Nokia Ozo snema v vse smeri

Matej Huš

30. jul 2015 ob 18:57:33

Nokia resda ne proizvaja več pametnih telefonov (a jih kani v prihodnosti spet prodajati) niti zemljevidov, a ji ostajajo telekomunikacijska oprema in nove tehnologije. V Los Angelesu so predstavili novo kamero Ozo, ki kaže, kaj si zamišljajo pod tem pojmom.

Gre za kamero v obliki krogle, ki lahko zajema sliko in zvok povsod okrog sebe, torej vseh 360 stopinj (točneje 4π steradianov). Kamera je namenjena snemanju kadrov za virtualno resničnost, Nokia pa cilja na poslovne in ne domače uporabnike. Glavni trg bodo filmski studii, medijske hiše, oglaševalci in podobno, ki bodo lahko s kamero posneli material za na primer Oculus Rift ali Google Cardboard. Jaunt je že napovedal, da bodo sodelovali z Nokio in uporabljali njihovo opremo.

Kamera ima osem tipal in prav toliko mikrofonov, izmed katerih je eden usmerjen navpično navzgor drugi pa navzdol, tako da res zajema celoten prostorski kot. Glavni prednosti, ki ju izpostavlja Nokia, sta spremljanje posnetega v realnem času in zelo hiter izris (rendering) posnetkov nizke kvalitete, kar bo pomagalo režiserjem in snemalcem pri odločanju, ali kader posneti še enkrat.

Na konferenci v Los Angelesu so pokazali prve posnetke prek Oculus Rifta in HTC Viva, ki so bili megleni in neostri, kar pripisujejo porodnim težavam. Večino težav, tudi grobe preskoke, lahko odstranijo v postprodukciji posnetkov, zatrjuje Nokia. Zvok je bil povsem druga pesem, saj je že sedaj na osupljivem nivoju in gre dejansko za pravi prostorski zvok.

Uradna najava z vsemi tehničnimi podrobnostmi sledi jeseni, prodaja pa še pred božičem. Hkrati Nokia dodaja, da gre šele za prvo izmed mnogih novih tehničnih rešitev, ki jih bodo še predstavili. Velja dodati, da Nokia ni prva na tem področju. GoPro je že predstavil obroč iz 16 kamer, ki pa ne pokriva smeri gor in dol. Tudi Samsung dela svoj 3D-snemalnik.