» »

Mobilni development

Mobilni development

«
1
2

roli ::

Torej danes sem doživel še en hladen tuš pri developmentu mobilnih aplikacij - tokrat pri googlu. Torej večina proizvajalcev ima danes že na voljo svoje SDKje in trgovine preko katerih lahko prodajaš svoje aplikacije. Vse lepo in prav dokler ne prideš do slabih izkušenj. Torej najprej sem poizkusil z iphoneom - krasen app store, izvrstni pogoji za developerja, ok dokumentacija, podpora tudi v sloveniji, dobra orodja. Slabost - samo ena -> najbolj idiotski programski jezik na svetu (Objective C). Lepo te prosim kdo za kurca je ta jezik iznašel. Najprej buliš, potem misliš da ti je že nekaj jasno in potem padeš na trdna tla ter pritisneš delete. Da ne omenjam - zadeva ne pozna garbage collectorja - halo (nekateri se namreč nismo učili programiranja na jezikih kjer je potrebno skrbeti za RAM). V glavnem izvrstna stvar če bi le delala z Javo/C++.

Potem pridemo na Android - za razvijalca ponuja še več svobode, dela na vseh platformah, malo večji trg, še boljša dokumentacija, podpira Javo... Seveda so mali problemi - XML layout je sicer precej enostaven za naučit samo še vedno je lepši iphoneov interface builder (Apple == Drag & drop). In nato deal breaker - Slovenčki ne bomo prodajali aplikacij. Zakaj jaz ne smem prodati aplikacije samo zato ker živim v X državi? Zakaj appla to ne briga? Tukaj bi pričakoval veliko več od googla.

Potem smo že pri Palmovem WebOSu. Ok tega sicer nisem še dobro pregledal glede na to, da je SDK zunaj šele par dni. Zadevo se programira z HTMLjem/Java scriptom kar je hmmmmm. Čudno! Javascripta sicer ne poznam samo kolikor sem gledal mi ni ravno všeč. Pa tudi same aplikacije izgledajo nekam staromodno. O njihovih prodajnih pogojih zaenkrat še ni kaj dosti znanega tako da bomo še videli.

In potem pridemo na Symbian - pri temu se pa kaj dosti nisem ustavljal. Pogledal sem malo HelloWorld in se odločil da je smotan. Uporablja C, ki izgleda kot da bi priletel iz srednjega veka. Kolikor vem tudi prodaja aplikacij ni ravno najbolje izvedena glede na to da ni nekega App storea.

Torej zakaj morajo vsi ti biti taki smotanci. Zakaj Apple ne začne podpirati Jave in uvede Garbage Colector? Zakaj prekleti google ne omogoči prodajanja aplikacij razvijalcu iz Slovenije? Vprašanje ki se tukaj pojavlja je kakšne so vaše izkušnje?
http://www.r00li.com

Gandalfar ::

Kaj pa kaksen PhoneGap?

Kami ::

Jaz zadnjih nekaj tednov delam kar dosti na Android platformi in mi je zadeva zakon (z Javo in dobrim SDK-jem so nam razvijalcem nekatere zadeve zelo olajšali).

Pred tem sem se malo ukvarjal s Symbian S60 platformo, ampak je tako kot si že ti povedal zadeva preveč "smotana".

Da sploh ne omenjam podpisovanja aplikacij in tega, da sem ob branju knjige Symbian OS: Mastering C++ Smartphone Development skoraj zaspal.

Drugače, ko že omenjaš, da poteka razvijanje aplikacij za WebOS v HTML in Javascript-u - enake tehnologije lahko uporabiš tudi za razvoj Nokia WRT widgetov za nekatere Symbian telefone.

roli ::

PhoneGap bom ravnokar probal. Sicer mi sam javascript ni všeč ampak ideja, da lahko aplikacijo napišem in potem le to prodam na iPhone App storeu in na Android Marketu je dobra. Bomo videli. Čeprav meni je kot developer platforma android izvrsten samo k***, če google ne podpira prodajanja aplikacij za Slovenijo.

EDIT: Poizkusil phonegap - zadeva je čudna - zelo. Dokumentacija je grozna, nekaj stvari manjka... V glavnem smotano! Zakaj se prekleti Apple ni mogel odločit za javo?
http://www.r00li.com

Utk ::

Ne vem kako je zdaj, ampak pred leti, tudi če si kaj v javi naredil za mobitel, je bilo zelo pametno sam smeti pobirat.

borchi ::

> Čeprav meni je kot developer platforma android izvrsten samo k***, če google ne podpira prodajanja aplikacij za Slovenijo.

android aplikacije lahko prodajaš tudi če si tutsi iz ruande. samo ne na market place-u... torej, če bo tvoja aplikacija 'the funnest bestest app ever', boš obogatel tudi v sloveniji! (namig, kaj lahko pričakujemo?)

> Zakaj se prekleti Apple ni mogel odločit za javo?

ne nori, no...
l'jga

roli ::


android aplikacije lahko prodajaš tudi če si tutsi iz ruande. samo ne na market place-u... torej, če bo tvoja aplikacija 'the funnest bestest app ever', boš obogatel tudi v sloveniji! (namig, kaj lahko pričakujemo?)

To vem samo to ni ravno to! Ker je malo težje poskrbeti za lasten sistem prodaje kot pa uporabiti nek app store narejen od proizvajalca. Sicer pa za začetek sem mislil narediti neko osnovno aplikacijo, ki bi vsaj meni osebno prišla sem ter tja prav. Po tistem bi videl kaj ljudi moti, kaj jim je všeč nato bi se pa lotil ene oreng aplikacije po ideji, ki bi mi padla v glavo v nekem trenutku.


> Zakaj se prekleti Apple ni mogel odločit za javo?

ne nori, no...

Ne norim samo mi pa ni všeč Objective C. Ja razumel bi C++/C/Javo ali kaj tretjega samo kje so našli Objective C? Ker večina jezikov je podobnih imaš neke objekte z metodami, lastnostmi... Tukaj sicer imaš tudi to samo zapakirano v nekaj totalno čudnega. Da ne omenjam tistih ločenih header datotek in implementacij. Zakaj moram nek razred deklarirati v eni datoteki in ga uporabiti v drugi? Sicer, če se prav spomnim je nekaj takega tudi pri C++. Samo to bi še preživel.
http://www.r00li.com

roli ::

No ja ravnokar pobrskal po amazonu in sem se odločil da bom še enkrat poizkusil iPhone kot platformo. Morda obstaja bukva, ki mi lahko vtupi znanje tega hudiča v glavo. Odločil sem se za bukvo od Apress-a ker sem imel od teh tudi bukvo za androida, ki je odlična tako da vidimo tegale. Trenutno downloadam pdf verzijo iz mule in če bo po pregledu zadeva OK si jo bom nabavil preko amazona. Za to da še enkrat poizkusim me je pripravil tale komentar:


By the way, coming from a C# background (and Java and VB5/6 before that), lightweight programming of the iPhone is EASY!! It's different, but it's easy, particularly compared to C++ programming which I've had a number of false starts.


Wish me luck!:D
http://www.r00li.com

BALAST ::

Želimo ti srečo, ampak še boljša vzpodbuda je lahko ta, da bomo z veseljem komentirali in ti predlagali kakšne izboljšave tvoje aplikacije in ti vlivali nov pogum. 3x Hura za bodočega razvijalca mobilnih aplikacij !

Binji ::

Ko smo že pri temi... ima kdo kak nasvet za nekoga, ki se ravnokar loteva developmenta v Javi za Symbian S60? :)
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

jype ::

Binji> developmenta v Javi za Symbian S60?

J2ME? Isto kot za vsak drug telefon. Pa vse kar delaš z datumi in timestampi moraš delat s Calendarjem, ker je drugje broken, vsaj pri meni.

roli ::

O ja danes že prebral prvih 50 strani knjige in se še nisem odločil ali bo zame ali ne. Po eni strani zahteva predznanje objective C jezika (ampak ne veliko) vendar se mi ne zdi nič kaj pretirano nejasnega (zaenkrat). Ampak ko vidiš tole te pa res razkuri:
- (IBAction)ButtonPressed:(id)sender {
	NSString *title = [sender titleForState:UIControlStateNormal];
	NSString *newtext = [[NSString alloc] initWithFormat: @"Button pressed: %@", title];
	DisplayText.text = newtext;
	[newtext release];
}

Že sama definicija metode je čudknjena, da ne omenjam kup oglatih oklepajev.
http://www.r00li.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Primoz ()

borchi ::

teb pa res 'svaka dlaka smeta'...

btw, kaj je v tej kodi čudnega?
l'jga

user4683 ::

In v čem je problem? Osebno sem rabil točno 2 dni, da sem se navadil Objective C, pa nisem resno programiral v C/C++ že vsaj 2 leti (zadnje 2 leti zelo intenzivno Ruby). Niti nisem bil prej nek "ekspert" v C/C++
Pač malce drugačna sintaksa, ki res da ni najlepša, ampak je pa povsem razumljiva - z vsemi oglatimi oklepaji vred.

Đizs.. Izbira jezika bi morala biti najmanjši problem, večji fokus bi moral biti na sami platformi ter knjižnicah in orodjih (SDK-jih), ki ti jih platforma ponuja.

p.s. Po dobrem tednu kucanja kode sem imel narejeno nekaj podobnega temu, ampak z nekoliko lepšo grafiko, več različnimi načini igranja (tremi) in enostavnim urejevalnikom stopenj.

Invictus ::

>

Zakaj se prekleti Apple ni mogel odločit za javo?



Zato ker na Iphone teče okrnjeni OSX, ki je napisan v Objective C in ker ga je Steve privlekel iz prejšnjega podjetja (NeXT), kjer je bilo z njim napisano vse. tako kot sedaj. Sprijazni se. če hočeš delat za Apple, ti je Objective C edini pravi izbor.

LP I.

borchi ::

Cocoa je napisan v Obj-C. večinoma.
l'jga

roli ::

teb pa res 'svaka dlaka smeta'...
btw, kaj je v tej kodi čudnega?

Hja no sem pač oseba ki zelo rada nerga in ni nikoli zadovoljna z ničemer.
Kaj je čudnega? Predvsem sama deklaracija metode.

Drugače pa sem si dobil še en pdf o objective C, da najprej tega malo naštudiram. Saj ne rečem je OK jezik samo ni pa tako "eleganten" kot kaka Java. Praktično na vsakem koraku ti skačejo pointerji, omejitev dostopa do razredov pa praktično ne pozna. To da lahko od zunaj dostopaš do nekega razreda je precej drugačno kot v Javi kjer je ogromno stvari "private".
http://www.r00li.com

rokpok ::

Tudi Objective C pozna private zadeve: @private ...

Drugače pa si lahko pogledaš ta link: http://gameteam.fri.uni-lj.si/ss2009/
Rad bi bil pingvin.

roli ::

Seveda pozna private samo se kaj dosti ne uporablja zadeve. Drugače pa hvala za link izgleda zanimivo.
http://www.r00li.com

roli ::

No ja še malo sem bral ta moj pdf o Objective C. In vprašanje - zakaj pametni ljudje zakomplicirajo simpl stvar? Gre razlagat dedovanje in naredi polno X primerov, ki poskrbijo da:
A) Nimaš pojma o čem govori
B) Crkneš od dolgčasa

Nevem zakaj treba za dedovanje porabit 10 strani ali še več. Za tako temo bi porabil 2 strani in bi jih lahko napisal bolje (iz stališča razumljivosti). Enako je z composition (nimam pojma kaj bi bil slovenski prevod). X zadeva je sestavljena iz Y in Z delov. Vau!
http://www.r00li.com

Gandalfar ::

Jaz mislim, da je tu ena super priloznost zate da spises boljso iPhone dev. knjigo ;)

roli ::

Hehe! Knjiga je v resnici o Objective C - tisto o iPhoneu sem prestavil in bom najprej to končal. Zadeva je namreč zanimiva ker 10 strani razlaga o tem a potem spiše zaključek (kjer ti končno postane jasno o čem govori) in lepo razloži. Sicer vem kaj je dedovanje itd. samo kljub temu mi polovica tistega teksta ni bilo jasno o čem govori.

Sem pa opazil še eno zanimivost Objective Cja - nekako nikjer vsaj tu na začetku ne vidim konstruktorjev. Sicer verjetno kje so samo tukaj jih nisem še videl.

Drug problem je pa še vedno OOP. Ja saj razumem o čem se gre, vem kaj so metode, razredi, dedovanje... Precej težje je to uporabiti. Naprimer vem da bi bilo kaj takega odlično na kaki spletni aplikaciji kjer imaš veliko ljudi in vsak registrirani uporabnik je potem nov instance (jebote spet pozabil prevod) nekega razreda. Precej težje pa je uporabit OOP v neki aplikaciji - recimo kalkulator (ki kaj pretvarja, računa neko vrednost iz podatkov...). Lahko bi naredil nov razred kalkulator, ki bi imel metode pretvori in izračunaj samo se mi zdi nekako blesavo delat nov razred za to da boš naredil potem iz njega samo en instance (grrrrr prevodi).
http://www.r00li.com

l0g1t3ch ::

OOP ni avtomatsko najbolša stvar po narezanem kruhu niti nima posebnega smisla pri mini programčkih vseeno pa zna priti zelo prav.

Nerdor ::

Kaj pa recimo XML VM, ki uporablja Javo za iPhone!? xml to rescue
... for lifetime!

roli ::

Sedaj se lepo zabavam z temle iPhone developmentom in mi zadeva počasi postaja logična. Memory managment mi je malenkost bolj jasen in znam narediti simpl aplikacijo, ki nekaj naredi. Zakomplicira pa se ko enkrat s pomočjo te knjige prideš do multiview aplikacij (kar jih je večina). iPhone platforma ponuja ogromno že narejenih templat ki bi jih lahko uporabil ampak ne. V tej knjigi ni tega uporabil ampak se je odločil narediti vse to na dolgo in široko. Seveda potem, ko vidiš tri strani kode ki jo moraš prepisat padeš okoli - seveda bi lahko kliknil gumbek in uporabil template:D. Potem pa še piše kako se tega večinoma ne uporablja... Zakaj zaboga pol to razlaga? Pokaži mi raje kako se dela zadeve ki mi bodo koristile. In potem Interface builder ima opcijo write class files, ki napiše večino potrebnih stvari zate - v tej knjigi je ni uporabil enkrat - sploh ni omenil da obstaja! Jaz bi se rad naučil delat najprej osnovne zadeve pol pa kompliciral življenje z pisanjem lastnih Controllerjev (P.S: MVC koncept je smotan).

Očitno bom moral poiskat drugo knjigo oziroma pogledati tisti link, ki ga je dal rokpok - kar trenutno ne morem narediti, ker na hrvaškem nimam wifi dostopa ampak samo mobilni net kar je pa drago če hočeš gledat filmčke:D.
http://www.r00li.com

yeti ::

Nekaj me je zbodlo v uč:

Da ne omenjam - zadeva ne pozna garbage collectorja - halo (nekateri se namreč nismo učili programiranja na jezikih kjer je potrebno skrbeti za RAM).


z Javo in dobrim SDK-jem so nam razvijalcem nekatere zadeve zelo olajšali


Najprej konstruktivni del debate. Memory management. Če ste nadebudni t.i. """razvijalci""" opazili (ali pa morda tudi ne), pri telefonih nimaš na voljo nekaj gb rama in nekaj ghz procesorja. Zato je smiselno aplikacije OPTIMIZIRATI, beseda, ki so jo vsi pozabili ko smo prvič prebili mejo gb rama za dostopno ceno.

Nekonstruktivni del debate: HA HA HA... HA HA HA HA HA HA ... HA HA HA HA HA HA ... HA HA HA HA.... prva izjava moram reči da je štos tedna in sem se ji dodobra nasmejal... in vsi ostali ki sem jim jo pokazal... morda pride tudi do tebe v verižnih emailih kot štos...

p.s.: mimogrede objective c ima garbage collector ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: yeti ()

borchi ::

> p.s.: mimogrede objective c ima garbage collector ;)

obj-c 2.0. gc ni na iphone-u...

> P.S: MVC koncept je smotan

resno?!

(čeprav sem nepoznavalec, se mi zdi, da če 'objamem' vse kar je tebi smotano, da sem na zelo dobri poti...)
l'jga

roli ::


Nekonstruktivni del debate: HA HA HA... HA HA HA HA HA HA ... HA HA HA HA HA HA ... HA HA HA HA.... prva izjava moram reči da je štos tedna in sem se ji dodobra nasmejal... in vsi ostali ki sem jim jo pokazal... morda pride tudi do tebe v verižnih emailih kot štos...
Katera izjava? Ker verjetno ni samo ena bedasta. Samo se v njih skriva nekaj resnice (upam). Seveda je fora da nisem še delal resnega softwera (ker se smatram kot začetnika) in je tako lahko ko to prvič delaš precej zahtevno. To je tudi razlog da sem izbral mobilno platformo ker ponuja nek lep distribucijski kanal... Ko ti enkrat imaš narejenih par programov in imaš narejeno neko šolo iz te smeri pa se lahko lotiš česa bolj zahtevnega. Do takrat pa je tako igračkanje lahko samo koristno ker ne moreš kaj dosti zaj***.

In ja seveda ponuja Objective C garbage collector - vendar ne za iPhone. Precej bolj zanimivo je da le ta obstaja za android. V kombinaciji z malo čuknjenim jezikom pa je manjek le tega nadležen. In memory managment je od problemov sedaj padel malo bolj nazaj.


resno?!
(čeprav sem nepoznavalec, se mi zdi, da če 'objamem' vse kar je tebi smotano, da sem na zelo dobri poti...)

Recimo da je! verjetno pri kompleksnejših zadevah pride prav. Ko imaš pa nekaj bolj simpl pa ge lahko na živce. Saj ni toliko problematičen samo za mene je nova stvar in malo bolj bzzzt.
http://www.r00li.com

borchi ::

monotouch saves the (rolihandrej's) day...
l'jga

roli ::

O ne pa ga ne. Vmes sem se že naučil Objective C/Cocoa in mi je po pravici povedano kar všeč. Malo težko je začet ampak, ko se enkrat navadiš pa postane zadeva kar ok. Eno aplikacijo imam že na app storeu, druga prihaja.
http://www.r00li.com

c00L3r ::

Ve kdo za kakšen dober programček za delat grafični vmesnik za Android. Rabil bi predvsem drag&drop, zraven tega pa še avtomatsko pisanje kode za evente (onClick, onFocus ipd...)

roli ::

DroidDraw
Je na voljo v Online in offline varianti. Nekaj pa ima tudi že sam Eclipse z android SDK vgrajeno.

Samo po mojih izkušnjah je tole bolj kot ne zanič. Meni je uspelo z navadnim XMLjem narediti boljši vmesnik, hitreje.
http://www.r00li.com

Karen ::

Par idej:
1. Google: postani rezident Monaca (če si maher boš plačal manj davkariji kot pri nas), po Google store ne bo imel težav s teboj
2. učenje jezika: kar sem jaz delal (sicer malo) sem najprej ene 2-3 dni bral how-to-je (večinoma nisem prvi, ki je imel prav taka vprašanja). Ko se prebiješ čez howto-je si že na pol zmagal.

roli ::

Trenutno imam narejene dve aplikaciji za iphone (ene nebo svet videl ker jo apple nikoli ne bo objavil), druga pa bi morala biti končana v pard dneh. Saj aplikacije so luštne in vse samo jaz bi rad igre. Tle pa pridemo že do openGL in ostalih zadev, ki pa niso več tako super.
http://www.r00li.com

techfreak :) ::

Aplikacije imaš samo na US store, ali tudi na slovenskem?

roli ::

Tudi na slo! Trenutno je na App storu ena, drugo bom dal v review še ta vikend verjetno. Ene pa kot sem rekel svet ne bo videl (daljinec za uTorrent).
http://www.r00li.com

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: roli ()

Gandalfar ::

zakaj pa ne? sej mas alternativne store

roli ::

Verjetno ciljaš na Cydia store. Nevem morda se mi ne da ukvarjat s tem. Ker nisem prepričan če bi potem aplikacija še delala brez modifikacij. Seveda za Cydio nimaš nekih luštkanih obrazcev za prijavo...
http://www.r00li.com

c00L3r ::

Ve kdo kakšni so točno pogoji da lahko delaš aplikacije za Android Market? Vem, da v SLO ne gre. Kaj pa če imaš bančni račun v Avstriji? Ali lahko Slovenci kupujemo plačljive aplikacije?

Gandalfar ::

trenutno pri nas ni mogoce kupovati android aplikacij (razen, ce si rootas telefon in ga hacknes z market unlockerjem)

c00L3r ::

Bolj me sicer zanima kakšne so variante za prodajo iz SLO.

c00L3r ::

Tisti, ki ste že poskušali prodajati aplikacije iz SLO. rolihandrej? V katerem koraku javi, da ne moreš prodajat iz SLO? Jaz sem zdaj tam, ko bi moral plačat z Google CheckOut da lahko prodajam. Tega seveda ne bom storil, če potem ne bom mogel prodajat.

roli ::

Nevem če sploh kje javi. Ali pa. Takoj, ko sem prebral da preprosto ni mogoče sem odnehal. Tukajle je seznam podprtih držav:
http://market.android.com/support/bin/a...

Verjetno se gor lahko še vedno registriraš kot developer vendar imaš lahko samo brezplačne aplikacije. Sem že malo pozabil kaka je zadeva.
http://www.r00li.com

c00L3r ::

Zdi se mi brezveze plačat 25$, zato da bom lahko delil brezplačne aplikacije na marketu. Vidim pa, da lahko razvijajo aplikacije v Avstiriji, ki je tudi na seznamu podrtih držav.

Ugibam, da je težava z prejemanjem denarja na Google Checkout. Zato se mi zdi zanimiva ideja registrirat račun v tujini (Avstriji in preko tega prejemat denar iz Google Checkout).

roli ::


Ugibam, da je težava z prejemanjem denarja na Google Checkout. Zato se mi zdi zanimiva ideja registrirat račun v tujini (Avstriji in preko tega prejemat denar iz Google Checkout).

To se je tudi meni zdelo. Sedaj, če ti slučajno uspe kako zadevo uštimati se priporočam!

Če ne ti pa vedno ostane iPhone:D.
http://www.r00li.com

c00L3r ::

iPhone ne pride v poštev. Zadnjih par mesecev sem programiral Android in Windows Mobile v okviru diplomske naloge. Kmalu si bom kupil Amdroid telefon in bom delal za to platformo. Sprva mislim to delat občasno, zraven službe. Objective C se mi ni za učit, iPhone mi zaradi zaprtosti platforme ni všeč, pa še Mac-a nimam.

KernelPanic ::

Kako v Slo Google Play (ex. Android Market) ne dela? Jst sm se prjavu kot developer, placal 25 USD in mi nic ni tezil, je pa res, da je prvi app v izdelavi!

c00L3r ::

KernelPanic odprl si 2 leti staro temo. Goole play (ex. Android Market) dela brez težav. Ampak še vedno ne moreš iz Slovenije prodajat aplikacij ali imet In-app purchase v aplikaciji.

KernelPanic ::

c00L3r je izjavil:

KernelPanic odprl si 2 leti staro temo. Goole play (ex. Android Market) dela brez težav. Ampak še vedno ne moreš iz Slovenije prodajat aplikacij ali imet In-app purchase v aplikaciji.
Aja, sorry, nisem opazil starosti teme. Zakaj pa ne morem prodajati app iz Slo, ce mi je pa developer account dopustil kreirati?

KernelPanic ::

Zgodovina sprememb…

«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

[android]market prodaja aplikacij (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
6624212 (10030) Nefreteta
»

Apple tudi letos izgubil prototip iPhona (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
8225197 (21512) axee
»

App Store dve leti in pet milijard aplikacij pozneje

Oddelek: Novice / Android
3511088 (9674) MrStein
»

Java ME

Oddelek: Programiranje
152765 (2462) matejdro
»

Microsoft 'podkupuje' razvijalce

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
4018777 (17383) lurker

Več podobnih tem