Nov Steam Play za Linux podpira igre z Windows
Matej Huš
24. avg 2018 ob 23:51:52
Steam za Linux obstaja že nekaj let, a smo bili doslej pri izbiri iger precej omejeni, saj so morale biti napisane za Linux. Kot se je špekuliralo v minulih tednih, je Valve temu napravil konec. Odslej bo Steam Play za Linux s prilagojeno verzijo Wina (emulatorja Windows) z imenom Proton omogočal igranje iger za Windows.
Kdor je del programa Steam Client Beta, lahko nov Steam za Linux dobi že sedaj. To z drugimi besedami pomeni, da lahko na Linux poganjamo igre, ki obstajajo le v verziji za Windows, skupaj s podporo za Steamworks in OpenVR. DirectX 11 in 12 za Linux sta narejena na DXVK in Vulkanu, za združljivost z Direct3D pa skrbi vkd3d, kar prinaša več hitrosti in združljivosti. Izboljšali so podporo za celozaslonsko igranje, ki sedaj ne bo več zahtevalo navideznega namizja oziroma vplivalo na privzeto ločljivost. Igre bodo prepoznale vse krmilnike, ki jih podpira Steam, torej lahko celo več kot originalna verzija, za povrhu pa Proton v primerjavi z navadnim Winom omogoča boljše delovanje iger, ki izkoriščajo večnitenje.
Ko bo nov Steam Play zlezel iz bete verzije in bo na voljo vsem, bodo proizvajalci iger preprosto označili, da je igra združljiva s Steamom Play in že bo naprodaj tudi uporabnikom na Linuxu. Prvi testi so izjemno vzpodbudni. Valve sicer opozarja, da nekatere igre, ki uporabljajo kompleksen DRM oziroma sisteme proti piratiziranju, morda ne bodo prenesene na Linux.
Proton je razvit kot odprta koda in je na voljo sleherniku. Čeprav Wine oziroma Proton delujeta tudi na macOS, zaenkrat ni načrtov, da bi na enak način v Steamu podprli še macovsko emulacijo.