Impulse Technology toži Microsoft zaradi Kinecta in terja prepoved prodaje
Matej Huš
24. jul 2011 ob 16:35:07
Zgodba je pravzaprav že obrabljena. Ko neko podjetje ustvari uspešen izdelek, ki se dobro prodaja, patentni mrhovinarji (patent trolls) pregledajo svoje zaloge pridobljenih patentov in jih izbrskajo nekaj, ki jih uspešen izdelek domnevno krši. Če iz tega vložena tožba uspe, so pridelali lep kupček denarja brez pretiranega naprezanja. Glavna igralca sta to pot Impulse Technology in Microsoft.
Impulse Technology je majhno in relativno neznano podjetje iz Ohia, ki je zaslutilo priložnost v Microsftovem izjemno popularnem krmilniku iger Kinectu. Po njihovem mnenju Kinect krši patente 6.308.565, 6.430.997, 6.765.726, 6.876.496, 7.359.121 in 7.791.808, ki pokrivajo sisteme in metode za sledenje in ocenjevanje gibanja v večrazsežnem prostoru, ter patent 6.749.432, ki pokriva izobraževalni sistem, ki vzpodbuja kognitivne funkcije s preizkušanjem fizioloških in kinestetičnih sistemov človeka. Zato so vložili tožbo na sodišču v zvezni državi Delaware, ker naj bi Microsofto s polno vednostjo kršil omenjene patente. Poleg Microsofta tožijo še izdelovalce videoiger EA, Sego in Konami, ker njihove videoigre izkoriščajo tehnologijo Kinect.
Tožba je bila vložena že 1. julija, a so jo javno izbrskali šele danes. Impulse v njej zahteva prepoved prodaje Kinecta, trojno odškodnino zaradi namernega kršenja patentov, obresti, plačilo odvetniških stroškov in sodnih taks. Impulse ni bil dosegljiv za pojasnila, v Microsoftu pa so povedali, da konkretnega primera še ne morejo komentirati. Dodali so, da veliko investirajo v zaščito svoje intelektualne lastnine in da je trenutno v obravnavi vrsta patentov, ki se nanašajo na Kinect, medtem ko bodo Impulsovo tožbo preučili.