uporabnika. Posledično so zapisali stroge smernice, kaj razvijalci lahko in česa ne smejo početi. Okrog prikaza aplikacije bo mogoče videti prikazovanje moči signala, napolnjenosti baterije in uro v zgornjem desnem kotu, kot je običajno, kjer družbo dela mikrofon kot hitri dostop do Google Now. Na spodnjem robu zaslona bo fiksno prikazan nabor ikon, ki obsegajo bližnjico do navigacije (Google Maps), bližnjico do vmesnika za klicanje, bližnjico za predvajalnik glasbe ter povsem desno še nepojasnjeno ikono merilnika hitrosti. Na sredini vidimo štiri pike, ki najverjetneje odprejo mešanico med predalom aplikacij in centrom za opozorila.
Ko bo na voljo SDK za Android Auto, bodo razvijalci aplikacij kot nadomestek avtomobila uporabljali kar obstoječe naprave z Androidom, kjer na Googlovi strani seveda izpostavijo 7-palčni Nexus 7. Projekt Android Auto že podpirajo Audi, Chrysler, Ford, GM, Honda, Hyundai, Nissan in Volkswagen..
Poleg vsega, kar avto z dodatno opremo že omogoča, dobite še reklamni pano direkt pred nos... To je korak nazaj v prometni varnosti.
to je še najmanj, vmes ti tole lepo požira dodaten liter na 100km zaradi reklam in ker mora procesor na polno laufat 24/7. Navigacija se usuje vsakih 15min tak da moraš pri vsaki kanti ustavit in resetirat avto...itd, itd,... :3
to bi morala biti tudi kot aplikacija, da lahko v avtu preklopiš v ta google auto mode že na obstoječih telefonih
Kolikor kaže boš itak lahko - trenutno se te aplikacije itak razvijajo tako da se Nexus 7 pretvarja da je Auto odjemalec :) Je pa res da boš gotovo rabil Android L na napravi.
Poleg vsega, kar avto z dodatno opremo že omogoča, dobite še reklamni pano direkt pred nos... To je korak nazaj v prometni varnosti.
Tisto govno - ki ga proizvajalci avtomobilov prodajajo kot multimedijski sistem - je boljše da samo odvlečejo na smetišče in tam pustijo. Na telefonu imaš že zdaj bistveno boljšo navigacijo, vse vsebine, kontakte in klice. To da lahko display samo repliciraš na avto in imaš to vse na voljo je bistveno boljša rešitev kot pa tista žalost, ki jo prodajajo v Audijih, BMWjih in vsepovsod drugje.
Tisto govno - ki ga proizvajalci avtomobilov prodajajo kot multimedijski sistem - je boljše da samo odvlečejo na smetišče in tam pustijo. Na telefonu imaš že zdaj bistveno boljšo navigacijo, vse vsebine, kontakte in klice. To da lahko display samo repliciraš na avto in imaš to vse na voljo je bistveno boljša rešitev kot pa tista žalost, ki jo prodajajo v Audijih, BMWjih in vsepovsod drugje.
Ti pa še nisi videl FIAT-ove rešitve, kajne? :) (BMW-jev iDrive je BISER v primerjavi s tisto omejeno zadevo, ki st ajo naumila FIAT in Microsoft. Je pa res, da imamo 5 do 10-kratni razpon v ceni avtomobilov na eni in drugi strani).
Na strani razvijalca bo, da razvije Audo mode, če prav razumem. Torej bo Microsoft moral to razviti, kar pomeni, da jih bo moral Samsung prepričati :)
Kot sem razumel bodo Android Auto aplikacije delovale podobno kot tiste na Android Wear. Torej bo "telefonska" aplikacija imela še neko razširitev za Auto. Če je temu tako, potem je verjetno, da bomo videli tudi alternativne aplikacije za navigacijo.
Samsung pa je še v pogovore z Nokio predvsem zato ker so potrebovali navigacijo za svoje Tizen ure.
Bistvo vsega tega gogledroioda je to, da se prodajajo reklame.. Ves razvoj je portanje eneiniste kode levo in desno, na čimveč naprav in čimbližje mozgu povprečne ofce. Ajde, je vmes še kak skin treba predelat, pa kak bug odpravit, pa novim čipom knjižnice dokompajlat. Jaka muda, folk pa srečn za še en kvazipoceni izdelek. Eh
bistvo vsega tega gogledroioda je to, da se prodajajo reklame.. ves razvoj je portanje eneiniste kode levo in desno, na čimveč naprav in čimbližje mozgu povprečne ofce. ajde, je vmes še kak skin treba predelat, pa kak bug odpravit, pa novim čipom knjižnice dokompajlat. jaka muda, folk pa srečn za še en kvazipoceni izdelek. eh
Sicer dramatizira, ampak pod črto je Googlov namen res na čim več naprav oz. pred čimveč oči za čim dlje pripeljati reklame. Če v zameno za to dajo dober OS na dobrih napravah z dobrim vmesnikom za avto, so be it.
Namen je zbrati čimveč podatkov o življenju in navadah uporabnikov. Vsiljivih reklam med vožnjo ne bo (saj niso nori, kaj takega bi bilo prepovedano takoj), bodo zato siceršnje reklame nekolikoliko dražje (ker sedaj se ve še več o vas, torej vam lahko še bolj natančno ponudijo točno tisto, kar "hočete").
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
to bi morala biti tudi kot aplikacija, da lahko v avtu preklopiš v ta google auto mode že na obstoječih telefonih
Kolikor kaže boš itak lahko - trenutno se te aplikacije itak razvijajo tako da se Nexus 7 pretvarja da je Auto odjemalec :) Je pa res da boš gotovo rabil Android L na napravi.
Poleg vsega, kar avto z dodatno opremo že omogoča, dobite še reklamni pano direkt pred nos... To je korak nazaj v prometni varnosti.
Tisto govno - ki ga proizvajalci avtomobilov prodajajo kot multimedijski sistem - je boljše da samo odvlečejo na smetišče in tam pustijo. Na telefonu imaš že zdaj bistveno boljšo navigacijo, vse vsebine, kontakte in klice. To da lahko display samo repliciraš na avto in imaš to vse na voljo je bistveno boljša rešitev kot pa tista žalost, ki jo prodajajo v Audijih, BMWjih in vsepovsod drugje.
Za Audi ne morem trditi, ampak v BMWjih dobiš iDrive, ki je najboljši multimedijski sistem v avto industriji. Prve verzije so bile malo jalove, ampak najnovejše so zelo dobre (in jih kopira avto industrija velikopotezno) in mislim, da se bo moral Auto kar potruditi, da pokaže kako je boljši. Pa sem sam fan Androida in Googlovih izdelkov.
Za Audi ne morem trditi, ampak v BMWjih dobiš iDrive, ki je najboljši multimedijski sistem v avto industriji. Prve verzije so bile malo jalove, ampak najnovejše so zelo dobre (in jih kopira avto industrija velikopotezno) in mislim, da se bo moral Auto kar potruditi, da pokaže kako je boljši. Pa sem sam fan Androida in Googlovih izdelkov.
In ravno zato sem uporabil besedo "govno" - to da je iDrive kao najboljši sistem v indrustriji kaže kako katastrofalno zanič so vsi ti sistemi. Navigacija je še vedno bistveno slabša od česarkoli kar dobiš na iOS ali Androidu za 30EUR in ima bistveno manj (in bistveno dražje - samo na servisu) nadgradenj. Glasbeni sistem ne zna predvajati glasbe s Spotifya, Pandore, Googla, Deezerja ali kjerkoli drugje. Večina sistemov noče predvajati videa med vožnjo. Youtube so samo sanje. Da bi ti sistem prebral obvestilo s Hangouta, Skypea ali česarkoli drugega naglas in omogočil odgovor preko volanskih tipk? Sanje. Da bi lahko odgovoril klicu na Hangouts med vožnjo z volanskimi kontrolami? Sanje.
To so vse stvari ko jih tvoj telefon že par let zna! Zato pravim da se naj proizvajalci avtomobilov s svojim zanič kupom Jave poberejo nekam in preprosto ponudijo mirroring mojega telefona z ustreznim vmesnikom na centralno konzolo + kontrole in naj nehajo bluziti s sistemi, ki so 15 let zastareli. Android Auto, iOS CarPlay, Windows-in-the-car so končno ideje, ki bodo to zastarelo industrijo zvlekle v 21. stoletje in (upam) naredile moj bodoči avto uporaben in udoben. Ne pa da mi nov BMW ne zna niti z Androida prikazat album arta s telefona in mi tam uradni servis bluzi o tem, kako moram spet vreči 30k za nov avto za funkcionalnost ipoda 3. generacije :P
Za Audi ne morem trditi, ampak v BMWjih dobiš iDrive, ki je najboljši multimedijski sistem v avto industriji. Prve verzije so bile malo jalove, ampak najnovejše so zelo dobre (in jih kopira avto industrija velikopotezno) in mislim, da se bo moral Auto kar potruditi, da pokaže kako je boljši. Pa sem sam fan Androida in Googlovih izdelkov.
In ravno zato sem uporabil besedo "govno" - to da je iDrive kao najboljši sistem v indrustriji kaže kako katastrofalno zanič so vsi ti sistemi. Navigacija je še vedno bistveno slabša od česarkoli kar dobiš na iOS ali Androidu za 30EUR in ima bistveno manj (in bistveno dražje - samo na servisu) nadgradenj. Glasbeni sistem ne zna predvajati glasbe s Spotifya, Pandore, Googla, Deezerja ali kjerkoli drugje. Večina sistemov noče predvajati videa med vožnjo. Youtube so samo sanje. Da bi ti sistem prebral obvestilo s Hangouta, Skypea ali česarkoli drugega naglas in omogočil odgovor preko volanskih tipk? Sanje. Da bi lahko odgovoril klicu na Hangouts med vožnjo z volanskimi kontrolami? Sanje.
To so vse stvari ko jih tvoj telefon že par let zna! Zato pravim da se naj proizvajalci avtomobilov s svojim zanič kupom Jave poberejo nekam in preprosto ponudijo mirroring mojega telefona z ustreznim vmesnikom na centralno konzolo + kontrole in naj nehajo bluziti s sistemi, ki so 15 let zastareli. Android Auto, iOS CarPlay, Windows-in-the-car so končno ideje, ki bodo to zastarelo industrijo zvlekle v 21. stoletje in (upam) naredile moj bodoči avto uporaben in udoben. Ne pa da mi nov BMW ne zna niti z Androida prikazat album arta s telefona in mi tam uradni servis bluzi o tem, kako moram spet vreči 30k za nov avto za funkcionalnost ipoda 3. generacije :P
točno tako, vse kar morajo proizvajalci avtomobilov ponuditi, so večji monitorji v avtu, vse ostalo dela telefon, katerikoli telefon seveda
Da o zaslonih v teh avtih ne bi. Sem ne dolgo nazaj gledal nov model Dynavin-a, ki je neka pojacana i ce smo iskreni precej boljsa zadeva kot ta serijska v BMWjih, pa se sedaj furajo 800x400 LCD na 7" napravi, a HW je slabsi kot v SGS1. Zadeva stane pa okoli 800eur
Ma displej ni nujno da je večji, itak ne gledaš displeja ves čas, kot v primeru tablice. V avtu displej samo ošvrkneš. Bolj pomembno je, da imajo ti centri normalen način upravljanja z njimi, torej NE touchscreen, temveč karkoli drugega. iDrive baje tukaj ni slab spljoh. Sej pvoezovanje pa predvajanje pa vse te fore so pomembne, sam te stvari so manj pomembne, kot upravljanje. Lahko imaš tono funkcij, pa ne pomenijo nič, če moraš z roko mahati po displeju in gledati vanj. S proper komandami pa lahko večino narediš na slepo, sploh ko si navajen centra.
Kakrsenkoli touchscreen je v avtomobilih totalno zgresen, tudi ce ima 'haptic feedback' in se ti ob pritiskanju trese rit.
Avto naj da na voljo API za 'vse' volanske in obvolanske kontrole in za vse prikazovalnike, ki jih ima na voljo. Telefon, ki ga bos pa vstekal (ali pa tudi ne) v avto pa naj te stvari uporablja. Pa ce kupis avto, ti dajo zraven se free telefon.
Ma displej ni nujno da je večji, itak ne gledaš displeja ves čas, kot v primeru tablice. V avtu displej samo ošvrkneš. Bolj pomembno je, da imajo ti centri normalen način upravljanja z njimi, torej NE touchscreen, temveč karkoli drugega. iDrive baje tukaj ni slab spljoh. Sej pvoezovanje pa predvajanje pa vse te fore so pomembne, sam te stvari so manj pomembne, kot upravljanje. Lahko imaš tono funkcij, pa ne pomenijo nič, če moraš z roko mahati po displeju in gledati vanj. S proper komandami pa lahko večino narediš na slepo, sploh ko si navajen centra.
V 21. stoletju bi pa res pričakoval da ima vsak avto obvolanske kontrole in da jih zna pošiljati na telefon. V končni fazi to celo že zdaj znamo preko AVRCP.
Ma, glede na nekatere zabluze od interfejsa bi res raje videl, da zanj poskrbi Google, zadnjih par izdelkov je IMO zelo dobrih. Tistih obvolanskih komand pa pošiljanje na telefone bi pa jemal ZELO z rezervo, razen če se dogovorijo za standarden razpored gumbov. Kar se pač ne bo zgodilo :)
Ma, glede na nekatere zabluze od interfejsa bi res raje videl, da zanj poskrbi Google, zadnjih par izdelkov je IMO zelo dobrih. Tistih obvolanskih komand pa pošiljanje na telefone bi pa jemal ZELO z rezervo, razen če se dogovorijo za standarden razpored gumbov. Kar se pač ne bo zgodilo :)
Saj ne rabis standardnega razporeda gumbov. Rabis samo vnaprej dogovorjene gumbe, ki so prisotni. Pa niti ne rabijo biti vedno vsi prisotni. Delas pac s tistim kar imas.
Ja saj ravno to je point, tudi teh gumbov nimajo vsi. Jaz imam recimo samo dve smerni tipki, +/-, esc, source/OK, phone/meni in Windows (FIAT pač :D), ki se obnaša kot klic za glasovne komande. Ja, zadeva nima zaslona in jasno popolnoma odpade, itak je sistem v osnovi star že nekih 7, 8 let, ampak se še vedno uporablja, tudi v Alfah, ki so malce naprednejše. Hočem le predstaviti kakšne razlike so med proizvajalci.
Seveda če bodo podpirali Android Auto te razlike verjetno ne bodo tako velike.