Vrnitev izgubljene japonske videoigre odstira svet zbirateljev

Matej Huš

7. jun 2018 ob 19:51:29

Poznamo izgubljene rokopise in knjige, izgubljene filme in - izgubljene videoigre. V dobi interneta si težko predstavljamo, da bi bil kakšen kos bitov izgubljen, a stare videoigre živijo zelo drugačno življenje, kot bi si predstavljali. Obilico prahu je te dni dvignila obskurna japonska igra Labyrinthe, ki je veljala za izgubljeno in je imela že skoraj mitski status, sedaj pa priromala na splet.

Serija Horror Tour, ki jo je japonski Caravan Interactive izdal med leti 1996-1998, je imela tri dele. Prva igra je prispela tudi na Zahod pod imenom Zeddas: Servant of Sheol. V njej je igralec reševal uganke, da se je rešil iz gradu. Drugi del Horror Tour 2 je bil na voljo le na Japonskem in se je končal tako, da se je igralec preselil v labirint. To igro so ponovno odkrili šele leta 2014, prej pa je veljala za izgubljeno. Tretjega dela Labyrinthe ni bilo nikjer. Igra je v najboljšem primeru veljala za izgubljeno, številni pa so se spraševali, ali je dejansko izšla. Amazon jo je imel med izdelki, a je ni bilo nikdar na zalogi, najti je ni bilo niti v najbolj temačnih kotičkih interneta.

Odgovor poznamo: obstaja. Na YouTubu se je v začetku tedna znašel štiriurni videoposnetek prav te igre! Zgodba se je začela zanimivo zapletati. Nekdo, ki je imel dostop do enega zasebnega foruma s povezavo do 67 GB velikega arhiva ROM-ov (kopij iger), je igro naložil v internet. Po besedah avtorja videoposnetka gre za več kot 70 redkih japonskih iger, ki so krožile v zaprtem krogu, sedaj pa bodo počasi prikapljale na internet. A kakšen vihar je to sprožilo!

Zbiratelji redkih iger so občutljive duše, ki ne marajo nujno deliti zbranega. Člani zaprtega kroga, v katerem so krožile igre, so povedali, da jim je lastnik arhiva povedal, da bo arhiv umaknil, če Labyrinthe pobegne na internet. Tega se je večina tako strogo in dolgo držala, da je igra dejansko veljala za izgubljeno. Šele ko se je nekdo opogumil in jo naložil na oblačno hrambo Mega, je postala dostopna svetu. Kako občutljiva tematika so stare igre in kakšni spori lahko nastanejo med zbiratelji in knjižničarji, ki jih skušajo ohraniti, priča prispevek Phila Salvadorja, ki ga je kasneje umaknil. Salvador je že pred časom dobil igre iz tega arhiva, a jih ni smel ali upal niti omeniti, kaj šele objaviti. Ko je nekdo na YouTubu objavil videoposnetek in prvi arhiv, je padla prva domina.