Odškodnina za nezakonit strežnik za WoW 90 milijonov dolarjev

Matej Huš

18. avg 2010 ob 08:02:04

Računalniške igre, še zlasti masovno igrane MMORPG, so že dolgo resen posel. Samo franšiza World of Warcraft, katere mesečno igranje stane 15 evrov, Blizzardu letno prinese več kot milijardo dolarjev. Tudi igralci so vzeli igro smrtno resno, saj se najbolje razdelani uporabniški računi prodajajo za več tisoč dolarjev. Denar je tudi razlog, da Blizzard nič kaj ljubeznivo ne gleda črne konkurence. Ta teden so dobili tožbo proti Alyson Reeves, lastnici igralskega strežnika na črno.

Na zasebnem strežniku je bilo prijavljenih 427.393 igralcev, ki so igrali v svojem svetu. Blizzardova EULA eksplicitno prepoveduje tovrstne konkurenčne strežnike, zato mu je sodišče prisodilo skoraj 90 milijonov dolarjev pavšalne odškodnine. Na prvi pogled se zdi višina astronomska, a je izračunana zelo enostavno in je v resnici najnižja možna. Kongres je določil minimalno pavšalno odškodnino v višini 200 dolarjev na kršitelja, tako da upoštevaje število igralcev znesek ne more biti manjši. Ni pa lastnica strežnika nobena bela vrana, saj njeno podjetje Scapegaming z zbiranjem donacij uporabnikov zbralo tri milijone dolarjev.