» »

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah

1
2
3 4

Thomas ::

Tovornjak pokuri 5 krat več dizla. Ampak a zdaj plača 5 krat več cestnine?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Azrael ::

V RS je več kot 860.000 ( vir 2001) registriranih osebnih vozil. Če bi bile letne vinjete po 10.000 SIT bi to zneslo 8.600.000.000 = 8.6 milijarde SIT samo iz naslova osebnih vozil v RS. Jasno bi precej kapnilo od tovornjakarjev, ki bi potem mnogo lažje ostajali na AC namesto, kot sedaj, ko iščejo obvoze mimo mitnic.

Res je izračun poenostavljen do konca, ampak IMHO bi se število tistih, ki bi vzeli samo tedensko vinjeto ali sploh nič, lepo pokrilo s številnimi tujci, ki so v tranzitu.

Tudi policija bi imela nekaj časa delo, ko bi na izvozih z AC preverjala vinjete in pisala primerne plačilne listke. Jasno mora biti celoten sistem tak, da kazen za to pobalinstvo ne zastara, le zamudne obresti rastejo.

Koliko denarja bi pravzaprav rad DARS ?
Nekoč je bil Slo-tech.

Azrael ::

>Tovornjak pokuri 5 krat več dizla. Ampak a zdaj plača 5 krat več cestnine?

Hmm, saj ceste ne uničuje toliko gorivo, kot teža. Osebni avto + prikolica sme tehtati 3.5 tone (B kategorija). Tovornjak s prikolico ima lahko 40 ton. Potemtakem 10x več. Torej v skrajnem primeru 10 x več za cestnino. Ampak tu gre za osne pritiske in potemtakem res nekako 5x več.
Nekoč je bil Slo-tech.

Stepni Volk ::

Zanimiva primerjava, ki je zaenkrat še nisem zasledil, bi bila: primerjava stroškov gradnje AC/km, ter vzdreževanja in sicer Slovenije Avstriji in Švici... ti dve državi omenjam zaradi podobnosti terena (Alpe).
Tudi kvaliteta uporabljenih materialov je lahko zelo različna. Gradiš zanič in poceni in potem že čez par let lahko "obnavljaš".

Že v Švici prihaja do tako imenovane AC mafije. AC Bern-Zurich nenehno popravljajo a nikoli do konca.

Kakšno je ozadje pri nas, raje ne pomislim.

Binji ::

Sam sem definitivno za vinjete. Konec bi blo s kolonami, ni stroskov s postavitvijo/delovno silo, placas pa enkrat, pol pa furas. Zakaj bi si kompliciral zivljenje, ce ga ni treba?
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

Ziga Dolhar ::

Kaj je pa z ABC sistemom narobe?
https://dolhar.si/

Binji ::

Ziga..se zmeri precej omejujejo prepustnost cest. Se moras vseeno skoraj ustaviti, potem pa spet vkljuciti na avtocesto. Da ne omenim kako to zgleda v prometnih spicah...
Pri vinjetah pa samo sibas. Itak bi jih vecina ljudi kupila, tako da zna bit da bi ble celo bolj donosne od teh cestnin.
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

Stepni Volk ::

Jep... v Švici skoraj dobesedno ni vozila brez nalepke. Cena 50 CHF = 7'850 SIT.Enako vsoto plača ves tranzitni promet. In ko se poleti začnejo valiti trume turistov proti Italiji, Franciji in Španiji... močno cinglja v AC-tnem proračunu.
Da tujci plačajo enako, kot Švicar, ki dejansko uporablja AC celo leto se ne sekirajo. Saj točno vedo, da tako kot mi ceste financirajo tudi iz davkov, ki jih plačujejo državi. Potem je tu še cestnina ob registraciji avtomobila.

V omenjeni študiji (pvezava višje) za Slovenijo je zapisano, da je predvideno, da bi bilo takšnega prometa v Sloveniji le 20%. Hkrati v študiji tudi navajajo način pridobitve informacij. Šteli so promet tudi na obvoznicah okoli večjih mest (kjer je promet pretežno domač).
Nikjer tudi ni zavedeno nihanje v letu. Kjer se razmerje definitivno spremeni poleti, ko se začnejo kotaliti turisti. in z vsakim novim km AC na Hrvaškem, jih bo več.

BTW V Švici v letnem času na obvoznicah spremenijo omejitev hitrosti, t.j. jo zmanjšajo iz 100 na 80km/h. Razlog: manjše onesnaženje mest.

AngelOfDeath ::

Študije so narejene po volji tistega ki jih naroči (torej so neuporabne - metanje denarja skozi okno).

Država je skorumpirana do konca.

Zakaj ne zahtevamo referenduma kaj hočemo imeti ? (navsezadnje ga država verjetno nebi upoštevala ker ne dela za zadovoljstvo državljanov ampak za zadovoljstvo lastnih žepov).

Povejte mi eno ministrstvo ali del države ki dela po volji državljanov in v zadovoljstvo njim ?

Zaposlenim se gre samo zato da čimveč denarja dobijo učinek njihovega dela jih sploh ne zanima oziroma je daleč na najbol zadnjem mestu.

Razprava tukaj na forumu nebo nič rešla, treba se je spravit protestirat in to masovno se bo hitro kaj spremenilo ;)



Lp
edit: Slovnica

TRIROG ::

ja dejmo 60 mio sit za referendum ... pediatricna nej pa pocaka ...
slovencki mamo en problem ... ce je pr sosedu bolje pol more bit tko tut pr men ...

jst pravm zapret kompleten sistem pa basta !!!
pismo prej ko ni blo avtocest se pa noben ni buniu ko je kolona stala tm okol trojan ...

heh ...

Tody ::

seveda so se bunili zato pa so ratale avtoceste in predori... Samo ta glupa država noče sprejet tržnega gospodarstva... Ti ko greš v trgovino ne kupiš vse po vrsti ampak lepo gledaš kaj je ceneje in kaj se ti bolj splača (tisti ki to ne delajo jih je malo in majo itak keš samo vemo kako je z tem ane ?), torej če ma človek na voljo solidno cesto, ki je zastojn ali dobro spedenano avtocesto ki je 5x predraga, kaj mislite da se bo odločil ?

Fizikalko ::

TRIROG, referendum stane 600 mio, ne 60. Bi bil pa precej bolj pomemben kot vsaj 5 dosedajšnjih.

jype ::

Referendum za taksno strokovno vprasanje je bedarija. Drzava ima na voljo podatke in naj zracuna, kaj se obnese.

Meni se placevanje ob bencinu zdi v povprecju najpravicnejse, vinjete pa zagotovo najbolj donosne. Tudi ce je letna vinjeta 30k me noben ne bo preprical da ima dovolj denarja za bencin in avto, nima pa za cestnino in parkirnino.

Precej bolj pomembno od poceni cest se mi zdi, da so ceste varne. Pa ce bi z vinjetami zasluzili prevec me nic ne bi motilo, ce bi zgradili se tranzitne kolesarske poti, kot jih poznajo po severni evropi. Stavit grem, da bi se po varnih kolesarskih poteh peljalo veliko vec ljudi, kot po ruski ruleti, ki jo imamo kolesarji na voljo danes.

Alec999 ::

Men je tko k je zdej avtocesta čist cool (če odštejem slab asfalt) ... samo naj povečajo ABC na vse vhode + naj ga bolj promovirajo pa ceno kartice bi mogl tudi zmanjšati! Mogoče ob registraciji da ti uturijo še ABC kartico če jo še nimaš.

Tear_DR0P ::

men ABC sucks - kot sm že reku, ko se pelješ iz avstrije preko nemčije do francije, se nikjer ne ustavljaš - no razen pri minhnu, če si ob nepravem času. in vinjete bi to tud v slovenijo prpelale. men bi blo super, če bi se po celi evropi lahko vozu, brez da stojiš ali upočasnjuješ vožnjo na nekih ozkih grlih
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Highlag ::

Vinjete bi bile ok, če bi jih ljudje dejansko kupovali.

Podoben problem je danes, ko se ljudje izogibajo cestninskim postajam, ker je to možno. Ravno par dni nazaj sem gledal eno reportažo na Pop-u.Pri uporabi vinjet se pojavi problem nadzora uporabe, ker je ravno nadzor tisti, ki v naši ljubi državi ki najbolj šepa.

Druga rešitev bi bila uporaba nekakšnega GPS sistema, ki bi dejansko beležil kilometrino. Nekaj takšnega kot imajo tovornjakarji.
Plačali pa bi dejansko porabo kilometrine. Samo noben sistem ni popolnoma imun na spreminjanje namembnosti tako, da ..
Never trust a computer you can't throw out a window

WarpedGone ::

primerjaj ceno sistema vinjet s ceno GPS sistema.
Zbogom in hvala za vse ribe

:roketa> ::

Potem ko bodo, če bodo, vsi avtomobili imeli vgrajene GPS sprejemnike, bi lahko iz tega potegnili marsikaj. Recimo, da bi vzpostavili sistem, s katerim bi spremljali vsak avto ves čas. Potem nikoli več ne bi bilo mogoče kršiti omejitev hitrosti. Razen proti plačilu seveda...

balocom ::

a ne bi bli transpordrji najcenejša možnost glede stroškov nadzora? Res je potrebna večja investicija ob zagonu tega, sm pol ne rabeš tulk folka za nadzor uporabe.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

WarpedGone ::

a da jih ne rabiš? kaj pa če mu bateirjo vn vzamem? al pa sm mal kreativen pri optimizaciji njegovega delovanja?

Nadzor rabiš tko al pa drugač.

Še vseen je lažje kontrolirat al je na vinjeti napisana prava cifra, kot pa če se postaja v avtu res obnaša tako kot naj bi se.
Zbogom in hvala za vse ribe

balocom ::

transporder -- meu sm v mislih napravco, podobno RFID.
Za nadzor pa kamere, ki prepoznajo tablco in jo primerjajo z uno, ki je zapisana na čipu.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

bzp ::

Sej se loh tist folk k zdej cestnino pobira, ponuca da preverjajo vinjete ... na zacetku ful kontrole, da se folk ustras pa zacne kupvat, pol se pa pocas zmanjsa ... Pa ce se kazni dost nabije, bi vrjetn tud funkcioniral. Sej tud velika vecina normalno placuje registracijo pa vsa obvezna jajca, pac je treba v glavo vcept da je vinjeta "obvezna", razn za res tiste k samo v trgovino hodjo z avtom.

TESKAn ::

Nekaj podobnega ABC na vsak uvoz/izvo, kjer so hitrosti že tako ali tako majhne, brez zapornice, pa s kamero, da posname one, ki nimajo tablice in jim lahko domov pošljejo masten račun>:D.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Sycroft ::

tale satelitski gps sistem je kratkomalo receno bedarija. kaj koga briga kje se jaz vozim, ze zdaj z abc tablicam tocno vedo kje in kam potujemo. nekako se mi zdi da so vinjete super, tako kot je nekdo napisal, ce bi bila 30k sit letno pa bi tudi za to dal samo da mi ni treba se ustavljat in placevat pa cakat na kolone poleti itd. pa naj nabijejo visoke kazni za neuporabo le teh in malo povecajo kontrolo tako kot so vcasih zelo veliko postavljali radarje na cestnine zdaj je tega primerno manj.

butkomutko ::

Kaksne vinjete neki to je samo se en predlog vec v korist razvajenih maminih sinkov
, ki nimajo drugega dela kot se vozit z avtomobili in ze tako prebogatih slovenskih tajkunov
, ki bi se radi vozili na racun vecine ze sedaj obubozanih delavcev
, ki se mogoce peljejo parkrat na leto po avtocesti in naj bi po vase placevali za vas
, ki ocitno nimate bol pametnega dela kot, da se vozite naokrog

Sedaj se pa razlajajte
pejte delat v fabriko pa bomo videli kako boste navduseni nad vinjetami

Vsak naj placa kot se vozi po km
je pa ze sedaj svinjarija, da se do grosuplja vozijo zaston

Zgodovina sprememb…

  • polepsal: BigWhale ()

Ziga Dolhar ::

AC koristim recimo petkrat na leto (strošek ca. 8k SIT). Od tega dvakrat za na morje in nazaj.

Bom že takrat plačal ustrezen znesek, ne mislim subsidirat porabe rednim porabnikom.
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

Fizikalko ::

Ja, vprašanje je, ali bi se z vinjeto vozil več. BI!

in to je problem zdajšnjega sistema: namesto da bi motiviral ljudi za uporabo AC in razbremenitev običajnih cest, ji motivira za čakanje v kolonah na razsutih cestah, AC pa so bolj ali manj prazne.

Ziga Dolhar ::

Jest recimo, se z vinjeto ne bi nič več vozil :). Kadar se le da, posežem po avtobusu. Za redno vožnjo dom-faks oz. dom-služba precej bolj luksuzna rešitev (15 minut daljša na 50 kilometrih, a popolnoma nestresna in zanesljiva).
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

ziga: boš pač takrat nabavu tedensko vinjeto za jurja, kje je problem?

Edit: a mislš penzion dočakat na tej relaciji? :)
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

ahac ::

Men se ne zdi z trenutnim sistemom nič narobe.. razen tega, da je slabo načrtovan in izveden. ;)
Za daljše razdalje je zaprti sistem (kjer dobiš listek) čist kul.. odprti pa bolj za v kakšna mesta ali kratke odseke.
Recimo.. če se samo pelješ mimo Torina ene 3x plačaš, ampak res.. ustaviš, plačaš, pelješ (če nimaš "ABC").
To, da bi za plačilo cestnine stal v koloni (kot je to pri nas vsako poletje) se pač ne sme dogajat.. in se tud ne, če je cestninska postaja dovolj velika (italjanske so široke glih za ene tri naše na enaki cesti).

Kar so pa naredil v Krtini je pa kretenizem. V bistvu so samo promet z moravške smeri speljal čez Domžale, ker folk pač noče plačat cestnine, če gre lahko par km. do naslednjega priključka, ki je zastonj. Zato so zdej v Domžalah kolone. Al naj podrejo cestninsko.. al pa naj priključek v Domžalah povečajo, da bo šel ves promet tekoče čez.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

Tody ::

jao jao kakšne buče eni kotalite tukaj ? Ve kdo kaka je kazen če te v Avstriji dobijo brez vinjete ?

Če bi bila kazen za vožnjo po avtocesti brez vinjete 60-70.000 sit vrjemit mi da je zelo malo idijotov ki bi tvegal to... Okey ne rečem da skočiš na avtocesto za par km al pa kej...

Sicer pa si nekdo že mane roke ko bo naredil elektroniko za 1.2 mio avtomobilov.... Tko boste plačevali za škatle (abc je zdele 4.000 sit pa ni nič aj dosti elekotronike notri) in še cestnino ki jo boste dobili domov v obliki položnice...

balocom ::

Tako se prepirat ko ne vem kaj; dejte anketo: Kakšen sistem cestninjenja hočete?
a.)Zaprt elektronski
b.)Zaprt z folkom ke dnar pobira
c.)GPS
d.)Vinjete
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Thomas ::

e. pobiranje pri bencinu.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

balocom ::

ups, pozabu. Sori. Upam do kdo od odgovornih za ankete to prebira.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

BigWhale ::

Zakaj bi se cestnina za navadne ceste morala razlikovati od cestnine za avtoceste? Pobiranje cestnine pri bencinu je NAJBOLJ pravicno in NAJBOLJ natancno od vseh sistemov.

Zakaj? Vedno placas tocno toliko kot prevozis, ne mores se izogniti placilu.

GPS? Kak gps, hudimana, ce je bencin se bolj natancen? Subsidiranje drugih? Se pravi, tisti, ki se ne bo vozil po avtocestah bo za druge placeval? To se ze sedaj pocne. Placa se nadomestilo za uporabo cest kar pri registraciji. Katerih cest? Ja vseh, razen avtocest. Torej jaz placam nadomestilo za uporabo ceste preko Vrsica. Pa tam se v zivljenju nisem bil. Tudi lokalna cesta iz spodnje v zgornjo scavnico me se ni videla in placujem zanjo.

Tole bi z bencinskim pobiranjem razsirili se na avtoceste in je stvar resena. Enkrat na mesec bi se pa del denarja nakazal na en drzavni racun. Ze tako se nakazuje trosarina, big deal.

perci ::

Kaj je bolj PRAVIČNO je odvisno od perspektive. Za nekoga, ki se skos vozi po avtocesti je bolj pravično, da se cestnina vračunava v bencin, za tistega, ki se vseskozi samo po mestu vozi je pa pravično, da se obračunava po GPS-u.

A v Karavankah bi tut ukinu cestnino? Sej je ja v bencinu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

Tody ::

BW kle se ne gre tok za avtomobile ampak bolj za kamijone, ki resnično uničujejo cesto (pač taki so ;)) Ampak iz izkušenj vem da veliko tovornjakov pri nas NE tanka, prav tako ves tranzit ki gre malokdo tanka, ponavad vsi na cilju tankajo preden gredo nazaj. Torej zgubimo velik del prihodkov, ceste so pa vseeno rabljene. Pravično ? Vinjete bi pa lahko prodajal že na meji ali pač enostavno rekl da jih moreš ob registraciji kupit tko kot smo moral tiste butaste nalepke za registracijo...

butkomutko ::

poznam kar nekaj privatnikov tovornjakarjev z vec 10 kamioni in vsi tankajo v avstriji kjer majo cenejso nafto kot pri nas

Fizikalko ::

Dragi moj, v Avstriji je dizel čez 245 tolarjev, tako da ne nakladaj.

drejc ::

RFID vinjete + registracija. Tko da tut tist k ne plača plača.

Sam GPS+GPRS sistem je praktično že narjen.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

BigWhale ::

Perci, tuneli in mostovi so drug primer, ki so lahko brez problema izjema, tam tudi izpada nimas, ker bi nekdo sel en izvoz prej dol... ;)

Koliko denarja bi izgubili, ker bi ljudje tankali v drugih dravah je vprasanje. Najbrz ne kaj dosti, ker bi pokasirali vse tiste, ki se sedaj izogibajo cestninam. :)

noraguta ::

ukint cestnino , tuneli niso nobena izjema. stroške bolj ali manj v bencin , kmetom povrnt del cestnin, če je že treba ali pa se ta del denarja nameni za čiščenje cest. saj jih obilno zapacajo b pomladanskih oranjih in delih na polju. za tujce pa , če že mi plačujemo pr registraciji cestnino vinjete.
so daleč najcenejše, nevem koliko bolj pravično bi se zdelo obračunavanje z gps-om redkim uporabnikom cest ako bi slišali za ceno letega. najpravičnješi je najcenejši sistem. ob tem je treba upoštevati tudi vrste na cestninskih postajah(tvoja ura pač nekaj stane) in stroške samih cestninskih postaj(niso zanemarljivi). Sploh pa so slovenske avtoceste preprazne.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Highlag ::

GPS sistem je itak overkil. Bolj sem mislil le na beleženje kilometrine, ki bi se jo dalo narediti. GPS ve kje se nahajaš, in če si na avtocesti ti lepo šteje kilometre. Ne rabi beležit tvoje lokacije le kilometrino. S tem bi bil sistem relativno "nedolžen" kar se tiče spremljana lokacije posameznika.

Mi je pa všeč tudi verzija, ki jo je podal Thomas. Pobiranje pri gorivu. Več pokuriš - več plačaš. Bi bilo mogoče celo okoljevarstveno, ker bi se ljudje odločali za avtomobile z nižjo porabo.
Čeprav potem tovornjaki padejo v isti koš kot motoristi, pa bi rekel, da tovornjak bistveno bolj uničuje cesto kot kak motor.
Never trust a computer you can't throw out a window

Thomas ::

> Čeprav potem tovornjaki padejo v isti koš kot motoristi, pa bi rekel, da tovornjak bistveno bolj uničuje cesto kot kak motor.

Tovornjaki na kilometer pokurijo nekajkrat več. Zato tudi plačajo nekajkrat več na kilometer. Kot že zdaj. Samo da se sedaj izogibajo avtocest, potem se jim pa ne bi.

Zakaj vinjete ne? Ker poberejo premalo. Če bi jih pa podražili, bi jih preveč vozilo raje po stranskih cestah.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

AndrejS ::

Kmeti itak tankajo "kmetijsko" nafto, ki je cenejša.
GPS ne pride v poštev , ker :
- bo pri tem nekdo mastno pokasiral
- ne bo uporabno, ker če ga boš odmontiral ti ne bodo kasirali.
- kako vgraditi GPS sistem tujcem. To bo šele najbolj smešno. Prideš v državo ti dajo v avto škatlico in točno vedo kje voziš

Brane2 ::

Problem nastane tudi, če tovornjak 100x več uničuje ceste pri 10x večji porabi od avta.

Takrat težko to pobereš pri gorivu, pa tudi zaboli te tankanje v tujini. Vsak tak "paket 100-tih avtomobilov" ki tanka v tujini, te kar nekaj stane, sploh pa dela tvoj sistem nepravičen. Lastniki osebnih avtomobilov, ki bi itak v glavnini "polnili kaso", bi te tovornjakarje še častili s cestnino.

Če zaradi tega na koncu leta denarja za cestnino ne bi bilo dovolj, bi breme padlo njbolj na lastnike osebnih avtomobilov...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • polepsal: Brane2 ()

Thomas ::

> Problem nastane tudi, če tovornjak 100x več uničuje ceste pri 10x večji porabi od avta.

Tega problema ne rešiš niti z vinjetami. Tudi s katerim drugim sistemom ne.

Tudi gostilničar meni ne zaračuna za golaž, kruh in štefan vina več kot tebi, čeprav jaz popackam prt z golažem in vinom, pa še podrobim vse po tleh. Ti pa ješ kulturno.

See?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

noraguta ::

kamijonarske vinjete so itak posebne. tudi sedaj plačuješ na cestninah glede na razred. razlikovanje med državno cesto in avto cesto pa bi morali kot je rekel BW itak ukiniti. vprašanje so potem le še občinske ceste.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

kow ::

Problem je predvsem v tem, da kakršenkoli sistem izberemo, je ta le začasen. Sistem bo enak v vseh državah EU, ker je ta zavezana k prostemu pretoku ljudi. Bitke se danes dobiva v Bruslju. To pomeni, da bomo verjetno imeli satelitski sistem. Če se ne motim je projekt Galileo vreden nekaj milijard eurov.

AngelOfDeath ::

z vinjetami še kako rešiš problem tovornjakarjev

da bi cestnine dali v gorivo ?
- kolko tovornjakarjev pa tanka v sloveniji ? (mogoče 1%)
-tisti keremu avto več pije bo več cestnine plačal ?

GPS ?
-da bo ja država vedla kje se vsak trenutek nahajaš ?
-nenatančen ?


Za prehodno obdobje so najbolše vinjete do 2010 bo pa evropa že vedla kaj je dobro in kaj ne :)
Drugače pa zakaj bi morali čakat da bo evropa povedla kako bo ? Naredimo nekaj svojega in pol prodajmo še drugim.
edit: Slovnica
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21951111 (43686) jalovec09
»

Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14323213 (19337) MrBrdo
»

Folija za vinjeto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10636142 (33304) pegaso
»

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
55637755 (23663) moowy123
»

Cestninske postaje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
695879 (4571) Thomas

Več podobnih tem