Playdate, ročna konzolica za hipsterje

Jurij Kristan

24. maj 2019 ob 12:43:20

Ameriško podjetje Panic Inc. je presenetilo z najavo mini ročne konzole Playdate, namenjene indie igricam. Z ročico.

Oregonsko firmo Panic Inc. lastniki Macov poznajo po Transmitu, igričarji pa po Firewatchu in nemara prihajajoči igri Untitled Goose Game. Očitno pa jim je po dveh desetletjih razvijanja programja postalo dolgčas, zato so se vrgli v razvoj strojne opreme - ročne konzole. Playdate je sad štirih let dela in bi bila težko bolj hipsterske narave: stvarca velikosti 74×76×9 milimetrov ima 2,7-palčni črno-beli (!) ekran, je namenjena izključno malim indie igricam in ima ob strani vrtljivo ročico. Ta začuda ni namenjena "zelenemu" napajanju napravice, temveč je način vnosa; v prvi priloženi igri, Crankin's Time Travel Adventure, bomo na primer z ročico nadzorovali tok časa. Tudi distribuiranje naslovov bo samosvoje: potekalo bo po sezonah in v uvodni bo kupec skupaj s Playdatom dobil prvo dvanajsterico iger, ki bodo izhajale v razmiku tedna. Svoje stvaritve so primaknili med drugimi indie zvezdniki Keita Takahashi, Bennett Foddy in Zach Gage.

Playdate pride zgodaj prihodnje leto in bo stala 150 ameriških dolarjev brez davka. To je za takšno napravo ogromno, kljub temu, da cena zajema tudi prvih dvanajst iger. Za primerjavo: Nintendov 2DS stane dvajsetaka manj! Pri Panicu sicer pravijo, da so si Playdate zamislili kot nekaj za trenutke med igranjem prave konzole in gnjavljenjem telefona, kar se sliši skrajno nenavadno, ker večina ljudi tega časovnega intervala pač ne pozna. Tudi gre glede na podobe napravice ugibati, kakšne vrste roke bi bilo dobro imeti, da nam ob dolgotrajnejši uporabi ne bi padle proč. No, snovalci se nišnosti in pomislekov očitno zavedajo, zato bo Playdate sprva na voljo v precej omejeni količini - in bo že zaradi tega bržkone kultna.

Mimogrede, ko smo že pri obskurnih konzolah: Razer bo naslednji mesec zaprl online trgovino Ouya, s čimer se končuje štorija razvpite Androidne konzole, ki je leta 2012 slavila na Kickstarterju, a kmalu nato v celoti propadla, da je softverski del leta 2015 odkupil Razer.