Po 24 letih razkrita zadnja skrivnost Dooma II
Matej Huš
2. sep 2018 ob 12:18:37
Pričakovali bi, da po 24 letih od izida kultne prvoosebne strelske igre Doom II o njej vemo že vse, da so igralci postavili vse možne hitrostne rekorde in igro dokončali s 100-odstotno uspešnostjo, a bi se zmotili. Zadnjo skrivnost je igra izdala šele ta teden. Gre za Skrivnost 4 v Zemljevidu 15 (Industrial Zone), ki je v originalni verziji igre ni bilo mogoče sprožiti, zato igre ni bilo mogoče končati s 100 %. Vsaj tako smo menili. Dolga leta so ljudje verjeli, da gre za hrošča, a na YouTubu se je pojavil posnetek, ki jasno prikazuje in pojasnjuje, kako lahko to skrivnost vendarle aktiviramo.
Skrivnosti v Doomu II sprožimo tako, da stopimo v določen sektor. Težava Skrivnosti 4 je bila njena nerodna postavitev, saj leži skoraj na teleporterju, zaradi česar igralca igra takoj dvigne in pošlje drugam, zato skrivnosti ni mogoče pobrati. V normalni igri je zato veljalo, da v tem nivoju ni mogoče zbrati več kot 90 % skrivnosti, razen če uporabimo kakšno kodo za goljufanje (idclip). To pomeni, da je bila skrivnost znana in tudi že preizkušena, le nihče je ni znal aktivirati brez nedovoljenih pomagal. Omeniti velja, da je v nekaterih novejših verzijah za druge platforme to šlo, ker je minimalna sprememba kode tega hrošča odstranila.
Kakorkoli, šteje le originalna verzija za MS DOS, kjer smo rešitev dobili šele sedaj. Zero Master je ugotovil, da je skrivnost mogoče sprožiti, če igralca nanjo potisne sovrag (Pain Elemental), ko se vrata zapirajo in ko poizkuša ustvariti novega sovraga. V tem primeru zaradi doslej še ne docela pojasnjenega mehanizma igra igralca premakne nekoliko niže po koordinati z, kar je ravno dovolj, da aktivira skrivnost.
Eden izmed soustvarjalcev igre John Romero je igralcu že čestital in dejal, da je to namerno in ne hrošč, kot smo verjeli vsa ta leta. Pravzaprav je kar neverjetno, da tega (v retrospektivi precej enostavnega) trika nihče ni odkril dolgih 24 let.