Računalnik na svetovnem prvenstvu v goju tretji
Matej Huš
23. mar 2017 ob 22:13:10
V Osaki na Japonskem se je končalo prvo svetovno prvenstvo v goju, na katerem so sodelovali po en predstavnik Japonske, Kitajske in Južne Koreje ter umetna inteligenca v obliki programa DeepZenGo. Svetovno prvenstvo je kar posrečen izraz, ker je Japonsko zastopal Yuta Iyama, ki je sicer 9. na svetu in najboljši Japonec, Kitajsko tretji igralec sveta Mi Yuting (drugi najboljši Kitajec), Južno Korejo pa drugi igralec sveta in najboljši Korejec Park Junghwan. Oče umetne inteligence DeepZenGo je Hideki Kato, pri razvoju pa je sodeloval še Yoji Ojima. DeepZenGo je bil torej rojen na Univerzi Tokio.
Velik človeški poraz proti računalniku smo v igri go že videli, ko je DeepMindov AlphaGo s 4:1 premagal Leeja Sedola. V Osaki so tekmovali nekoliko drugače. Vsak tekmovalec je odigral tri igre, z vsakim nasprotnikom torej po eno. Za vsako so imeli tri ure igralnega časa, nagradni sklad pa je znašal 50 milijonov jenov. Zmagovalec je prejel 30 milijonov, drugouvrščeni 10 milijonov, tretji in četrti pa po pet milijonov.
In rezultat? Zmagal je človek. Prvi je bil Korejec, drugi Kitajec, tretji računalnik in četrti Japonec. DeepZenGo pač ni najboljši ali najzmogljivejši računalniški program za igranje goja, temveč zgolj najboljše, kar v tem trenutku lahko ponudi Japonska. Dodajmo, da je bila po ocenah strokovnjakov razlika med računalnikom in igralci minimalna. Prvi partiji je izgubil tudi zato, ker je napačno ocenjeval vrednost ene izmed formacij; ko je avtor to popravil, je šlo bolje in tretjo partijo je DeepZenGo dobil.