Prihaja druga generacija AMDjeve superločljivosti
Jurij Kristan
20. mar 2022 ob 20:49:47
Ob robu pomladanske posodobitve grafičnih gonilnikov so pri AMDju napovedali drugo generacijo tehnologije FidelityFX Super Resolution, njihove različice za povečevanje ločljivosti v igrah. Ta gre po poti Nvidiine DLSS 2.0, saj bo upoštevala premike objektov.
Superločljivost, s katero nizko resolucijo, pri kateri se izrisuje podoba, učinkovito "napihnemo" v višjo, ki jo prikaže zaslon, je v zadnjih letih postala eden najpomembnejših prijemov v igričarski grafiki. Malo zaradi vse množičnejše rabe raytracinga, ki ga je bolje poganjati pri nižjih ločljivostih, saj z višanjem števila pikslov strojna cena skokovito naraste; malo zaradi prodora monitorjev z ločljivostmi v okolici 4K, ki drugače nativno zahtevajo zelo zmogljive grafične kartice. Ledino je orala Nvidia s tehnologijo DLSS, sledila sta AMD in Intel s svojima verzijama, FidelityFX Super Resolution (FSR) in pa XeSS. Ko so pri AMDju lansko poletje naznanili prvo inačico FSR, je bilo očitno, da gre za zelo preprost pristop, ki je bil namenjen predvsem čim širši dostopnosti, saj ga niso zaklepali na radeone. FSR 1.0 uporablja zgolj piksle v eni sličici, tako kot DLSS 1.0 - toda Nvidia je že ugotovila, da je takšen recept prešibak, zato DLSS 2.0 uporablja tudi časovno komponento (temporal data), kar po domače pomeni, da upošteva tudi gibanje objektov v vidnem polju.
V to smer gredo sedaj tudi pri AMDju, saj bo FSR 2.0 prav tako izkoriščal vektorje gibanja, a se bo obenem od DLSS 2.0 precej razlikoval. V prvi vrsti ne bo potreboval strojne opreme za strojno učenje - niti ne bo nevronskih mrež poganjal programsko. Kako natančno naj bi reč tekla, bomo verjetno izvedeli v prihajajočem tednu na konferenci GDC. Ker za izkoriščanje podatkov o gibanju objektov potrebujemo sodelovanje igre, bodo morali razvijalci iger v svoje naslove vdelati podporo za FSR 2.0, podobno kot to velja za DLSS 2.0. Tehnologija bo lansirana odprtokodno in prispe v drugem četrtletju, verjetno v okolici Computexa, ki se odvije konec maja. Najnovejša posodobitev gonilnikov za radeone pa je že pripeljala še tretjo različico FSR, namreč Radeon Super Resolution (RSR). Gre za poenostavljeno verzijo FSR 1.0, ki se izvaja v postprocesni fazi skozi gonilnike grafične kartice, torej brez potrebe po prilagojenosti igre, tako da jo lahko uporabimo praktično kjerkoli. Gre za AMDjev odgovor na več garažnih projektov, ki so se takšne funkcionalnosti lotevali v preteklih mesecih.