Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Najprej obvezno branje: Tesla Motors
V blogu so objavili prezentacijo s primerjavo energetske učinkovitosti različnih tipov pogonov avtomobilov.
Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne celice
1 tona biomase predelane v etanol: 2900 milj
1 tona biomase porabljenene za pridobivanje elektrike: 4900 milj
Rezultat: električni avtomobil na baterije skoraj za 2x bolj učinkovit kot na etanol
1 akra (0,4 hektara) rastlinja, ki zraste v enem letu, predelanega v etanol: 58.000 milj
1 akra (0,4 hektara) puščave prekrite z PV (letna produkcija energije): 1.862.000 milj
Rezultat: Električni pogon 32x bolj učinkovit kot pogon na etanol iz poljubnega rastlinja
1 galona biodizla: 38 milj
1 golona biodizla pokurjena v generatorju: 89 milj
Rezultat: več kot 2krat večja učinkovitost kot dieselski ICE
Električni avtomobil je dejansko abstrakcija izvora energije. Nenadoma ni več važno od kje se energija pridobiva, magari maš doma hrčke, ki ti poganjajo generatorali pa ganjaš svoj lastni jedrski reaktor al pa kuhaš šnopc in generator ganjaš na etanol. Elektrika je elektrika, ki zelo učinkovito poganja avtomobil. Plus: neki energije (v obliki elektrike) se da dopit nazaj ob samem zaviranju, kar lahko precej poveča učinkovitost mestne vožnje. Noben ICE (ni važno na kaj laufa) ni sposoben regeneracije energije.
V blogu so objavili prezentacijo s primerjavo energetske učinkovitosti različnih tipov pogonov avtomobilov.
Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne celice
1 tona biomase predelane v etanol: 2900 milj
1 tona biomase porabljenene za pridobivanje elektrike: 4900 milj
Rezultat: električni avtomobil na baterije skoraj za 2x bolj učinkovit kot na etanol
1 akra (0,4 hektara) rastlinja, ki zraste v enem letu, predelanega v etanol: 58.000 milj
1 akra (0,4 hektara) puščave prekrite z PV (letna produkcija energije): 1.862.000 milj
Rezultat: Električni pogon 32x bolj učinkovit kot pogon na etanol iz poljubnega rastlinja
1 galona biodizla: 38 milj
1 golona biodizla pokurjena v generatorju: 89 milj
Rezultat: več kot 2krat večja učinkovitost kot dieselski ICE
Električni avtomobil je dejansko abstrakcija izvora energije. Nenadoma ni več važno od kje se energija pridobiva, magari maš doma hrčke, ki ti poganjajo generatorali pa ganjaš svoj lastni jedrski reaktor al pa kuhaš šnopc in generator ganjaš na etanol. Elektrika je elektrika, ki zelo učinkovito poganja avtomobil. Plus: neki energije (v obliki elektrike) se da dopit nazaj ob samem zaviranju, kar lahko precej poveča učinkovitost mestne vožnje. Noben ICE (ni važno na kaj laufa) ni sposoben regeneracije energije.
Zbogom in hvala za vse ribe
Daedalus ::
Mnja, zdaj je treba samo še take baterije pogruntat, da bojo primerne za uporabo... Kar se pa tiče same preverjenosti tehnologije in prijaznosti do okolja, pa so IMO gorivne celice way to go. Je pa res, da se v vse to nisem nikol pretirano poglabljal...
p.s. - pa link do Tesla Motors popravi
p.s. - pa link do Tesla Motors popravi
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Daedalus ()
gzibret ::
> Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc,
> na koncu zadostuje: 1440 milj
> Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
> Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne
> celice
Tale rezultat se mi zdi za lase privlečen. A niso gorivne celice ena mala elektrarna? Proizvajajo štrom po domače, če se ne motim. Torej trdijo, da je 1 MWh elektrikčne energije, pridobljene iz gorivnih celic, 3X manj učinkovita, kot 1 MWh električne energije iz baterije.
BULL!
> na koncu zadostuje: 1440 milj
> Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
> Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne
> celice
Tale rezultat se mi zdi za lase privlečen. A niso gorivne celice ena mala elektrarna? Proizvajajo štrom po domače, če se ne motim. Torej trdijo, da je 1 MWh elektrikčne energije, pridobljene iz gorivnih celic, 3X manj učinkovita, kot 1 MWh električne energije iz baterije.
BULL!
Vse je za neki dobr!
WarpedGone ::
Spodobi se, da se najprej prebere vir, torej prezentacija sama.
Tam piše, da upošteva gorivne celice na vodik. Vodik je pa treba od nekje dobit.
Zaenkrat ga znamo u velikih količinah kuhat z elektrolizo. Na elektriko.
Tam piše, da upošteva gorivne celice na vodik. Vodik je pa treba od nekje dobit.
Zaenkrat ga znamo u velikih količinah kuhat z elektrolizo. Na elektriko.
Zbogom in hvala za vse ribe
Daedalus ::
Zaenkrat ga znamo u velikih količinah kuhat z elektrolizo. Na elektriko.
Ja, tule je keč. A ne obstaja kak drug način pridobivanja, ki bi bil bolj učinkovit?
Ja, tule je keč. A ne obstaja kak drug način pridobivanja, ki bi bil bolj učinkovit?
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
gzibret ::
pridobivanje vodika
Rabiš le oglje, da podkuriš in kot vhodno surovino ter vodo. Ali pa druga metoda - metan in vodo. Nobene elektrolize ni tukaj zraven.
Na zgornji povezavi tudi piše, da je pridobivanje vodika z elektrolizo vode uporabno zgolj za prodobivanje majhnih količin vodika (recimo za potrebe kakšnega laboratorija), ne pa za komercialne namene.
Rabiš le oglje, da podkuriš in kot vhodno surovino ter vodo. Ali pa druga metoda - metan in vodo. Nobene elektrolize ni tukaj zraven.
Na zgornji povezavi tudi piše, da je pridobivanje vodika z elektrolizo vode uporabno zgolj za prodobivanje majhnih količin vodika (recimo za potrebe kakšnega laboratorija), ne pa za komercialne namene.
Vse je za neki dobr!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gzibret ()
WarpedGone ::
Both reactions require high temperatures.
Vprašanje: kaj se bol splača?
a) kurit in segrevat vodo, da razpade na vodik, ki ga nato futramo u gorivne celice da dobimo štrom
b) kurit in segrevat vodo, da paro peljemo na generator in dobimo štrom?
Iz 1 tone drv, dobim kolk električne energije pod a) in kolk pod b)?
Sumim, da je pod a) mal več posrednikov, ki ma vsak svojo učinkovitost manjšo od 1, kar bi znalo povzorčit, da se bol splača b).
Ampak cifer pa nimam. Jih ma kdo?
Zbogom in hvala za vse ribe
'FireSTORM' ::
hvala
mam raje bencinarja
dost več užitkov
kak dolgo bo možnost bom mel bencinarja(ampak mislim da prej jaz umrem kot pa se bodo bencinci umaknili iz prometa)
mam raje bencinarja
dost več užitkov
kak dolgo bo možnost bom mel bencinarja(ampak mislim da prej jaz umrem kot pa se bodo bencinci umaknili iz prometa)
Those penguins.... They sure aint normal....
tecumseh ::
'Dost vec uzitkov', ker...?
Pa razen ce nimas ene 60 let (no, ce govorimo o naravni smrti), ne bos prej umrl, kot se bodo bencinarji umaknili iz prometa.
Pa razen ce nimas ene 60 let (no, ce govorimo o naravni smrti), ne bos prej umrl, kot se bodo bencinarji umaknili iz prometa.
IceIceBaby ::
Zvok 6 valjnika pri priganjanju, sikanje turbine, ogenj iz izpuha etc :) Jaz bom sigurno imel vsaj enega bencinarja, tudi ko bom star 70 let pa bodo okoli mene hovercarji letali. Ampak to za čez vikend, za dušo.
Za vsakdanji transport je pa elektrika way to go. Pa tudi čisto brez čarov ni. Ogromen navor in povsem ravna krivulja le tega, zelo odziven motor... Verjetno bodo tudi stroški vzdrževanja precej nižji, ko enkrat iznajdejo ene bolj učinkovite baterije.
Za vsakdanji transport je pa elektrika way to go. Pa tudi čisto brez čarov ni. Ogromen navor in povsem ravna krivulja le tega, zelo odziven motor... Verjetno bodo tudi stroški vzdrževanja precej nižji, ko enkrat iznajdejo ene bolj učinkovite baterije.
M.B. ::
Trenutno je en film zunaj ravno na to tematiko Kdo je ubil električen avto?.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Luka Percic ::
To se mi zdi zmereaj zanimivo.
Kako so zlobni zlobni koncerni ubili dobro idejo. O nestrgljibih najlonkah, o el avtomobilih, o proizvodnji nafte iz konoplje...
Torej poglejmo malo od daleč.
Zaposleni delajo na super duper projektu, ki ga koncern ukine. Kaj prepoveduje tem resercherjem da gredo na svoje?
Mogoče neekonomičnost njihovega izdelka?
Korporacije, seveda lahko ukinejo en oddelek- ampak, če je ideja super, jih bo kmalu vzniknilo deset podobnih.
Kako so zlobni zlobni koncerni ubili dobro idejo. O nestrgljibih najlonkah, o el avtomobilih, o proizvodnji nafte iz konoplje...
Torej poglejmo malo od daleč.
Zaposleni delajo na super duper projektu, ki ga koncern ukine. Kaj prepoveduje tem resercherjem da gredo na svoje?
Mogoče neekonomičnost njihovega izdelka?
Korporacije, seveda lahko ukinejo en oddelek- ampak, če je ideja super, jih bo kmalu vzniknilo deset podobnih.
'FireSTORM' ::
'Dost vec uzitkov', ker...?
ni nič lepšega kot rohnenje in bobnenje bencinskega motorja ki ima vsaj 6 valjev
najlepši zvok ma pa itak V8
nikjer ni takih pospeškov kot pri bencincu
@kst: ogenj iz izpuha, to je pa na rally avtih, zaradi ene naprave ki zmajnša oz. uniči turbo luknjo
ko spustiš gas ena naprava v zbiralni kolektor spusti bencin(malo) ki zaradi vročine se vne in zato puhne ogenj skozi izpuh in z tem zavrti turbino med prestavljanjem
to pa še nažalost ni dovoljeno na cestah :(
pa ne mi rečt da bo na elektro motor dal podoben ali enak zvok, ker te možnosti nikakor ni!
pa tudi če jih umaknejo, bom mel pač oldtimerja :)
ampak bencinci in dizli se ne bodo umaknili iz prometa to 100% da ne
ker bodo/so dost cenejši od elektro avtov
pa dost je takih ljudi ki mislijo enako o tem kot jaz
rad mam elektroniko in kable pa vse to
dokler ni v avtu
pač sem takšen tip ki vidi v avtu več užitkov kateri ima čim majn elektronike, torej da se čim bolj pokaže sposobnost voznika in ne avta
in tudi tu je za mene več užitka
če je pa to komu težko sprejet da sem bencin fan naj tega sploh ne bere
jaz nimam nič proti elektro avtom, naj jih razvijajo, naj jih izdelujejo, ampak dokler bo možno bom mel bencinca
aja pa že zato se nebo umaknil bencin
ker potem pol arabcev bankrotira
Those penguins.... They sure aint normal....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: 'FireSTORM' ()
Trololololo1 ::
Pametno bi se bilo vprašat kolko ljudi bi izgubilo službo, če bi se začela masovna izdelava el avtomobilov. Kakšne krize bi bile vse. Mogoče je to tud razlog, da se vse skupaj razvija zelo počasi.
'FireSTORM' ::
seveda
saj vsi to zavirajo kolko lahko
ker kot pravim, potem so šejki še samo milk šejki brez nafte oz. z ogromno nafte ki je ne morejo prodati
pa tudi to, ko se mi bo el. avto spraznil ga bom doma priklopil na vtičnico in ga polnil recimo en dan
kaj pa če takrat moram kam nujno it?
nvm, npr. punco peljat v bolnico ker se ji je nekaj zgodilo?
kaj bom jo nesel? ali bom pa mel 10 avtov doma
saj vsi to zavirajo kolko lahko
ker kot pravim, potem so šejki še samo milk šejki brez nafte oz. z ogromno nafte ki je ne morejo prodati
pa tudi to, ko se mi bo el. avto spraznil ga bom doma priklopil na vtičnico in ga polnil recimo en dan
kaj pa če takrat moram kam nujno it?
nvm, npr. punco peljat v bolnico ker se ji je nekaj zgodilo?
kaj bom jo nesel? ali bom pa mel 10 avtov doma
Those penguins.... They sure aint normal....
Matev ::
jaz nimam nič proti elektro avtom, naj jih razvijajo, naj jih izdelujejo, ampak dokler bo možno bom mel bencinca
si pa zapel tole
pa saj te nihče nič ne sili - imej bencinarja
saj ga imamo tudi vsi drugi (no eni imajo dizla)
nič posebnega nisi in nič se ne boj
nihče ti ne bo vzel dude
'FireSTORM' ::
lol
maš prav, avto mi je kot duda
pa saj se sploh ne bojim da bi mi ga kdo uzel, ker ga ne dam
pa če bom sam iskal nafto in jo rafineriral...bmk
pa še to:
The range of this car is about 50 miles (80 km).
The 0-to-60 mph time is about 15 seconds.
It takes about 12 kilowatt-hours of electricity to charge the car after a 50-mile trip.
The batteries weigh about 1,100 pounds (500 kg).
The batteries last three to four years.
Vir
še en razlog več zakaj je moj odgovor NE HVALA!
maš prav, avto mi je kot duda
pa saj se sploh ne bojim da bi mi ga kdo uzel, ker ga ne dam
pa če bom sam iskal nafto in jo rafineriral...bmk
pa še to:
The range of this car is about 50 miles (80 km).
The 0-to-60 mph time is about 15 seconds.
It takes about 12 kilowatt-hours of electricity to charge the car after a 50-mile trip.
The batteries weigh about 1,100 pounds (500 kg).
The batteries last three to four years.
Vir
še en razlog več zakaj je moj odgovor NE HVALA!
Those penguins.... They sure aint normal....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: 'FireSTORM' ()
Smorny ::
Bile so novice, da so se razvile baterije, ki se polnijo tako rekoč v trenutku, kot kaki kondenzator. NI tu filanja čez noč, če hoče zadeva masovno laufati, ker avtomobili nimajo tako velikega dosega, niti na počitnice ne moreš z njim.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/
Trololololo1 ::
Problem je tudi, kaj bomo naredili z vsemi baterijami, ki bodo že odslužile svoje. Če jih bo veliko, bo to veliko večji problem kot pa bencinarji.
WarpedGone ::
Hehe, prou patetični ste. Nobenih argumentov, same buče.
Podobni ste dobrim starim audiofilom, ki hodijo spat s starimi spraskanimi vinilkami. Tisto je zvok! Digitalna muska je čudna, nenaravna, groba, etc.
Otroc.
Podobni ste dobrim starim audiofilom, ki hodijo spat s starimi spraskanimi vinilkami. Tisto je zvok! Digitalna muska je čudna, nenaravna, groba, etc.
Otroc.
Zbogom in hvala za vse ribe
Thomas ::
> Hehe, prou patetični ste. Nobenih argumentov, same buče.
Ja, se strinjam.
V debato se nisem vmešal, ker mi še ni jasno, če je izhodiščna tabela pravilna. To me kar žre, trenutno, priznam.
Ja, se strinjam.
V debato se nisem vmešal, ker mi še ni jasno, če je izhodiščna tabela pravilna. To me kar žre, trenutno, priznam.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
kopriwa ::
Ta tema ni mišljena kot: poglejte obstajajo električni avtomobili gremo si ga vsi kupt. Zadeva se premika na bolje, pa kaj če baterije tehtajo 500kg, razvoj je pomemben. Namen teh avtomobilov je zmanjšanje porabe energije, v kakršni obliki že je in pa predvsem v zmanjšanju vpliva na okolje. Na začetku bojo cene nabite, sej na katerih novih izdelkih katere razvoj traja več let pa niso?
barbarpapa1 ::
Tudi jaz dvomim v tabelo, ki je podana na začetku te teme. Sploh tisto o biodieslu, pokurjenem v motorju v avtu (1 galona - 38 milj) in v dieselskem generatorju (1 galona - 89 milj). Bi bilo dobro vedeti, s kakšno vožnjo je dosežen tak rezultat. Če gre za straightforward vožnjo brez zaviranja, potem takšnemu rezultatu ne verjamem. Ne poznam namreč dieselgeneratorja, ki ima toliko boljši izkoristek od diesel motorja (saj je oboje motor. Po mojem vedenju je izkoristek pri avtomobilski dieslih tam ranga 35-38%, pri ogromnih ladijskih dieslih pa okoli 50%). Električni avto lahko ta rezultat precej izboljša z regenerativnim zaviranjem, a v kvantitativno velikost rezultata me pa morajo še prepričati! (Nazaj dobiš samo energijo zaviranja, energijo nepovračljivosti pri trenju koles ob podlago, avta ob zrak in sistema za prenos moči (menjalniki oz. predležje, ležaji....) pa ni mogoče povrniti....)
Se pa strinjam, da je električni motor po svojih karakteristikah najprimernejši za pogon vozil (železnica anyone?). Drugi takšen je pa parni batni stroj .
Ajde...
LP
Jože
Se pa strinjam, da je električni motor po svojih karakteristikah najprimernejši za pogon vozil (železnica anyone?). Drugi takšen je pa parni batni stroj .
Ajde...
LP
Jože
A. Smith ::
>>>Tale rezultat se mi zdi za lase privlečen. A niso gorivne celice ena mala elektrarna? Proizvajajo štrom po domače, če se ne motim. Torej trdijo, da je 1 MWh elektrikčne energije, pridobljene iz gorivnih celic, 3X manj učinkovita, kot 1 MWh električne energije iz baterije.
BULL!
Narobe si razumel. Mislim, da hočejo povedat, da je energetska učinkovitost vodika v tanku enaka, kot je tista, shranjena v bateriji. Se pravi, gledamo samo čisti energijski vložek in navedeni argumenti so kar pravilni! Namreč izkoristek sistema nizkotemperaturnih gorivnih celic je 30-50%. Res imajo nekatere gorivne celice izkoristek tudi do 90%, vendar je njihova delovna temperatura 600 in več °C, toploto nastajajočo kot stranski produkt pa se seveda izkorišča. To pri avtu ne pride v poštev. Najbolj komercialno razširjene GC v avtomobilih so vodikove gorivne celice z membrano za izmenjavo protonov. Njihov izkoristek je pri posamezni celici 50-70%, pri sistemu večih pa pade na 30-50%.
Z energetskega vidika je primerjava sicer upravičena, zanima pa me, če niso GC z zalogo vodika vseeno precej lažje od 500kg baterije. Če pa to primerjamo s kestlom bencina je pa razlika itak bistvena in se mora poznati tudi pri porabi vozila.
BULL!
Narobe si razumel. Mislim, da hočejo povedat, da je energetska učinkovitost vodika v tanku enaka, kot je tista, shranjena v bateriji. Se pravi, gledamo samo čisti energijski vložek in navedeni argumenti so kar pravilni! Namreč izkoristek sistema nizkotemperaturnih gorivnih celic je 30-50%. Res imajo nekatere gorivne celice izkoristek tudi do 90%, vendar je njihova delovna temperatura 600 in več °C, toploto nastajajočo kot stranski produkt pa se seveda izkorišča. To pri avtu ne pride v poštev. Najbolj komercialno razširjene GC v avtomobilih so vodikove gorivne celice z membrano za izmenjavo protonov. Njihov izkoristek je pri posamezni celici 50-70%, pri sistemu večih pa pade na 30-50%.
Z energetskega vidika je primerjava sicer upravičena, zanima pa me, če niso GC z zalogo vodika vseeno precej lažje od 500kg baterije. Če pa to primerjamo s kestlom bencina je pa razlika itak bistvena in se mora poznati tudi pri porabi vozila.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
OwcA ::
pa še to:
The range of this car is about 50 miles (80 km).
The 0-to-60 mph time is about 15 seconds.
It takes about 12 kilowatt-hours of electricity to charge the car after a 50-mile trip.
The batteries weigh about 1,100 pounds (500 kg).
The batteries last three to four years.
Ko bi si vsaj izvolil pogledati povezavo, na začetku te teme:
Acceleration 0 to 60 in about 4 seconds
Top Speed Over 130 mph
Range 250 miles EPA highway
Battery Life Useful battery life in excess of 100,000 miles
Energy Storage System Custom microprocessor-controlled lithium-ion battery pack
Full Charge As short as 3.5 hours
Otroška radovednost - gonilo napredka.
WarpedGone ::
A. Smiht, gzibret:
Oba sta falila. Če bi si izvolila pogledat prezentacijo, dokatere sm dal link na začetku, v nej piše kakšne cifre so bile upoštevane. Naj vama na uslugo, pa še kakšni lenobi, to prepišem sm:
Gorivne celice
1. Maš 1MWh energije
2. To energijo ponucaš v elektrolizi vode, da skuhaš vodik (70% učinkovitost)
3. kompresija vodika (90% učinkovitost)
4. gorivne celice na vodik 40% učinkovitost
5. ostane še 25% začetne enerigije, ki jo pripelješ na elektromotor
LiIon baterija, ki se uporablja v Tesla Roadster:
1. Maš 1MWh energije
2. s to energijo filaš baterije (92% učinkovitost)
3. LiIon baterija (93% učinkovitost)
4. ostane ti 85% začetne energije, ki jo pripelješ na elektromotor
Eto, več kot 3x večja učinkovitost baterij, kot pa vodika.
Oba sta falila. Če bi si izvolila pogledat prezentacijo, dokatere sm dal link na začetku, v nej piše kakšne cifre so bile upoštevane. Naj vama na uslugo, pa še kakšni lenobi, to prepišem sm:
Gorivne celice
1. Maš 1MWh energije
2. To energijo ponucaš v elektrolizi vode, da skuhaš vodik (70% učinkovitost)
3. kompresija vodika (90% učinkovitost)
4. gorivne celice na vodik 40% učinkovitost
5. ostane še 25% začetne enerigije, ki jo pripelješ na elektromotor
LiIon baterija, ki se uporablja v Tesla Roadster:
1. Maš 1MWh energije
2. s to energijo filaš baterije (92% učinkovitost)
3. LiIon baterija (93% učinkovitost)
4. ostane ti 85% začetne energije, ki jo pripelješ na elektromotor
Eto, več kot 3x večja učinkovitost baterij, kot pa vodika.
Zbogom in hvala za vse ribe
A. Smith ::
Priznam, nisem si ogledal prezentacije.
Privzemati, da pridobivamo vodik z gorivnimi celicami je zame bedarija. Kako se sicer pridobiva, je napisal že Gzibret. Pa začetna energija gor ali dol.
Vseeno bom navedel še eno prednost akumulatorja pred ostalimi viri energije - regenerativno zaviranje. Samo če imaš aku, se greš lahko ta šport, zato vseeno podpiram akumulator (kondenzatorsko baterijo). Teoretično bi lahko stvar počeli tudi z GC, samo izkoristki bi bili premajhni. Morda GC + akumulator?
Privzemati, da pridobivamo vodik z gorivnimi celicami je zame bedarija. Kako se sicer pridobiva, je napisal že Gzibret. Pa začetna energija gor ali dol.
Vseeno bom navedel še eno prednost akumulatorja pred ostalimi viri energije - regenerativno zaviranje. Samo če imaš aku, se greš lahko ta šport, zato vseeno podpiram akumulator (kondenzatorsko baterijo). Teoretično bi lahko stvar počeli tudi z GC, samo izkoristki bi bili premajhni. Morda GC + akumulator?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
IceIceBaby ::
ni nič lepšega kot rohnenje in bobnenje bencinskega motorja ki ima vsaj 6 valjev
najlepši zvok ma pa itak V8
Se povsem strinjam s tabo. Ampak nekaj je rohnenje motorja, ki ga poslušaš čez vikend, ko se greš peljat za svoj užitek, drugo pa je rohnenje, ko se ti pelješ 300km na počitnice ali vsak dan 100km v službo itd. Takrat tisti rohnenje hitro preide v moteč hrup. Pri elektro avtomobilu se sliši samo rahlo brnenje.
nikjer ni takih pospeškov kot pri bencincu
Tukaj se krepko motiš. Poglej link od Tesle, pa Venturi je tudi že izdelal električnega športnika s pospeški okoli 4s so 100. Poleg tega elektromotor skozi celotno območje delovanja deluje enako, torej je motor zelo odziven in prožen, bolj kot katerikoli bencinski motor.
@kst: ogenj iz izpuha, to je pa na rally avtih, zaradi ene naprave ki zmajnša oz. uniči turbo luknjo...
Vem kaj je bang-bang, ampak nisem mislil tega. Če imaš odprt izpušni sistem in malo navito mašino se ti zadaj kar lepo bliska. Je zanimivo, ko se zvečer voziš, prestaviš nižje pred ovinkom pa se ti nekaj posveti v vzvratnem ogledalu :) Btw...nevem če je bang-bang dovoljen, ampak v sloveniji se vsaj 2 cestna avtomobila vozita s takim sistemom.
rad mam elektroniko in kable pa vse to dokler ni v avtu pač sem takšen tip ki vidi v avtu več užitkov kateri ima čim majn elektronike, torej da se čim bolj pokaže sposobnost voznika in ne avta in tudi tu je za mene več užitka
Se čisto strinjam s tabo, dokler govorimo o avtomobilu, ki ga imaš za hobi. Ko pa imaš v mislih prevozno sredstvo je pa vsako elektronsko pomagalo, ki naredi vožnjo lažjo, bolj udobno ali bolj varno zelo dobrodošlo. Da ne govorim o elektroniki v motorjih, ki je danes že zelo dobro optimizirana, in na ta račun imamo avtomobile z večjo močjo in precej nižjo porabo.
Pyr0Beast ::
ni nič lepšega kot rohnenje in bobnenje bencinskega motorja ki ima vsaj 6 valjev
najlepši zvok ma pa itak V8
nikjer ni takih pospeškov kot pri bencincu
Mjah, rohnenje kakšnega reaktivca ali heliča je tudi lepo slišat.
Kokr za koga.
Pospeški so večjih pri mašinah na kerozin
najlepši zvok ma pa itak V8
nikjer ni takih pospeškov kot pri bencincu
Mjah, rohnenje kakšnega reaktivca ali heliča je tudi lepo slišat.
Kokr za koga.
Pospeški so večjih pri mašinah na kerozin
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Matev ::
>ni nič lepšega kot rohnenje in bobnenje bencinskega motorja ki ima vsaj 6 valjev
>najlepši zvok ma pa itak V8
>nikjer ni takih pospeškov kot pri bencincu
naj uganem - denar za benz ti dajejo starši
ker običajno je strošek bencina tak, da bi se mu veseljem marsikdo odpovedal
vsaj tisti, ki moramo delati za to, da si privoščimo rohnjenje motorja med vožnjo v službo po prenatrpanih cestah
>najlepši zvok ma pa itak V8
>nikjer ni takih pospeškov kot pri bencincu
naj uganem - denar za benz ti dajejo starši
ker običajno je strošek bencina tak, da bi se mu veseljem marsikdo odpovedal
vsaj tisti, ki moramo delati za to, da si privoščimo rohnjenje motorja med vožnjo v službo po prenatrpanih cestah
edge540 ::
Glede pritožb na pospeške - 4s do 100 se mi zdi za tako rekoč enega prvih električnih avtomobilov zelo dobro. Najmočnejši športni avtomobili imajo pospeške med 3 in 4 s (nekaj je ekstremov, ki imajo malo pod 3 s).
Aja za tiste ki pogrešate rohnenje V8 (se štejem med njih) - vedno obstaja ICE na vodik. Produkt je voda. Res pa ima slab izkoristek. Če koga zanima BMW 7 s takšnim motorjem je tu link
Aja za tiste ki pogrešate rohnenje V8 (se štejem med njih) - vedno obstaja ICE na vodik. Produkt je voda. Res pa ima slab izkoristek. Če koga zanima BMW 7 s takšnim motorjem je tu link
'FireSTORM' ::
lahko mi ponudijo nevem kako tehnologijo pa še tako zagotovijo da bo zvok enak bencinskemu V8 ga nebom vzel...niti pod razno
bencinski hlapi so le bencinski hlapi, in tega nič ne more nadomestiti
vi kar mejte vaše električne avte
jaz bom pa lepo cruisal z bencinskim motorjem in se vam smejal ko boste zapravljali miljone za popravila in baterije
mehansko napako še včasih lahko sam odpraviš, ko pa crkne kaj na elektroniki, če nisi usposobljen, pa moraš kar nekam peljat
EDIT: @kst: mene rohnenje motorja sploh nič ne moti, bolj je glasen bolj uživam, pa če grem okrog sveta
@Matev: za bencin služim sam, tako kot za oba moja računalnika, internet in vse ostale račune, plačujem SAM, z svojim denarjem! mati mi je hotla kupit avto, pa sem ga zavrnil, ker potem ni MOJ! avto je MOJ ko sam prigaram denar in si ga sam kupim! nisem mamin sinko ki bi podedoval/dobil ali si na kakršen koli drug način prislužil od mame kakršno koli stvar! raje nič nimam...(fotra pa ne poznam)
bencinski hlapi so le bencinski hlapi, in tega nič ne more nadomestiti
vi kar mejte vaše električne avte
jaz bom pa lepo cruisal z bencinskim motorjem in se vam smejal ko boste zapravljali miljone za popravila in baterije
mehansko napako še včasih lahko sam odpraviš, ko pa crkne kaj na elektroniki, če nisi usposobljen, pa moraš kar nekam peljat
EDIT: @kst: mene rohnenje motorja sploh nič ne moti, bolj je glasen bolj uživam, pa če grem okrog sveta
@Matev: za bencin služim sam, tako kot za oba moja računalnika, internet in vse ostale račune, plačujem SAM, z svojim denarjem! mati mi je hotla kupit avto, pa sem ga zavrnil, ker potem ni MOJ! avto je MOJ ko sam prigaram denar in si ga sam kupim! nisem mamin sinko ki bi podedoval/dobil ali si na kakršen koli drug način prislužil od mame kakršno koli stvar! raje nič nimam...(fotra pa ne poznam)
Those penguins.... They sure aint normal....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: 'FireSTORM' ()
Matev ::
vi kar mejte vaše električne avte - jaz bom pa lepo cruisal z bencinskim motorjem in se vam smejal - bolj je glasen bolj uživam, pa če grem okrog sveta
občutek imam da si sovražen do drugače mislečih (tudi brezobziren)
svetujem ti da se izogibaš ljudi - ker si očitno konfliktna osebnost
'FireSTORM' ::
lol...sam povem pač svoje o el. avtih...
ker se mi zdijo totalna glupost ;)
predrago po domače povedano ;)
vsaj dokler nebodo cene približno take kot so cene trenutnih avtov, mislim da to nebo šlo...
160kkm bom menjaval baterije, za bat. bom pa dal kolko?
btw, letno naredim skoraj 100kkm
torej vsaki dve leti
ker se mi zdijo totalna glupost ;)
predrago po domače povedano ;)
vsaj dokler nebodo cene približno take kot so cene trenutnih avtov, mislim da to nebo šlo...
160kkm bom menjaval baterije, za bat. bom pa dal kolko?
btw, letno naredim skoraj 100kkm
torej vsaki dve leti
Those penguins.... They sure aint normal....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: 'FireSTORM' ()
WarpedGone ::
firestorm: svoje si povedal že ene n-krat. Vsi te razumemo. Prosim da se nehaš ponavljat in nabijat ker verjamem da ti bencin stopi u glavo. Poznam kr nekaj takih. Oni so sicer uporabljal steklenice ampak to so detajli...
Zbogom in hvala za vse ribe
iskra ::
No, pa poglejmo s te strani:
Avto (bencinar) pokuri cca 7l/100km. Če narediš letno 20kkm, porabiš 1400l benzina. Pri ceni cca 260 SIT/l, znese 364kSIT. Temu dodajmo še razne filtre, olja in druge preglede in meni nič, tebi nič, zapraviš za avto čez 450.000 na leto, če se z njim redno voziš v službo (ne preveč daleč ;)).
Če narediš letno 100kkm, porabiš že blizu dva miljona SIT, da se voziš okrog in prej ali slej iztrošiš avto - menjaš ga po dveh, treh, recimo štirih letih in ker dobiš zanj nazaj samo 1/3 vrednosti, boš moral ostali 2/3 do novega avta, ki stane recimo 3-5MSIT, spraskati iz banke.
Vzemimo sedaj električen avto. Z njim naredimo 20kkm na leto. Če vzamemo Teslo (smešno sklanjanje :)), ga moramo polniti vsakih 400km, torej 50-60-krat na leto oz. 1x na teden. Baterijo bo treba menjati na 8 let (če gremo na 160kkm za baterijo) - takrat bomo dali zanjo še kaj manj kot 400kSIT, ker se bodo zadeve pocenile (sedaj stane baterija za Priusa ~3k$). Če opravimo 100kkm na leto, bomo menjali baterijo na leto in pol. V vsakem primeru, bo nova baterija manjši strošek, kot ves bencin, ki bo stekel skozi motor v tem času in ostali servisi.
No, tukaj bo moral en mojster za 'jaki tok' dopisati, koliko stane polnjenje Teslove baterije in kako dolgo traja. Vsekakor mislim, da čez jurja ali dva za polnjenje ne bi zneslo.
Oglejmo si še minuse električnega avta:
Če se giblješ v radiusu 200km okrog doma ali če veš, da te čaka polnilna postaja po 399km vožnje, je vse super. Ko pa zadeva crkne, ne moreš vzeti kantice (ali baterije, bolje rečeno) in oditi do prve hiše jo napolniti. Polnjenje tudi porabi nekaj časa (bencin natankaš v par minutah) in ta čas si priliman na mesto. Na dopust torej ne moreš iti dlje od 400km od doma do želene destinacije, če nisi prepričan, da boš imel tam ali na poti dostop do elektrike za polnjenje. Če greš torej na riziko na dolgo potovanje, še lep čas ne bo mogoče polniti baterije kjerkoli, kot lahko danes točiš bencin. Lahko pa bodo pri Tesli tako prijazni in bodo za manjše doplačilo dodali avtu še prikolico z generatorjem :)
Drugo vprašanje je še koliko bodo postaje za polnjenje zaračunale za storitve.
Trenutno obstaja še en plus električnega avta: nakup takih in drugačnih zadev, ki varčujejo z energijo ter pripomorejo k boljšemu zraku, subvencionira država. Nakup baterije bi bil tako še cenejši, registracija pa zaradi ekološke ozaveščenosti še nižja, dobiš tudi razne davčne olajšave, firma, kjer se zaposliš, pa itak potne stroške za prevoz na delo za bencinarja
No pa še en minus: kje boš polnil avto, če nimaš garaže pred 15-nadstropnim blokom v Fužinah? Zagotovo bi se dobili kaki Zlobneži™, ki bi precvikali kabel vsake toliko
Na kratko: jaz bi takoj kupil električen avto, če bi le ne stal čez 5MSIT (ok ne še takoj, ampak ko se zaposlim) za vožnjo po mestu in moji regiji. Za ven bo kot kaže še vedno treba imeti eno reč na tekoča goriva. Pa še to bi si lahko posojali med sosedi
edit: napače + zaključek
Avto (bencinar) pokuri cca 7l/100km. Če narediš letno 20kkm, porabiš 1400l benzina. Pri ceni cca 260 SIT/l, znese 364kSIT. Temu dodajmo še razne filtre, olja in druge preglede in meni nič, tebi nič, zapraviš za avto čez 450.000 na leto, če se z njim redno voziš v službo (ne preveč daleč ;)).
Če narediš letno 100kkm, porabiš že blizu dva miljona SIT, da se voziš okrog in prej ali slej iztrošiš avto - menjaš ga po dveh, treh, recimo štirih letih in ker dobiš zanj nazaj samo 1/3 vrednosti, boš moral ostali 2/3 do novega avta, ki stane recimo 3-5MSIT, spraskati iz banke.
Vzemimo sedaj električen avto. Z njim naredimo 20kkm na leto. Če vzamemo Teslo (smešno sklanjanje :)), ga moramo polniti vsakih 400km, torej 50-60-krat na leto oz. 1x na teden. Baterijo bo treba menjati na 8 let (če gremo na 160kkm za baterijo) - takrat bomo dali zanjo še kaj manj kot 400kSIT, ker se bodo zadeve pocenile (sedaj stane baterija za Priusa ~3k$). Če opravimo 100kkm na leto, bomo menjali baterijo na leto in pol. V vsakem primeru, bo nova baterija manjši strošek, kot ves bencin, ki bo stekel skozi motor v tem času in ostali servisi.
No, tukaj bo moral en mojster za 'jaki tok' dopisati, koliko stane polnjenje Teslove baterije in kako dolgo traja. Vsekakor mislim, da čez jurja ali dva za polnjenje ne bi zneslo.
Oglejmo si še minuse električnega avta:
Če se giblješ v radiusu 200km okrog doma ali če veš, da te čaka polnilna postaja po 399km vožnje, je vse super. Ko pa zadeva crkne, ne moreš vzeti kantice (ali baterije, bolje rečeno) in oditi do prve hiše jo napolniti. Polnjenje tudi porabi nekaj časa (bencin natankaš v par minutah) in ta čas si priliman na mesto. Na dopust torej ne moreš iti dlje od 400km od doma do želene destinacije, če nisi prepričan, da boš imel tam ali na poti dostop do elektrike za polnjenje. Če greš torej na riziko na dolgo potovanje, še lep čas ne bo mogoče polniti baterije kjerkoli, kot lahko danes točiš bencin. Lahko pa bodo pri Tesli tako prijazni in bodo za manjše doplačilo dodali avtu še prikolico z generatorjem :)
Drugo vprašanje je še koliko bodo postaje za polnjenje zaračunale za storitve.
Trenutno obstaja še en plus električnega avta: nakup takih in drugačnih zadev, ki varčujejo z energijo ter pripomorejo k boljšemu zraku, subvencionira država. Nakup baterije bi bil tako še cenejši, registracija pa zaradi ekološke ozaveščenosti še nižja, dobiš tudi razne davčne olajšave, firma, kjer se zaposliš, pa itak potne stroške za prevoz na delo za bencinarja
No pa še en minus: kje boš polnil avto, če nimaš garaže pred 15-nadstropnim blokom v Fužinah? Zagotovo bi se dobili kaki Zlobneži™, ki bi precvikali kabel vsake toliko
Na kratko: jaz bi takoj kupil električen avto, če bi le ne stal čez 5MSIT (ok ne še takoj, ampak ko se zaposlim) za vožnjo po mestu in moji regiji. Za ven bo kot kaže še vedno treba imeti eno reč na tekoča goriva. Pa še to bi si lahko posojali med sosedi
edit: napače + zaključek
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iskra ()
WarpedGone ::
Ne vem točno kdo je izjavu naslednje: Electric car is not good for everyone. It just suits about 98% of all people.
Vedno se bodo našle izjeme, ki majo potrebe takšne, ki jih električni pogon še nekaj časa ne bo pokril. Oni se bodo pač vozili z vozili, ki jim bodo ustrezali. Na primer: viličarji na nafto u kakšnih zaprtih delovnih halah niso več sprejemljivi, morjo bit vsaj na plin če ne na akumulator. Kaki hudi trgovski potniki ki delajo po 500km dnevno bodo še tut nekaj časa na nafti. Velik del problema je v glavah.
Glede Tesla Roadster-ja. Kolikor je avto luštn in oh in sploh to ni avto v katerem bi delal dolge ture. Pa ne zaradi baterije ampak zaradi udobja. Ni ga glih kej velik. Sedež je obložen z 2 cm gumo - po domače trd. Notr se sedu kot u Lotusu - nizko in napol leže. Podvozje je športno trdo - super za ovinkasto cesto ampak ubijalsko za 5 urne vožnje. To je avto za užitke. Ko bo pršu WhiteStar bomo pa tehtali njegovo vsakodnevno uporabnost. Ta bo namreč namenjen drugačni ciljni publiki, nekje u smeri BWM serije 3.
Vedno se bodo našle izjeme, ki majo potrebe takšne, ki jih električni pogon še nekaj časa ne bo pokril. Oni se bodo pač vozili z vozili, ki jim bodo ustrezali. Na primer: viličarji na nafto u kakšnih zaprtih delovnih halah niso več sprejemljivi, morjo bit vsaj na plin če ne na akumulator. Kaki hudi trgovski potniki ki delajo po 500km dnevno bodo še tut nekaj časa na nafti. Velik del problema je v glavah.
Glede Tesla Roadster-ja. Kolikor je avto luštn in oh in sploh to ni avto v katerem bi delal dolge ture. Pa ne zaradi baterije ampak zaradi udobja. Ni ga glih kej velik. Sedež je obložen z 2 cm gumo - po domače trd. Notr se sedu kot u Lotusu - nizko in napol leže. Podvozje je športno trdo - super za ovinkasto cesto ampak ubijalsko za 5 urne vožnje. To je avto za užitke. Ko bo pršu WhiteStar bomo pa tehtali njegovo vsakodnevno uporabnost. Ta bo namreč namenjen drugačni ciljni publiki, nekje u smeri BWM serije 3.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Ampak vse to je mal OT, tema je energetska učinkovitost.
Tabela, ki sm jo dal, kaže, da se energetsko gledano najbol splača baterija in elektromotor. Pa magari se postavi elektrarne na nafto. Skupno se bo pohacalo precej manj nafte, kot pa da se iz nje dela bencin in tanka u vsak avto posebej. Na koncu pridemo skozi ceneje, ker pohacamo skupno manj nafte, kar povzroči tudi manjše obremenitve okolja.
Tabela, ki sm jo dal, kaže, da se energetsko gledano najbol splača baterija in elektromotor. Pa magari se postavi elektrarne na nafto. Skupno se bo pohacalo precej manj nafte, kot pa da se iz nje dela bencin in tanka u vsak avto posebej. Na koncu pridemo skozi ceneje, ker pohacamo skupno manj nafte, kar povzroči tudi manjše obremenitve okolja.
Zbogom in hvala za vse ribe
keber ::
>>> Na koncu pridemo skozi ceneje, ker pohacamo skupno manj nafte, kar povzroči tudi manjše obremenitve okolja.
Krasno! In kje je ta čuveni avto?
Ne verjamem teoriji, dokler ne vidim prakse. Saj najbrž je električni avtomobil res avto prihodnosti. Ampak prihodnosti, ne sedanjosti.
Krasno! In kje je ta čuveni avto?
Ne verjamem teoriji, dokler ne vidim prakse. Saj najbrž je električni avtomobil res avto prihodnosti. Ampak prihodnosti, ne sedanjosti.
'FireSTORM' ::
še to...
sedaj ma država od vsakega litra ki ga pokurimo na cestah nek dobiček, 100% večji kot če bi pokurili 1kW uro na cestah
mislite da bodo države kar tak zlepega izpustile ta dobiček iz rok?
"ja seveda sem zato, samo da bo bolj čisto ozračje! saj pa se mi miljonček na leto itak nebo poznal!!!"
če se bo že to zgodilo da bomo meli samo električne avte, se bo elektrika 100% podražila
potem boš pa še dobil večji račun za elektriko
in zdaj vzami za primer neko tovarno, ki že zdaj plača elektrike še pa još, kolko bo še le potem plačala?
to je še en razlog zakaj se ta tehnologija tako zavira
saj ok, nimam nič proti, če pride tak avto na trg...bravo...čestitam...
sedaj ma država od vsakega litra ki ga pokurimo na cestah nek dobiček, 100% večji kot če bi pokurili 1kW uro na cestah
mislite da bodo države kar tak zlepega izpustile ta dobiček iz rok?
"ja seveda sem zato, samo da bo bolj čisto ozračje! saj pa se mi miljonček na leto itak nebo poznal!!!"
če se bo že to zgodilo da bomo meli samo električne avte, se bo elektrika 100% podražila
potem boš pa še dobil večji račun za elektriko
in zdaj vzami za primer neko tovarno, ki že zdaj plača elektrike še pa još, kolko bo še le potem plačala?
to je še en razlog zakaj se ta tehnologija tako zavira
saj ok, nimam nič proti, če pride tak avto na trg...bravo...čestitam...
Those penguins.... They sure aint normal....
M.B. ::
SIcer ni o električnem avtu amapak o avtu na vodo. Zanimivo da je pri vseh teh izumiteljih alternativnih tehnologijah zanimiv vzorec. Nekdo nekaj razvije potem pa skrivnostno izgine ali pa umre.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Sadly only a handful ever progress past that point.
gzibret ::
> sedaj ma država od vsakega litra ki ga pokurimo na cestah nek dobiček, 100% večji kot > če bi pokurili 1kW uro na cestah
> mislite da bodo države kar tak zlepega izpustile ta dobiček iz rok?
Ne, ne bo. Bo uvedla večje trošarine na štrom.
> mislite da bodo države kar tak zlepega izpustile ta dobiček iz rok?
Ne, ne bo. Bo uvedla večje trošarine na štrom.
Vse je za neki dobr!
Azrael ::
Res zna biti izkoristek energije el. avta najvišji med cestnimi vozili, že zato, ker ima lahko tako vozilo najmanj gibljivih delov. El motor ima poleg tega še odlično momentno karakteristiko (praktično enakovredno parnemu stroju) in zelo visok izkoristek. Ttudi kar se tiče zanesljivosti obratovanja je el. motor najboljši. Vendar je problem drugje. Odkod dobiti energijo za ta motor?
Pri železnici, metroju ali tramvaju je to enostavno - el. vod nad ali pod vozilom, vendar taka rešitev ne pride v poštev za osebna vozila. Možnost je ali akumulator ali gorivna celica.
Slednja odpade zaradi težav s shranjevanjem vodika, oz. slabega iskoristka pri delovanju na tekoča goriva.
Akumulatorji pa tudi niso bog ve kaj:
- svinčev je robusten, vendar pretežak za količino energije, ki gre vanj, ima tudi kratko življensko dobo;
- Ni-Fe akumulatorji so izredno robustni, ne pretirano težki, vendar shranijo premalo energije, izhodna napetost med praznim in polnim akumulatorjem je ogromna;
- Ni-Cd in Ni-Mh akumulatorji imajo večjo zmogljivost od Ni-Fe, vendar jih poleg enakih težav z izhodno napetostjo tepe še spominski efekt in pri NI-MH večja notranja upornost (manjši največji dovoljen tok)
- Litijevi akumulatorji se zdijo obetavni, vendar imajo hudo slabost: občutljivi si pri polnjeju in praznenju, ki v skrajnem primeru lahko pripelje do eksplozije, Poleg tega imajo zelo kratko življenska dobo (20% padec kapacitete v 1. letu)
Vse oblike akumulatorjev so tudi občutljive na nizke in visoke temperature, ki jim zmanjšujejo zmogljivost in krajšajo življensko dobo.
Kondenzatorske baterije so tudi zelo daleč od uporabne vrednosti za tak vir energije, kapaciteta je kljub občutnemu napredku v zadnjih leti, zelo daleč od zahtev za el. avto.
Nalednji minus je kako tako shrambo hitro napolniti z el. energijo:
Za Tesla Roadster je bilo rečeno, da ima njegov akumulator zmogljivost ~50kWh.
Za polnjenje take moči v času 1 ure potrebujemo 50kW (brez upoštevanja izgub). Za 3.5h je potrebna moč še vedno dobrih 14kW, kar je za današnje gospodinjstva v EU precej, saj taka moč zahteva vsaj 3x35A varovalke, večina gospodinjstev pa sedaj vrh glave shaja s 3x20A. Pri enofaznem priključku je potebno 70A, kar je ogromno in bi potemtakem tako gospodinjstvo moralo imeti namesto 25 ali 35A glavne varovalke vsaj 100A.
O hudem povečanju prispevka za moč pri računu za elektriko ni treba posebej govoriti.
Cifre postanejo še bolj bizarne, če želimo čas polnjenja skrajšati (recimo da tehnologija omogoča). Če bi želeli čas polnjenja takega akumulatorja (ali kar že bo) skrčiti na 1 minuto (nekako čas tankanja bencina na črpalki) bi moral polnilec iz omrežja potegniti 3000kW oz. 3MW, kar je moč ne prav majhne elektrarne. Vse brez upoštevanja neizogibnih izgub
Torej avto na el. je možen, samo praktično ni uporaben, vsaj za sedaj. Premajhen doseg, predolgo polnjenje, kratka življenska doba akumulatorja, ter vlačenje ogromne mase akumulatorja, ki izniči dober energetski izkoristek.
Glede mnenja, da je Tesla Roadster eden prvih el. avtomobilov, to še zdaleč ni res. Do leta 1930 so bili el. avtomobili precej pogosti in konkurenčni bencinskim pri mestni vožnji, namreč bilo jih je mnogo lažje uporabljati (ročen zagon bencinskega motorja je telovadba, ki kmalu postane nadležna).
Tudi v času prve naftne krize (1970-80) je bilo kar nekaj obetavnih projektov, tudi v ex.YU, vendar se vse skupaj ni obneslo, ravno zaradi akumulatorjev. Motorji nikoli niso bili problem, konec koncev je prvi avto, ki je dosegel takrat magičnih 100km/h poganjala elektrika.
Pri železnici, metroju ali tramvaju je to enostavno - el. vod nad ali pod vozilom, vendar taka rešitev ne pride v poštev za osebna vozila. Možnost je ali akumulator ali gorivna celica.
Slednja odpade zaradi težav s shranjevanjem vodika, oz. slabega iskoristka pri delovanju na tekoča goriva.
Akumulatorji pa tudi niso bog ve kaj:
- svinčev je robusten, vendar pretežak za količino energije, ki gre vanj, ima tudi kratko življensko dobo;
- Ni-Fe akumulatorji so izredno robustni, ne pretirano težki, vendar shranijo premalo energije, izhodna napetost med praznim in polnim akumulatorjem je ogromna;
- Ni-Cd in Ni-Mh akumulatorji imajo večjo zmogljivost od Ni-Fe, vendar jih poleg enakih težav z izhodno napetostjo tepe še spominski efekt in pri NI-MH večja notranja upornost (manjši največji dovoljen tok)
- Litijevi akumulatorji se zdijo obetavni, vendar imajo hudo slabost: občutljivi si pri polnjeju in praznenju, ki v skrajnem primeru lahko pripelje do eksplozije, Poleg tega imajo zelo kratko življenska dobo (20% padec kapacitete v 1. letu)
Vse oblike akumulatorjev so tudi občutljive na nizke in visoke temperature, ki jim zmanjšujejo zmogljivost in krajšajo življensko dobo.
Kondenzatorske baterije so tudi zelo daleč od uporabne vrednosti za tak vir energije, kapaciteta je kljub občutnemu napredku v zadnjih leti, zelo daleč od zahtev za el. avto.
Nalednji minus je kako tako shrambo hitro napolniti z el. energijo:
Za Tesla Roadster je bilo rečeno, da ima njegov akumulator zmogljivost ~50kWh.
Za polnjenje take moči v času 1 ure potrebujemo 50kW (brez upoštevanja izgub). Za 3.5h je potrebna moč še vedno dobrih 14kW, kar je za današnje gospodinjstva v EU precej, saj taka moč zahteva vsaj 3x35A varovalke, večina gospodinjstev pa sedaj vrh glave shaja s 3x20A. Pri enofaznem priključku je potebno 70A, kar je ogromno in bi potemtakem tako gospodinjstvo moralo imeti namesto 25 ali 35A glavne varovalke vsaj 100A.
O hudem povečanju prispevka za moč pri računu za elektriko ni treba posebej govoriti.
Cifre postanejo še bolj bizarne, če želimo čas polnjenja skrajšati (recimo da tehnologija omogoča). Če bi želeli čas polnjenja takega akumulatorja (ali kar že bo) skrčiti na 1 minuto (nekako čas tankanja bencina na črpalki) bi moral polnilec iz omrežja potegniti 3000kW oz. 3MW, kar je moč ne prav majhne elektrarne. Vse brez upoštevanja neizogibnih izgub
Torej avto na el. je možen, samo praktično ni uporaben, vsaj za sedaj. Premajhen doseg, predolgo polnjenje, kratka življenska doba akumulatorja, ter vlačenje ogromne mase akumulatorja, ki izniči dober energetski izkoristek.
Glede mnenja, da je Tesla Roadster eden prvih el. avtomobilov, to še zdaleč ni res. Do leta 1930 so bili el. avtomobili precej pogosti in konkurenčni bencinskim pri mestni vožnji, namreč bilo jih je mnogo lažje uporabljati (ročen zagon bencinskega motorja je telovadba, ki kmalu postane nadležna).
Tudi v času prve naftne krize (1970-80) je bilo kar nekaj obetavnih projektov, tudi v ex.YU, vendar se vse skupaj ni obneslo, ravno zaradi akumulatorjev. Motorji nikoli niso bili problem, konec koncev je prvi avto, ki je dosegel takrat magičnih 100km/h poganjala elektrika.
Nekoč je bil Slo-tech.
WarpedGone ::
Azrael, čisto vse kar si napisaj, je res. Le da nekaj problemov ni nujno tako velikih, kot se morda zdijo.
Vajeni smo, da se zapeljemo na bencinsko črpalko, natankamo in gremo. Pet minut od praznega do polnega. A je nujno da se električni avto obnaša povsem enako?
Vajeni smo, da se GSMi filajo kar nekaj časa, tut po celo uro in več. Pač smo se temu prilagodili. Nikogar še nism slišal da bi se bunu, zakaj GSM ni napolnjen u petih minutah. Enostavno smo sprejeli in navadili, da polnjenje baterij traja. In ker traja, jih polnimo takrat, ko GSMa ne potrebujemo. Zvečer prideš domou in ga vtakneš v stojalo, zjutraj je poln in pripravljen na nov dan.
Pri električnih avtomobilih je ideja podobna. Ko ga ne potrebuješ, ga maš na kablu. Ne čakaš da se baterija izprazni in ga šele potem filaš. Ne. Filaš ga vsak vsako noč posebej in tako vsako jutro štartaš s polno baterijo. Stvar ma celo noč časa da se nafila. Sploh ni razlike a za to nuca 1, 2 al pa 7 ur. Časa ma celo noč, važno je da je zjutraj polna.
Tako se izogneš čakanju, poleg tega pa je za LiIon baterije to precej bolje, kot pa da jih vedno znova prazniš do konca - deep cycling jih ubije precej hitreje kot 'zmerno' praznenje.
Tut glede staranja in občutljivosti baterije maš prav. Zato na primer je baterijski sistem v Tesla Roadsterju tako dodelan. 40% razvoja je šlo v design podpornega sistema delovanja baterij. Kontrola temperature, tokov, hlajenje, gretje, zaščita pred eksplozijo etc etc. Stvar je izvedljiva, če se hoče.
Res je, da naj bi v enem letu baterija opešale za 20%. Ampak to ne pomeni, da stvar kr crkne, le kapaciteta pade. Namesto 400km dosega boš mel po enem letu 320km dosega z enim polnjenjem, po dveh letih 260, po treh 200 etc, po štirih 160, petih 130km. Stvar bo še vedno delala, le švoh bo. In takrat enkrat bo čas za zamenjavo. Čez pet let pa zna trg poznat že precej bolše baterije, ki bojo tut nekaj cenejše. Stanje ni idealno, je pa izvedljivo.
Vajeni smo, da se zapeljemo na bencinsko črpalko, natankamo in gremo. Pet minut od praznega do polnega. A je nujno da se električni avto obnaša povsem enako?
Vajeni smo, da se GSMi filajo kar nekaj časa, tut po celo uro in več. Pač smo se temu prilagodili. Nikogar še nism slišal da bi se bunu, zakaj GSM ni napolnjen u petih minutah. Enostavno smo sprejeli in navadili, da polnjenje baterij traja. In ker traja, jih polnimo takrat, ko GSMa ne potrebujemo. Zvečer prideš domou in ga vtakneš v stojalo, zjutraj je poln in pripravljen na nov dan.
Pri električnih avtomobilih je ideja podobna. Ko ga ne potrebuješ, ga maš na kablu. Ne čakaš da se baterija izprazni in ga šele potem filaš. Ne. Filaš ga vsak vsako noč posebej in tako vsako jutro štartaš s polno baterijo. Stvar ma celo noč časa da se nafila. Sploh ni razlike a za to nuca 1, 2 al pa 7 ur. Časa ma celo noč, važno je da je zjutraj polna.
Tako se izogneš čakanju, poleg tega pa je za LiIon baterije to precej bolje, kot pa da jih vedno znova prazniš do konca - deep cycling jih ubije precej hitreje kot 'zmerno' praznenje.
Tut glede staranja in občutljivosti baterije maš prav. Zato na primer je baterijski sistem v Tesla Roadsterju tako dodelan. 40% razvoja je šlo v design podpornega sistema delovanja baterij. Kontrola temperature, tokov, hlajenje, gretje, zaščita pred eksplozijo etc etc. Stvar je izvedljiva, če se hoče.
Res je, da naj bi v enem letu baterija opešale za 20%. Ampak to ne pomeni, da stvar kr crkne, le kapaciteta pade. Namesto 400km dosega boš mel po enem letu 320km dosega z enim polnjenjem, po dveh letih 260, po treh 200 etc, po štirih 160, petih 130km. Stvar bo še vedno delala, le švoh bo. In takrat enkrat bo čas za zamenjavo. Čez pet let pa zna trg poznat že precej bolše baterije, ki bojo tut nekaj cenejše. Stanje ni idealno, je pa izvedljivo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Martin Krpan ::
Električni avtomobili se v veliki meri ne obnesejo, ker gre večinoma le za prirejene klasične modele ,ki so zasnovani za motor z notranjim izgorevanjem. Tistih nekaj ,ki so namensko zasnovani za elektromotor pa večinoma izgledajo kot igrače.
Offtopic:
Sem pa v neki avtomobilistični reviji prebral da je VW razvil parni motor z fantastičnimi karakteristikami in ga vgradil v Škodo fabio.Motor ima ogromen navor nekaj sto Nm, ogreva se manj kot minuto ,porabi pol manj in onesnažuje samo za 20% kot bencinski .In nikjer iz njega ne piha para.Tako da se bomo verjetno prej spet vozili na paro kot na elektriko.
Offtopic:
Sem pa v neki avtomobilistični reviji prebral da je VW razvil parni motor z fantastičnimi karakteristikami in ga vgradil v Škodo fabio.Motor ima ogromen navor nekaj sto Nm, ogreva se manj kot minuto ,porabi pol manj in onesnažuje samo za 20% kot bencinski .In nikjer iz njega ne piha para.Tako da se bomo verjetno prej spet vozili na paro kot na elektriko.
Go-ahead ::
Ko se bomo vsi vozili s pomočjo (zelene) električne energije, bomo elektriko verjetno uvažali. Ali bomo mogoče raje zgradili še eno termoelektrarno, ali pa še raje jedrsko??
Potreba po električni energiji se bo drastično povečala!
Potreba po električni energiji se bo drastično povečala!