America's Army 'požrla' skoraj 33 milijonov dolarjev

Primož Resman

13. dec 2009 ob 02:15:23

Med popularne prvoosebne streljačine s širokim krogom medmrežnih igralcev nedvomno spada tudi America's Army, projekt ameriškega Ministrstva za obrambo. Leta 2003, ko je bila javnosti predstavljena različica 1.0, je prinesla pravo malo revolucijo v svet iger, saj je bila popolnoma brezplačna za vse igralce na svetu. Glavni namen tega projekta ameriškega Ministrstva za obrambo je bil prikazati vojskovanje in delovanje vojske širšemu krogu ameriške mladine in jih s tem zvabiti v svoje vrste, zaradi česar je bil projekt tudi brezplačen. Sčasoma so na njeni osnovi izdelali tudi lepo število pripomočkov za učenje že izurjenih vojakov.

Ker mora nekdo razvoj igre tudi plačati, brez reklam v igri oziroma prodaje naročnin ali licenc pa ni zaslužka, je stroške krilo prav ministrstvo. Sprva so igri za petletno obdobje razvoja namenili zgolj 7 milijonov dolarjev (večina iger je še danes precej cenejših), a so ta proračun, sicer v desetih letih, do danes prekoračili za skoraj petkrat. Ameriške davkoplačevalce je razvoj igre, katere najnovejša različica je 3.0, tako stal že 32,8 milijona dolarjev oz. od 1,3 do 5,8 milijonov dolarjev letno. Številke so razkrili pri GameSpot, kjer so enostavno povprašali prej omenjeno ministrstvo po stroških, odgovor pa so, skupaj s podatki, morali posredovati zaradi zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Freedom of Information Act). GameSpot je sicer zahteval podrobnejšo razčlenitev letnih stroškov, a so na ameriškem ministrstvu dejali, da bi jih to spravilo v slabši položaj znotraj igričarske industrije.

Omeniti velja še, da nekaj naslovov, izdanih za Xbox in PlayStation, niso del proračuna Ministrstva za obrambo. Izdelal jih je Ubisoft, pod licenco, za razliko od različice za osebne računalnike pa niso brezplačne. Prav tako distribucija ni digitalna, saj igre pridejo na DVD ploščku.