Xbox 360 ni niti na polovici življenja
Primož Resman
13. jan 2010 ob 14:30:02
Z drugo generacijo svoje konzole, Xbox 360, je Microsoftu brez dvoma padla sekira v med. Prodaja same konzole kot tudi iger, čeprav je piratiziranje mogoče, je odlično, svojega glavnega konkurenta, Sony, pa so prehiteli na trg in s tem ustvarili izredno pomembno in bogato bazo uporabnikov ter razvijalcev, ki bi v primeru istočasnega izida znali svojo naklonjenost izražati zgolj PlayStationu. Do pred kratkim so se prav pri Sonyju radi pohvalili, da za PlayStation 3 pričakujejo vsaj 10 let življenjske dobe ter da bo prav to glavni faktor, s katerim menijo, da bodo na koncu prevladali v tej generaciji konzol. A kot se je izkazalo so očitno podobnega mnenja tudi pri Microsoftu. Pred slabimi štirimi leti predstavljena konzola (4 leta po izidu prvega Xboxa) po besedah Davida Hufforda, vodja projekta Xbox, ni niti na polovici svoje življenjske poti. Meni, da življenjsko dobo lahko podaljšujejo ne le s popravki programske opreme temveč tudi s strojnimi dodatki, kot je projekt Natal. Kako bo dodatnih 5 let rez sprememb strojnega dela konzole vplivalo na kakovost iger, bomo še videli, a življenje brez Blu-ray enote bo iz dneva v dan težje, poleg pomanjkanju vgrajene podpore za Bluetooth in WLAN, ki jo PlayStation ima. Čeprav Sony napoveduje, da bo PlayStation 3 imel vsaj 10 let življenjske dobe, uhaja nekoliko veliko informacij o nasledniku, PlayStation 4. Po potencialni izbiri procesorja, o kateri smo že poročali, zdaj slišimo še, da Sony za naslednika pripravlja novo optično enoto in standard, ki bi znal namestiti Blu-ray. Holografski vsestranski plošček (Holographic Versatile Disc) naj bi podpiral kar 6 TB podatkov, kar je po besedah Sonyjevih predstavnikom popolnoma dovolj za (3D) filme v ločljivosti 1080p, nekompresiran večkanalni zvok ter 3D slike. Z dodatnim prostorom imajo tudi več možnosti za naprednejši varnostni sistem, česar bodo veseli predvsem razvijalci iger in filmski studii, ki se borijo proti piratstvu. Sony upa, da bo PlayStation 4 imel pri popularizaciji HVDja podobno vlogo, kot PlayStation 3 pri popularizaciji Blu-raya.