Samsung goljufa tudi pri testih Galaxy Note 3
Primož Resman
3. okt 2013 ob 10:50:06
Samsungu so uporabniki in novinarji, ki ne morejo pomagati, kot da se poglobijo v vsak del naprave, poleti stopili na prste pri Galaxy S4, ki uporablja osemjedrnika Exynos. Nekateri uporabniki so odkrili, na AnandTechu pa potrdili, da v popularnih programih za testiranje zmogljivosti telefona nekoliko navijajo frekvenco grafičnega jedra s pomočjo frekvenčnih profilov. Zgodba se po vsega dveh mesecih ponavlja z Galaxy Note 3, le da je tokrat na tapeti glavni procesor.
Na Ars Technici so se jim močno sumljivi zdeli rezultati v testnem programu Geekbench. Galaxy Note 3 namreč uporablja Qualcommov procesor Snapdragon 800 s frekvenco 2,3 GHz, kar je enako, kot LG-jev G2. A rezultati so bili od slednjega znatno višji, kar ni bilo logično. Preverili so s programom za prikaz frekvenc jeder - Nexus 4 tudi na zaslonu s podatki telefona v Geekbench izklopi 3 jedra ter zadnjega zniža na najnižjo frekvenco, medtem ko v Galaxy Note 3 vsa jedra ves čas tečejo pri najvišji frekvenci. Zaradi Samsungove temačne preteklosti so se odločili nekoliko raziskati, zakaj se to dogaja.
Začeli so z razpakiravanjem paketka za namestitev Geekbencha, ga preimenovali v Stealthbench, ga zapakirali nazaj in namestili. Ker je to preimenovalo program in pripadajoči proces, ga Samsungova tabela testnih programov ni prepoznala, rezultat pa so normalno dosegljive točke. Razlik med LG G2 in Galaxy Note 3 s tem ni bilo več, a so razlike med rezultatoma večnitnega testa Geekbench in Stealthbench velike tudi 20 %. Zgodba se ponovi v vseh programih na seznamu (AnTuTu, GFXBench in Quadrant), razen v Linpack, kjer je razlika celo 50 %. S povratnim inženiringom so dobili izvorno kodo datoteke DVFSHelper.java, ki črno na belem razkrije seznam programov in način pohitritve. Poleg višje frekvence procesorja nekako manipulirajo še osveževalno frekvenco zaslona - najverjetneje jo povišajo in se s tem izognejo, da bi telefon dosegel zgornjo omejitev, vsync. Število doseženih točk je namreč večinoma neposredno povezano s številom sličic na sekundo, ki jih doseže v testih. Manipulacija poteka še na grafičnem jedru, a jim ni uspelo ponoviti postopka za ugotavljanje frekvenc, ki so ga uporabili pri AnandTechu poleti na Galaxy S4, torej tukaj trdnih dokazov s frekvencami žal nimamo.
Pri AnandTechu so posledično objavili zanimiv prispevek. Že vse od julija, ko so prvič ugotovili goljufanje Samsunga, testirajo različne modele skoraj vseh proizvajalcev mobilnih telefonov in tablic. Ugotovili so, da goljufajo praktično vsi, z izjemo štirih. Zaenkrat imajo čisto vest pri Applu (goljufanje jim zaradi le dvojedrnih procesorjev in nižje ločljivosti bistveno ne bi pomagalo, saj se ne morejo primerjati neposredno), pri novejših izdelkih Motorole ter pri Googlu v primeru naprav Nexus 4 (goljufanje razloži relativno slabe dosežke Nexus 4, ki se niso pokazali v praktični uporabi) in letošnjega Nexus 7. V enakem položaju je še praktično unikaten nVidiin Shield, kjer goljufanje, podobno kot pri Applu, ne prinese neke koristi.
Galaxy Note 3 so si sicer podrobno ogledali na več straneh, vključno z Ars Technico, AnandTechom, Android Central, The Verge, itd. Omeniti velja še, da se očitno tudi Samsungu zdi, da je 5,7 palcev preveč za mobilni telefon, saj ponujajo enoročni način vmesnika, ki zmanjša prikaz grafike na le en del zaslona, ki ga je potem mogoče premikati po zaslonu, glede na položaj roke, ki zaslon uporablja - to imenujejo enoročni način.