Druga generacija Kinecta za osebne računalnike prihaja

Primož Resman

6. apr 2014 ob 12:52:04

Zmogljivosti Kinecta ter njihovo izkoriščanje v zanimivih projektih so precej dobro znane, za kar je odgovoren predvsem uradni strojni paket s programsko podporo, ki je omogočil priklop na osebne računalnike z Windows. Z Xbox One je Microsoft predstavil še zmogljivejši Kinect, ki ima višjo ločljivost tako običajne (namesto 640 x 480 pik tokrat kar 1920 x 1080) kot IR kamere, skupaj s širšim kotom zajema, za kar poskrbi optični sistem kamere. Posledično je sposoben zaznati osebe, ki so bližje (oddaljenost mora biti vsaj en meter v primerjavi z dvema metroma predhodnika), zmogljivejši procesor pa lahko sledi premikanju do šestim osebam hkrati, sledi do 25 sklepom posamezne osebe, prepoznava obrazno mimiko, zaznava utrip, bistveno boljše je zaznavanje govora, itd. Gre torej za bistveno zmogljivejši strojni paket, ki je zaenkrat na voljo le za Xbox One.

A kmalu se bo to spremenilo. Microsoft je že pokazal različico novega Kinecta, ki jo bo mogoče priključiti na osebni računalnik. Zaradi bistveno višje količine podatkov, ki jih zajemajo zmogljivejši senzorji, povezovanje z računalnikom tokrat zahteva uporabo standarda USB 3.0. Točnih podrobnosti pri Microsoftu sicer še niso razkrili, a strojne specifikacije skorajda zagotovo ostajajo enake (na ohišju je logo Xboxa sicer zamenjal napis Kinect), medtem ko na programski strani lahko pričakujemo podobno, kot pri prvi generaciji, torej dostop do surovih podatkov, ki jih zajame obilica senzorjev. Bistveno višja natančnost odpira nova vrata, na konferenci Build je Microsoft recimo pokazal primer, kjer bi Kinect lahko uporabili kot pripomoček pri fizioterapiji. S primerno programsko opremo bi se pacient pri opravljanju vaj doma snemal, računalnik pa bi mu povedal, če vaje izvaja pravilno.