» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1131 / 1173
»»

Utk ::

Ta kamion bo prej odplačan kot bojo nekateri priznali, da je sploh možen.

kow ::

Nisem sicer veliko razmisljal o kamionih... ampak intuitivno imo, za dostavnike je bolj kot range, vazen hitri charging. Idealno se to zgodi med nakladanjem/razkladanjem. Ker to ne povzroci dodatnega stroska.

deco16 ::

Kamioni majo smisel če se vozijo počasi aka res samo dostava. Čim gre na magistralo/AC se podere prihranek pa lahk obračaste kolikor hočete. Zadeva je brick pa še težo ma. Novodobni kamioni pa žrejo pod 30.

Prihranek bo z stališča litrov, nebo pa to ekonomsko pilo vode. Žal se zadeva pri avtih konča, mogoče še kombiji, to je pa to.

Cena energentov pač ni naklonjena vse ve elektriko. Pa vozim EV ampak je potrebno pogledat dejanske cifre.

kow ::

Tezko je reci. Ce bo cena elektrike dovolj dinamicna, zna biti polnenje tudi zelo poceni in veliko cenejse od dizla.

mn ::

Po moje je tudi pomenljivo da so poslali enega.

IMHO ali tipajo teren, ali pa gre zgolj za PR, verjetno oboje. Ampak nekje je treba zaceti.

J.McLane ::

Ok, če kamioni pijejo 30 l/100 km, potem to v denarju pomeni 45€/100 km, da bi bil EV izenačen, bi moral imeti porabo 250 kWh/100 km. Močno dvomim da ima toliko.

Seveda je EV tovornjak bistveno dražji zato prihranek mora biti, vprašanje je samo koliko ga mora biti in ali je to dovolj. Pa seveda v teh časih bistveno vprašanje koliko je cena štroma dvomim da bo za končne odjemalce visoko še dolgo, ker cene na borzi so bile celo zimo pod 100 €/MWh, res mi ni jasno zakaj bi samo energijo morali palčevati več kot to.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Pri kamionih bi pricakoval - glede na veliko kolicino kilometrov - kar nekaj stane tudi vzdrzevanje. In v startu bo EV verjetno drazje, cez nekaj let pa ceneje. Gotovo bodo imeli proizvajalci kar nekaj kiksov v startu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

Volvotovi tovornjaki imajo porabo okoli 100kWh/100km, to govorimo o 30 tonskem tovornjaku, pri manjših je ta številka med 40 in 80. Skratka, tu je konkreten prihranek.

kow ::

Najvecji problem je itak postavitev drage infrastrukture. Vprasanje, ce vecje firme (kot Krka) ne delajo neumnosti in bi prvo morale postaviti battery storage. Nato pa polnilnice za tovornjake.
Podobno kot so solarne celice na strehi bolj smiselne, ce imas v gospodinjstvu tudi elektricne avtomobile. En EV tovornjak pac ne more biti ekonomsko smiseln. Gre za testno vozilo. Ce jih imas pa vec, pa je ze pomembna infrastruktura.
Kar pomeni, da bodo resevali probleme v 2 korakih: izguba casa.

Bolje, da bi ze startali z recimo 10 tovornjaki. Recimo 5 razlicnih proizvajalcev s po 2 identicnima tovornjakoma. Ter porihtali tudi polnilno infrastrukturo in ze v startu dobivali realne prakticne izkusnje. Bi pa to bila vecja nalozba v startu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

deco16 ::



Dost daleč nismo od tega kar sem rekeu , na videu piše 189kWh /100km.

Porabo pod 30 sem napisal za šleperje, to je tudi šleper. Un od krke ma še hladilnik zgoraj, to je še dodatna poraba.

deco16 ::

Mam brata k vozi šleper(dokaj nov). Poraba je pod 30litrov. Neoptimiziran al ne, take mamo na voljo, take sam od renoja so kupli na krki.

Teslini ne smejo vozit v EU in so butični izdelek.

Realnost je zdej taka. Pravlice so pa drugo. Zadeva ne pije vode, ŠE.

nejc_nejc ::

Koliko prevoznih enot ima normalen špediter?

deco16 ::

Torej naj verjamem volvotemi press releasu raje kot Bjornu ki je kamion vozil(oz bil zraven) :D

Kolk je cena štroma za firme?
Kolk je cena na hitrih, še petrolova 50kW računa 50c na kWh.

Zadeva se ne izdide sori.

Lahko se hvalijo firme da so zelene, ampak dejansko delajo izgubo.

In ja teslin tovornjak pride vpoštev ko bo dejansko bil v evropi in ko bodo nazaj moderni kamioni z rilcem. Poglej zakaj je to no go v Evropi.

a_borlak ::

Firme imajo lahko elektriko tudi po 0,1€/kWh, odvisno od pogodbe. Tako da se jim brez težav izide, poleg tega lahko polnijo ponoči, ko zna biti še cenejša in sploh ne rabijo 150kW polnilnice, je že 50kW dovolj.

DamijanD ::

Tole bo res uporabno, ko bo baterija zdržala toliko kolikor sme voznik furat - torej, da se kamion polne samo takrat, ko mora tudi voznik imet pavzo. Vsaka ekstra ura čakanja (vsaj v zastoju) jih stane enih 120€ pravijo...

kow ::

Kako hitro se danes natovori/raztovori kamion? A ni smiselno polniti tudi takrat?

a_borlak ::

Seveda je.

Utk ::

Tu je brez veze gledat matematiko. Ko bo obstajal kolk tolk cenovno primerljiv razvoz z elektriko po mestu, se bo v to šlo z zakonom. In nič zato tudi če bo 20% dražje. Pač ne boš v mestu dostavljal na dizel in pika. Če bojo en čas na 1000 km še vozili na dizel pa ne bo taka katastrofa.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Če bojo en čas na 1000 km še vozili na dizel pa ne bo taka katastrofa.


Izven naselij se bo se dolgo casa vozilo na dizel. Dizel bo ostal tudi v krajih kjer imajo industrijo sredi mesta. Nihce ne bo prekladal tovora iz enega tovornjaka na drugega za zadnjih 5km dostave.

Utk ::

Normalno, sej nimaš industrijskih zon sred mesta. Že danes se šleparji ne vozijo po centru Ljubljane. Še Union, ki gre itak ven, in je to to.

Gregor P ::

Ko si že ravno omenil Union, najboljše bi bilo da kar ukinejo to blagovno znamko, sedaj ko ga polnijo v Laškem. >:D
Se opravičujem za izpad, nazaj na temo:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

No, pa tudi če že mora šlepar v mesto do neke lokacije, se določi točno pot in po tisti pač gre, izven tega pa res nima kaj delat.

Mato989 ::

To je že davno doseženo, kamionarji morajo po zakonu vsakih 4,5 ure vožnje naredit 45 minut dolg postanek. To pomeni da rabijo samo cca 400 km dosega če vozijo po avtocesti 90 km/h in 225 km dosega če vozijo 50 km/h po mestu. Na dan lahko po zakonu vozijo 8 ur. Teslin tovornjak pa ima dosega 800 km in se nafila do 70 % v samo pol ure. Torej teslin tovornjak temu več kot zadosti, celo brez filanja v času zakonsko predpisanega odmora po 4,5 urni vožnji.


Kaj pa se zgodi če pozimi obtičijo v zastoju več ur?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

Nič, počakajo. V nasprotju z dizli, ki si odprejo krila in poletijo.

redtech ::

Politika ali kdorkoli bodo sforsirali vodik, spremljajte objave na to temo do olimpijskih iger. Ni važno ali splača ali ne...

DamijanD ::

V zadnjem času je Bjorn objavil kar nekaj videov, kjer so problemi z motorji: Zoe, Kia, Tesla, Audi - pri skoraj vseh je bil problem na ležajih ali pa pri tesnilih za hladilno tekočino... Večinoma so motorji imeli tam okrog 100 - 150k, tako da očitno dela za mehanike ne bo zmanjkalo (samo malo manj umazani bodo :D )

Utk je izjavil:

Nič, počakajo. V nasprotju z dizli, ki si odprejo krila in poletijo.

Pa verjetno rabiš za ogrevanje/hlajenje kabine tovornjaka približno enako moči kot za osebni avto, s tem, da mašina od tovornjaka v leru zihr porabi bistveno več od mašine od osebnega avta, tako da v bistvu še več prihraniš...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

BigWhale ::

Tovornjakarji si cunje susijo tako, da gonijo motor v prazno. Briga jih, ce bodo morali nekaj ur stati v koloni. :>

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Tovornjakarji si cunje susijo tako, da gonijo motor v prazno. Briga jih, ce bodo morali nekaj ur stati v koloni. :>

Mogoče v kakšnem vzporednem vesolju. Tovornjakarji (tisti, ki so lastniki tovornjaka, oziroma ga imajo v najemu), še kako pazijo na porabo goriva.

redtech ::

@DamijanD, če boš primeren kandidat za popravilo (vzamejo najdražje), včeraj sem bil v taki delavnici in ima samo S-ke z registracijami od Norveške do Črne Gore...

Webmojster ::

DamijanD je izjavil:

V zadnjem času je Bjorn objavil kar nekaj videov, kjer so problemi z motorji: Zoe, Kia, Tesla, Audi - pri skoraj vseh je bil problem na ležajih ali pa pri tesnilih za hladilno tekočino... Večinoma so motorji imeli tam okrog 100 - 150k, tako da očitno dela za mehanike ne bo zmanjkalo (samo malo manj umazani bodo :D )

Utk je izjavil:

Nič, počakajo. V nasprotju z dizli, ki si odprejo krila in poletijo.

Pa verjetno rabiš za ogrevanje/hlajenje kabine tovornjaka približno enako moči kot za osebni avto, s tem, da mašina od tovornjaka v leru zihr porabi bistveno več od mašine od osebnega avta, tako da v bistvu še več prihraniš...


Aja torej niso elektro motorji za EV-je večni ??

Utk ::

Ne, večna je samo človeška neumnost.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Tovornjakarji si cunje susijo tako, da gonijo motor v prazno. Briga jih, ce bodo morali nekaj ur stati v koloni. :>

Mogoče v kakšnem vzporednem vesolju. Tovornjakarji (tisti, ki so lastniki tovornjaka, oziroma ga imajo v najemu), še kako pazijo na porabo goriva.


Ti fotkam naslednjic, ko grem mim Impola. Ene trikrat zapored sem ze videl tri razlicne kako so susili cunje. :D

Webmojster je izjavil:

Aja torej niso elektro motorji za EV-je večni ??


Elektromotorji so v primerjavi z bencinskimi ali dizli, ki pri 150.000km (al kolkerkoli ze) rabijo menjavo jermena/verige kar vecni. :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Colt1911 ::

BigWhale je izjavil:

Tovornjakarji si cunje susijo tako, da gonijo motor v prazno. Briga jih, ce bodo morali nekaj ur stati v koloni. :>


Tovornjakarji cunje sušijo tako da ugasnejo motor in vklopijo Webasto grelec.
Če laufa motor, laufa tudi tahograf, česar pa tovornjakarji ne želijo niti v sanjah.

a_borlak ::

redtech je izjavil:

@DamijanD, če boš primeren kandidat za popravilo (vzamejo najdražje), včeraj sem bil v taki delavnici in ima samo S-ke z registracijami od Norveške do Črne Gore...


Si bil pri Vanji?

BigWhale ::

Colt1911 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Tovornjakarji si cunje susijo tako, da gonijo motor v prazno. Briga jih, ce bodo morali nekaj ur stati v koloni. :>


Tovornjakarji cunje sušijo tako da ugasnejo motor in vklopijo Webasto grelec.
Če laufa motor, laufa tudi tahograf, česar pa tovornjakarji ne želijo niti v sanjah.


No, tudi webasto kuri dizel, tko da ...

J.McLane ::

Je pa veliko bolj učinkovit pri samem gretju kot pa če lavfa cel motor...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

redtech ::

a_borlak je izjavil:

redtech je izjavil:

@DamijanD, če boš primeren kandidat za popravilo (vzamejo najdražje), včeraj sem bil v taki delavnici in ima samo S-ke z registracijami od Norveške do Črne Gore...


Si bil pri Vanji?


Ja, tipo ima potencial, da bo čez 10 let magnat z modernimi centri za servis EV vozila.

Gregor P ::

May meni, da smo še preambiciozni glede EV, predvsem pri baterijah ...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

May nima pojma.

Gregor P ::

Si pa lasti več EV kot ti in ima za razliko od tebe dovolj praktičnih izkušenj; tako da njegova beseda le šteje več kot tvoja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Ja nek milijonar sigurno ve kaj rabijo ljudje.

Gregor P ::

Vi reveži, ki si niti EV-ja privoščiti ne morete, zagotovo veste več in bolje:))
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ti še dacie na plin nimaš. Če ti ne bi foter kupo avta ga pa nikoli ne bi imel.

hojnikb ::

Gregor P je izjavil:

Vi reveži, ki si niti EV-ja privoščiti ne morete, zagotovo veste več in bolje:))

od človeka, k je kupo Mirai, tezko jemles za kredibilnega. Sploh ker je proper petrolhead...
#brezpodpisa

Gregor P ::

Dajte prosim no, ni to kr en tip z ulice. Lahko da ni strokovnjak, ampak si pač lasti več teh vozil, ima dostop do strokovnjakov za ta področja in zagotovo je na podlagi vseh svojih izkušenj sposoben oblikovati neko informirano mnenje. Medtem ko večina vas EV-ja sploh nima, a si domišlja, da ve vse, kar se da vedeti o njih.

Malo resnosti prosim:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Predvsem je precej biased, ker je vso svoje bogastvo dobil na račun grmečih se fosilcev... Kot rečen.. nemors mesarja vprasat, kak je treba nardit operacijo na srcu, čeprav oba s kirurgom delata s mesom...
#brezpodpisa

DamijanD ::

Sem poslušal in tipo je navdušen nad BEV (oz. predvsem na elektro pogonom). Sicer omenja kako sofisticirane so ICE mašine, pač zanimive, ampak vidi polno prednosti v elektro motorju. Potem pa povsem racionalno izpostavi probleme, ki trenutno še niso problemi, ampak bodo postali, ko bo EVjev preveč.

Utk ::

To da rabimo še ogromno polnilnic, hitrih in počasnih, res ni neka skrivnost. Tudi jaz to vsakič napišem. Vprašanje je zakaj nekateri mislijo, da te niso mogoče.

sejalecx ::

DamijanD je izjavil:

Sem poslušal in tipo je navdušen nad BEV (oz. predvsem na elektro pogonom). Sicer omenja kako sofisticirane so ICE mašine, pač zanimive, ampak vidi polno prednosti v elektro motorju. Potem pa povsem racionalno izpostavi probleme, ki trenutno še niso problemi, ampak bodo postali, ko bo EVjev preveč.


Jap, tole lepo kaže, da nihče od zgornjjh ali ni gledal posnetka ali pa je tako globoko v sekti, da ni več sposoben realnega pogleda.

Nič čudnega, da postanejo takšne in podobne teme polne balasta.


    Težava so pacienti, ki se vidijo kot zagovorniki električnih vozil. Ko so v razpravi z ljudmi, ki so vsi podporniki električnih vozil, svoje frustracije izražajo tako, da postanejo še bolj skrajni in trdijo na primer, da je edino sprejemljivo električno vozilo Tesla. Tudi teh tukaj ne primanjkuje.

    Večina teh ljudi sploh nima EV, ali pa ima neko za današnje čase predpotopno varianto, kot je Leaf gen1

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejalecx ()

Utk ::

Ne, reku je tudi da baterije niso dovolj dobre, in da polnjenje ni dovolj hitro, čaka neko novo čudežno rešitev. S tem delom se ne strinjam. Lahko da bojo še naprej počasi postajale boljše, ampak so že dovolj dobre. In tudi če postanejo neskončno boljše, še zmeraj jih bo treba napolnit, in vsi ne bojo mogli polnit s 500 megawatti. Kdo ni zdaj gledal?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
1131 / 1173
»»