Facebook začenja testirati ciljane oglase znotraj VR okolij

Jurij Kristan

19. jun 2021 ob 11:42:33

Iz Facebooka so sporočili, da pričenjajo s preizkušanjem predvajanja ciljanih oglasnih vsebin znotraj iger in drugih VR okolij svoje platforme z naočniki Oculus. Pri tem bodo uporabljali osebne podatke uporabnika, zbrane na družbenem omrežju Facebook.

Ko je lansko poletje prišla novica, da bo za rabo Oculusovih naočnikov kmalu obvezna povezava v Facebookov uporabniški račun, je bilo jasno, da skušajo Mark Zuckerberg in druščina oglaševalsko dejavnost, ki je njihov daleč največji vir prihodkov, dvigniti na novo raven. Po tem, ko so prejšnji mesec pričeli oglase najprej testno predvajati v Oculusovi aplikaciji, si reklame sedaj pot utirajo tudi v same VR igre. Pri čemer gre - pozor - za ciljano oglaševanje na podlagi podatkov, ki jih velikan o uporabniku zbere preko družbenega omrežja Facebook. Prva igra s takšno funkcionalnostjo je Blaston, v kratkem naj bi sledile še druge. Verjetno slej ko prej tudi Beat Saber, katerega razvojni studio je pod Facebookovim okriljem.

Podrobnejši pregled pokaže, da gredo (uradno) podatki trenutno le v eno smer - od Facebooka proti Oculusu, v drugo pa še ne. Kljub temu podjetje o uporabniku VR naočnikov zbira obilico informacij; med drugim telesne lastnosti, ki jih vnese v aplikacije, pa ogromno parametrov gibanja po prostoru in vsebino komunikacije z drugimi igralci. Če in kdaj bodo tudi ti podatki uporabljeni za namene ciljanih reklam, še ne vemo. Je pa mogoče praktičen smisel dejavnosti pravzaprav že videti: naočniki Oculus Quest 2, ki so uspešnica, nosijo relativno nizko ceno prav zaradi Facebookovega pristopa kompenzacije stroškov v obliki rudarjenja po uporabnikovi zasebnosti.