Steam je lani dobil 50 novih iger na dan
Matej Huš
6. jan 2024 ob 14:36:22
V minulem letu je na platformi Steam, ki je z naskokom najpopularnejše mesto za računalniške igre, izšlo 14.531 iger. Upoštevaje urnik izhajanja, da večina iger izide med tednom, to pomeni več kot 50 novih iger na dan. Vsak dan. To je tako veliko, da je nemogoče imeti pregled nad novostmi, zato so nesporni vladarji Steama v resnici algoritmi, ki določajo, kaj bodo uporabniki videli, kupili in igrali. Založniki, zlasti mali in neodvisni, so prepuščeni na milost in nemilost Steama.
Agregirani podatki kažejo, da je lani izšlo natanko 14.531 iger, kar je dva tisoč več kot leto pred tem in pet tisoč več kot pred petimi leti. Trend je torej jasen in za zdaj ne kaže, da bi se v prihodnosti upehal. Ni pa vse zlato, kar se sveti. Ne le da je takšen obseg iger nemogoče obvladati, najsi gre za posameznika ali profesionalne strani, ki se ukvarjajo z opisovanjem in ocenjevanjem iger, temveč je vprašljiva tudi kakovost. Večina iger, ki se znajdejo na Steamu, je slabih. To ni nič presenetljivega, saj podobni trendi veljajo povsod: redki so presežki.
Brez dvoma je Steam demokratiziral izdajanje iger, saj si ob plačilu provizije 100 dolarjev lahko vsak založnik ali avtor privošči na platformo postaviti svojo igro. Nad to množico iger, ki derejo na stran, ne bdijo človeški recenzenti ali uredniki, ki bi vendarle bolj izpostavili kakovostne vsebine. Ali je to dobro ali slabo, je odvisno od perspektive in interesov. Veliki založniki se obnašajo drugače kakor indie razvijalci.