Šestnajst let pozneje: World of Warcraft
Matej Huš
24. nov 2020 ob 02:10:24
Že šestnajst let se milijoni igralcev - trenutno jih je skoraj pet milijonov - spopadajo v množični spletni igri vlog (MMORPG) World of Warcraft. Na današnji dan leta 2004 je Blizzard Entertainment izdal igro, ki je revolucionirala igranje in založniku prenesla več kot 10 milijard dolarjev. Popularnost je v veliki meri posledica tudi rednih razširitev, med katerimi bo naslednja izšla jutri (World of Warcraft: Shadowlands).
World of Warcraft je resda izšel leta 2004, a začetki segajo še desetletje v preteklost. Leta 1994 je izšla strategija v realnem času Warcraft: Orcs & Humans, ki se je igrala še v DOS-u (in na Macih). Sledila so nadaljevanja: Warcraft II: Tides of Darknes leta 1995, Warcraft III: Reign of Chaos leta 2002 (in razširitev Warcraft III: The Frozen Throne) in potem končno World of Warcraft, ki je do danes dobila sedem razširitev, jutri pa bo osmo. Vse navedene igre sodijo v kanon (torej vesolje) Warcraft.
World of Warcraft ni prva igra MMORPG, saj so se prve pojavile že v 80. letih, ko internet še ni bil dostopen v današnji obliki. A te igre so bile bistveno drugačne. World of Warcraft štejemo kot enega izmed začetnikov tretje generacije MMORPG, ki mu je po izidu delal konkurenco Sonyjev EverQuest II. A v nasprotju s pričakovanji je velika uspešnica postal World of Warcraft, ki je zasenčil vse dotedanje MMRORPG. Kljub številnim drugim igram do danes ostaja med najbolj popularnimi. Ima 4,8 milijona aktivnih igralcev.
Razlogi, zakaj je World of Warcraft popularen in zakaj ga ljudje igrajo, so mnogoteri. Nekateri igrajo za zabavo, za druge je to resen posel, ki je prek platform Twitch in podobnih dobro monetiziran. Osnovna valuta v igri je zlato, s čimer se kupuje praktično vse. Od kar je Blizzard pred petimi leti uvedel žetone za izmenjavo zlata, lahko igro igramo povsem brezplačno, če počasi nabiramo zlato, ali pa si kupimo hitrejšo vstopnico do različnih pripomočkov. Preprodajanje dobrin v igri je v nekaterih revnejših državah postala resna ekonomija. V igri pač, podobno kot v življenju, menjamo svoj čas za zlato.
Predvsem pa je World of Warcraft igra, ki je marsikoga povsem zasvojila. V njej namreč moč najti za vsakogar kaj in predvsem družbo. Redni igralci priznavajo, da je to vsaj toliko pomemben aspekt igre kot sama vsebina. Zato je World of Warcraft igra, ki lahko nudi najboljše ali najslabše - odvisno, kdo in s kakšnimi nameni, pa tudi v kakšni družbi jo igra.