AMD z GPUOpen odpira orodja in gonilnike za svoje grafične čipe

Matej Huš

15. dec 2015 ob 22:59:27

AMD se je odločil, da bo odprtokodni skupnosti in razvijalcem iger ponudil orodja in gonilnike za boljšo izrabo svojih grafičnih čipov, s čimer želi Nvidii odgrizniti čim večji tržni delež. Slednja namreč nudi zaprtokodno orodje GameWorks, ki ga uporabljajo pisci iger za boljšo izrabo moči Nvidiinih grafičnih procesorjev. Igre, ki uporabljajo GameWorks, navadno na Nvidiinih karticah tečejo bolje kot na AMD-jevih. So seveda tudi izjeme, ki so optimizirane tako za Nvidio kakor AMD (npr. GTA V uporablja tako AMD TressFX kakor Nvidia HairWorks). Drugi problem so gonilniki za Linux (tu je tudi Nvidia velika črna ovca), kjer imamo za AMD-jeve kartice na izbiro hitrejše zaprtokodne in proste odprtokodne gonilnike.

Tu bo vstopil GPUOpen. Za pisce iger bo GPUOpen imel TressFX (ki obstaja že danes, a zaprtokodno), ShadowFX za izris senc, GeometryFX za fiziko in AOFX za brisanje okolja (ambient occlusion). Celoten GPUOpen bo na voljo pod licenco MIT, ki dovoljuje uporabo v komercialne in nekomercialne namene, koda pa bo na voljo na GitHubu. Prav s tem želi AMD pritegniti tako pisce iger kakor proizvajalce strojne opreme (zlasti Nvidino in Intel), da bi uporabljali en nabor knjižnic. Poleg tega bo imel GPUOpen še vrsto AMD-jevih SDK-jev, denimo FireRender, Rapid Fire, in razhroščevalnike za CodeXL.

Spremembe se obetajo tudi na področju gonilnikov za Linux, kjer imamo na voljo odprt Radeon in zaprt Catalyst. AMD bo pripravil en odprt gonilnik za svoje grafične čipe, na katerem bodo zgradili dve paralelni veji s svojimi moduli. Veja All Open bo popolnoma odprta, medtem ko bo imela veja Professional/Gamer odprtokoden modul za video in zaprtokoden OpenGL. Modul za OpenCL in Vulkan bo sprva zaprtokoden, sčasoma pa ga bodo odprli.

Tretja pomembna sprememba bo boljša podpora splošnemu računanju na grafičnih čipih. Številni superračunalniki izdatno uporabljajo GPU-jedra, precej aplikacij na njih poganjajo tudi v znanosti. Nvidia tu prednjači s svojo rešitvijo CUDA, AMD pa razvija Boltzmann Initiative z boljšo podporo za uporabo v gručah, ki so povezane z InfiniBandom, ter skupino knjižnic za C++ z imenom HIP (Heterogeneous-compute Interface for Portability) in orodje za pretvarjanje kode iz CUDA. Novi prevajalnik HCC C++ bo omogočil enostavno uporabo zmožnosti grafičnih čipov v C-jevski kodi.