Take-Two kupuje Zyngo
Jurij Kristan
12. jan 2022 ob 21:51:04
Na vidiku je največji prevzem v zgodovini igričarske industrije, kajti pri založniku Take-Two Interactive so naznanili namero po prevzemu studia za razvoj mobilnih iger Zynga, in sicer za kar 12,7 milijarde dolarjev.
Trenutno je na vrhu lestvice prevzemov podjetij v igričarski panogi še vedno Tencentov nakup studia Supercell leta 2016, za slabih 8,6 milijarde ameriških dolarjev, medtem ko je Microsoftov predlanski prevzem ZeniMaxa na drugem mestu. Toda kmalu bo oba stopnico nižje porinil Take-Two, ki bo pod svoje okrilje vzel slovitega razvijalca mobilnih iger, Zyngo. Nakup bodo izvedli tako v denarju kot delnicah, vrednost pa bo kar 12,7 milijarde ameriških dolarjev. Postopek naj bi bil sicer - če bodo odobritev dali tudi regulatorji - končan v letu dni. S tem bo hiša, ki jo poznamo predvsem po Grand Theft Autu, pa tudi igrah Borderlands, Civilization in Red Dead Redemption, postala lastnik studia, ki je še najbolj razvpit po ... FarmVillu.
Kdor industrijo spremlja bolj površno, se verjetno sedaj praska po glavi, zakaj bi tradicionalni založnik vrgel toliko denarja za neko hišo, kjer snujejo telefonske špilčke - in to celo z nakupom delnic 64% nad ceno. Toda računica je v resnici dobro premišljena in ni nikakršno presenečenje, ko upoštevamo, da imajo mobilne igre v zadnjih nekaj letih na tržišču ne samo več kot polovični delež po prometu, temveč beležijo tudi najvišjo rast. Take-Two si na ta način "mimo vrste" kupuje vstopnico v krasni svet mobilnih iger, ki bodo z nakupom Zynge po projekcijah predstavljale 50% njegovega letnega prometa. Na ta način bodo dobili ne le ekspertizo s tega področja, temveč tudi platformo za oglaševanje Chartboost, pa konzolno igro v svetu Star Warsa - Hunters, in rosno nov oddelek za razvoj storitev z žetoni NFT.
Zynga pač nikakor ni več mali studio, ki mu je nekoč uspel veliki met s FarmVillom, temveč ima z lastnimi mnogoterimi nakupi trenutno 168 milijonov rednih uporabnikov in prek 700 milijonov dolarjev prometa na četrtletje. Dogodek je tako neposredna posledica dejstva, da so igre za telefone in tablice v igričarstvu ekonomsko prevzele primat, predvsem na račun razmaha v državah brez močne tradicije igranja na konzolah in PCju, kot je Kitajska, in pa modernih načinov plačevanja, kot so mikrotransakcije. Ta nakup še zdaleč ni prvi v tej maniri, saj je tudi Activision Blizzard pred leti pohopsal razvijalca Candy Crusha, studio King, za slabih šest milijard dolarjev. Zato se velikan v bistvu od tedaj s polnim nazivom imenuje Activision Blizzard King.