Intel Core 2 Extreme QX6700 (quadcore Kentsfield)

kuglvinkl

2. nov 2006 ob 20:39:00

Intel je letos spomladi množice očaral z novimi procesorji iz družine Core 2 Duo. Prav te dni so denimo na 3DCenter, pokazali, da AMD-jev dvojedrnik v popularnih igrah za doseganje istih rezultatov potrebuje dobrih 30% višjo hitrost! Intel, navdušen nad uspehom Core 2 Duo procesorjev, na srečo ni zaspal in danes tudi uradno predstavil novo lepljenko, štirijedrnika z imenom Kentsfield.

Tehnično gledano gre za dve (dvojedrni) jedri na enem podnožju. Na zunaj se procesor ne razlikuje od tistega, v katerem tiktaka samo Conroe. Tak pristop Intelu omogoča, da se lahko še v zaključnih fazah proizvodnje odloči, ali bo splavil dvo- ali štirijedrnika. Imajo pa zaradi tega vsa jedra enako hitrost. Za primerjavo, AMD je za jedro Barcelona napovedal, da bodo lahko jedra tiktakala pri različnih frekvencah. Ta podatek je seveda zelo pomemben pri zadnje čase zelo aktualni porabi mlinčkov. Po podatkih na Techreport, v celoten! sistem z QX6700 v drobovju porabi 135 W (še vedno manj kot zloglasna družina Pentium D 9xx), pod obremenitvijo pa 233 W (Athlon FX 62 samo 3 W manj).

Več jeder pa nam seveda nič ne pomaga, če ni aplikacij, ki bi vsa jedra znala izkoriščati. Microsoft napoveduje, da bo Vista vsekakor bolje delovala na večjedrnih procesorjih, celo Office 2007 naj bila večnitna aplikacija.

Kaj pa igre? Pred časom smo izdatno poročali o prihajajoči igri Alan Wake, ki naj bi dodobra izkoristila vsa jedra. Tudi težko pričakovani Unreal Tournament 2007 naj bi podpiral, beri hitreje deloval, na več jedrih. V tem trenutku se UT 2k7 naslanja na dve glavni niti (ena za igranje, druga za rendriranje), pogon pa omogoča, da se računanje npr. fizike preseli na zunanjo enoto (AgeiaX). V prihodnje kani Epic, po besedah Tima Sweeneya, zapreči tudi ostala jedra, oziroma pričakujejo, da bodo lahko izkoristili toliko jeder, kolikor jih bosta Intel in AMD dostavila.

In še k rezultatom in zmogljivosti novinca. Dodatna računska moč štirih jeder se pozna pri 3DS Max (zelo), Xmpeg in WM Encoder. Igre, ki bi znale izkoristiti vsa jedra, žal še ni. Če želite najboljše rezultate, je pomembna samo frekvenca, v večini testov namreč prednjači do včerajšnji Intelov zastavonoša, X6800.

Na Anandtechu so poleg običajnih grafov (z razširjenimi arabskimi številkami) izračunali tudi zmogljivost na vat za vrsto aplikacij in pri tem seveda ugotovili, da več jeder pomeni večjo učinkovitost, če je na voljo aplikacija, ki več jeder tudi izkorišča (QuickTime in iTunes sem recimo ne sodita, zelo pa od več jeder pridobi 3DS Max).

Če vas tišči denarnica s pritiskom 999 dolarjev, kaj torej izbrati? Ne glede na slabe rezultate v igrah, se procesor vedno da naviti (brez težav in s priloženim hladilnikom zmore QX6700 približno 3.4 GHz), jeder mu pa ne boste mogli dodati.